[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:14

Patricia_86 schreef:
Mandyy schreef:
Ik wil wel een keer naar zon markt maar zit nu in Sri Lanka nog. :D

is het mooi? hoe lang ben je nog weg?

Heel veel pech gehad met langdurige regen.
Het is zeker mooi maar ik had er meer van verwacht. Misschien komt dat ook door de regen. Ben misschien al verwend met andere reizen. :o

Zijn nu nog paar dagen in strand hotel waar we nog een paar activiteiten doen (fietstocht, winkelen, schildpad broederij), dan nog een dagje stadstour in de hoofdstad.

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:44

Zuidlaardermarkt ben ik een keer geweest maar was ook eens en nooit meer weer. Echt niks voor mij. Vind alle dieren zielig die daar staan :+

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:12

Ik ben ook nog nooit naar zo'n paardenmarkt geweest. Heb er ook weinig behoefte aan...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:01

Wat ontzettend jammer van de regen Mandy :( Hopelijk kun je nog extra genieten van de komende geplande activiteiten! Have fun!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:19

Heb er naar Torhout geweest, ongelooflijke prijzen. Ik ga begin November ook naar eentje maar is voor een schoolopdracht.

Jammer van je opa :(.

Vrijdag misschien een ritje doen met Finn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:47

Geniet nog even lekker Mandy! Hopelijk is het nu wat droger..

Hier is de kogel door de kerk: Peppertje gaat (waarschijnlijk 1 december) verhuizen naar zijn nieuwe stal. *\o/* Ik heb zojuist de huidige stalling opgezegd. Y;(
Vind het enorm jammer om hier te vertrekken, maar ik heb een fijne stal gevonden op 5 minuutjes van ons huis. Met mijn 40-urige werkweek en deeltijdstudie die gaat beginnen, is de afstand en de reistijd naar de huidige stal gewoon te groot. Ik zit dagelijks in totaal zo'n 45 minuten in de auto. Die tijd breng ik liever met Pepper door.
Het was wel een moeilijke beslissing, want waar doe je nu goed aan voor je beestje. Vind het wel sneu dat hij weg moet van zijn vriendjes/kudde. Maar sta toch volledig achter mijn keuze. :)

Ik zal overigens nog genoeg op de huidige stal komen, want mijn bijrijdpaard staat daar nog gestald. Dus helemaal missen hoef ik het niet :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:50

Dat scheelt in de reistijd ook echt wel. Ik reis ook nu meer da een uur naar Pip. Maar verplaatsen doe ik liever niet. Zijn weinig stallen die een kleine kabouter willen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:51

Klopt, het was super lastig een stal te vinden waar ze een ukkie willen en waar hij dan ook nog genoeg buiten kan. Hier staat nog een kleintje en ze komen naast elkaar op stal snachts, en overdag samen buiten. :) Super fijn. En kan in de weekenden lekker op de fiets. Is maar 5,8 km :):)

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:02

Ik ga ook niet naar paardenmarkten hoor! Vind het altijd heel leuk om te zien als ze een goed huisje hebben gevonden.

Spannend Kymberly! Wanneer gaan jullie verhuizen? Klinkt als een lekker plekje!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:06

Ik vind het super spannend! Heb even gevraagd per wanneer we weg kunnen i.v.m. opzegtermijn. :)
Ben echt heel blij met het nieuwe plekje.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:14

Veel plezier op je nieuwe plekje. Fijn dat je wat hebt ge vonden. Is hier lastig in de omgeving.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:16

Patricia_86 schreef:
Veel plezier op je nieuwe plekje. Fijn dat je wat hebt ge vonden. Is hier lastig in de omgeving.

Dankjewel. Het is op zijn zachtst gezegd een ramp om iets te vinden :=

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:43

Gecondoleerd en heel veel sterkte Miriam! :(:)

Wat goed van je om die stap te zetten, denk dat het echt beter gaat zijn voor Pepper en jou. Natuurlijk is het lastig en niet leuk deze stal te verlaten met Pep, maar gelukkig staat je verzorgpaard daar nog.

Ik kan veel stallingen vinden welke best shetlanders willen hebben staan, maar waar ze geen paddock voor ze hebben. Daar heb ik nu toch wel behoefte aan.

Ik ben niet naar de Zuidlaardermarkt geweest, woon er wel relatief dichtbij. Ik wou wel heen, maar had geen tijd. Volgend jaar iig wel heen met een project op de planning. Ik heb er weinig moeite mee, behalve met de echt sneue gevallen. Maar er word echt goed gecontroleerd. Dit jaar waren er ook weinig echt zielige paarden heb ik me laten vertellen. Vorig jaar vond ik het ook niet echt schokkend. Ben er ook wel een beetje mee opgegroeid.

Net als dat ik afgelegen weides ook geen probleem vind. In mijn geval was dat bijna nooit anders. Nu voel ik wel iets meer zorgen met Donja, maar voor haar had ik er geen enkel probleem mee. Je hoort toch vaak dat er meer ongelukken gebeuren bij huis dan van huis.

Hier nog meer mensen die (nog) niet hebben geschoren?? :D Ik wil Donja in het weekend van de Autumn Dessert Trail laten scheren. Dan is ze lekker fris als we km's gaan maken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:26

Mowgli4: gefeliciteerd met je theorie!
En gecondoleerd...

Susanne; wat heerlijk zo op het strand zeg met dat prachtige weer!

Wauw Ayla wat een prachtige stallen!

Frummels megatrots op Pepper en gaat toch verhuizen! Spannend!! Klonk wel goed dus ben benieuwd!!

Mandy wat zonde van de regen!

Alf doet hier nog steeds braaf zijn rondjes maar soms heeft hij opeens de gekke 10 seconden. Vaak op dezelfde plek in de bak haha. Wegspringen, voorbenen de lucht in of zelfs hoog steigeren. Apekoppie :-)

Vanochtend was hij weer in een mega knuffel bui :-)

Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:05

Alf is zo knap geworden <3.

Ik ga volgende week alweer voor de tweede keer scheren. Sowieso Chip. Switch moet ik nog even kijken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:11

Regen is ook wel wat andere regen dan in NL. :')

Foto van camera van reisgenoot:

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:13

Ohhh bah Mandy! Dat is wel balen zeg :\

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:14

Ja die buien kunnen vreselijk zijn. Nu is de infrastructuur en afwatering etc daar natuurlijk ook wel minder dan hier maar het kan er hard aan toe gaan inderdaad.

Dankje Patty ben ook mega verliefd op hem dat snap je....:-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:19

Het zakt daarna juist vreselijk snel de grond in. :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:23

Sportpony Alf! :D

Wat een regen Mandy :oo Daar wordt je ook niet vrolijk van!

Lekker hoor Kimberley, je pony dichter bij huis. Ik snap je keuze wel. Lekker dat hij naar een stal gaat waar je al mensen kent ook, door je bijrijdpaard.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:29

Wat een schattige foto Ingrid! <3 zag ook al iets liefs op Instagram voorbij komen.
Ik ben ook heel benieuwd, hopelijk voelt hij zich snel thuis.

Susanne: Pepper staat nu op dezelfde stal als mijn bijrijdpaard, maar gaat naar een andere stal waar ik nog niemand ken. Had het misschien niet helemaal duidelijk verwoord. :D

Mandy: sodeju :oo flinke regen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:36

Oh sorry, verkeerd gelezen -:) Beetje moe door alle drukte op 't werk.

Je leert vast snel nieuwe gezellige mensen kennen :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:31

Jammer Frum dat je Pep moet verhuizen. Maar ja de reistijd die je nu hebt is inderdaad wel een tegenvaller. Toen ik Floor net had moest ik ook ZSM verhuizen omdat het te ver was en hij zou daar nooit fijn kunnen staan. De staleigenaren wouden ook niet de paddock zo maken dat hij niet zou kunnen uitbreken omdat, dat te veel zou gaan kosten en ze vroegen ook gewoon de volle stalprijs omdat hij een stal in beslag zou nemen, wat ik ook wel weer logisch vind. Nu moest ik dus weg van een stal en de meiden met wie ik lief en leed had gedeeld, heel jammer vond ik dat.
Maar een nieuwe stal went gauw hoor :)

Over verhuizen gesproken; vandaag deelde mijn ouders mee dat ze willen gaan verhuizen. Dit is niet omdat ze niet meer in dit huis willen blijven of omdat ze weg willen uit Wijk. Maar omdat ze vroegahhh een lening hebben afgesloten die terug betaald moet gaan worden, dit is pas in 2030 máár omdat de nieuwe regering heeft besloten de hypotheek rente-aftrek te gaan afbouwen van 50% (je betaald 100 euro per maand en je krijgt daarvan weer 50 terug) naar 30% (je betaald 100 maar je krijgt 30 terug) en nog iets wat ik weer ben vergeten :+
Nu staat de huizenmarkt bij ons in de regio onder ontzettende spanning, en zullen ze in principe het huis zo verkocht hebben en dan naar een goedkopere woning gaan kijken. Alleen zal dat dus niet in wijk e.o zijn.

Nu kom ik op het volgende; mee verhuizen met het risico mijn baan op te moeten zeggen of overplaatsing aan te vragen omdat ze helemaal ergens anders gaan worden (harderwijk is voorbij gekomen) met het risico dat ik heel erg gekort ga worden in mijn uren en ik misschien niet zo op mijn plaats ben daar als waar ik nu werk, helaas zou ik Floor dan ergens moeten neerzetten en raak ik mijn verzorgster ook kwijt, want die gaat niet zo'n takkeneind rijden.

Op mezelf gaan wonen, nog enigszins in de regio. zodat ik gewoon kan blijven werken waar ik nu werk. Op één of andere reden vind ik het idee dat ik alleen woon dood en dood eng.
Ik heb dan als ik thuiskom ook geen aanspraak meer want ik heb geen relatie. Ook wonen mijn ouders dan ver weg en kan ik niet zo even langs gaan om ze op te zoeken, ik ben best close met mijn ouders dus dat vind ik he-le-maal niks.
Daar komt dan bij dat ik Floor dan ook moet verhuizen, wat ik eigenlijk niet wil want hij staat zo fijn op de stal waar we nu staan, lekker de hele dag op de weide en snachts op de paddock waar die ook op zijn dooie gemakje kan rondscharrelen.

Eigenlijk wil ik gewoon in het huis blijven wonen waar ik nu woon :+ en dan rustig als de tijd daar is een keer iets voor mezelf gaan zoeken.
Dillema's dillema's

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:38

Lastig Lilian! Als je er nóg niet aan toe bent om op jezelf te gaan moet je dat niet doen. Aan de andere kant; zoiets blijft misschien altijd een grote stap als je close bent met je ouders.

Ik weet niet hoe oud je bent?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:47

Lillian, ik snap je volledig! Maar lijkt het je niet leuk om ergens iets nieuws te beginnen? Nieuwe mensen leren kennen, lekker out of the comfort zone. Misschien krijg je minder uren, misschien wel zelfde of zelf meer dan je verwacht! Ik denk dat je je voor Floor niet tegen moet laten houden om te verhuizen, hij maakt daar weer nieuwe vriendjes! Als je nog niet klaar bent om op jezelf, en alleen, te gaan wonen moet je dat niet doen zoals Ingrid zegt. :) hoop dat je een keuze kunt maken!

Zelf kon ik mijn vriend er niet van overtuigen lekker ver weg te gaan wonen, misschien wel ergens in Limburg of helemaal naar Duitsland (niet zo ver vanaf hier :') ). 'Jammergenoeg' gaan wij 400 meter van mijn ouderlijk huis af wonen. Niet dat ik het hier niet leuk heb, ik wil gewoon uitdaging!