[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:35

Wauw super mooi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:29

Weet iemand waar ik een hoofdstel zou vinden in maat mini-shet, bij voorkeur bruin maar zonder sperriem lusje of een afneembaar? Als ik het niet vind is het maar met maar mijn voorkeur gaat echt naar zonder :') . Is voor voor de wagen, men zonder oogkleppen maar moet mijn kaptoom aardig hoog steken qua neusriem nu en dat vind ik niet zo fijn.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:31

Wauw mooi die coupe! Ik heb misty haar hoofdstel toen bij de ej gekocht

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:22

Hebben helaas niet wat ik zoek, ik dacht er wel opeens aan dat ideal gewoon losse bakstukken verkocht ook zonder die oogkleppen op. Hou zelf van eenvoud niet overal bling bling en speciale stiksels en dergelijke.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:46

https://www.divoza.com/nl/pagony-basic-laag-hoofdstel dit iets, Lori? Heel basic :Y)

Mooie coupé voor Alf zeg! <3

Ik zit mee te lezen in het Zuidlaardermarkt topic, wil er echt nog een shetje bij eigenlijk(mag natuurlijk niet), want Jorie zijn gedrag is eigenlijk alleen maar heviger geworden als ik Alex meeneem ipv dat ie eraan went.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:55

Lori, ik heb een hoofdstel van Ideal in het notenbruin, zonder oogkleppen. Niet te koop, maar ik kan er (donderdag) wel een paar foto's van maken voor je.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:18

Heeft iemand hier toevallig die manenclips van Quick Knot al geprobeerd? Zit te denken om ze te bestellen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:33

Patty14 schreef:
Heeft iemand hier toevallig die manenclips van Quick Knot al geprobeerd? Zit te denken om ze te bestellen.

Ik zat er wel aan te denken, maar vind ze belachelijk duur. En ik heb ze niet zo nodig... maar knotten is zo leuk :+ Maar ik had gehoord dat mensen het ook wel met paperclips doen of met schuifjes voor in je eigen haar. Weet zo niet hoe ze dat deden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:38

Nee nog niet. Heb er wel veel over gelezen de laatste tijd. Ik hou het zelf denk ik gewoon bij naald en draad, daar ben ik ook heel snel mee inmiddels.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:15

Ook gelezen wil ze wel eens proberen, ooit :-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:16

Ik knot nooit. :)) en als ik knot, dan met naald en draad. Ben daar met de jaren wel snel en handig in geworden. :j

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:18

Patty, heb ze zaterdag gebruikt om een paard in te vlechten voor een stalgenootje!
Gaat erg snel, je moet wel even leren hoe je ze er in moet steken haha.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:44

Ze lijken mij wel handig maar te duur haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:53

Sakvis, als je wil. Ik heb de luxe hoofdstellen liggen van het tweespan maar is wel leuk om een beeld te vormen van hoe het eruit ziet zonder de oogkleppen dan :j .

Eerste rit gedaan sinds 2 maanden, remmen zijn goedgekeurd :D .

Wachten tot de bel gaat (zusje van school gehaald)
Afbeelding

Nogal bezweet :') . Heb rustig aan gedaan, had nog een hand pony mee (pony van zus) dus behalve over enkele drukke stukken alles gestapt (10,66km) maar met die wintervacht zweten ze al sneller. Was netjes op adem dus geen probleem.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:47

Ik heb zo met je meegeleefd toen Jinte overleed Romy.. hetzelfde geld voor Bente, verschrikkelijk om mee te moeten maken. 'Mijn' vorige pony is ook erg onverwachts overleden, stond ineens met een blauwe tong in de wei en was binnen no time blind. Dierenarts erbij + medicatie, maar dat mocht niet meer baten. Op dinsdag werd ze ziek en donderdag lag ze dood in haar stal.

Miranda: wij hebben geen tapijt in de paddocks. De meeste bestaan nu enkel nog uit modder :P Sjors zijn paddockje bestaat uit kunstgrasmatten die ondersteboven liggen + een laag zand. Balen dat Jimmy schuurt, manenverlies kan ook wel door de tijd van het jaar komen. Misschien helpt het wassen met tea tree shampoo, wel een beetje lastig aangezien het zijn voorpluk is.

Jenny: fijn dat de les zo goed ging met Donja! Maar oei wat heeft ze een (hang)buik.. balen dat ze op het gras moet van de pensionhouder.. Staat ze er 24/7 op?

Gefeliciteerd met de behaalde premie StalNollie :) Schattige pony!

Fijn dat het beter gaat met Pepper nu hij een tandje gewisseld heeft!

Ingrid, Alf is mega knap met zijn sportcoupe :D Heb je het alleen geknipt of ook uitgedund?

Over de quick knot, vlak voor Sjors ziek werd zou ik een doosje bestellen samen met Linda. Uiteindelijk niet meer gedaan dus en ik ga het ook niet meer doen, want eerdaags zeg ik mijn startpas op.

Voor diegene die vroegen hoe het met Sjors gaat nu, hij is af en toe echt knettergek, maar hij loopt goed dus dat is fijn :) Aankomende vrijdag weer naar de kliniek met hem, super spannend..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:13

Spannend! Hopen op goed nieuws

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:15

Ayla schreef:
Ingrid, Alf is mega knap met zijn sportcoupe :D Heb je het alleen geknipt of ook uitgedund?

Over de quick knot, vlak voor Sjors ziek werd zou ik een doosje bestellen samen met Linda. Uiteindelijk niet meer gedaan dus en ik ga het ook niet meer doen, want eerdaags zeg ik mijn startpas op.

Voor diegene die vroegen hoe het met Sjors gaat nu, hij is af en toe echt knettergek, maar hij loopt goed dus dat is fijn :) Aankomende vrijdag weer naar de kliniek met hem, super spannend..

Neeee geen scharen bij de manen. Strikt verboden haha. Heb een geval met scheermesje erin.
Op stal moet ik ook af en toe paarden doen omdat eigenaren willen knippen en dat mag nooit van mij hahaha. Dus doe ik het maar. Gelukkig altijd tot volle tevredenheid.

Ooohh zeker erg spannend vrijdag !! Fijn dat hij vrolijk is en goed loopt! Ik duim voor jullie!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:17

Ga je niet meer starten Ayla? Ook niet als Sjors weer goed is?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:20

Even een vraagje: hebben jullie de kleintjes op hooi of op kuil en waarom heb je daarvoor gekozen? En hoeveel krijgen ze er van? :)

Is er bij jullie op stal altijd iemand aanwezig? Dus zeg maar met een woning erbij, of onbewaakt? :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:26

Weet ik nog niet Patty :)

Wat voor een mesje bedoel je Ingrid, heb je een voorbeeld foto? Bij Sjors ziet het er altijd erg geknipt uit, maar een betere manier dan knippen + af en toe trekken heb ik nog niet gevonden.

Frummels (wat is jouw naam ookalweer?), Sjors staat volpension op een pensionstal waar de eigenaar op het erf woont. Het huis zit aan het begin van het erf, dus je komt er altijd langs als je het erf op wilt. Sjors krijgt hooi, omdat hij kuil niet graag eet en als het te nat is, krijgt hij enorm dunne mest. Hij krijgt dit onbeperkt uit een slowfeeder in zijn stal en op het moment uit een speciekuip in zijn paddockje.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:30

Frummels, hoeveel is moeilijk te zeggen ze staan in kudde hier maar krijgen bij voorkeur droog hooi met enkele handen stro bovenop in slowfeeders. Stro is als extra knabbel voor als het hooi op is in het net. Door schaarste ga ik een deel voordroog moeten voeren ook, weinig aan te doen volgend jaar beter :) . Ze staan hier qua hoeveelheid nooit meer dan enkele uurtjes zonder.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:42

Hier krijgen ze hooi, vind kuil geen voer voor Shetlanders. Krijgen 3x per dag.

Hier is eigenlijk altijd wel toezicht. Eigenaren wonen bij stal en is camera bewaking. Zal ook nooit voor een stal of weiland kiezen waar er geen toezicht is. Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren als er niemand in de buurt is. Maar moet er niet aan denken dat er Savonds iets gebeurt en dat er dan pas de volgende dag iemand is.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:48

Kymberley, Jimmy staat op hooi. Hij en de c pony krijgen samen rond de 15 kg per dag, daar eten ze onbeperkt van.

De paarden staan achter huis, dus altijd bewaakt. Op de wei worden ze in de gaten gehouden door omwonende die appen als er iets is.
Binnenkort krijgen wij ook camerabewaking ivm een gestoorde buurman.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:54

Hallo dames,

Ben er weer heb even snel alles terug gelezen. Jullie zullen mij amper zien met reageren, lees wel mee en zal her en der zien reageren. Met Pip gaat het goed, bitloos hoofdstel laten maken. Die gaan we binnenkort uitproberen. Heel saai verder maar zolang ik geen goed vervoer voor stal heb kom ik er ook niet zo vaak als ik zo willen.

@Lori ziet er mooi uit uit de foto's is Finn toch?
@Frummels Pip krijgt hooi want van kuil gaat ie aan de dunne. Bij mijn pensionstal wonen de eigenaren op het erf dus er is altijd wel toezicht en een waakhond die wel aanslaat bij onraad

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:10

Hier alles op kuil onbeperkt van eigen land doen allen het super goed op