[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:56

Gelukkig maar! Mijn eerste hond is een hond uit de broodfok. Heel lief en klein. Kruising shih tzu Malteser. 9 weken oud. We moesten een eind rijden en wij wisten niet beter. Ik heb daar een uur gezeten. Ouders gezien. Pups zagen er goed uit! Liepen allemaal in de woonkamer. Mooie levendige pups. We mochten hem inderdaad ook later ophalen. Er waren er al een paar gereserveerd. Niks aan de hand zou je zeggen. Een week later was ze op tv dat er zoveel hondjes bij haar vandaan kwamen die direct overleden. Joep is inmiddels tien dus echt geluk gehad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:11

Vreselijk verhaal Romy, walgelijke figuren :r

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:27

Ohhh dat is vreselijk! :( gelukkig voor hem en jou dat het goed gekomen is.

Mijn vriend wil graag nog reizen dus vind het zielig de hond dat ergens anders te moeten laten verblijven.... tja..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:45

Kiekeboefje als jullie echt nog wel wat reizen willen maken zou ik ook wachten
Maar als dat er 1 per jaar is van twee weken zou ik het niet laten

(Weet wel dat opvang onwijs duur is)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:20

Hebben jullie onderdekens voor onder de outdoordekens?
Of kan een staldeken er ook onder?

Ik heb een 100gr regendeken, 200gr staldeken en 300gr regendeken met hals.
Verder nog wat fleece dekentjes.

Zou dat genoeg zijn als Fleur kaal gaat? Ben bang om te weinig te hebben :o

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:27

fleece dekens mag volgens mijn niet naar het scheren, dacht dat dit erg kon jeuken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:32

Staldekens kunnen prima als 'onderdeken' als ze er niet (te ver) onder vandaan steken. Fleece zou ik nooit doen als onderdeken. Die trekken enorm naar achter.

Jenny, wellicht vrienden die het leuk vinden om bij jullie in huis te komen en op de hond te passen als jullie met vakantie gaan? Mijn ouders bijvoorbeeld hebben vrienden uit de stad die het ontzettend fijn vinden om er af en toe heerlijk tussen uit te zijn in de polder en de woonboerderij van m'n ouders. Voelt voor hen ook als vakantie. Die passen dan meteen op de doggo en het huis.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:41

Ja precies! Mijn broertje of zusje slaapt hier sowieso al in het huis als wij weg zijn, en vinden het geweldig om op de hond te passen dan. Krijgen ze er nog geld voor, win win situatie. Mijn zusje is trouwens bijna 18 en broertje 16, beide erg verantwoordelijk! Dat is altijd fijn. Ik snap het probleem van een hondje niet zo :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:05

Wat een schatje Mowgli, veel plezier met hem :D

Mijn honden zijn volle broers en komen bij dezelfde fokker vandaan. Zit 1,5 jaar tussen. Heel leuk gezin waar alles heel gemoedelijk ging. Ze lijken alleen totaal niet op elkaar. :') Hidde (op de achtergrond) wil altijd buiten en Jelte wil altijd binnen op schoot.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xApple op 25-01-19 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:18

Leuke hondjes Manon! Grappig dat ze zo verschillen.

Daniëlle: ik heb een staldeken voor onder de outdoordekens. Wel handig want dan heb ik aan 3 dekens genoeg. Heb een 0 gram outdoordeken en een 100 gram outdoordeken. En dan een 200 gram staldeken. Zo kan ik tot 300 gram laagjes maken, al is dat tot nu toe nog niet nodig geweest en gebruik ik vooral de 0 grams deken.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:44

Ik gebruik ook stal dekens als onderdeken. Fleece gaat inderdaad niet, dat gaat trekken.

Wij hebben altijd al veel dieren in en om huis gehad, vroeger wel eens mensen gehad die kwamen oppassen maar er was altijd wat..
En zoek maar eens iemand die wil passen op 4 pony's, een hond van 80 kilo en een kleinere hond en kat..
Ik ging dus vanaf mijn 14e ofzo niet meer met m'n ouders mee op vakantie zodat ik kon oppassen en andersom.
Nu neem ik altijd lekker vakantie als ze weg gaan en heb ik lekker alle tijd om alles te verzorgen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:46

Hier dit jaar ook een 'probleem' met oppas ponys
Normaal doet mijn zusje gemiddeld 7 ponys in de vakantie maar die is dit jaar dan hoog zwanger.
Dus nog even nadenken hoe we dit gaan doen
(Zitten opzicht dichtbij half uurtje rijden, maarja dat is weer ten nadele van de vakantie met de kids)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:03

Nooit over nagedacht dat je daar dan mee zit als je (veel) dieren aan huis hebt ja :=

Wij hebben alleen een poes, die blijft gewoon thuis als we niet meer dan 2 weken op vakantie gaan en dan geeft een van de buren haar eten en drinken. Als we langer dan 2 weken gaan, dan gaat ze naar een pension omdat ik het anders vervelend vind voor de buren.
Pepper zijn verzorgstertje doet hem iets vaker als wij op vakantie zijn mits het in de schoolvakantie is. Als het buiten de schoolvakantie is dan zorgt een vriendin voor hem, zo ongeveer om de dag/3 dagen per week. Hij staat volpension dus dat is in principe meer dan voldoende :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:20

Ik wil even aangeven dat ik de komende tijd niet veel actief zal zijn hier, sorry :\

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:33

Miranda wat jammer! :(:) Er is toch niets ernstigs gebeurd? Succes in ieder geval met je wedstrijd komend weekend.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:50

Ahhh hopelijk niks ernstigs Miranda :(:)

Hier geen huisdieren, alleen 2 pony’s en die worden prima verzorgt als ik op vakantie ga.

Leuke hondjes Manon, echt schatjes <3

Super leuk Mowgli! Veel plezier met je pupje

Hier al een aantal dagen niet kunnen trainen met Toliene. Hoop het morgen weer te kunnen oppakken, hopelijk is het dan niet meer glad en hard..

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:06

Sterkte ermee Miranda, ik hoop niets ernstigs...

Leuke honden Manon!

Ik heb 2 chihuahua's. Die gaan altijd mee op vakantie :)

Mijn ouders houden helemaal niet van dieren.
Mijn moeder vindt alles stinken :') en mijn pa heeft er helemaal niks mee.
Mijn zusje heeft ook een chihuahua (wat voor haar een soort accessoire is :x ), de rest houdt ook niet van dieren.
Ik ben de enige van de familie die erg doorslaat :+

Je moet inderdaad wel rekening houden dat je niet zomaar een weekend weg kan ofzo. Altijd oppas nodig. Of meenemen *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:38

Mir, hopelijk niets ergs? :(:)

Weekend!! :):)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:24

oh jeetje miranda whats the matter? niks ernstigs hoop ik

hier ook alleen een kat, als mijn ouders weg zijn zorg ik ervoor en als ik weg ben met mn moeder, zorgt mn vader ervoor.

voor floor heb ik nu ook een staldeken onder zijn Buitendeken, werkt prima!

wat een leuke hondenkinders hebben jullie zeg <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:04

Alles oké Miranda?

Op vakantie gaan is hier meestal wel te regelen nu mijn kinderen wat ouder zijn en niet meer met ons mee gaan. Daarvoor ook lange tijd weinig weg geweest omdat het lastig was.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:48

Mandy hou op hoor := ik moet nog morgen, zondag en maandag nog :+

In de dierenwinkel krijgen we ook veel klanten waarvan de honden (meestal powerbreeds, maar ook kleintjes) veel te vroeg mee gaan, meestal 7 weken, en gelijk mee moesten. klant gehad waar van de chihuahua een veel te klein schedeltje had waardoor de hersens verdrukt werden en daardoor epileptische klachten had (naarmate ze groeide gingen de klachten wel over) pomeriaantjes, shi zu's en yorkies die slecht gesocaliseerd zijn omdat ze te vroeg mee moesten, Staffords met serieuze gedragsproblemen omdat ze te vroeg weg moesten, niet in huiselijke kring zijn groot gebracht en niet verder kwamen dan de de schuur en achtertuin waar ze geboren zijn, dingen als kliko's, auto's en rijdende fietsen dan een heftige (angst) reactie oproepen... Maar ook mensen gehad die heel leuk denken een border collie te nemen als huishond en verder niet serieus iets met de hond ondernemen. ja ze kunnen heel lief en rustig zijn, maar ze zijn heel energiek en intelligent, die vervelen zich gauw als ze iedere keer dat zelfde rondje lopen en altijd maar achter het balletje aan rennen, die worden lichamelijk wel moe, maar mentaal is het gewoon geestdodend, heb hun toen het advies gegeven, zich aan te sluiten bij een hondenschool die lessen agility aanbieden en eens wat vaker naar het bos te gaan en zoek spelletjes te doen. ze hadden 2 lessen gevolgd en mijn verdere advies serieus genomen en na een aantal weken konden ze een 'al' half uurtje weg zonder dat de hond de bank, zijn kussen of de plinten had gesloopt :=

bezint eer je begint.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 08:19

Ehhh wat ik kijk op netflix? Ehhh jullie kunnen beter vragen wat niet. Echt heel erg. Vroeger las ik heel veel maar sinds Netflix zie ik nog maar weinig boeken en normale tv doe ik al helemaal niet meer....Maar nu laatste seizoen van the bridge, en volgens mij komen heel snel laatste afleveringen van suits erop. Smullen haha. Harvey <3

Mandyy dat lijkt me inderdaad lastig dat je niet zomaar langs kunt.

Mowgli gefeliciteerd met je hondje. Wij moesten toendertijd ook echt door de keuring bij aankoop van boxerpup. Zij zochten er 1 voor ons uit zelfs. Bleek geweldige keus.
Kiekeboefje ze zijn zooo leuk <3
Wij hadden super leuke opvang voor als we op vakantie gingen. Vond ze ook echt leuk om daarheen te gaan. Kost wel wat maar dat moet je bij je vakantie kosten incalculeren :-)

Dikke knuffel voor Mirriej.

Ik ben ook blij als ik weer wat met Alf kan doen. Vandaag weer regen volgens mij. Op zich hoeft hij niets natuurlijk maar ik vind het zelf leuk om actief te zijn met hem.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:04

Ingrid hier idem. Alles op netflix weinig boeken
Het liefst kleine series zoals de bridge

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:12

The bridge is echt grandioos. Zo goed gespeeld. The killing kun je dan ook vast waarderen. Ook scandinavisch. Met Joel Kinnaman. Super goede serie.

Toch jammer dat ik nog maar weinig lees. Ben wel bezig in een boek maar gaat nu tergend langzaam haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:43

Ja heb ik ook al gezien.
Zal straks eens kijken. Liefst inderdaad een andere land serie die zijn onwijs veel beter dan engels/nederlands