[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:40

LS_fotos schreef:
Gaaf Chardy!! Dat wil ik ook wel geen gezeik van stalgenoten etc meer. Eigen plekkie lijkt me heerlijk maar is ook wel alleen alleen of niet ?

Het is heerlijk! We hebben vroeger wel op pension gestaan. Maar idd, de stalgenoten die zich echt overal mee bemoeien was echt héél irritant! We stonden boven aan de wachtlijst (duurde 2 maanden) en toen kwam deze stal vrij en hebben we die gelijk gekocht. Echt super! Op deze rij staan 5 stalletjes waarvan wij er dus 1 hebben dus je bent nooit helemaal alleen, maar je hebt wel gewoon je eigen plekje. En dat is heerlijk!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:44

Nathalie: Fleur is waarschijnlijk aan rain rot gekomen omdat ze altijd buiten blijft staan wanneer het regent, ze gaat de schuilstal niet in. In haar eentje doet ze dat wel, maar zodra er een of meerdere pony's in komen gaat zij er uit. In plaats van onder de bomen te gaan staan, gaat ze dan vol in de regen staan.. ze is nogal hard voor zichzelf. Voorheen had ik een schuilstal met twee openingen voor haar, als een soort tunnel en daar durfde ze wel in te blijven staan. Maar als het goed is wordt er wat aan de schuilstal gedaan, dus dat is even afwachten. Haar vacht is dus idd te lang lang gebleven.

LS: beterschap voor Buck :(:)

Nathalie: net gewicht hoor. Je nieuwe stal klinkt goed, hopelijk bevalt het.

SF: fijn dat het mennen beter ging met Sammeke!

Else: welk tuig heb je besteld? :) Een verkochte pony is nooit leuk, maar het klinkt wel als een verstandige keuze :(:)

Miriam: knappe Mowgli!

Mira: ik vind de dikke buik van Pip wel meevallen.

Patty: wat ** dat Switch nog steeds niet beter loopt.. hopelijk zorgt de echo voor meer duidelijkheid.

Claudia: alvast veel plezier in Limburg, volgens mij wordt het iig zondag iets beter weer.

Charlotte: wat een top plekje! Zou ik ook wel willen, ookal heb ik het op de stal waar ik nu sta ook heel erg naar mijn zin. Ik heb voorheen wel alleen gestaan en dat vond ik toch wel minder leuk dan waar ik nu sta, al heb ik nog steeds niet veel stalgenootjes, maar daar zitten ook weer voordelen aan.

Wat een prut weer.. vanmiddag nog zeiknat geregend toen ik een poging deed tot langelijnen met Boef. Hij was het er absoluut niet mee eens en ik was de hagel zat, dus toen zijn we maar omgekeerd :') Volgende keer een poging twee met Sjors zijn hoofdstel, want met een ander hoofdstel doet hij altijd leip.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:18

Ik vind stalgenootjes heel gezellig. Wij hebben een klein maar gezellig groepje, nooit geroddel, ruzie of bemoeizucht. En lekker samen rijden :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:19

Mowgli staat aan huis dus heb ook geen last van stalgenootjes.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:40

hier ga ik van 1 land genoot naar meer stal genootjes, en ben er blij mee eindelijk weer wat te ouwehoeren.
en misschien dat ik nu wat meer samen dan alleen naar buiten kan

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:44

Ik sta ook alleen. Het heeft zijn voor en nadelen. Ik vind het wel fijn zo! Maar soms is het wel gezellig om stalgenoten te hebben. :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:48

Ik vind het gezellig :j Maar vind het wel fijn dat ik niet zo groot sta en dus minder stalgenootjes. Niet om de mensen, maar dan is de bak en poetsplaats wat minder vaak bezet etc :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:32

Ayla schreef:
Nathalie: Fleur is waarschijnlijk aan rain rot gekomen omdat ze altijd buiten blijft staan wanneer het regent, ze gaat de schuilstal niet in. In haar eentje doet ze dat wel, maar zodra er een of meerdere pony's in komen gaat zij er uit. In plaats van onder de bomen te gaan staan, gaat ze dan vol in de regen staan.. ze is nogal hard voor zichzelf. Voorheen had ik een schuilstal met twee openingen voor haar, als een soort tunnel en daar durfde ze wel in te blijven staan. Maar als het goed is wordt er wat aan de schuilstal gedaan, dus dat is even afwachten. Haar vacht is dus idd te lang lang gebleven.

dus dat zou dus betekenen dat een pony met een dikke lange vacht dus ook sneller kans krijgt op regen rot?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:38

Ik heb een typfout gemaakt, te lang lang moet zijn te lang nat. Dat durf ik niet te zeggen, in principe moet een wintervacht gewoon goed waterdicht zijn ookal is deze lang en dik. Maar Fleur staat 24/7 buiten en als zij nooit schuilt en altijd in de volle regen blijft staan, dan gaat de regen op een begeven moment door de vacht op haar huid, dan kan de huid dus gaan 'rotten' omdat het niet meer opdroogt. Volgens mij ligt het ook wel aan de pony z'n weerstand, Fleur wordt 19 en was de afgelopen tijd al iets afgevallen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:40

ja ok dat zou idd dan ook kunnen kloppen idd dat het te maken heeft met hoe de vacht is, vind t altijd wel boeiend

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:47

Rainrot heeft idd met de vacht te maken, als ze niet drogen tussendoor gaat de vacht rotten en dan gaat het op de huid plekken veroorzaken.

Wij hebben veel stalgenoten waaronder 2 echt serieus niveau trainen en de rest wat wedstrijdjes meepakken maar niet echte buiten rijders en dat ben ik wel. De ex van de stalhouder ment wel en daar is het wel altijd gezellig mee maar van sommige mutsen word ik echt niet goed die janken overal om bij wijze van. Nu heb je overal wel wat, maar je merkt wel aan sommige stalgenoten dat ik 'anders' ben. Ze kunnen me niet peilen kunnen hun ook niets aan doen, inmiddels weten ze wel hoe het in de vork steekt maar sommige je vraagt een beetje rekening te houden met uitspraken die hebben er scheit aan en houden zich van de domme. Misschien ook omdat het veel oudere zijn, en veel jongere. Maargoed ik kom voor me eigen beestjes en als de gene die ik leuk vind er zijn, is het super gezellig maar soms denk ik arrrgghhh nee he.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:41

Goedemorgen :D Koningsdag!! Iedereen wilde plannen hier?

Sterkte met Buck. Gelukkig nooit droes meegemaakt en hoop het ook niet mee te maken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:10

Goeie morgen hier vandaag 3 verjaardagen, en ga zo de eerste taart afleveren bij milk die is vandaag 5 jaar geworden.

Dan door naar mijn vader die ook jarig is 59, en dan door naar mijn schoonvader die ook jarig is en ook ergens in de 50 is

Lieselotte zag dat buck alweer klein beetje gras naar binnen heeft gehad, hopelijk blijft het weer doorzetten de stijgende lijn van verbetering
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 27-04-16 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:10

Goedemorgen, nee hier geen wilde plannen voor Koningsdag. Wel is vandaag Robijn 1 jaar geworden, we waren van plan om een paardentaart te maken maar we zijn helemaal vergeten om spullen te halen. Dus doen gaan we zaterdag (dan wordt Magnum 1 jaar) een taart maken.

Ga jij vandaag nog iets doen?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:12

NathalientjeB, wow jij hebt veel verjaardagen vandaag! Gefeliciteerd!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:12

Veel plezier iedereen vandaag!

Ik heb ook geen wilde plannen, het is mij te koud!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:14

Chardy schreef:
NathalientjeB, wow jij hebt veel verjaardagen vandaag! Gefeliciteerd!

Hoef mij voor vandaag in ieder geval niet te vervelen met zoveel verjaardagen :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:32

Gefeliciteerd Nathalie :D

Ik heb ook geen wilde plannen, vanmiddag moet ik werken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:52

Gefeliciteerd Nathalie!

Zou naar de dierentuin, maar voor de tweede keer afgezegd ivm weer.
Twijfel nu nog of ik naar vriendinnen ga of lekker een dagje thuis (boodschappen, schoonmaken en vakantie zoeken).

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:28

Gefeliciteerd Nathalie en Charlotte :D
Hier ook niet echt wilde plannen. Ik zie wel wat we gaan doen haha

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:31

<3 Buckje, hinnikte net <3

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:14

Aahw lieve Buck!

Mowgli en ik wensen jullie een fijne Koningsdag :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:24

Haha leuke foto's!

Vorig jaar gingen lot en ik in het oranje met de pony's rijden. :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:24

Aahhh wat lief Mowgli :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:29

Haha dankjewel! Mowgli kon het alleen niet zo serieus nemen :+ :+
Afbeelding