[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:11

@Mira, dat klopt is Finn :D

Ben benieuwd naar je bitloos hoofdstel, laten maken zeg je.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:23

Hopen op goed nieuw Ayla!

Hier staan de pony’s ook op hooi. Toliene en Bink krijgen ieder ongeveer 4 kilo hooi per dag. Dat verdeeld over 3 porties.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:39

Frummels schreef:
Even een vraagje: hebben jullie de kleintjes op hooi of op kuil en waarom heb je daarvoor gekozen? En hoeveel krijgen ze er van? :)

Is er bij jullie op stal altijd iemand aanwezig? Dus zeg maar met een woning erbij, of onbewaakt? :)

Mijne staan op hooi. Ze krijgen diaree van kuil. Sochtends slowfeeder met 4 kilo. Tussen de middag hooinet met 2 kilo en savonds slowfeeder met 4 kilo. Er is een woning bij en overdag personeel. En savonds en snachts altijd iemand aanwezig. En hek overdag en avond en nacht altijd dicht.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:52

Lori schreef:
@Mira, dat klopt is Finn :D

Ben benieuwd naar je bitloos hoofdstel, laten maken zeg je.

Van Biothane in neon groen en zwart. Zit ook een extra ringetje op de neus zodat ik hem naast side pull ook als kaptoom kan gebruiken. Maak er morgen wel even een foto van

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:27

Frummels: kuil van super mooie droge kwaliteit. Wel erg rijk aan voedingsstoffen voor Alf dus aangevuld met agrobs ruwvoer en elke dag vers stro om te knabbelen.
De stal is op terrein waar eigenaren wonen en in de nacht kom je echt het erf niet op door de hond:-)
Veilig idee!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:33

Mijne staan bij me in de achtertuin op onbeperkt hooi.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 05:37

Mowgli krijgt ook hooi
Vind kuil persoonlijk niet echt wat voor hem..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:17

IngridM schreef:
Frummels: kuil van super mooie droge kwaliteit. Wel erg rijk aan voedingsstoffen voor Alf dus aangevuld met agrobs ruwvoer en elke dag vers stro om te knabbelen.
De stal is op terrein waar eigenaren wonen en in de nacht kom je echt het erf niet op door de hond:-)
Veilig idee!

Haha fijn zo.n hond!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:42

Top dat het met Sjors weer de goede kant op gaat! Succes vrijdag op de kliniek, we duimen voor jullie. Jammer van je startpas joh! Maar je kunt hem inderdaad altijd weer 'aanzetten' als Sjors weer helemaal de oude is/jullie er weer zin in hebben.

Hier altijd hooi voor de pony's, kuil vind ik niet zo geschikt voor paarden ivm het fermentatie proces.

Ik zou persoonlijk zelf nooit ergens op een landje of stal zonder toezicht gaan staan. Dan zou ik echt niet lekker slapen. Wij staan op een stal wat op het erf achter het woonhuis ligt, de hekken gaan 's nachts dicht, er is overdag eigenlijk altijd wel iemand thuis en er is camerabewaking op stal en het erf. En er loopt een hond.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:49

Ja hier ook een waakhond! Super veilig, ook al is het een grote goedzak :) hij slaat aan, en zal alleen bij echte dreigende gevallen aanvallen. Voor de rest is het een maatje en knuffeldier! Het is een berghond en minstens zo groot als Don.

Afbeelding

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:25

Arghh, srry dat ik weer zo met de deur in het topic van, maar ik word er niet goed van.... :roll: >;)
Mirza loopt nu al zeker 5-6 maanden van Lian gescheiden, heb ik ze afgelopen maandag weer bij elkaar gedaan en nu wilde ze gisteren weer bij Lian gaan drinken!!! :roll:
Echt irritant, heeft iemand een oplossing, er lopen hier drie pony's, dus als ze worden gescheiden moet er altijd 1 zonder maatje... Lian haar uiers zijn wel flink geslonken, maar als Mirza weer gaat drinken, worden ze dan weer vol ofniet?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:40

ik denk dat er nu niks meer uitkomt, stoot de moeder haar niet af?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:41

Mijn verzorgpaard heeft eigenlijk jaren op stallen gestaan waar snachts het hek dicht ging en dan niemand was (dus echt onbewaakt). Heb er toen nooit bij stil gestaan, maar nu ik een eigen spruit heb ga ik daar opeens over nadenken. := Bij ons op stal woont de eigenaar op het terrein en ik merk toch dat ik dat wel een geruststellend idee vind..

Nanne: jeetje, ik zou niet weten wat je daar aan kunt doen of wat je ermee moet, sorry :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:43

bij ons onbeheerd en hebben daar dan ook weinig aan waarde liggen, tuig gaat mee naar huis. je hoort vaker dat er achter huis word ingebroken als losse weilanden. (ligt vaak niks qua waarde dus niet de moeite)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:46

Mijn pony’s staan onder een alarm ‘s nachts. Dat is wel een heel fijn idee!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:48

Mag ik hier even iets vragen. Wij hebben een kleine a pony. Ik had het halster van harrys horse loulou in de maat shet gekocht maar dit is te groot. Nu wil ik dat van stout kopen. Maar vallen die even groot als de reeks loulou. Want de stout hebben ze ook in de maat minishet. Maar heb dan weer schrik dat als ze toch kleiner uitvallen dat het weer te klein gaat zijn. Pony heeft ook een hoofdstel van mhs maat shet op het kleinste staan.

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:54

heb hier hier voor 2 Welsh een hoofdstel maat mini shet in gebruik pas perfect. qua halsters kan ik je dan net weer niet helpen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:58

Moeilijk altijd die kleine hoofdjes. Hier met het loulou halster maat shet. Maar hij kan er zo uit als hij wilt

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:19

Ayla schreef:
Frummels (wat is jouw naam ookalweer?),

Sorry had eroverheen gelezen :)) Mijn naam is Kymberley

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:27

Succes met Sjors Ayla vrijdag! Duimen voor goed nieuws!

Djune staat hier ook aan huis, stallen zijn achter het woonhuis, en niet in zicht vanaf de weg, staleigenaar is ook overdag/savonds aanwezig + 2 honden, veiliger kan bijna niet. Met mijn stalgenootjes letten we ook altijd op elkaars paardjes, dekens wisselen enz. Ze krijgen hier heel fijn stengelig hooi!

De Stout-halsters vallen heel klein! Zou een maatje shet proberen Ilora.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:49

LindeDjune schreef:
Succes met Sjors Ayla vrijdag! Duimen voor goed nieuws!

Djune staat hier ook aan huis, stallen zijn achter het woonhuis, en niet in zicht vanaf de weg, staleigenaar is ook overdag/savonds aanwezig + 2 honden, veiliger kan bijna niet. Met mijn stalgenootjes letten we ook altijd op elkaars paardjes, dekens wisselen enz. Ze krijgen hier heel fijn stengelig hooi!

De Stout-halsters vallen heel klein! Zou een maatje shet proberen Ilora.

Oke super. Want de loulou halsters van harrys horse vallen heel groot uit. Daarmee dat in twijfelde. Daar was maat shet toch te groot van

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:54

StalNollie schreef:
bij ons onbeheerd en hebben daar dan ook weinig aan waarde liggen, tuig gaat mee naar huis. je hoort vaker dat er achter huis word ingebroken als losse weilanden. (ligt vaak niks qua waarde dus niet de moeite)

Dat tuig zou me dan echt een rot zorg zijn. Maar dat de ponys onbeheerd staan wel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:58

Patty14 schreef:
StalNollie schreef:

Dat tuig zou me dan echt een rot zorg zijn. Maar dat de ponys onbeheerd staan wel.

Spullen vind ik inderdaad onbelangrijk.

Aan de ene kant zou ik bang zijn dat er s nachts een rare snuiter het terrein op komt, of dat er een paard vast komt te liggen of ziek wordt oid. Aan de andere kant, dat laatste kan ook gebeuren op een stal waar wel iemand op het terrein woont en dan denk ik niet dat diegene daar wakker van wordt midden in de nacht.. :\

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:15

@Mira, Ben benieuwd. Waar laten maken?

Hier wil ik ook toezicht, anders ben ik niet op het gemak. Liefst zelfs eigen toezicht.

@Nanne02, Een vriendin had dat ook extreem met haar pony. Op 3 jaar durfde die nog gaan proberen, moederskindje :') .

@Llora ik heb die van stout al op mini veulens gezien, vind enkel die "stout" op de neus jammer. Vind ze verder gaaf.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:24

Lori dit is hem en diegene die ze maakt staat op de foto
Afbeelding