[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:07

Gaaf keer wat anders dan ponys.
Was ooits eens een topic over van dekking tot keuring en waar ze dan op letten etc etc erg interessant.

Word weer warmer maar hoorde vandaag op verjaardat dat het dinsdag weer ging sneeuwen?

Hier morgen voor eerste keer op nieuwe pony kijken of ie dat kent. En als ie braaf is volgende week scheren

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:12

Ik vind koeien altijd een beetje eng :=

Vanmiddag lekker een buitenritje met Gaya gemaakt. Ze was super braaf ondanks de harde wind.

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:29

Waar heb je die cursus lange teugelen gedaan. Is dat bij dressuur natuurlijk?

Knappe gaya!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:43

Ja klopt Ymor maar de filmpjes gingen er vanavond af begreep ik.

Hier ook eens er een beginnetje mee maken.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:48

Gaya is echt knap!

En wat leuk een koe! Ik ben ook niet zo bekend met hoe dat allemaal gaat met keuren enzo, worden ze daar meer waard van of is dat meet hobby?

Ingrid ik heb natuurlijk jaren het zelfde "probleem" gehad met djinty.
Ik wou echt heel graag 4 span rijden maar hij ging alleen horizontaal weg. Ben nog steeds erg verdrietig dat hij er niet meer is maar ik heb nu wel Chico..
De situatie hier natuurlijk wel iets anders, pony's aan huis en nog wel 3 over waar ik wel fanatiek mee kan rijden.

Ik twijfel toch of ik afscheid van jullie ga nemen.. Benji is kreupel en dat is natuurlijk de schuld van dit topic :)) nee zonder dollen, ik hoop dat hij zich verstapt heeft op de bevroren grond en dat het snel weer over is, heb een jaar of 2 geleden de hele malle molen al gehad met hem omdat hij achter kreupel was. Uiteindelijk heeft hij toen een jaar stil gestaan maar dat is weer helemaal oké, nu is het een voorbeen, was eerst bang dat hij bevangen was maar het is duidelijk maar 1 been en hij gaat niet raar staan, geen koorts, is fit en vrolijk dus ik gok gewoon wat lomp geweest met de vorst en sneeuw

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 07:26

Mooie koe Jenny! Ik vind koeien erg leuk.

Knappe Gaya loopt lekker te sjouwen <3

Dafne, ga die die zwartbonte toch scheren? Leuk dier is dat.

Sascha, balen dat Benji kreupel is! Hopen dat ie gewoon wat lomps heeft gedaan en over paar dagen weer goed is :)

Ik heb ook de langeteugel cursus gevolgd van Dressuurnatuurlijk.

Fleur kent tot schouderbinnenwaarts, maar die vindt het aan de linkerkant zó moeilijk!
Ligt misschien aan mij... dat ik de hulpen net anders geef als op rechts ofzo. Zou er best paar lessen in willen hebben :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:01

Mooi koe! Moet je die dan ook soort van toileteren voor de keuring?
Balen van Bengij. Misschien uitgegleden of verstapt op het harde.
Ik ga vandaag 1e keer 2span Beauty en Faya starten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:12

Succes en veel plezier patricia

Sunshine zoals ieder paard heeft ook de mens een voorkeur voor links of rechts ik zelf heb het best wel erg. Ben rechts veel slapper en merk dit ook terug in de ponys

Bonte ga ik toch scheren, was wel echt twijfel maar probeer eerdt hoe die is onder het zadel en als dat braaf is gaat alles eraf. Denk dat hij dan voor kinderen beter verkoopt (andere doelgroep)
Als ie niet braaf of potentie heeft voor sport (dus makkelijk aan teugeltje aan been voor kinderen etc) laat ik alles eraan dan gaat ie als recreatie

Maar gezien de beweging en braafheid verwacht ik niet veel gekke dingen (hoop ik ook want mijn man met 0.1% ervaring heeft nog nooit een onbeleerde vast gehouden

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:08

Sacho wat balen dat benji kreupel is, hopen dat het snel over gaat!

Kiekeboefje grappig met die koeien.

Ik heb dé filmpjes ook gezien. Heb er ook een paar keer les in gehad.

Ik ga vanmiddag Ciska voorlezen bij de dressuur in Lisse. Ik zie Patricia daar ook zag ik. Kan ik beauty ook eens zien.
Maar nu eerst naar Alfje.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:23

Jenny mooie koe :j Zijn zulke leuke dieren! Ik ben er praktisch mee opgegroeid haha.

Benji kreupel, super vervelend. Hopelijk niks ernstigs en 'alleen' maar verstapt.

Brave Gaya! Ze loopt lekker.

Patricia succes op wedstrijd vandaag. Zet 'm op!

Las nog iets over kapotte pony's verkopen (of nog erger: weggeven), dat zou ik inderdaad nooit doen. Te veel verhalen over gehoord. En daarbij zadel je een ander op met jouw ellende. Ik zou een kapotte altijd zelf houden (zo lang ik dat kan en WIL betalen) of zelf laten hemelen. Gezond paard verkopen vind ik geen schande ofzo. Soms loopt het anders of ontbreekt toch de klik.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:31

Paarden zijn in de praktijk eigenlijk lastiger en gevaarlijker als koeien, maar dan heb ik het even niet over stieren. De kans dat koeien trappen of gemeen zijn is al heel veel kleiner dan bij paarden :) koeien zijn geweldig! Lief en leerzaam.

Brave Gaya :)

Veel succes Patricia! :D

Balen van Benji Sascha! Hier ook het paard licht kreupel zag ik net, idd ook verstapt op de hard bevroren grond.

My Handsome <3 is hij niet knap?! Lijkt zo al heel wat :))
Wel heeeeel vies :P
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:56

Knap is die zeker hoor!

Hier moet ik nog beginnen met de oefeningen aan de lange teugel, ze eerst laten genieten samen met de sneeuw en nu regent het continu. Komt er wel van als het een dagje wat droger is. Deze van die cursus deden ook een aanbod maar stel ik wil er in verder neem ik liever eens een lesje.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:41

Kiekeboefje hij is zeker <3 !
Op stal waar ik eerst stond stonden altijd veel jonge koeien naast de weg. Was altijd standaard dat die wilden knuffelen met Alf. Alf kwam dan altijd helemaal onder het kwijl er vandaan.
Stieren zijn gevaarlijk he?

Ik heb beauty gezien en die is echt <3 <3 !

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:45

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:18

Hidde is echt knap!
Ik ga zo eens de blog met Jimmy kijken.
Faya en Beauty 3winst 189 en 201.5 punten. 1e proef was Faya wat onzeker en 2e was ze op haar gemak.Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:04

Ik had hem gezien Miranda. Kennen jullie elkaar of hebben ze contact met jullie gezocht?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:52

Ik kom mij nu ook officieel hier melden! :D

Vorige week maandag mijn kleine spookje opgehaald.
Hij moet nog erg, heel erg veel leren maar o wat is hij dapper! En ik ben zo trots op mijn kwpn’er die toch wel kieskeurig is in haar vriendschappen maar meteen oke was met het kleine spook.

Paspoortje:
Naam: kalimotixo (a.k.a Pip)
Leeftijd: 8 maanden
Geslacht: Nog Hengst
Grootte: verwacht een hele flinke beer gezien hoe groot hij nu al is.
Doelen:
- voor nu eerst eens leren mensen echt te vertrouwen en een veulen ABC

Hier wat foto’s van de kleine man.
Ophalen:
Afbeelding
Afbeelding

1e ontmoeting met Watch
Afbeelding

2 dagen laten 1e dag samen naar buiten (natuurlijk lekker in het modder stuk inplaats van lekker met droge voeten 8)7 )
Afbeelding

En tegenwoordig wilt hij graag veel meer lijken op zijn nieuwe mama en heeft hij een haar verfje gekozen.
Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 05:59

Leuke pony welkom !!

Ik kruip weer onder m’n meelees steen. T is mij te koud om Iets met gieg te doen. Hij staat al 2,5 maand stil ofzo hahaha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:06

Gefeliciteerd met alle winstpunten voor degene die op wedstrijd waren :D :)F

Ik heb gister even gelongeerd en Gaya liep een beetje stram (wel rad) en bokte ook een keer. Ik zou haar wel eens willen laten behandelen door een osteopaat of fysio ofzo. Hebben jullie dat wel eens laten doen bij die ukkies en hoe hebben jullie dat ervaren?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:08

Linda jij was vroeg (of laat net hoe je het bekijkt) wakker

Het word zachtjes aan weer wat langer licht. En het weer word weer zachtjer ( al voorspellen ze voor vandaag/morgen wel weer sneeuw!!)

Vandaag cranio voor pony en a.s vrijdag weer tandarts voor ponys. (Arme portomonee)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:55

Ik ga even van me af schrijven.. Was een dienst had ik gisteren. Een om nooit te vergeten.

Zoals sommigen misschien weten werk ik op een groep/bij een instelling met mensen met een beperking. De groep waar ik werk wonen 10 mensen met een ernstig meervoudige beperking. Dit houd in dat zij kwa niveau functioneren als een baby tot 3 jarig kind, en rolstoelgebonden zijn en hierbij veel medische klachten hebben zoals bijvoorbeeld vergroeiingen of verlamming.

Gistermiddag was ik een half uur alleen op de groep, 15:30 zou de volgende dienst komen. 1 van de cliënten was erg ziek geweest, een verslikkings longontsteking gehad. Omdat ze een ernstige vergroeiing heeft is het een enorm kwetsbaar mensje(39). 15:15 kreeg ik ineens geen contact meer met haar, ze praatte niet meer en haar ogen trokken steeds weg. Meteen het weekendhoofd gebeld, en met gelukkig de binnenkomst van de nieuwe collega meteen 112 gebeld en weekendhoofd en ik begonnen met het aansluiten van de EAD en het starten van de reanimatie. Toen ging alles heel snel.. na 45 minuten reanimeren had ze weer hartslag, maar was na 2 minuten weer weg. Ze is overleden... ;( Ik voel me zo raar, alsof ik iets anders had moeten doen.. ookal heb ik alles goed gedaan. Op mijn werk zijn we niet gewend om meerdere keren per jaar iemand weg te brengen.

Er waren overigens 2 ambu’s, 2 politiewagens, een heli en 4 burgerhulpverleners van buitenaf, daarbij onze eigen BHVers nog. Het ging heel snel en er was overal proffesionele hulp. Zo mooi!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:24

Wat een schatje die Pip, welkom!

Linda, je hebt toch ook een binnenbak daar? :P Vind je het niet 'zonde' van je training of pakt Gigant het weer heel makkelijk op na een paar maanden stilstaan?

Jenny wat moeilijk :(:) Snap dat je helemaal van slag bent door zoiets. Ik denk dat je het jezelf niet kwalijk moet nemen. Je hebt gedaan wat in je macht lag. Heb je er nog over kunnen praten met iemand van je werk? Y;(

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:28

Ja toen gistermiddag/avond de familie er was hebben we het er uitgebreid over gehad. In de avond laat nog met alle collega’s afgesloten als team zijnde, er zelfs nog grapjes over kunnen maken.. wat een spanning hadden we allemaal. Zo fijn, goede collega’s zijn goud waard!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:38

Hé wat rot zeg Jenny. Je voelt je toch niet schuldig hé? Omdat je zei dat je misschien iets anders had moeten doen.. Echt niet doen hoor. Jij doet hartstikke moeilijk en dankbaar werk, je hebt ongetwijfeld alles gedaan wat je kon. :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:12

Pff kiekeboefje heftig, maar je hebt gedaan wat je had moeten doen meer kan je niet doen.
Probeer het nu niet weg te stoppen maar blijf vooral praten
Sterkte en gecondoleerd.