[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:09

Luther schijnt ook een goeie serie te zijn (aldus mn ouders) mijn moeder komt savonds nog apart naar beneden om te checken of alle deuren wel op slot zijn := is schijnbaar ook echt rete spannend

er staat ook een film op netflix, die is zo slecht dat die leuk is... gods of egypt. echt een slecht verhaal, slecht script en slechte CGI maar heel vermakelijk.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:24

Luther ook gezien was leuk inderdaad.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:46

EMS paardensport, de dealer van zilco doen uitverkoop. Wel enkel ophalen in de winkel, jammer want is niet in mijn buurt had anders wel eens gekeken of ze geen schoftje met losse draagriem hadden in mini nog.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:31

Ik zag het ook ja! Helaas hier ook niet in de buurt maar ook niks nodig dus dat scheelt haha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:29

Ik heb echt weer een dip bah. Blijf in mijn hoofd zitten dat ik ZO graag dressuur wil doen en vaardigheid en andere leuke dingen pfff dodelijk vermoeiend dat hoofd van me. 2e pony? Kost eigenlijk teveel geld. Stalling is 1 ding maar wat er allemaal bijkomt....
En ik zou pony na paar jaar eigenlijk weer weg willen doen zodat ik dan alleen weer Alf heb maar ik ken mezelf. Dat kan ik niet zomaar. Ik zou een pony moeten kopen van iemand die altijd weer daarnaartoe terug kan, kapot of niet. Zodat je zeker weet dat je altijd een geweldig huisje hebt voor hem en je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Welkom in Utopia..... :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:38

Ik zou eens een optie overwegen om alf naar een zorgboerderij of als knuffel/weide maatje aanbieden wellicht ergens in de buurt?

Jij wil nog zoveel meer en een pony kost een hoop geld maar alleen geld uitgeven en je voldoening er niet uithalen!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:39

IngridM schreef:
Ik heb echt weer een dip bah. Blijf in mijn hoofd zitten dat ik ZO graag dressuur wil doen en vaardigheid en andere leuke dingen pfff dodelijk vermoeiend dat hoofd van me. 2e pony? Kost eigenlijk teveel geld. Stalling is 1 ding maar wat er allemaal bijkomt....
En ik zou pony na paar jaar eigenlijk weer weg willen doen zodat ik dan alleen weer Alf heb maar ik ken mezelf. Dat kan ik niet zomaar. Ik zou een pony moeten kopen van iemand die altijd weer daarnaartoe terug kan, kapot of niet. Zodat je zeker weet dat je altijd een geweldig huisje hebt voor hem en je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Welkom in Utopia..... :+

Als je zo graag dat wil doen zou ik toch een pony nemen. Je hebt later meer spijt van de dingen die je niet hebt gedaan dan van de dingen die je wel doet. En zekerheid heb je nooit. Pony's hebben niet het eeuwige leven heb ik zelf ondervonden. Van de 1 op de andere dag kan je er opeens nog maar 1 hebben.
Als het lichamelijk nu allemaal nog gaat zou ik lekker gaan genieten.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:50

Ingrid, je moet er ook niet van uit gaan, dat elke pony zoveel kost als wat Alf heeft gekost (aan o.a. dierenartskosten)...

Ik ga mee met voorgaande reacties hier.
Alf ergens als weidemaatje en zelf een geschikte pony kopen waar je wat mee kunt.

Je hebt het er zo vaak over... :)

Ik heb Fleur verder geschoren
Het is nog niet zo netjes... Morgen verder (vandaag geen tijd meer)

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:58

Ik zou er ook gewoon voor gaan Ingrid. :j
Ik vroeg mij af of ik er 1 kon onderhouden en inmiddels heb ik er 3. Gaat ook prima.

En als je er 1 ooit verkoopt is dat ook geen schande hé.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:28

Dat kan ik me goed voorstellen Ingrid. De opties die je nu met hem hebt beginnen snel te vervelen, je hebt natuurlijk oorspronkelijk de pony gekocht om er lekker mee te sporten. Als je het financieel kan dragen zou ik inderdaad ook opzoek gaan naar een tweede. Mocht het mis gaan, dan heb je een leuk beestje zo verkocht. Gezien je ambities is de kans groot dat je spijt krijgt als je het niet probeert. Maar ik kan me er ook in vinden dat je een pony niet ‘zomaar’ even wil verkopen. Het is best een lastige keuze, maar ik denk dat er over het algemeen meer paardeneigenaren zijn die financieel buiten het ‘ideale beeld’ vallen. Soms is het belangrijk om jezelf in het diepe te gooien en je dromen na te jagen. De toekomst zul je nooit kunnen voorspellen. Ik heb de afspraak met mijn ouders dat ik de dierenartskosten van Nick zelf betaal, dus ik hoop dat hij voorlopig ook even geen gekke fratsen uit gaat halen :+ (al zullen mijn ouders natuurlijk wel bijspringen, mocht het nodig zijn)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:43

Ik denk dat ik altijd wel duidelijk ben geweest dat Alf niet weg gaat. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.

Klopt ik heb het er vaak over en de financiën zijn nog geen eens het grootste probleem (anders had ik er überhaupt niet over na gedacht) maar wel het feit dat ik mijn dieren niet wil verkopen als het niet hoeft. Uitzonderingen in bepaalde situaties daargelaten natuurlijk.
En ik wil eigenlijk maar een pony voor een paar jaar :D

Dus ik maak het mezelf er erg moeilijk mee dat realiseer ik me ook...... maar zo is de situatie nu eenmaal.

Aan mij de keus of ik het toch ga doen en wel zien hoe het loopt of niet.
IK wílde alleen even mijn frustraties kwijt :D die spelen regelmatig op..haha...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:55

Ik denk dat je jezelf daar te kort mee doet
Je hebt het er zo vaak over en als ik je passie tussen de regels door lees.

Waarom niet alsnog aanbieden en kijken wat erop af komt eventueel als therapie maatje ( hier ook onlangs een pony verkocht voor een instelling met kinderen autisme/adhd etc)

Houden van is loslaten en ook aan jezelf denken je doet jezeld (vind ik) echt tekort

Sunshine netjes geschoren hoor zo van bovenaf

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:24

Een kapotte pony zou ik persoonlijk niet eens durven verkopen. Je weet maar nooit waar hij belandt of wat er mee gebeurt als je er geen zeggenschap meer over hebt. Ik zou dat idee niet kunnen hendelen, Nick verkopen en er later achter komen dat zijn cushing bijv niet wordt erkend.
Maar dat terzijde, ik hoop voor je dat je uiteindelijk je ambities kunt naleven. Dat is je hier door iedereen volgens mij dik gegund. :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:33

Ik snap zeker dat je Alf nooit verkoopt. Ik heb precies het zelfde met Switch. Klinkt banketstaaf maar zou Switch nog eerder laten inslapen. Wil niet weten wat er met hem gebeurt. Vaak denken mensen bij een kapotte pony toch; nog even kijken of hij dit of dit kan.

Chip daar in tegen zou als hij goed is nog best ooit eens verkocht kunnen worden.

Ingrid; kun je niet rustig kijken of er iets leuks op je pad komt? Zoals Manon zegt; het is geen schande om een pony te verkopen. Mocht het toch niks zijn

Ookal snap ik je helemaal want ik koop mijn dieren ook altijd met het idee dat ze 100jaar bij me blijven.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:38

Stalnollie zo zit ik niet in elkaar. Punt. Uit.
Hóe kun je een kapotte pony verkopen en dan maar vertrouwen op iemand zijn mooie blauwe ogen?
Iemand die denkt 'goh leuk beestje ' laten we hem inspannen ' En er vervolgens dingen mee gaat doen die hij helemaal niet mag. Mensen die het niet zien als hij kreupel loopt. Mensen die daar schijt aan hebben en gewoon hun ding doen. Sorry maar dat zou ik hem nooit aan kunnen doen. Hij gaat maar op 1 manier weg en dat is horizontaal. En mijn eigen behoeftes zijn niet belangrijker als die van hem. Mezelf tekort doen? Mhaw ik zie het als mijn verantwoordelijkheid nemen.
Bovendien heb ik het al vaker gezegd "hij is mijn vriendje"

En ja hierdoor is misschien niet mogelijk wat ik diep in mijn hart wil maar dan heb ik pech. Het leven is niet altijd eerlijk.

Ik hoefde met mijn "klaag"post geen oplossingen. Lief dat iedereen meedenkt maar ik wilde het alleen even kwijt :-)
Dat balen is een gevolg van mijn keuzes die ik heb gemaakt (Alf blijft) en van keuzes die ik nog niet kan maken (wel of niet een 2e). Heb ik zelf voor gekozen dus misschien mag ik dan dus niet zeuren maar nou moest het even kwijt :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:41

Ik bedoelde dan ook meer eventueel die andere pony verkopen. Ik zou ook nooit een pony met ziekte of gebrek verkopen.

Mijn merrie die heftige cushing had met vermoedelijk een hersentumor heb ik laten inslapen op 12 jarige leeftijd. Die kon eventueel nog wel een tijdje op de wei maar daar werd niemand (inclusief zij zelf) gelukkig van.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:47

Ik begreep m hoor Apple :-)

Iedereen mag ook doen wat hij of zij wilt laat ik dat voorop stellen en ik ben ook helemaal niet tegen verkopen (zelf 2 paarden moeten verkopen) maar dat doe ik gewoon niet zo makkelijk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:52

Dat snap ik hoor. Ik wilde mezelf nog even verduidelijken :D

Ik zou ook niet meer een pony verkopen. Lease (dat ze op locatie blijven) zou nog wel een optie zijn voor Lars met de tijd maar verkopen echt no way.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:08

@Ingrid, Ik snap het dat je gewoon je hart wil kunnen luchten. Heb ik met Finn ook inderdaad, zou nog zo "kapot" mogen zijn, ben al gek van die pony van de eerste keer dat ik een foto van 'm zag. Je hebt groot gelijk dat het er af en toe gewoon even uit moet ergens, lijkt mij ook enorm zwaar voor je van wat ik altijd gelezen heb in je posten.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:10

Bij mij gaat ook niks met een gebrek weg.zou er niet aan moeten denken dat een pony's met een lichamelijk of geestelijk probleem straks verkeerd eindigd.

Ingrid iedereen probeert mee te denken omdat je echt heel vaak post dat je het mist. Is dan niet rot bedoeld als mensen met oplossingen proberen te komen. Maar als je zo vaak een "klaag" post neerzet dan probeert iedereen met je mee te denken. Omdat het je blijkbaar best hoog zit bij je dan..

Ik had met Caya ook nog heel veel plannen en die kunnen ook niet doorgaan. Verder in de dressuur komen we niet meer en weet niet hoe lang ze nog vaardigheid kan doen en Faya is door haar ongeluk ook nooit meer hetzelfde geworden. Soms gaan dromen niet meer door helaas. Heb afgelopen jaar meer met mijn verzorgpony kunnen doen als met mijn eigen pony's. Ondanks alle tijd geld en inspanningen willen sommige dromen gewoon niet lukken. Denk dat nog meer ook vast wel met hun pony's / vorige pony's dit soort dingen hebben gehad. En doordat sommige dus weten hoe zo iets voeld proberen ze alleen maar te helpen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:17

Ik denk dat StalNollie inderdaad met jou mee wil denken. :) ik snap wel wat ze bedoeld, maar idd nooit een ‘kapotte’ pony verkopen! Eerder inslapen, maar dat zou ik en denk Ingrid in dit geval nooit kunnen.

Woonde je maar dichterbij, hier is alles toch flink goedkoper op paardenstallen gebied! Dan had hij mooi Hidde en Tessa gezeldschap kunnen houden :)

Blijf je hart luchten! Iedereen denkt mee met de beste bedoelingen :*

Sunshinedaan

Of toch een lease pony Ingrid?
Daar was je naar aan het kijken toch? Die kun je weer 'wegdoen' als je het zat bent (vriendelijk bedoelt :) )
Kun je even voelen, proeven en kijken of het mennen echt is wat je in je hoofd hebt...

IngridM

Je hoort mij ook niets zeggen over het helpen hoor. Ik zeg juist dat ik het lief vind! Maar dat was niet specifiek mijn bedoeling met mijn geklaag:-) Wilde ik alleen nog even melden omdat jullie met 'oplossingen ' kwamen. Ik wilde jullie de moeite besparen zeg maar haha.

Maar ik denk dat ik altijd heel duidelijk ben geweest over het feit dat Alf niet weg gaat :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:47

Maar heb je al eens met je huidige stal overlegd wat een tweede pony erbij nu gaat kosten. Kan me voorstellen dat twee shetten makkelijk bij elkaar in een paddock/stal passen. Bedoel dat mondje extra vullen kost toch niet de volle mep

En ik bedoel het echt niet rot maar een kennis van mijn soort gelijke alleen dat diertje had cushing etc ( voor mijn zou het einde verhaal zijn maar ik heb dan ook ander doel en bepaalde afstand qua hechting bij me ponys) zei heeft haar pony onder gebracht als coaching en ook ik heb eens een pony zo onder kunnen brengen ( die mankeerde niet eens wat) het kan wel ben vooral kritisch.

Of informeer eens bij boeren eventueel qua kosten weiland ( weet natuurlijk niet hoe jullie daar zitten qua boeren, ik heb het daarbij misschien wat makkelijker of ik nu links of rechts kijk alleen maar gras en boeren)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:03

Cursus lange teugelen afgerond! Morgen maar eens een begin maken :) zien of dit wat is voor Hidde en mij.

Het was behoorlijk warm vandaag zeg! Hoefde mij sjaal en muts niet meer mee. Jammer dat alles dan meteen weer zo nat is, en ook nog eens regent +:)+ yeeeeeeey. Wat zijn jullie plannen voor dit weekend? Ik moet lang-laat werken dus ik doe vrij weinig :)) wel de kalveren en pinken weer klaar stomen voor de keuring in februari. Dit is Daaf, vorig jaar als kalf mee geweest en nu als pink dus! Mooie dame geworden <3
Afbeelding