Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elke87 schreef:Ik ben zelf 60 kg en rijd echt zelden op mn shet. Alleen soms even om hem weer wat manieren bij te brengen, maar nooit langer dan 15 min. Ik rijd hem dan wel eens langs het strand, maar merk dan dat zijn achterhand er niet meer onder zit, ik ben dus eigenlijk te zwaar, al lijkt het als ik erop rijd dat hij er geen moeite mee heeft. Want hij galopeert zo met mij weg, en is altijd onwijs snel en actief als ik erop zit. Dus wees voorzichtig met wat je doet.
Trekken kan een shet idd erg veel. Ik heb em zelf ook voor de kar staan, maar sta daar nog wel eens van te kijken. Tijdje terug zaten we vast in de modder. Haha en ik wilde natuurlijk niet uitstappen in die blub. Maar hij trok ons er zo uit, terwijl dat 3 sterke mannen echt niet gelukt was. En je merkt het ook erg goed als hij het niet trekken kan. Bovendien, als hij een kar trekt met 4 volwassen op een wegdek, dan zal hij iets van 50 kg trekken, helemaal als hij eenmaal loopt, alleen de aanzet is even zwaar. (niet dat ik dit regelmatig doe hoor, maar heb het een keer geprobeerd). Ziet er ook zo raar uit.. haha..
Ow mijn shet is trouwens een meter, dus wel een normale maat.
Peppaa schreef:Ik wil heel graag een shetlander, een grote maat zo 1.10 tot 1.15. Ik ben 1.59 hoog en weeg 54 kilo. Ik wil er dan 1 keer in de week ongeveer op rijden, nou ja, stappen en een stukje draf. En misschien wel voor het karretje.
Ik rij regelmatig op een shetlander van 1.02 hoog, en iedereen zegt dat het makkelijk kan.