[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:36

Moser max is inderdaad prima :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:45

Haha geweldig Susanne :+

Helaas geen verstand van scheer apparaten. Ik scheer nooit :p

Ik ben weer even met de sulky op pad geweest. Even een kwartiertje. Stappen en een stukje draf gedaan. Ging helemaal prima! Onderweg een trekker tegen gekomen, gaf hij helemaal niets om :D daarna nog 2 auto's. Waarvan 1 mijn signaal negeerde om wat rustiger te gaan en daardoor alsnog vol gas langs ons ging. Mowgli schrok een klein beetje maar liep al gauw weer rustig door. Wat een toppertje is het toch *\o/*

Even gauw een foto gemaakt :+ mocht er iets niet goed zitten. Tips zijn welkom :D (zolang het maar netjes blijft)
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:49

Het lijkt of dat de sulky nog steeds in de lichtogen hangt, klopt dat?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:50

mirriejj schreef:
Het lijkt of dat de sulky nog steeds in de lichtogen hangt, klopt dat?

Klopt. Dit weekend komt er iemand naar kijken die er meer verstand van heeft. Die heb ik net gevraagd namelijk :D
Het viel mij namelijk ook al op :)

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:56

Er is hier vast wel iemand die de opleiding diergeneeskunde heeft gevolgd/volgt? Wilt die persoon mij een mailtje sturen, ik zit namelijk in het jaar dat ik keuzes moet maken en tips en info is altijd handig :o :D

En ja, vandaag wilde ik Lian d'r manen snoeien, maar toen ik ze uitgekamt had dacht ik, nope, nu nog niet, zal zo een foto plaatsen. Tja, ik keuzes zijn lastig _/-\o_ :+

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:55

Afbeelding
Afbeelding
Caya een 2e premie en Faya een 3e premie :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:00

Gefeliciteerd je had het al verwacht toch?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:02

nanne02 schreef:
Er is hier vast wel iemand die de opleiding diergeneeskunde heeft gevolgd/volgt? Wilt die persoon mij een mailtje sturen, ik zit namelijk in het jaar dat ik keuzes moet maken en tips en info is altijd handig :o :D

En ja, vandaag wilde ik Lian d'r manen snoeien, maar toen ik ze uitgekamt had dacht ik, nope, nu nog niet, zal zo een foto plaatsen. Tja, ik keuzes zijn lastig _/-\o_ :+
ik heb wel collega's die dierenarts zijn

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:03

StalNollie schreef:
Gefeliciteerd je had het al verwacht toch?

Ik had 2 x 3e verwacht
Dus ben heel blij met Caya haar 2e premie
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:07

Heb je nog tips voor mijn voor donderdag... mij all er eerste keer en sta er alleen voor, Fokker zei al dat er genoeg mensen zullen zijn die me willen helpen.

Heb een bonte dus flink war talkpoeder mee staartbandage bandage achter benen vanwege poep op witte benen.
Wit halster en touw ik zelf wit. Pony krijgt extra geplette haver voor power ( al enkele weken)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:08

Mooi dat je dan met een 2de premie thuiskomt :D
Ik vind shetten in keurconditie echt helemaal niks overigens, jammergenoeg vind het stamboek te dik heel erg mooi.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:12

StalNollie schreef:
Heb je nog tips voor mijn voor donderdag... mij all er eerste keer en sta er alleen voor, Fokker zei al dat er genoeg mensen zullen zijn die me willen helpen.

Heb een bonte dus flink war talkpoeder mee staartbandage bandage achter benen vanwege poep op witte benen.
Wit halster en touw ik zelf wit. Pony krijgt extra geplette haver voor power ( al enkele weken)
voor mij was het nu de 2e keer. Nakeuring was heel anders als de gewone keuring. Heel.ging alles heel snel. Ik heb wel al hele.week geoefend met opstellen en rennen. Mijn filmpje van vorig jaar staat op youtube. Zal hem even voor je opzoeken.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:15

Fennadev schreef:
Mooi dat je dan met een 2de premie thuiskomt :D
Ik vind shetten in keurconditie echt helemaal niks overigens, jammergenoeg vind het stamboek te dik heel erg mooi.

Caya was nu stuk dunner als vorig jaar en nu 2e premie ipv 3e. Dus caya vinden ze slanker mooier.vorig jaar vond ik haar echt keuring conditie.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:19

Gefeliciteerd! Faya is echt enorm! Haha :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:21

Mandyy schreef:
Ga naar Sri Lanka. :D

Ik had het al gezegd maar hier ook nog even, HEEL VEEL PLEZIER *\o/* Mijn neefje is er geweest, hij vond het onwijs gaaf! Hoe lang ga je?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:29

Gefeliciteerd met de behaalde premies Patricia :) Apart trouwens, een keuring doordeweeks.

Moser Max 45 idd Fenna, ik scheer Sjors zijn benen en hoofd daar altijd mee en heb zowel hem als Boef er wel eens helemaal mee geschoren. Dan ben je wel even bezig, maar mijn pony('s) zijn zo'n 20cm groter dan Alex dus jij zult vast sneller zijn.

Iets met 'Je ziet me niet, maar ik ben er wel' is leuk Ingrid :)) #shetlander haha. Met Sjors gaat het goed, sinds vandaag weer wat verder aan het afbouwen met de medicijnen, telkens kleine hoeveelheden. Fijn dat Alf weer goed loopt!

Wat fijn dat Mowgli het zo braaf doet Miriam!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:38

Mijn collega gaat heel januari naar Sri Lanka Hoe lang ga jij?
Leuk dat mogli het zo goed oppakt.
Fijn dat Sjors weer wat beter gaat. Hopelijk is hij snel weer helemaal goed

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:05

Super van de premies!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:23

Patricia, gefeliciteerd met je premies!!

Ayla, fijn dat Sjors weer wat de goede kant op gaat :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:26

Keuring doordeweeks snap ik ook niet zo goed daarom sta ik er alleen voor, iedereen is werken.

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:29

Gefeliciteerd met de premies! Wel een gekke dag op dinsdag haha!

Moser Max is echt een aanrader! Heb er Djune mee geschoren, hoofd doe ik altijd met de Sectolin.

Ik vind een billenfoto wel heel leuk Ingrid! Dat je ziet ook klein hij is :))

Wat fijn Ayla! Goed nieuws!

Wat goed van Mowgli! Lekker zo doorgaan!

Ik kijk best vaak YouTube vlogs :o zag ineens een berichtje van Haflingers King en Beau, dat ze King totaal onverwachts laten inslapen.. schrok daar echt van! Gek dat je dan zo kan mee leven met mensen die je eigenlijk niet kent, maar toch ook weer wel van de filmpjes.. zo sneu!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:40

@LindeDjune had dat gezien dat berichtje op de koudbloeden. Vind het enkel niet geheel correct dat ze geld vragen voor een crematie. Vind die kost voor de eigenaars zelf persoonlijk, had dit gewoon een random paard van op een stal geweest zonder populariteit online dan zou er niemand ook maar 1 euro geven daarvoor maar met dat deze bekender is vliegen de euro's binnen. Ik zie liever dan doneer acties voor dieren in leven, rampen en dergelijke maar goed zo ver mijn mening er over het is natuurlijk zeer erg voor hun dat ze hem onverwacht moeten afgeven. Van het geen ik verstond op facebook was het deze avond al maar weet er ook het fijne niet van, ik volg ze niet. :(:)

Die nakeuringen vind ik wel interessant dus als ik het goed begrijp doe je het zelfde als een gewone keuring (rondje stap, draf, opstellen) en krijg je dan zo een primering zonder dat je naar die grote keuring moet of moet je een specifieke reden ervoor opgeven?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:51

Lori schreef:
@LindeDjune had dat gezien dat berichtje op de koudbloeden. Vind het enkel niet geheel correct dat ze geld vragen voor een crematie. Vind die kost voor de eigenaars zelf persoonlijk, had dit gewoon een random paard van op een stal geweest zonder populariteit online dan zou er niemand ook maar 1 euro geven daarvoor maar met dat deze bekender is vliegen de euro's binnen. Ik zie liever dan doneer acties voor dieren in leven, rampen en dergelijke maar goed zo ver mijn mening er over het is natuurlijk zeer erg voor hun dat ze hem onverwacht moeten afgeven. Van het geen ik verstond op facebook was het deze avond al maar weet er ook het fijne niet van, ik volg ze niet. :(:)

Die nakeuringen vind ik wel interessant dus als ik het goed begrijp doe je het zelfde als een gewone keuring (rondje stap, draf, opstellen) en krijg je dan zo een primering zonder dat je naar die grote keuring moet of moet je een specifieke reden ervoor opgeven?
Ja eigenlijk hetzelfde alleen geen rozetje en 15 euro per pony ipv 6 euro per pony. Maar heerlijk vlot.alles.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:58

Oh oke op zich wel interessant dan, oke iets duurder maar dat is nog geen ramp. Eens moeten uitzoeken of dit op vaste locaties is of hoe het daarmee zit in België dan.

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:01

Klopt heb je ook gelijk in hoor Lori. Doneeracties heb ik ook totaal niks mee. Schrok er meer van hoe snel iets kan omslaan, en ze ineens zo ziek kunnen zijn. Dat doet me wel iets.