Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lab_iris schreef:karoliena schreef:Ben ik eht toch neit mee eens, als ze erg vlot door stappen met zo'n gewicht is dta toch eerder een teken dat ze moeite hebben met het gewicht dan dat ze eht makkelijk kunnen dragen
dat zeggen zo veel mensen.. maar geloof er de ballen niet van.. er was een meisje waarbij ik vroeger een ponytje 'verzorgde'die meisje was 7 jaar volgens mij.. en was maar 1.30 groot maximaal volgens mij.. en ze woog niet meer dan 30 kilo.. op een buffel van een shet van 1.13 groot en echt.. t was echt een breed en groot ding.. en die pony bleef heel hard lopen met haar.. reed ik er op.. 1.67 destijds en 45 kilo.. deed hij precies het zelfde.. dus denk niet dat het daar altijd aan licht.. veel shets hebben er wel de harde pas in hoor..
leandros schreef:http://www.tjadana.nl/paarden/pony2.jpg
ff een vraagje?
vinden jullie mij te groot en te zwaar voor mijn c haflinger?
ik ben 48 kilo en ben ongeveer 167cm dacht ik en ik ben 16 jaar oud.
foto in link gezet
KiimSharon schreef:Ze is ook zwaar gebouwdEn als ik erop zit kan hij nog wel eens een bokje geven en heeft er ook plezier in
josine20 schreef:Wat een shet kan dragen hangt van de shet zelf af en niet van ik vind dit of ik vind dat wat een onzin. Mijn shet is 1.05m en stevig , ik rijd hem elke dag , wel zonder zadel , met mijn 66kg en 1.69m lengte. Ik heb nog niet aan hem gemerkt dat ik te groot of te zwaar voor hem zou zijn. Ik laat ook wel eens een vriendin op hem rijden , ze heeft mijn maat en gewicht. Groetjes Josine.
superwoman schreef:KiimSharon schreef:Ze is ook zwaar gebouwdEn als ik erop zit kan hij nog wel eens een bokje geven en heeft er ook plezier in
Lees het topic eens goed door en maak dan je keuze.
Dat een pony het naar ze zin heb, wil niet zeggen dat het goed is, kijk naar pony's die hoefbevangen zijn, die blijven gras eten als ze de kans krijgen etc.
Bedenk ook hoe de pony dan zou moeten aangeven dat het zwaar is voor 'm.
bijv: hij kan bokken, dus kan mij dragen of hij kan bokken omdat hij wil aangeven dat ik zwaar ben...
Dat zelfde met hard rennen. Dat kun je zien als dat de pony het makkelijk aan kan, maar ook om beter in balans
te blijven net als fietsen (als je stil staat val je om)
Vaak als de pony het gaat aangeven, ben je eigenlijk al te laat en vraag je heel veel van hem.
Het gevaar ligt in de slijtage door hard werken, dat moet je voorkomen.
IK ZEG NIET DAT JE NIET MEER KUNT RIJDEN, DAT MOET JE ZELF BEPALEN, MAAR WEES EERLIJK TEGENOVER JEZELF EN DE PONY!
massy schreef:dat kan makkelijk maar offtopic. wel erg licht voor 13 jaar en klein voor 13 jaar.
ik ben net 14 en weeg 55 en ben 1,70.
ik rij zelf allang niet meer op mn shetty.
josine20 schreef:Wat een shet kan dragen hangt van de shet zelf af en niet van ik vind dit of ik vind dat wat een onzin. Mijn shet is 1.05m en stevig , ik rijd hem elke dag , wel zonder zadel , met mijn 66kg en 1.69m lengte. Ik heb nog niet aan hem gemerkt dat ik te groot of te zwaar voor hem zou zijn. Ik laat ook wel eens een vriendin op hem rijden , ze heeft mijn maat en gewicht. Groetjes Josine.
superwoman"
[quote="Lab_iris schreef:karoliena schreef:Ben ik eht toch neit mee eens, als ze erg vlot door stappen met zo'n gewicht is dta toch eerder een teken dat ze moeite hebben met het gewicht dan dat ze eht makkelijk kunnen dragen
dat zeggen zo veel mensen.. maar geloof er de ballen niet van.. er was een meisje waarbij ik vroeger een ponytje 'verzorgde'die meisje was 7 jaar volgens mij.. en was maar 1.30 groot maximaal volgens mij.. en ze woog niet meer dan 30 kilo.. op een buffel van een shet van 1.13 groot en echt.. t was echt een breed en groot ding.. en die pony bleef heel hard lopen met haar.. reed ik er op.. 1.67 destijds en 45 kilo.. deed hij precies het zelfde.. dus denk niet dat het daar altijd aan licht.. veel shets hebben er wel de harde pas in hoor..