35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:15

Leuke verhaaltjes weer en die foto's zo leuk, hier lekker mee praten met mensen die mijn verslaving wel begrijpen. Niet paarden mensen begrijpen niet altijd mijn passie voor mijn pony en het gebeuren erom heen.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:58

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:20

Karev gaaf zo zeg!!
Ulfeino lekker gewerkt zo te lezen na de moment van gekte
SaraMika welkom!!!
Heel benieuwd naar je ukkepuk
Idylle welkom
Ik heb je kleine meisje gezien in je topic :o veel succes met opknappen
Kanniet welkom
Wat een heerlijk stel pony's
Gave foto's ook
Tolbergfan :o zo je filmpje even kijken heb net dit zitten type :+
Echt leuk al die nieuwe mensen in dit topic *\o/* *\o/*
Vandaag tuigje gepast op Spes en het past
Meneer heeft alleen een kuchje dus morgen komt vriend da weer even langs
Ik denk zelf omdat het zo droog is(staan op duinzand)maar toch liever even laten kijken

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:23

Tolbergfan wat een heerlijke pony heb je toch!!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:31

Bedankt voor je reactie, kan het moeilijk oneens zijn met je ;)
Ben zo dankbaar, ze past zo goed bij me, ze staat over voor open. Dan tuf ik vanaf stal zo heerlijk naar huis, voldaan dat m'n beestjes het weer naar hun zin hebben gehad.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:35

Niet schrikken.... :n

Afbeelding

Afbeelding

En een stukje vervilte vacht wat ik los kon krijgen
Afbeelding

Ik heb haar als veulen van een paar dagen oud leren kennen. Daarna poosje geen contact gehad met de eigenaar tot 1 van de paarden drachtig was. Toen ben ik regelmatig mee geweest en toen zag ik haar dus zo staan. Heb 3 weken moeten zeuren bij mijn man, maar afgelopen maandag avond mocht ik haar dan eindelijk kopen van hem :j
Heb dezelfde avond nog een weitje geregeld en haar opgehaald. Nu mag ze even een paar dagen wennen op haar nieuwe plekje aangezien ze weinig tot niet in de hand is geweest was ze daar altijd moeilijk te 'vangen' dus ben nu bezig haar wat makker Te krijgen. Ze heeft bij de vorige eigenaar de laatste 3 dagen op stal gestaan dus waa blij dat ze weer buiten was. Zondag gaat haar vachtje eraf. Dit is zodanig vervilt dat je haar niet eens kunt borstelen. Maandag komt de hoefsmid, die er nog een aardig karwei aan zal hebben kwa lengte maar ook omdat ze hoefjes geven dus niet kent. Kortom moet een hoop aan gebeuren. Ze heeft ook lusjes zag ik maar daar heb ik ook spul Voor, dus laat haar eerst scheren en dan zullen we van de week een poging ondernemen om te wassen. De scheerder of hoefsmid helpen me even met de wormenkuur en de vitamine/mineralen pasta, want ook dat ligt klaar.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:40

Fijn filmpje Tolbergfan. Ik kan me goedvoorstellen hoe blij je bent als je zo lekker aan de slag kan.

idylle, ik kan me maar heel moeilijk voorstellen hoe mensen zó weinig omkijken naar hun pony's dat dít kan gebeuren. Jammer genoeg hoort dat echt wel bij de werkelijkheid. Ze krijgt heel wat voor haar kiezen, de komende dagen. Kon je haar maar uitleggen hoe goed haar dit gaat doen.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:41

Poeh arm ding, ben benieuwd hoe ze het gaat doen, kan alleen maar beter worden! Gefeliciteerd met je uk. Plaats binnen kort ook foto's van na haar metamorfose :) Veel geluk met haar!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:13

Oh unglaublich zeg....ik kan er niet bij. Na Toet vorig jaar kijk ik er eigenlijk niet van op. Volgens mij denken mensen vaak dat een shet echt niks nodig is...

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:31

Komt vast helemaal goed met de kleine meid!
Heeft ze al een naam?
Helaas zie je het veel :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:32

Ulfeino; had je een verkeerd modelletje voor haar manen uitgezocht ? hahaha

Leuke ponies kanniet! Had jij je niet al eerder aangemeld ook hier ?

Tolbergfan; klopt helemaal wat je zegt. Niet paardenmensen begrijpen er geen hol van. Maar dat begrepen ze ook niet toen ik nog grote paarden had. En al helemaal niet toen ik alleen maar sportpaarden verzorgde. Wat moet je ermee als je er niet op kunt rijden zeggen ze dan ? :-)
Maar laat ik wel wezen; ik begrijp bijvoorbeeld weer niets van mensen die hele nachten in een tentje gaan zitten vissen. En zo heeft iedereen zijn passie :-)

Leuk filmpje ook maar ik vond de hond toch wel het grappigste hahaha. Lekker er achteraan :-)

Yashilla; leuk; je mentuig! Was die van jou nu al betuigd ? Weet het even niet meer sorry.
Balen van de kuch!

Poehee Idylle; wat schandalig dat mensen ze zo laten staan zeg. Maar misschien mist ze daardoor ook wel een stukje gezondheid ? Anders zou ze er toch zo niet uit komen te zien ? Of kan dat wel ?
Er komt vast een prachtpony onder vandaan ! Gefeliciteerd met je aankoop, leuk dat je deze hebt gekocht!

Vanmiddag heeft Alf voor het eerst een greenguard omgekregen, een graasmasker. Hij krijgt aardig buikje en ik kan door die gebroken poot nog niet genoeg doen met hem. Bovendien vreet hij zichzelf zo rond en vol dat hij elke avond suf, als na een kerstdiner, op stal staat. Dat moet anders.
Hij had het na een kleine 10 minuten al door. Eerst natuurlijk wel zoiets van 's h i t hee wat heb ik nou aan m'n halster hangen' maar hij is erg slim dus het ging snel. Ook drinken gelijk goed.

Hier trouwens nog een leuke foto van Alf van afgelopen week op stal, hier heeft hij zo'n lekkere brutale kop

<3

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:34

Oh wat een aapje!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:56

Ze zal idd ook vast wel wormen hebben en ze heeft luis, dus gezondheid is niet goed, alleen komt dat doordat ze niet verzorgd werd helaas. Nog een paar dagen moet ze het ermee doen. Ze heeft al een kwart vitamine/mineralenspuit op (meer kreeg ik er alleen niet in en wil haar niet weer bang maken) van de week even het restant en de wormenkuur met behulp van ik denk scheerder, aangezien ze dan lichtelijk verdoofd wordt en er dan mss wat minder van meekrijgt.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:41

Nope Spessie is nog niet beleerd :D dat gaan we zelf doen
Fijn dat Alf snel door had hoe het werkt
En wat een boevenhoofd :D
Spes begint ook buikig te worden helaas maar die gaat aan het werk hoop dat het dan weer minder word

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:31

IngridM, ik had me hier nog niet aangemeld. Wel eens in een ander topic, maar daar gaat me alles veel te snel en het was iets minder vriendelijk. Dan hoeft het voor mij niet, ik lees voor mijn plezier.
Die ondeugende Alf. Dat sprietje tussen zijn lippen doet het hem :) .

Leuk, die Spes. Buikjes moeten voorkomen worden, maar dat is vaak niet gemakkelijk. Ga je dus zelf beleren? Hoe groot is Spes?

Wij laten alles beleren. Tijdgebrek, gemakzucht en een goede beleerder bijna binnen handbereik.

Hier is er maar één die snel dik wordt, en dat is de bonte. En dat is best lastig voeren als de rest gewoon onbeperkt hooi kan en mag eten. Brokjes en muesli krijgen ze alleen voor de vitamines en de mineralen, en voor het dagelijkse lekkere hapje. Ze doen er bijna een moord voor.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:55

Nou welkom dan Kanniet! :-) Dacht je naam te herkennen haha.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:03

Nog geen 35 maar wel volwassen met 2 shetjes, ik zou het leuk vinden om mee te schrijven!

Hierbij een foto van de knulletjes.

Afbeelding

Afbeelding

De bruine is Breezer, een ruintje van 18 welke nu alweer 10 jaar van ons is. Gaat regelmatig voor de sulky, longeren, fietsen. Vanalles eigenlijk.

Het vosje is Jimmy en hij woont pas 3 weken hier en is eergisteren voor het eerst voor de sulky gegaan. Knappe man pakt alles erg goed op!

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:44

haha Alf met dat strootje met zo'n uitdagend hoofd!
leuke pony's mirriejj
fijn weekend allemaal!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:12

Alf heeft wel echt een heerlijk stalletje zo te zien! Lekker op zijn eigen hoogte.
Onze shetjes hebben ook een stal op hun hoogte gemaakt, echt enorm fijn.

Vanmiddag even langs de ponys geweest, eerst breezer even uit de wei gevist. Die is zondag beginnen te bokken voor de sulky en reageert sindsdien heel heftig als ik aan de achterbenen wil komen, dus alleen even lekker gepoetst en wat voetjes geoefend.

Daarna Jimmy voor de 2e keer ingespannen, vaders op de fiets mee en lekker 5 km gereden met hem. Ik sta er enorm van versteld hoe makkelijk hij is!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:55

Ik heb m'n pony omgedoopt tot: Royal Queen Rhana. Roepnaam: Rhana.
Vanmorgen DA gebelt Voor sedatie pasta en deze net opgehaald. Zondag word ze onder sedatie geschoren en maandag komt de hoefsmid. Ook zal ik haar zondag wassen met luizen shampoo aangezien ze onder de luis zit. Dit leek me makkelijker als ze gesedeerd is aangezien ze niks gewent is en dan is het ook niet zo spannend Voor haar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:00

Welkom ook Mirriejj! Leuk steeds meer mensen hier.
Leuke ponies heb je !

Ja Alf staat sinds 2 weken op deze stal. Hiervoor stond hij 24/7 buiten en nu avond en nacht op stal maar ik ben echt super tevreden. En Alf ook. Lekker stro'tjes eten, genoeg hooi; etc. En die stalletjes zijn leuk he, naast hem staat ook een kleintje; een merrie en sinds dag 1 zijn ze gek van elkaar, zo lief !! Knuffen continu met elkaar over het schot heen :-)

Goed idee Idylle! Inderdaad scheren en dan wassen schijnt het beste te werken!
Succes

Iedereen fijn weekend!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:16

Vandaag is haar eerste deel geschoren, zondag deel 2. Uitgebreid verslag staat bij verslag van de dag: een inieminie projectje

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:25

Hebben jullie ook speciale staldeuren voor de kleintjes? Ik heb ze bijna nooit op stal maar als het moet staan ze samen in een stal. Met 2 halve deuren kan de fjord lekker naar buiten loeren maar Toet staat tegen deuren en muren aan te kijken..vind ik zo sneu. Deur lager maken en karev stapt er over heen.
Zat te denken om in 1 vd deuren een mini Luik te maken zodat Toet er ook Door kan kijken maar ben bang dat karev er met benen of hoofd in vast komt.

Zal zo ff een foto maken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:36

Ik heb een grote inloopstal waar gewone wanden inzitten. Wel heb ik de waterbak verplaatst naar onderen, op Vliegjes maat afgesteld. Als Vliegje kijkt waar t hooi blijft, lijkt het op de foto van IngridM. Verder 2 deuren die permanent open staan en waar alle paarden dan ook erg graag voor staan ( beschut, maar ook open).

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:41

Wij hebben "gewone"stallen, maar we hebben de luxe de pony's thuis te hebben. De stallen staan eigenlijk altijd open.