[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:56

oooh wat gaan jullie toch hard hier, hier hopelijk morgen men foto's *\o/*
ik zie verhaarde poownies leuk he verharen :')

mira hopelijk gaat je wedstrijd goed.

else wat gaat tie goed

sorry verder even geen bijleespost ik ben doodop van de koningsspelen bij de kleuters...tjonge wat kan het toch een ongeorganiseerd zooitje zijn met 60 stuiterende kleuters, blij dan maar weer dat ik geen leraar ben wat een energie slurpen zoveel kinderen bij elkaar.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:59

Ik heb geen bijrijdertjes/verzorgstertjes, maar ik zou er geen bijdrage voor vragen als ik ze had en als ik er altijd bij zou zijn. Juist als je ze de verantwoordelijkheid geeft om alleen te gaan of bijv. met ouders zou ik er een bijdrage voor vragen, omdat ze jouw pony dan vaak als een eigen pony mogen beschouwen voor een aantal dagen per week zonder de vaste lasten van een hoefsmid etc.

SF: leuk naambordje :D En gewoon blijven oefenen met het langelijnen buiten, dan vertrouwen jullie het samen vanzelf genoeg om alleen buiten te gaan mennen.

Mira: stoute Pip :))

Miriam: fijn dat Mowgli het zo goed deed, leuke foto's.

Weinig tijd om tussendoor mee te praten, maar ik lees wel telkens mee.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:51

LS Arme Buck :( Veel beterschap en sterkte voor hem, maar ook voor jou!
Mowgli Hier hetzelfde verhaal :) Mowgli zijn blauw oogje blijft geweldig!
Mira Haha pip toch! :P
Else Leuke foto!
testebeest Wat fijn! Lijkt genieten :)

Weekend! Hebben jullie nog leuke plannen? Ze geven helaas niet zo'n goed weer :(

Ayla

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:41

Hier 60% kans op regen maar nu lijkt het nog goed.. ik ga vandaag + morgen groomen dus hopelijk blijft het iig droog.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:47

Hier dit weekend druk met honkbalwedstrijden van mijn zoons. Maar als het droog is ga ik desnoods savonds nog even een rondje mennen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:04

Hier straks milk halen en dan scheren en mennen *\o/*

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:47

Ik zeg foto's :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:49

-O- nou moet enkel wel t weer gaan meewerken t hoost hier

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:02

Nog een keer scheren?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:11

Ayla schreef:
Nog een keer scheren?

:') de rest afscheren ja mijn scheermachine stopte ermee, dus ze ziet er niet uit :o

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:19

Leuk Ayla! Succes met Groomen
Testebest, veel plezier met de wedstrijden van je zoons!
Nathalie, wel foto's als Milk helemaal geschoren is hè :D

Ik heb nu 2 weken mei vakantie. Dus Mowgli en ik gaan lekker aan het werk zolang het weer het toelaat :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:30

Dan uiteraard nu durf ik dr niet eens op foto te zetten zo erg ziet ze er uit _O- _O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:34

Zucht nou scheren en mennen kan ik vergeten voor vandaag... Zucht als mijn hoofd niet vast zit had ik die ondertussen ook al aantal keer verloren... |o |o

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:22

Ik heb mijn bokt markt even aangevuld. :z

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:28

Hoezo is het niet gelukt vandaag dan? Dacht dat je haar eerder al afgeschoren had haha.

Ik heb Fleur vandaag behandeld met betadine, op advies van de DA, zij denkt dat het rainrot (regenschurft) is.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:00

Wat is er gebeurd met het scheren?

Hopen dat ze van de rainrot afkomt!

Vandaag weer gewandeld met Pip wat was hij druk... Los in de bak gezet toen we terug waren nou dat ging al gillend en bokkend door de bak dus ff opgejaagd nog. Max daarna gepoetst wat komt daar een haar vanaf niet normaal... Daarna weer bezig gegaan met de basis van vrijheidsdressuur zonder clicker werkt ie veel meer mee. Ook helemaal los dus hij kan zelf kiezen of hij mee wil werken of niet.
Misschien word het nog eens wat haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:26

Ayla schreef:
Hoezo is het niet gelukt vandaag dan? Dacht dat je haar eerder al afgeschoren had haha.

Ik heb Fleur vandaag behandeld met betadine, op advies van de DA, zij denkt dat het rainrot (regenschurft) is.

zou ik doen maar toch besloten om even mijn scheermachien te laten nakijken, maar heeft dik 3 weken geduurd voor ik em terug had -O-
hoezo is t niet gelukt....iets met schroefjes kwijt zijn :') en vervolgens tig keer heen en weer rijden en nog steeds dingen vergeten mee te nemen.
en na 2 keer heen en weer rijden was ik t zat, toen had ik alweer zoiets van laat maar zitten voor vandaag want kennelijk is mijn hoofd weer net een zeef..

maar ik kan wel vertellen dat milk en ik gaan verhuizen eind mei naar een nieuwe stal *\%/* en morgen hebben we een ochtendje wegen op de nieuwe stal, dus gaan we alvast even met paardjes kennis maken *\o/*

ayla regenrot lijkt mij enorm lastig te behandelen, is net een soort schimmel toch?

mira lekker wezen trainen in vd ik hoop dat straks met milk ook meer te kunnen gaan oppakken

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:40

Gekke Pip :D

Handig Nathalie, ik heb ook telkens geklooi met m'n scheerapparaat. Wordt tijd dat ik een nieuwe koop. Geen idee of rain rot lastig te behandelen is, ik heb haar nu een keer gescrubd met betadine scrub dus we zullen zien. Scheelt dat ik haar gelijk geschoren heb, dat behandeld al een stuk makkelijker.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:05

Bij Rainrot is het vooral van belang dat ze droog blijft en er dus absoluut geen regen op haar komt, rainrot (het woord zegt het eigenlijk al) is het rotten van de vacht/huid die te lang nat is gebleven, niet heeft kunnen opdrogen tussen de buien door. Je kan het met Imaverol behandelen, maar ik zou wel opassen en er iets minder indoen dan normaal, omdat het sterk spul is en je nu wel echt op de huid behandeld, want rainrot zit op de huid. Als t open is, geen Imaverol erop. Bij rainrot is scheren wel een groot pluspunt, nu zorgen dat de huid mooi geneest en eigenlijk ook weer niet teveel eraan willen zitten dan houd je het in stand. :)

Zinkzalf kan je gebruiken voor op de plekken, dit versneld het herstel, en ik zou even voorzichtig zijn met dezelfde borstels te gebruiken op Sjors.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:04

Ik behandel haar nu om en om met betadine en imaverol, op advies van de DA. Ik behandel haar eens in de zoveel dagen en verder staat ze lekker met een dekentje in de wei. Al het spul is zo goed als gereinigd omdat ik eerst dacht dat het schimmel was.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:07

Weer wat geleerd maar t lijkt mij toch wel lastig een pony met rain rot, maar hoe is ze er aan gekomen dan? Vacht die te lang nat bleef ofzo?

Iemand behoefte aan hagel en natte sneeuw, wat een slecht weer deze ochtend

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:00

Owja sorry vergeten, fijn dat je met Milk naar een andere stal gaat! Dan is het ellende van de wei afgelopen, ga je vast naar je zin hebben! Heb je ook wat stalgenootjes. :)
Vallen de kosten mee?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:21

Nathalie, wat fijn naar een andere stal! Wat voor faciliteiten heb je daar?

Ayla, oei rainrot. Hopelijk herstelt het snel!

Nathalie, heb er geen behoefte aan. Wil mennen en rijden vandaag. Eerst huis schoonmaken.

Gisteren hele dag druk geweest met het balkon katproof maken. Poezen vinden het wel spannend om naar buiten te gaan nog. :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:49

Ayla wat vervelend dat Fleur rainrot heeft, ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij ben je goed bezig zo. Scheren is in elk geval een goede keuze geweest.

Nathalie welke stal ga je heen?

Haha stout pipje Mira :D

Geniet van je mei vakantie met Mowgli lekker vrij!

Mandy fijn dat de poezels een frisse neus kunnen halen nu :D

Mijn sollicitatiegesprekken gingen voor mijn gevoel best prima, maar er waren meerdere kandidaten dus ik hoor het aankomende week. Erg spannend dus.

En mijn nieuwe wagen schiet al aardig op, hij wordt echt stoer, als het goed is vandaag Willem even halen met de trailer en een proefrondje maken om balans enz af te stellen. Daarna kunnen de puntjes op de i en kan hij echt afgemaakt worden. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Susanne op 24-04-16 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:49

Wat fijn natalie verhuizen met Milk.

Fijn dat je poezen naar buiten kunnen. Komt vanzelf dat ze het leuk gaan vinden