[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:20

He godver wat een pech weer allemaal! Heel veel sterkte!

En ik zie een knappe Rissa. Knappe baby is het.

Als je de bitmaat op wilt meten he. En ik kom strak aan de mondhoeken uit op 9,5 cm. Pak ik dan een stangetje in maat 10,5? Weet iemand dat?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:36

Ingrid heel veel sterkte!

Kleine pipje begint steeds meer te wennen <3 In de wei overdags kan ik nu al zo naar hem toe lopen (wel niet te snel), ook gisteren avond met het binnen zetten had ik hem binnen 2 min te pakken :D
Ik ben zo verliefd op het modder monstertje en Watch vind hem ook met de dag liever, Ik verwacht ze binnen een maand wel samen van hetzelfde hoopje hooi te zien eten :D

Alleen die sneeuw en nattigheid hier ben ik echt helemaal zat nu O:) Ze wei is een modderpoel, het water zakt er gewoon niet meer doorheen. Gelukkig hebben ze nog een paar "eilandjes" waar ze met droge voeten kunnen staan.

Ik heb meteen nog een vraagje, Beide staan op zo ongeveer onbeperkt hooi maar zie ze toch wat afvallen (ook niet gek na de reis die ze afgelopen woensdag op donderdag nacht gemaakt hebben (650 km)
Op stal hebben ze zowieso onbeperkt hooi. Ze krijgen beiden een mineralen korrel (pip de veulen variant) en slobber.
Nu is de slobber aardig op aan het raken en zat ik te denken wat ik ze beter kan voeren inplaats van slobber. Nu kwam ik op bietenpulp uit maar ik weet niet zo goed of dat ook met pip gewoon kan of dat daar teveel suikers enz in zitten voor hem.
Shetlander en voeren is voor mij nog aardig nieuw. Kwa hooi en vitamine korrel weet ik het wel maar als extra extra niet zo goed O:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:51

Hier gaf ik veulens altijd gewoon bietenpulp mee met de rest maar dan wel eerder maar een geweekt handje. Ene vind het direct lekker en de ander moet er een eindje aan wennen. In bietenpulp zit trouwens weinig suiker.

Is je shet veulen goed ontwormd?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:58

Ja hij is wel goed ontwormd altijd geweest. Mijn grote merrie viel ook erg af de eerst paar dagen wat ik wijd aan de stress van de rit en nieuwe omgeving. Ze krijgen goed en genoeg hooi nu in ieder geval maar wilde ze nog wat extra bij helpen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:05

Zou gewoon je gevoel volgen dan. Je kan een handje aanbieden en kijken of ze het lust.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:18

mirriejj schreef:
Als je de bitmaat op wilt meten he. En ik kom strak aan de mondhoeken uit op 9,5 cm. Pak ik dan een stangetje in maat 10,5? Weet iemand dat?

Ik zou inderdaad maat 10,5 nemen. Bij stangetje mag je een cm ruimte aan beide kanten overhouden :)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:44

Hallo allemaal, wij zijn nieuw hier. Ik ben zelf al 5 jaar in bezit van een prachtige fjord x Pinto kruising . Maar sinds vorige week hebben wij Shetlander Claire aan ons gezinnetje mogen toevoegen! Claire is 19 jaar en heeft heel veel ervaring met kids. Dus ze is dan ook de pony van onze dochter. Claire staat lekker aan huis in gezelschap van onze geiten. Ze was niet gelukkig onder gezelschap van andere paardjes en heeft voorheen ook altijd alleen gestaan bij iemand thuis. Nu heeft ze bij ons gezelschap van de geitjes en 24/7 uitloop met schuilstal. Claire mag lekker tot rust komen en zal zo nu en dan door mij aan het werk gezet worden via wandelen/longeren. Daarna mag ze met onze dochter aan de slag als knuffel en poets pony, tot onze dochter aan meer toe is.
Claire doet het super goed en we kunnen niet wachten wat de toekomst ons brengt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:31

Lief!

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:14

wat naar Patty en ingrid heel veel sterkte de komende tijd

welkom Orsje!!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:52

Kruip ook maar weer onder mijn steen vandaan, de afgelopen week weer mogen genieten van migraine %) ... .

Sterkte Patty met het verlies van je kitten :(:) .

Is toch heel begrijpelijk dat je nu niet altijd wilt en kunt reageren Ingrid, sterkte met alles :(:) .

Leuke pony Orsje.

Las nog wat over pony’s die afvallen doordat ze een reis van 650 km hadden gemaakt. Dat gebeurde bij ons eigenlijk nooit en wij reden dat soort afstanden ook gerust voor een show, dus zou toch kijken of er niet iets anders aan de hand is. Zal niet de eerste zijn die toch onder de wormen zit ook al zegt de vorige eigenaar goed ontwormd te hebben.

Fire is vandaag 5 jaar, dus maar weer eens naar lange tijd een ITP topic gemaakt.
[ITP] Van eerste bokt veulen in 2014 tot stoere 5 jarig hengst

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:06

Ik vertrouw wel dat het stress is. Ik heb hem maandags gehaald 200 km. Hij was wel afgespeend maar weer terug bij mams op de wei dus toen ik hem op kwam halen was het een hoop stress en gegil van pip. Bij mij aangekomen was hij heel erg bang geworden ervan en kon niet buiten blijven omdat geen hekwerk hem bijna tegen kon houden daardoor heeft hij voornamelijk binnen gestaan tot woensdag avond toen is hij samen met mijn merrie verder gegaan voor de laatste 650 km.
Allemaal niet ideaal te noemen en hij heeft er ook wel echt stress van gehad. Gelukkig komt hij nu meer en meer tot rust weer heb ook t idee dat hij vandaag minder ingevallen was weer.

Beide zijn trouwens niet so erg afgevallen dat je ribben kan tellen. Meer ingevallen en mijn grote merrie is haar onderbuik deels kwijt (wat ook wel mocht haha)

Maar ze moeten zowieso binnenkort een wormenkuurtje hebben dus dan gaan we meteen voor een goede goede :D

Wauw wauw wat is fire een onwijs knap dier! <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:49

Qua wormkuur, de beste wormkuur is deze dat ze nodig hebben. Anders gezegd de juiste werkzame stof voor de juiste worm. Is een misverstand dat bijvoorbeeld equest de beste is, die is super tegen bloedworm bijvoorbeeld maar niet tegen ik zeg maar wat spoelworm.

Al dat verhuizen brengt inderdaad wat stress mee zeker voor een veulen.

@Bianca, Mooi overzicht heb je gemaakt! Gaat toch snel dat opgroeien, Finn wordt in mei ook al terug 7 jaar.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:04

Dat is wat ik ook bedoel Lori, heb al vaker meegemaakt dat er netjes steeds werd ontwormd met ivermectine ( namen wel steeds verschillen merken :roll: ) ze dachten het dus heel goed te doen maar de pony zat vol spoelwormen waar je met pyranthel tegen moet ontwormen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:40

Mijn vader ligt nu echt op sterven. We zouden morgenochtend gesprek met de arts hebben maar vanochtend werden we erbij geroepen. Hij heeft het vannacht heel erg benauwd gehad en 2 liter ziurstof gekregen. Hij heeft nu veel pijn en krijgt nu morfine. Als dat niet genoeg is krijgt hij een slaapmiddel erbij. Maar hij slaapt al goed op de morfine gelukkig.
De arts verwacht dat hij binnen nu en een paar dagen zal overlijden. Ik hoop zo voor hem dat hij snel zijn ogen kan sluiten!

Gisteren werd ik wakker en had het gevoel dat ik die dag MOEST gaan. Zomaar het gevoel. En wat ben ik blij dat ik ben geweest. Hij was voor zijn doen super wakker. Hij zat me ook heel de tijd aan te kijken. Was voor hem echt raar want hij had eigenlijk altijd gesloten ogen de laatste tijd. Heb nog mooie foto van ons samen kunnen maken. Die koester ik zo joh. Gistermiddag bij mijn moeder hetzelfde. En in de nacht zo slecht geworden. Schijnt vaker zo te zijn; een opleving een dag en daarna instorten.

Ik hoop maar 1 ding en dat is dat hij zo snel mogelijk vredig inslaapt......

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:07

Pff heftig ingrid sterkte

Hier altijd alles ontwormen op me boerenverstand en altijd andere werkzame stoffen. (Doe dus niet aan mest onderzoeken)

Pfff op moment d pony in verkoop maar mensen lezen zooo de adv niet. Is geen beginnerspony komen ze kijken of voor manege of voor kids van 9 en pony moet dan leermeester zijn. Uuuuh advertentie niet gelezen!!
Word er beetje moe van

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:27

Heftig hoor Ingrid! Ik herken dit deel wel.. zo is mijn opa ook gegaan. Heel veel sterkte !! Y;(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:03

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:39

Heftig Ingrid, hoop dat hij snel vredig mag sterven. Sterkte voor jou en de rest van de familie.

Stal Nollie: Zo stom als advertenties niet worden gelezen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:18

Ingrid |( Wat een moeilijke dagen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:05

Lori dat inderdaad. Ik schat redelijk goed me ponys in, en word er echt moe van. Ben benieuwd weeknd kijkers en nadrukkelijk nog telefonisch na de afspraak gemaakt te hebben of ze zeker weten waar ze voor komen.
Scheelt anders toch weer een tijd waar je, je aan moet houden die dag

Lori de jouwe nog niet verkocht? Is laatste maanden heel slecht geweest bij iedereen qua verkoop begint nu weer beetje aan te trekken ( alleen lastig afspreken met al die sneeuw)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:20

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:28

Ingrid heel veel sterkte!
Jenny ook met de moeilijke situatie.

Ik ga nieuwe lamoenen bestellen voor mijn sulky! En ik denk gelijk maar het gesloten lamoen
Als het beter weer is maar weer beginnen met opbouwen

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:50

Sterkte ermee Ingrid... pittige tijd voor jou.

Claudia waarom nieuwe lamoenen als ik vragen mag? Zijn de originele niet goed meer?

Als je veiligheidslichtogen hebt, zou ik zeker voor gesloten lamoenen gaan :j

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:20

Jeetje ingrid, heftige tijd, heel veel sterkte!

Ik doe wel aan mest onderzoek, vind dit ook erg belangrijk om resistentie tegen te gaan, want dit is helaas echt een probleem aan het worden.
Toevallig gister uitslag gehad, Chico zit vol met wormen ;( dus die gaan we behandelen.
Hoe komen jullie aan wormen kuren zonder mest onderzoek dan? Dierenartsen mogen je dat niet zomaar verkopen

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:29

Dat is hier nog nooit een probleem geweest en anders online in Ierland bestellen.