Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StOoRzEnDeR schreef:Ik breng elke dag terwijl ik erop zit (in stap) een vrij uit de kluiten gewassen shet naar de wei.
De shet is ongeveer 1.15/1.20 en heel breed.
Hij gaat normaal voor de koets en is dus redelijk bespierd.
Ik weeg denk ik 60/65kg.
Het naar de wei rijden is heen en terug 20 minuten.
Kan dit? Of ben ik te zwaar. Ik heb zelf het idee dat hij het wel leuk vind.
jan1981 schreef:ja ik denk dat dat makkelijk kan. ik weeg zelf 92 kilo en rijd ook nog wel is een kwartiertje op een brede shet. en volgens mij vind die dat ook echt niet erg, dus bij jou moet echt geen probleem zijn
Ilsex schreef:ik begin nu eigenlijk ook te twijfelen want ik reed op een mini shet, en de eigenaar een meisje dan die zei dat hij 100 kilo moest kunnen dragen maar ik betwijfel het echt dat kan toch eigenlijk nooit ?
annebe schreef:Iedereen heeft het over te zwaar?!
Kijk gewoon naar je shet, hoe die reageerd.
Mijn vriendin en ik hebben echt actief gereden op 2 shets van 1,05 en 1,13.
Met ons 29 jaar ook niet de lichtste meer (58 kg ong).
De shets vonden het prachtig en hadden totaal geen moeite met ons gewicht. (reden vaak tussen de 2 en 5 uur)
Vergeet dat deze paardjes vroeger (soms zie je het nog steeds) als mijn pony's gebruikt werden, waar ze zwaardere lasten dan een mens moesten dragen of trekken.
superwoman schreef:Ilsex schreef:ik begin nu eigenlijk ook te twijfelen want ik reed op een mini shet, en de eigenaar een meisje dan die zei dat hij 100 kilo moest kunnen dragen maar ik betwijfel het echt dat kan toch eigenlijk nooit ?
Nope, lees het topic maar eens door.
Ik heb zelf ook 2 mini's en ik vind het geen rijpony's.
Mijn nichtje van 2 zit er soms ff op, dat noem ik geen rijden
karoliena schreef:Ben ik eht toch neit mee eens, als ze erg vlot door stappen met zo'n gewicht is dta toch eerder een teken dat ze moeite hebben met het gewicht dan dat ze eht makkelijk kunnen dragen
annebe schreef:Iedereen heeft het over te zwaar?!
Kijk gewoon naar je shet, hoe die reageerd.
Mijn vriendin en ik hebben echt actief gereden op 2 shets van 1,05 en 1,13.
Met ons 29 jaar ook niet de lichtste meer (58 kg ong).
De shets vondenen het prachtig en hadden totaal geen moeite met ons gewicht. (reden vaak tussen de 2 en 5 uur)
Vergeet dat deze paardjes vroeger (soms zie je het nog steeds) als mijn pony's gebruikt werden, waar ze zwaardere lasten dan een mens moesten dragen of trekken.
JuulenJulia schreef:Koop gewoon een pony die bij jouw maat past, ipv op zon klein ding te gaan rijden