[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:33

Ik ga het gewoon rustig opbouwen en dan zien we wel waar het strand :) Ze breekt de tent gelukkig niet af, ze gilt alleen flink.

Ik vind dit weer heeeeerlijk, al zou het net nog ietsjes warmer mogen zijn.

Vanmiddag lekker van dit uitzicht genoten

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:58

Nou ik weet niet hoor, maar hier heeft het tot laat lekker geregend := Donja en ik: hup door die regen even een rondje fietsen. Want ja, ik heb geen paard voor mooi weer! _O- ze is echt zichtbaar afgevallen! Ik ben trots :):)

Susanne leuke foto :') pretbekkie

Mirriejj wat een mooi uitzicht! Verder heb ik ook vaak problemen met uit mekaar halen van de paarden. Het is niet dat de paarden die achter blijven gek gaan doen, maar tijdens een rondje fietsen of wandelen word ik halfdoof aan mijn rechteroor van Don... helemaal in de stres :(

Fijn dat het goed gaat met Oreo Lori! Is hij anders in gedrag? Ik weet zeker dat je voor hem een leuk huis gaat vinden! Hij is echt prachtig, en van jou te horen ook ontzettend werkwillig en lief. Komt vast goed!

Morgen naar school... omdat het moet! :\ maar anders :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:04

Mijn pony's blijven beide ook niet echt graag alleen achter, maar dit gaat steeds beter. Het is even gillen als ik wegga en terugkom, maar in de tussentijd staan ze beide rustig te eten. In het begin was het echt een drama, maar dat had er denk ik ook mee te maken dat het moeder en zoon zijn.

Ik vind het weer ook heerlijk op dit moment, niets te klagen. :)

Heerlijk uitzicht! Ik heb vanmiddag ook genoten met de pony's. Samen met m'n verzorgster een rondje (lees: anderhalf uur) door het dorp gewandeld en ze hebben zich beide ongelooflijk goed gedragen. Ik merk dat Guus echt een stuk rustiger aan het worden is.

Ik heb besloten om volgend jaar ook een HCA aan te schaffen. Dan heb ik nog mooi een jaar de tijd om ervoor te sparen. Ik vind Guus nog wat te baby om hem dit jaar al voor de wagen te zetten en Zoë moet toch ook eerst weer wat opgepakt worden. Kunnen we een jaar rustig aan voorbereiden en volgend jaar is hij er hopelijk lichamelijk klaar voor. En dan kan ik maar beter in één keer goed spul aanschaffen vind ik. Hoor zoveel enthousiaste verhalen over de HCA, helaas heeft Nathalie dan mindere ervaringen. :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:09

Heerlijk Miranda!

Anna: goede keus :) Roest is volgens mij een weinig voorkomend iets bij HCA's, als je er niet mee op het strand rijd dan roest 'ie niet zomaar.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:09

Hier regent het ook al bijna de hele avond en nog, maar niet hard.

Fijn van het afvallen! Max is ook behoorlijk afgevallen, kan geen kwaad maar ik weet niet waarvan. Z'n zadel past bijna niet meer. :+
Kleinkinderen van staleigenaar zeiden zelfs dat ie afgevallen was (zij zijn 6 jaar oud).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:13

Hier gelukkig geen regen, al zal dat de komende dagen wel veranderen.

Ik heb mijn sulky nu ook 2 jaar, maar nog nergens een plekje roest te vinden hier.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:19

Fijn dat Donja is afgevallen, Kiekeboefje!

Ik heb tot nu toe eigenlijk ook alleen maar goede verhalen gehoord. Helaas hebben we geen strand in de buurt, dus dan zal het met roest helemaal wel meevallen. :j

Hier vallen de pony's niet af nu ze weer gras ter beschikking hebben... :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:52

Mijn ervaring is bij hca dat de lak erg snel/makkelijk loslaat en ben er niet de enige mee.
Wbt comfort is die wel erg fijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:03

Waar heeft de lak losgelaten, op de bomen? Dat was de enige plek waar bij mij de lak op een paar plekjes niet helemaal mooi meer was, toen heb ik mijn bomen ingeruild tegen rvs bomen (+ bijbetaling). Verder zit overal de lak er nog goed op en ik ben niet erg voorzichtig met mijn HCA :P

Hier ook geen afvallende pony's.. ze komen niet veel aan, maar blazen wel op door het gras.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:06

Ja de lamoenstokken idd. Vooral bij het inschuiven zeg maar. En ook bij aandraaien van rekje etc. Ze zeggen dat het gepoedercoat is maar volgens mij moet dat juist sterk zijn :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 02:37

Ayla schreef:
Nog lichter dan een HCA? Volgens mij vlieg ik dan met Sjors en Boef :') En hoe erg een HCA roest valt wel mee toch? Ik rijd er al 2 jaar intensief mee (bos, strand, wedstrijden etc) en mijn HCA heeft vrijwel geen roest :n Als je er veel mee op het strand rijd, dan heeft 'ie wel wat meer 'verzorging' nodig ivm het zout natuurlijk. Je deed 'm trouwens weg omdat je een bankje wou ivm je zoontje, niet ivm de roest toch?

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

:')
Lichter hoeft van mij ook niet.

Roest en loslatende lak herken ik ook niet. Rij nu 3jaar met m'n HCA en wordt veel gebruikt maar ziet er nog goed uit.

Je was toch pas verhuisd van stal Nathalie? Beviel het niet?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 06:49

Mijn bomen van mijn hca roesten ook heel erg. Komt omdat de lak beschadigt bij het stellen van de sulky. Waar geen verf meer zit gaat het roesten. Maar verder roest het niet hoor en die van mij staat nog wel in het gras te staan.

Ik schaf in de toekomst inderdaad net als Ayla wel rvs bomen aan.

Maar Nathalietje reed volgens mij veel op het strand/door zee misschien? Dat is natuurlijk niet heel goed ook tegen roest.
Maar dat was toch niet de reden dat je hem weg had gedaan?

Geweldig uitzicht Mirriej!

Ik wil ook een pony die afvalt pffff dikzak is het nu zeg. Snap ook niet waarvan. Niets gewijzigd in voer en beweegt bijna alle dagen maar helaas......baal ervan!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:00

Heerlijk uitzicht Mirriejj!!

Mijn hca roest niet en ook de lak zit nog keurig op zijn plek. We zijn wel heel voorzichtig met lamoen inschuiven en doen dat zo min mogelijk. En als ik op het strand heb gereden spuit ik hem minimaal 10 minuten af met schoon water zodat echt alles schoon is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:06

Na het afspuiten maak ik m'n HCA ook droog, misschien dat dat ook wat voorkomt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:26

zeker weten, afspuiten met gewoon water en nadrogen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:29

Droogmaken doe ik inderdaad ook :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:44

mijn hca roest ook bij de spoorverbreders en overgang zwarte frame , en ben al 2 x terug geweest omdat ik speling op mijn linker as heb. Heb het nu maar opgegeven.. Nieuwe as gehad de tweede keer, maar nog speling. Ik sla ook elke maand de dop waarmee het wiel vast zit even aan. Dan heb ik een tijdje geen speling. Zowiezo een rotsysteem die losse dop erop een geen schoef waarmee wiel vast zit.
Mijn HCA staat altijd binnen en is maar 2 x naar het strand geweest. En in regen rij ik nooit , dan rij ik in binnenbak, maar toch roest hij.
Het is dat hij lekker licht is hahaha.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:36

patty stal bevalt echt super hoor, en milk staat er echt super en de eigenaren van stal zijn ook echt zo lief.
maar de enige narigheid is is dat ik niet in de nieuwe bak mag mennen, en dat vind ik erg jammer want ik kan nooit echt dressuur matig op stal bezig gaan.
maja ondertussen ben ik niet meer de enige menner, dus ik hoop dat ze uiteindelijk gaan zeggen van gebruik de nieuwe bak maar want anders gaat het hun gewoon klanten kosten.

voorlopig blijf ik er toch staan want er is nergens anders in de omgeving plek -O-
en mijn hca ging de deur uit omdat ik met maurice wou samen rijden, en van poedercoating mag je toch verwachten dat verf niet zo snel los laat.
niet met verstellen en ja rij een hele hoop op t strand, maar altijd daarna goed afgespoten dus dat mag geen excuus zijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:07

Waarom mag je niet mennen in de nieuwe bak? Dat is jammer idd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:12

nou ja ze denken dus dat de banden sporen niet weg te krijgen zijn, maja had al zoiets van desnoods hark ik de bak met een hark aan ofzo.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:13

NathalietjeB schreef:
nou ja ze denken dus dat de banden sporen niet weg te krijgen zijn, maja had al zoiets van desnoods hark ik de bak met een hark aan ofzo.

Misschien laatste rondjes met balkje achter sulky aan. Wat voor bodem is het?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:20

Je rijdt de bodem juist mooi 'vlak' als er een beetje een goede bodem in ligt :P Een paard er overheen en je ziet niets meer. Word de bak gesleept? Dan zie ik het probleem helemaal niet :D Zo jammer dat niet alle stallen tolerant zijn regenover menners.

En als je wel hele diepe bandensporen ziet is de bak waarschijnlijk te zwaar en wil je er niet eens in mennen.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 13-04-17 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:21

Ik zit even in meeleesstand (jullie gaan hard zeg).

Leuke foto's allemaal.

Mijn hca mist alleen aan het begin van de lamoenstokken lak. Wat best logisch is, aangezien ik hem gerust op de bakstenen neerzet en dan schuurt het daarop natuurlijk.

Gisteren heb ik even met Alex in de bak gereden. Het ging redelijk, want meneer moest poepen en tja dat loopt niet lekker. En toen had hij eindelijk gepoept, kwam er een ruiter in de bak. Toen moest hij dat grote paard in de gaten houden en wilde hij daarom niet meer draven. Ja telkens een kwart zijde en dan hield hij er weer mee op. Ik heb hem op alle mogelijke manieren geprobeerd te laten aandraven en door draven, maar dan is hij flink koppig en blijft gewoon stug door stappen. Dus dat is nog even een dingetje, maar ach hij had ook nog nooit eerder een ruiter bij zich in de bak gehad. Een groot paard met menkar erachter is overigens geen enkel probleem, dan blijft hij wel gewoon lekker luisteren. De bak was gisteren trouwens vers gesleept en nat gemaakt, dus op de hoefslag na was het heel goed te doen voor hem. De hoefslag heb ik dan ook niet gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 13-04-17 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:22

Ayla schreef:
En als je wel hele diepe bandensporen ziet is de bak waarschijnlijk te zwaar en wil je er niet eens in mennen.

Dat ja. Wij hebben een Agterberg bodem en daar zie je wel lijntjes maar meer ook niet. Echt super!

Fennadev; volgende keer doortastender zijn hoor. Draven is draven :-)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:27

Ingrid, ik kan op zo'n moment mijn zweep op zijn kont kapot slaan en keihard draf gaan roepen, maar hij gaat hooguit iets sneller stappen. Hij wordt gewoon oostindisch doof voor alles behalve het enge grote paard dat hij in de gaten moet houden. Hij wilde overigens wel aandraven op het moment dat het paard in zijn zicht was en hij dus wist waar die was. Ik heb hem ook beloond voor het draven. Maar ach, zo leert hij ook dat ruiters helemaal niet eng zijn en hopelijk kan ik de volgende keer gewoon door draven.