Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eliine schreef:Dat is zeker leuk Zilfstar! Kan dus ook wel handig zijn zo'n klein heethoofdje
timokyana schreef:Sinds enkele keren ook met de lange lijnen bezig met onze shet. Hij vind het erg leuk om te doen en is lekker fanatiek. Rechte stukken is goed te doen alleen wendingen zijn nog een beetje lastig.
Gebruiken jullie een longeersingel? ( zo ja waar haal je die in zo'n onmogelijke maat)
Gister voor het eerst met hoofdstelletje en bit ( 9.5 ) heb het idee dat het bitje wat te dik is dus wil nog kijken voor een iets dunnere.
Leuk topic, ik blijf het zeker mee volgen hier voor als we weer een stapje verder kunnen
timokyana schreef:Sinds enkele keren ook met de lange lijnen bezig met onze shet. Hij vind het erg leuk om te doen en is lekker fanatiek. Rechte stukken is goed te doen alleen wendingen zijn nog een beetje lastig.
Gebruiken jullie een longeersingel? ( zo ja waar haal je die in zo'n onmogelijke maat)
Gister voor het eerst met hoofdstelletje en bit ( 9.5 ) heb het idee dat het bitje wat te dik is dus wil nog kijken voor een iets dunnere.
Leuk topic, ik blijf het zeker mee volgen hier voor als we weer een stapje verder kunnen
lovelyd schreef:ik pak gewoon de bovenkant van de longersingel en haal de onderste bijpassende singel eraf en daarvoor in d eplaats gebruik ik een 60cm. dressuursingel met een bontje eromheen.
Eliine schreef:lovelyd schreef:ik pak gewoon de bovenkant van de longersingel en haal de onderste bijpassende singel eraf en daarvoor in d eplaats gebruik ik een 60cm. dressuursingel met een bontje eromheen.
Hee dat is echt slim! Dat ik daar zelf nooit op ben gekomen![]()
Ik heb zaterdag weer een clinic aan de Lange TeugelDit keer niet met mn eigen pony, maar met een hooggeschoolde Lippizaner
Ben echt heeeel benieuwd hoe dat met een paard gaat dat al veel verder afgericht is
Eliine schreef:@Zilfstar: Ja in Leusden inderdaad! Ik moet om 11.45 beginnen, als eerste van alle clinicgangersErvoor zijn nog wedstrijden, en een demonstratie. Daarna zijn er de hele middag clinics van verschillende instructeurs.
joytje_05 schreef:Ik ben ook van plan om met mijn shet van 2,5 jaar heel rustig aan te beginnen met LL. Gewoon een beetje voorbereidend werk op het mennen(mennen ga ik nog niet doen hoor).Ook ga ik gewoon een rustig plekje opzoeken maar niet in zijn weiland(geestelijk/lichamelijk zwaarder). Alleen nou kan ik nergens een longeersingel vinden in de maat shet.Weten jullie misschien iets??
WinstonVDB schreef:joytje_05 schreef:Ik ben ook van plan om met mijn shet van 2,5 jaar heel rustig aan te beginnen met LL. Gewoon een beetje voorbereidend werk op het mennen(mennen ga ik nog niet doen hoor).Ook ga ik gewoon een rustig plekje opzoeken maar niet in zijn weiland(geestelijk/lichamelijk zwaarder). Alleen nou kan ik nergens een longeersingel vinden in de maat shet.Weten jullie misschien iets??
Bij divoza ( in de winkels, maar ook op de site) hebben ze een longeersingel met een losse ondersingel, heeft ook heel veel ringen. Als je deze in maat pony koopt, kun je hem zo klein maken dat zelfs een shet hem past!
WinstonVDB schreef:joytje_05 schreef:Ik ben ook van plan om met mijn shet van 2,5 jaar heel rustig aan te beginnen met LL. Gewoon een beetje voorbereidend werk op het mennen(mennen ga ik nog niet doen hoor).Ook ga ik gewoon een rustig plekje opzoeken maar niet in zijn weiland(geestelijk/lichamelijk zwaarder). Alleen nou kan ik nergens een longeersingel vinden in de maat shet.Weten jullie misschien iets??
Bij divoza ( in de winkels, maar ook op de site) hebben ze een longeersingel met een losse ondersingel, heeft ook heel veel ringen. Als je deze in maat pony koopt, kun je hem zo klein maken dat zelfs een shet hem past!
Ladygiroc schreef:Is er een topic of een site waar staat hoe je het best kunt beginnen en hoe je andere dingen aanleert??
Kennisje van me wil graag de piaffe leren maar ze weet niet hoe..
iemand tips en ideeen??