[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:30

het is een nieuwe bodem (naam zou ik echt niet weten) maar het is zand met tapijt? snippers.
hier voor hadden we echt een hele zware bodem, waar ik na 1 rondje al zoiets had van laat maar
maar ik vind t dus gewoon ontzettend jammer, want moet dus dressuur matig trainen buiten en bij mijn nieuwe huis is gelukkig een grasveld vlakbij.
ja en anders moet ik gewoon dressuur matig op t strand oefenen
want we zijn nu dus met 3 menners waarvan milk dus al beleerd is, en de andere 2 beleerd moeten worden maar dat mag dus niet op stal gebeuren in de bak.

maja ze gaan op stal tot 15 paarden, en meer komen er niet meer bij dus moeten ze het hebben van de mensen die er nu staan.
dus zoveel gaat die bak qua ruiters ook niet gebruikt worden want er zijn nu 4 ruiters, en dat vind ik als menner gewoon enorm jammer.

fenna wat jammer dat hij zo Oost-Indisch doof lijkt te worden zodra er een ruiter in de bak is, misschien eerst anders wat werken aan de dubbel longe als er iemand in de bak ook rijd?
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 13-04-17 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:41

Oh Fennadev; dat is lastig dan! En nee zweep kapot slaan is ook niet de bedoeling hoor hahah.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:47

Heb je zijn kleppen dicht op zijn ogen staan Fenna? Die zou ik iig zo wijd mogelijk zetten zodat hij wat meer kan zien. Draven is draven idd maar vanaf internet kan er moeilijk beoordeeld worden wat er precies mis ging.

Volgens mij hebben wij ook een Agterberg bodem, je ziet wel lijntjes maar that's it. Ik men meestal s'avonds en onze bakken worden elke ochtend gesleept dus dan zie je daar ook niets meer van. Mijn vorige stal had ook een bak met tapijtsnippers en daar zag je helemaal bijna geen bandensporen.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:09

ik heb de sulky van Zamora over genomen incl de roest :) ik ga deze winter m helemaal spuiten en dan worden die wielen ook weer mijn kleurtje groen. Maar had ook begrepen dat hij niet altijd binnen heeft gestaan en dan komt roest toch wel snel voor. Gelukkig staat hij nu lekker binnen waardoor hij iig niet door roest.

en zelfde verhaal als Ayla rijden in de bak zie je hier amper ...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:11

De bak is niet bij mij thuis. Dus Alex is het al niet gewend om in een bak te rijden en hij houdt er gewoon niet zo van om in een afgesloten ruimte te zijn met anderen erbij in. Dubbele longe heb ik niet. Alex is gewoon net als mij wat autistisch. Hij heeft er ook zo'n twee maanden over gedaan om te wennen in de groepsles met andere pony's. Ik durfde ook niet goed door te pakken hoor. Was veel te bang dat het andere paard ervan schrok,maar dat gebeurde niet dus kan Alex de volgende keer wel iets harder aanpakken. Ik had nu trouwens graag willen uitspannen en dan aan de lange lijnen even in draf door de baan. Maar mijn moeder was te druk met kletsen en liet me er niet uit.
Alex zijn hoofd is het toppunt van lelijke verharing trouwens xD
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:13

Ik vind het jammer dat er op veel stallen zo moeilijk wordt gewoon over mennen in de bak. Eerlijk gezegd zie ik vaker dat grote paarden (met name in galop) veel meer 'slopen' in bakken. Een kleine pony met een hca'tje daar merk je amper wat van. Ik ben blij dat ik hier gewoon kan en mag mennen en op de club ook.

Vanmorgen heerlijk getraind met Willem! Dinsdag ging het zó slecht, we waren beide gefrustreerd en geïrriteerd. Gister vrij gegeven en vandaag dan weer opgepakt en gelukkig super fijn kunnen rijden <3

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:16

Bij ons rijdt iedereen gewoon Door elkaar heen in de bak. Menners ruiters maakt niet uit.
Binnen agterberg bodem en buiten ebeschouwing en vloed.
Met Pasen ga ik voor de manege kids menlessen geven. Vinden ze altijd wel leuk.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:00

Oh een binnenbak lijkt me heerlijk! Alleen wel zonde als je er vervolgens geen gebruik van kunt maken.
Mijn HCA heeft trouwens ook wel iets missende lak op de bomen.

Lastig Fenna. Maar ik denk dat het gewoon ook even doorzetten is. Volgens mij ben je ook erg lief voor je pony's en weten ze best wanneer ze iets wel kunnen maken.

Die Willem toch, even het baasje uit proberen. Wel fijn dat je het vandaag goed hebt kunnen oppakken.

Ik heb een vraagje ( sorry ik ben er nog een beetje onzeker over nu de paarden aan huis staan ) Bij mijn vader kregen de paarden kuil te eten, 2 maal daags. Spinner is ondertussen 21 en is een beetje schraal de winter uit gekomen. Ze kreeg bij mijn vader alleen het kuil te eten.

Nu staan ze hier en hebben ze onbeperkt hooi te eten. Daarnaast krijgen ze beide vitalbix en spinner krijgt er ook nog 2 keer 500 gram seniores priores met een beetje lijnzaadolie bij.
Jimmy heeft hele fijne drolletjes, alleen spinner heeft geen vaste mest. Het is ook geen diarree maar gewoon een beetje natter en het ligt ook als een plakaat zeg maar op een hoop. Er zit geen drolvorm in.
Ik ga er van uit dat dit gewoon door de voerverandering en de verhuizing komt. Maar binnen hoeveel tijd zal ik daar verbetering in moeten zien?

Vanmorgen met voeren heb ik Spinner op stal gezet met haar eten en heb ik Jimmy naar voren gehaald om even zijn staart en manen te wassen en een rondje droog te lopen. Net iets te lang weg gebleven, spinner hinnikte op het moment dat ik al naar de paddock liep. Dus ik heb nu een indicatie waar ik mee kan beginnen en van waar uit ik op kan bouwen.

Jimmy vind het wel geweldig hier. De honden scharrelen ook rond in de wei en daar kan hij lekker achteraan banjeren. Ook vind hij het wel fijn dat hij nu ook meer aandacht krijgt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:04

Wij hebben ook een bak met tapijt snippers. Wordt ook regelmatig gesleept en als er een ander paard heeft gereden zie je al niet eens meer dat ik gereden heb.
Verder doen ze helemaal niet moeilijk :)). Kan ook bijna bij alle paarden inrijden. Sommige eigenaren vinden het wat eng maar dan houden we er wel rekening mee. Vaak als ze nog nooit samen hebben gereden vinden ze het eng en als de paarden dan niet kijken is het al snel goed :).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:11

nou ja ga t van de week gewoon nog eens opperen, om gewoon in de nieuwe bak te mogen rijden want wat is nou 4 ruiters op 3 menners? en t lijkt mij dat je met tapijt snippers er gewoon geen drol van ziet.
ik ga 7 mei nog eens vragen bij een manege hier in de buurt, in de hoop dat hij plek heeft want dan kan ik ook gewoon gebruik maken van de binnenbak.

want ik wil zo graag ook straks dressuur menwedstrijden rijden, maja dat gaat nogal moeilijk als ik niet in een bak kan werken met milk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:17

Is het geen optie om op een stukje gras te trainen? Optimaal is het niet maar dan kan je wel beginnen met wedstrijden als je dat zou willen. Zo deed ik dat op mijn vorige stal ook, daar was de bak veel te zwaar.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:39

Die frustratie is hier ook. Grote lokatie met 2 bakken en kan alleen 2 avonden savonds laat in 1 binnenbak en buitenbak tijdelijk tenzij er iemand rijd. Je moet wel volledig lid worden.
Ze gaan de boel nog verbouwen en dan kijken of ze meer kunnen bieden voor menners dus ben benieuwd. Gras bermen hier zijn wel groot maar ontzettend hobbelig dus kan je niet lekker trainen helaas.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:08

Lastig met die bakken enzo.. :( Ik hoop daar ik de toekomst rekening mee te kunnen houden. Hier in de buurt word alleen niet veel gemend. Wanneer de sulky compleet is ga ik lessen bij een man in de straat waar Don staat. Die heeft wel een goede bak voor menners.

Wat een lief hoofd heeft Alex, ik vind die wisseling juist wel leuk lijken. Hoe oud is Alex eigenlijk? Zo lijkt het wel een opaatje :=

Mirriejj, ik denk niet dat je er onzeker over hoeft te voelen hoor. Zo te horen hebben ze het nu beter dan eerder. Merk je dat hij anders is in gedrag? Dan kun je er misschien iets aan koppelen. :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:13

ik trainde vroeger Romy altijd op straat, rotondes rijden ect. Even verzameling door de straat haha, bochten in correcte stelling en buiging rijden. Galop op een veldje oefenen.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:46

Heeft er hier iemand die verstand heeft van luizen bij pony's?
Want ik weet bijna zeker dat een van mijn shets luizen heeft, wat moet ik doen?
Welke shampoos eventueel raden jullie aan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:01

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:21

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:22

Ik heb dinsdag nu ook een moederles voor het mennen haha, eerst de kids en erna de ouders. Die willen ook wel even mennen met de men manege pony's .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:56

Bij luizen kun je het beste scheren. Verder gebruikte ik Frontline, pipetjes voor katten/honden (maakt niet uit welke, ik had meestal voor katten want goedkoper). Gebruikte meestal 1 pipetje, een druppeltje tussen de manen, op de schoft en op de achterhand. Soms herhaalde ik het na een week of twee maar meestal lagen de luizen de dag er na al dood in de vacht.

Ik had een pony die er erg gevoelig voor was, andere hebben er nooit last van gehad en stonden er gewoon bij.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:04

Oke, een frontline die je ook gewoon voor honden gebruikt?
Maar er zitten heel veel neten, dus die zijn nog niet uitgekomen, helpt een frontline daar ook tegen?
En ja, scheren is het best, alleen wij hebben niet zo 1,2,3 een scheerapparaat... Maar pipetjes en een frontline hebben we wel, ga het zo gelijk doen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:10

Zoals ik zei, voor honden of katten maakt niet uit. Na een weekje even herhalen ivm neten. Dit is hoe ik het deed, maar er zijn vast meerdere manieren maar dan zou je moeten wassen.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:13

Oke, ik zou ook even het scheerapparaat van mijn broer kunnen lenen :P :o :+ :D voor zijn hals enz. Dat heb ik nog het liefst, en ik ga idd even een pipetje en frontline omdoen...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:38

Wij hebben paar jaar geleden eens luizen gehad. Tenminste pony van stalgenootje had het. Voor de zekerheid geschoren en gewassen met imaverol. Moesten na twee weken ofzo weer herhalen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:42

Bij luizen was ik 2 maal met byemite :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:45

Ik kocht steeds spul bij de dierenarts, maar dag is behoorlijk duur.