[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:51

Veel plezier bij de dressuurclinic Susanne! :)

Vandaag zou Joep zijn bijrijdstertje gaan rijden, alleen helaas bleek zijn knie op slot... Vroeger heeft hij daar veel last van gehad, maar hij heeft het (tot vandaag) al een hele tijd niet meer gehad.

Wat voeren jullie je Shetlander eigenlijk allemaal? Ben wel benieuwd :D

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:52

Oh, dat komt helemaal goed, Alex was ook bang voor plassen, maar zodra ze eenmaal inzien dat t best leuk is dan houden ze niet meer op van maaien. Ik heb meer zwemfoto's van vorig jaar en ze zijn zo leuk. Misschien eens even 1 posten.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:57

Wat vervelend Donna.. is hij recentelijk bekapt? Of juist een lange tijd niet? Boef zijn achterknietjes schieten ook regelmatig op slot, maar dit verbeterd naar mate we meer met hem doen en vooral als hij op asfalt heeft gelopen. Bij hem is het nog gebrek aan spier denk ik, hopelijk groeit het er nog uit.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:04

Hij is zo'n drie weken geleden bekapt...
Ja klopt, Joep heeft er bijna geen last meer van gehad nadat ik hem meer ben gaan trainen en hij dus meer spieren heeft gekregen. Waarom hij het dan nu weer heeft....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:34

Wat vervelend van Joep. Je kan vragen of je smid hem binnendoor zet en dan samen met gewoon veel trainen verbetert dat meestal wel. Maar volgens mij doe je al best veel met hem toch? Dat is wel vreemd dan..

En op de voer vraag: Willem krijgt Hartog energy classic, dit is een sportmuesli. Daar over heen een schepje magnesium, voor zijn spieren. Na het werk krijgt hij nog wel eens slobber, van pavo of hartog. In de winter staan ze niet op het land en dan krijgt hij Hartog lucerne bij in combinatie met hooi. Hij staat nu overdag op het land en 's nachts op stal of paddock met hooi.

Ik ben best wel aan het proberen geweest met voer, hij miste energie en werkwilligheid. Wat ik nu voer doet hij het geweldig op!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:36

lori t regent bij jou waar woon je? hier is t echt gor droog hebben gisteravond amper 3 spetters gehad, en dat was t van mij mag t ook wel even flink regenen.

haha plassen gewoon laten gaan joh milk was in t begin ook panisch van plassen, terwijl ze wel de zee in gaat dus ze gaan vanzelf er wel een keer in.
wat lastig sardis van zijn opslot schietende knietjes, staat hij misschien anders na t bekappen? dat ze daarom op slot schieten?

hier krijgt milk havens muesli mix met magnesium poeder er over heen, en verder eigenlijk niks ze heeft gras om te eten.
straks op dr nieuwe stal gaat ze over op hooi en bietenpulp, en savonds dan dr muesli en daar mag ze t op gaan doen.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:47

Ohh das niet fijn knie op slot, hoor dat wel vaker bij shetlanders.. Hopelijk komt het niet terug :(:)
Sterkte voor Joep!

Hier begint het ook donker te worden.. Lekker een buitje mag wel!

Ik voer sint hyppoliet hestamix. Hij krijgt 2 handjes per dag. :)

Met bert nog niet veel verandering. Oogjes zagen er gelukkig al wat beter en schoner uit.

Alleen kom ik vanavond aan heeft een stalgenootje ( jong meisje) perongeluk het verkeerde hooi in de ruif gelegd. Gelukkig heeft hij er maar 2 uur van kunnen eten omdat ik er smiddags was en vanavond weer. Hoop niet dat de jeuk hierdoor weer erger word..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:57

Hier heeft de mini-shet ook last van een knie die op slot slaat, ene dag is het beter dan de andere maar hij is pas 2. Wil 'm nog niet aan het werk zetten.

Hier krijgen ze momenteel bietenpulp met alpengrûn mash slobber van agrobs. Ik voer ze graanvrij daarom maar wil het nog veranderen naar een vitaminenkorrel (vitalbix) en dan wiesencobs (agrobs) of herbs voor de structuur deze zomer eventueel in plaats van het huidige. Owja en onbeperkt hooi, als het goed weer is en de fructaanindex laag ook gras enkele uren.

Nu plassen ze gaan er op een manier doormoeten als je doorgang onder water staat maar, hoop dat het oefenen toch die extra moed heeft voor 'm :') . Ik ga begin juli waarschijnlijk mee doen aan de funny show van minihorsewold aan zee, ga dan ook eens kijken of die de zee in gaat.

Ik ben van West-Vlaanderen België :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:54

Voor mij is het merk onbekend, dan moet ik op de zak kijken (en wij halen eens per drie maanden ofzo nieuwe zakken, dus tja, ik onthoud het merk niet echt). Maar Jorie krijgt veulenbiks en muesli, drie handjes en 1 handje, en Alex muesli klein handje en dat tweemaal per dag, verder hebben ze een liksteen en onbeperkt natuurhooi.

Het regent hier weer, ben bang dat t gaat onweren. Tis hier al bijna een week slecht weer :(

Ik heb Alex toen tijdens het wandelen duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ie mij de plas indrukt ipv dat ie er zelf doorheen gaat en toen was het duidelijk. Alleen roosters van de putten doen hem nog schrik aan.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 11-05-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:57

Hier regende het op dat moment ook Lori. En onweer :(

Mijn dame krijgt Daily Plus en Pavo 18+ (ze is geen échte Shet, onbekend waar waarschijnlijk wel Shet in zit ;) )

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:27

Hier krijgen de veulens veulen brok van pavo
En de oudere ponys normale brok van pavo. Verder hebben ze in princiepe onbeperkt hooi

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:30

Hier krijgt Pip de subli meusli voor sobere rassen en onbeperkt hooi. En meneer heeft een mooie ruwvoer buik

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:43

Sjors krijgt Cavallor Endurix, elke ochtend en avond een bekertje (100/125gr), je hoort er meer van te voeren maar hij is al aan de stevige kant nu en ik geef hem vaak maar 3x per week beweging. Na deze zak wil ik misschien nog wel wat anders proberen. Verder krijgt hij s'nachts hooi en overdag staan ze sinds 2 weken ongeveer op het land. Fleur krijgt alleen gras en hooi, geen krachtvoer. Ze was wat ingevallen maar sinds ik haar geschoren heb gaat het weer de goede kant op.

Afbeelding

Oh en Donna je kunt je smid idd even vragen of hij/zij Joep z'n achterhoeven binnendoor wil zetten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:51

Binnendoor zetten helpt echt! Pip heeft er ook periodes last van zijn knieën, dus dan laat ik hem binnendoor zetten al is het nu alweer een hele tijd geleden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:34

Fleurtje ziet er goed uit Ayla! Echt een poppetje. Als ze vlekken had was het echt precies Mickey _O-

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:46

De leverwaardes van bert waren goed. Nu de uitslag van zomereczeem even afwachten.. Als dat het niet is weet ik t ook niet

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:50

Y)(^) Vandaag is mijn kleine man veulen af en een jaarlinger! :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:01

Blackflag schreef:
De leverwaardes van bert waren goed. Nu de uitslag van zomereczeem even afwachten.. Als dat het niet is weet ik t ook niet

Kan het geen pollen allergie (dan hebben ze ook last van de ogen!) of stofallergie oid zijn?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:35

Haha idd Susanne, zei ik toch :D Klein barbiepaardje is 't.

Fijn dat Bert z'n leverwaardes goed zijn Blackflag, ben benieuwd wat het dan is..

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:44

Knappe Fleur!
Blackflag, gelukkig zijn bert zijn leverwaardes goed!
Fennadev, gefeliciteerd!

Mira, dat moet ik idd weer bij Joep laten doen dan! Vroeger, toen hij er nog veel last van had, werd hij ook binnendoor bekapt, maar omdat het eigenlijk zo goed als verdwenen was werd hij weer "gewoon" bekapt.

Joep voer(de) ik Vitalbix, maar omdat hij dus blijkbaar toch tekorten heeft stap ik nu waarschijnlijk over op Liquihorse relax (vanwege de magnesium) met iets van gras mix om het doorheen te mengen, en natuurlijk het supplement.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:13

Sardis raar is dat hé. Dan opeens krijgen ze er last van

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:19

Wauw knappe Fleur <3
Blackflag, fijn dat de leverwaardes goed zijn!
Fennadev gefeliciteerd !! *\o/*

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:27

Gefeliciteerd nog fennadev!

Suzanne, pollenallergie lijkt me niet.. Wat symptomen opgezocht maar dat is toch meer snotneus en kopschuddend enzo. Dat doet hij niet. Thanks voor t meedenken! :)
En veel plezier dit weekend!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:27

Gefeliciteerd Fenna.

De week gaat snel! Het is alweer vrijdag. Gisteravond met Sjors gemend, hij had de zomer in z'n bol.
Afbeelding

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:28

Awhhh knappe sjors! <3