35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 06:56

Goedemorgen, wat leuk dat je zegt pintaloosa daar had ik nou echt nog nooit van gehoord. Dat is bont en stippen door elkaar, toch? Heb het spannetje gisteren meegenomen naar menles. Fristy keek niet op of om van de andere aanspanningen. In zijn vorige levens vast ook al koetspaard geweest. Bub en hij deden hun best maar bleven heerlijk ontspannen ondanks de rammelende karren en grote paarden/pony's die in dezelfde groep zitten. Van het weekend voor het eerst een wat langere buitenrit maken om kms op te bouwen!

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 10:37

Ulfeino; veel sterkte in deze dagen !
Kan me voorstellen dat het af en toe even teveel word!
Nog gefeliciteerd ook, 50 poehee, mag ik gelukkig nog 9 jaar en 1 maand op wachten :-)

Hello again; stippies :-) Leuk dat je weer aansluit!
Stippies ook een zieke vader; sterkte !

Prairiewolf; wat leuk zeg dat ze het samen zo goed doen, ook in de les ! Superleuk!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 20:47

Iemand nog iets leuks gedaan met de pony's vandaag met het mooie weer ?

Ik heb Alf uitgebreid met een echte furminator gepoetst. Ik heb zelf een nepperd en nu weet ik waarom het zo'n groot prijsverschil is, WAUW wat een verschil :-) Verder had hij vandaag lekker vrij.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:50

IngridM schreef:
Iemand nog iets leuks gedaan met de pony's vandaag met het mooie weer ?

Ik heb Alf uitgebreid met een echte furminator gepoetst. Ik heb zelf een nepperd en nu weet ik waarom het zo'n groot prijsverschil is, WAUW wat een verschil :-) Verder had hij vandaag lekker vrij.

Ik heb een beetje te veel tijd aan andere dingen besteed; zo heb ik een prachtig kastje ergens ogehaald en heb daar een lange wandeling met de honden gemaakt.

Mijn mini ging wandelen, samen met de Fjord vandaag. :j

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:05

Hier even weer binnen, vandaag super lekker weer en met Rio en Robby uurtje gefietst. Samen met mijn dochter, ging helemaal gezellig. We hebben een graspaadje waar ze dan galopje kunnen doen.

En ze staan al weer op de wei, nog niet hele dagen, ben erg voorzichtig met die ukkies.

O iemand herkenning in het jeuk hebben van je pony? Rio staat ontzettend te schuren, uiteraard de vacht misschien ook door het gras? Vorig jaar had ie dat niet, nu pas dat ik zie dat ie echt alles pakt om te schuren.. o o.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:12

Ulfeino sterkte deze dagen,kan me goed voorstellen dat het te veel word
En 50 gefeliciteerd *\o/*
Stippies leuk dat je weer mee komt kletsen
Sterkte met je vader
Prairiewolf wat leuk om samen te doen zeg
IngridM :D pony kaal nu?
Antheman dat is ook fijn ff wat anders
Principal leuk dat je er bent
Geen idee kan vacht kan gras
Ben je van voer veranderd ?
Ik heb het druk,dus probeer het bij te houden
Heb op MP een tuigje op getikt *\o/*
En gisteren voor het eerst een longeersingel om gedaan :o brave pony is het toch maakt hem allemaal niks uit

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:34

principal schreef:
Hier even weer binnen, vandaag super lekker weer en met Rio en Robby uurtje gefietst. Samen met mijn dochter, ging helemaal gezellig. We hebben een graspaadje waar ze dan galopje kunnen doen.

En ze staan al weer op de wei, nog niet hele dagen, ben erg voorzichtig met die ukkies.

O iemand herkenning in het jeuk hebben van je pony? Rio staat ontzettend te schuren, uiteraard de vacht misschien ook door het gras? Vorig jaar had ie dat niet, nu pas dat ik zie dat ie echt alles pakt om te schuren.. o o.

Bij ons op stal twee pony's ook, bleek luis, heerst momenteel als een gek

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:26

Afbeelding

Vandaag eerste langere buitenrit met de stippels. Deze eerste 5 km ging super en het was genieten! Nu verder uitbouwen ☀️

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:36

Oh die stippels zijn leuk!

Luis, brrr..Had toet ook toen ze hier kwam.

Vanmorgen 8 km gewandeld ri een meertje. Met een kwpner, haf en een jaarling fjord. Raad eens wie de boel feilloos onder stuur Had. ...juist, de kleinste :D.

Samen met de kwpner het water in. Ze waren helemaal in love met zijn 2 hihi..

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:03

Wat zijn de stippels toch braaf!!
Bah luizen viezen beestjes.........
Karev lekker aan de wandel
IngridM hoe is het met het pootje?
:P hier allemaal plannen maar de tijd werkt niet mee....... :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:37

Wat leuk karev; heb je foto's ?

Prairiewolf; wat heerlijk zo met je duo op pad!

Alf heeft gelukkig geen jeuk, jeuk is echt zo vervelend voor mens en dier!

Ehhh Yashilha; toevallig gisteren een nieuwe röntgenfoto gemaakt en daarna bij chirurg geweest. Zoals ik al voelde (nog steeds pijn) nog steeds gebroken (nu al 4 maanden!). Er is wel minimale bot aanmaak dus ze gaan vooralsnog niet over tot operatie. Ik moet nu weer 6 weken zo verder met m'n speciale schoen en dan over 6 weken weer terug. Pfffffffffffff

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij deze

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:29

Nee he !!! Weer 6 weken, heb medelijden met je :(:)
Karev de kleinste zijn meestal het stoerste :D daarvoor zijn ze zo leuk haha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:35

Jaaa leuk Karev!!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:58

Wat fantastisch leuke foto's!
beterschap met je voet IngridM

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:45

Oh balen ingridm!

Vandaag toet mee als handpaard. Wel vaker gedaan. Grote paard was al aan het werk geweest met bijrijder maar ik Had nog zin in een blokken om. Dus toet even uitgelaten :)

Vind ze leuk joh. Oortjes er op. Liefst loopt ze aan lang touw voorop. Drafje en galop je gedaan.
Zo leuk!

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:36

Prairiewolf: wat een prachtig stel zo voor de wagen, mag je trots op zijn :)

Ingrid: hè bah dat is wel heel vervelend!

Karev: wat een schatje, die grote ook trouwens, haha
En gezellig mee een blokje om.

Luizen, jakkes wat lijkt me dat naar voor ze.

Vanavond eindelijk weer tijd om wat met Kyara te doen, heb haar eerst gekortwiekt, manen zijn nu iets breder dan mijn hand :)
Toen haar in de bak de band laten slepen, had de leidsels eraf en 2 longeerlijnen eraan, ze was wat fris en dat uitte zich in galopperen en dan flink bokken, net zo'n rodeo paard, neus tussen de voorbenen, rug helemaal rond en dan maar rond hoppen, erg grappig om te zien :)
Heb haar maar even laten dollen en daarna flink aan het werk gezet, had haar op een gegeven moment zo goed lopen dat ik haar alle kanten op kon sturen in draf maar ook in galop, alle op de stem en een beetje met de longeerlijn bij wapperen.
Nu loopt ze nog even in de wei, even wat eten en lekker rollen en dan zo naar binnen.

SaraMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:47

Hallo,
Hier nog iemand van 35+ met een mini ( eigenlijk nog 34+ maar in augustus ook 35) Mika mijn mini van 80 cm loopt ook voor de kar. Ik zie hier heel veel mooie foto's voorbij komen.. super! Leuk topic dit!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:06

Geen 35+, maar 32 en sinds maandagavond een mini meisje van 1jr en 67cm

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 08:10

Allemaal welkom hoor, leuk ! Vertel iets over je pony :-) Foto ?

Klinkt als heerlijk gewerkt Ulfeino! Heerlijk he als ze zich zo uitleven ook :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:37

Welkom nieuwelingen, leuk zoveel mensen met een kleine deugniet :)

Kyara bijt eigenlijk nooit, maar gister beet ze me ineens in mijn bovenbeen, net even een klein velletje (au) ik was met haar manen aan de gang, het was haar blijkbaar niet helemaal naar de zin :(
Ik mopperde en toen rende ze al bokkend weg en wilde niet weer komen, maar als een echte shet kwam ze wel toen ze dacht dat ik wat lekkers had :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:39

Volgens mij zien steeds meer mensen hoe groot de kleine pony's zijn. Hier twee 35+ers met vier kleine pony's. De witte en de donkere zijn 95 cm, vader en dochter. De bonte een paar cm boven de meter en het bruine jaarlingetje is nu ongeveer 90 cm. Zij is de dochter van de donkere, kleindochter van de witte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:42

Wow, gaaaaf die waterbak foto Kanniet!!

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:49

dank voor de leuke reacties over mijn spannetje, inmiddels zitten we op 7.5 km buitenrit
gisteren fristy en bubbles allebei in enkelspan meegenomen naar de menles, bubbles wordt dan gereden door iemand anders die er in juni ook een dressuur- en vaardigheidsproefje mee wil doen
fristy moest in enkelspan wel even wennen, hadden buiten les en dat is natuurlijk ook wat zwaarder op grasbodem en ik had er mijn vierwieler achter voor mijn eigen evenwicht
het duurde even voordat hij door had dat hij nu echt het werk zelf moest doen
op een gegeven moment werd hij fanatiek tussen de pionnetjes, had even mijn handen vol
maar heb weer genoten van de mentaliteit van de shet mannen, gaaan! zo leuk
ulfeino, dat bijten had ik van de week ook met fristy, schrok er van zo'n gemenig klein velletje pakken
hier was het denk ik dat op het vorige adres hij beloond werd met een stukje brood. dat doen wij niet, klopje op de hals of met stem. hij beet echt even venijnig van hem af, viel hem tegen bij het op stal zetten denk ik. deze week heeft hij het niet meer geprobeerd, gelukkig.
ook leuk, dat zwart/witte span en een bonte, kanniet! dapper in die waterbak, ze gaan er toch maar in zonder snorkel!
gezellig zoveel mensen hier die hun hart bij de kleintjes hebben liggen

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:21

Ja, idd leuk om te horen, die mini-liefhebbers met leeftijd.

Bij onze vereniging zijn er nog meer. Die bestaat intussen vooral uit volwassenen met mini's voor de koetsen, heel gezellig en leuk. Ik lees hier ook met plezier mee en, als ik tijd heb, zal ik ook proberen mee te schrijven.

We hebben op dit moment nog les bij de beleerder met het tweespan. Het zwartje staat er maar nét voor, en de witte heeft lang niet voor de koets gelopen. Hij heeft een aanleuningsprobleem (teugelkreupel), maar nu loopt hij weer super voor de wagen. Dat willen we goed laten bevestigen en zelf in de vingers krijgen.

Afbeelding