[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:04

vreselijk :') ben echt blij dat ze geschoren is deze winter.
ik heb al een keer in de sloot gelegen. gelukkig was het een ondiepe sloot zonder water. en hielp een omstander mij, anders was ik er nooit uitgekomen. pony stond aan de overkant van de sloot en de sulky hing er achter dus alle riempjes stonden ook op spanning en waren niet zo los te krijgen

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:12

Nathalie: 2 lagen fleece (geloof dat de binnenkant rood was) en een fleece bies. Maten aangepast op diegene die bestelde.

En wat knap dat Honey al zo braaf naast het paard meeloopt!

En dankjullie :)
Laatst bijgewerkt door Ayla op 07-12-15 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:13

Oh ja, dan lukt het inderdaad niet zo best meer.
Ik ben alleen twee keer (op 1 dag) op hol geweest en heb t daarna 3 jaar niet meer gedaan. Ik was echt blij dat ik er een bit in heb hangen, want zonder had ik nu waarschijnlijk Alex niet gehad, want we gingen recht op een drukke weg af. Ik moet denk ik ook maar eens een jaar lang itp verslag gaan maken, want het jaar is haast om.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:34

Ik heb 2 maanden geleden een ongeluk gehad met Willem waar niemand iets aan kon doen, we gingen galopperen en hij struikelde oid (ging zo snel allemaal) en daarna in het ziekenhuis gelegen. Tja kan gebeuren als je met paarden omgaat, vroeg of laat is iedereen aan de beurt.
Maar het had veel erger gekund hoor en ik heb ook al weer gereden met hem, hebben er beide geen angst aan over gehouden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:45

Ja klopt, wij waren alleen beide bang geworden. Hij kon niet meer met fietsers en brommers de weg op en ik niet met hem.
Ik lag laatst ook naast de kar, band geklapt. Ik was mijn evenwicht kwijt en viel. Gelukkig was Alex al terug gegaan naar stap want het trok wel erg lastig. Hij was helemaal niet geschrokken van de klap.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:04

Ongelukken helaas nagenoeg onvermijdelijk als je met paarden omgaat.. Zo heb ik mijn portie ongelukken ook wel gehad op de renbaan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:06

Ai.. :(:)
Gelukkig hebben allebei de pony's er niks aan over gehouden en zijn jullie weer lekker aan het mennen.

Ik heb tot nu toe niets geks meegemaakt met Sjors (even afkloppen), gelukkig.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:23

Ja ik was in maart dit jaar begonnen met wandelen en in augustus stond hij weer voor de kar. Alex is van een bange pony die mij niet vertrouwde naar een pony die blind op mij vertrouwt gegaan en dit is wederzijds. Dat was echt heel fijn toen ik ineens op het asfalt lag, want hij stond gewoon te wachten en nam bijna een hap bermgras mee :+
Gelukkig niks aan over gehouden, ik kon alleen een paar dagen niet zitten door een zere kont

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:23

Soms komen er echt levenslange trauma's van en soms gaat het goed....

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:24

wat een mooi verhaal Fenna.... Mooi he, wanneer zo'n diertje je zo vol vertrouwen opwacht!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:43

Ja hij gaf mijn moeder alle tijd om bij hem te komen staan. Het eerste wat ik heb gezegd toen ik weer iets kon uitbrengen, was 'beloon hem maar even goed'.
Wij hebben drie jaar met een trauma gezeten en nu kijkt hij nergens van op. Ik wandel zo met hem Door het centrum van Drachten. Heel handig ook om Jorie dit bij te brengen Door met beide tegelijk te wandelen.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:34

Dat zijn de fijne paardjes.....

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:37

claudiadvx schreef:
ik heb wel een voorbeeldje van een pessoa
hier is hij nog niet correct afgesteld trouwens en in wintervacht |(
[ [url=m/03wXyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

gekocht of zelfgemaakt?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:58

Ik heb gelukkig ook nog niets meegemaakt met het mennen. Schrik wel van jullie verhalen. Soms bokt hij wel en dan zie ik zn kont zo voor die sulky. Fijn dat jullie wel weer het vertrouwen hebben kunnen terug vinden. Zou eeuwig zonde zijn als je dan beiden het plezier in het mennen verliest.

Mijn dodo doet alles wat ik van hem vraag, hoe eng ook. Met anderen is hij wel op hol geslagen. Daar was ik niet bij dus kan ik weinig over zeggen. Sowieso een eenkennig pony. Meer dan 1 baas blieft hij niet. :+

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:46

Myrthe2003 schreef:
claudiadvx schreef:
ik heb wel een voorbeeldje van een pessoa
hier is hij nog niet correct afgesteld trouwens en in wintervacht |(
[ [url=m/03wXyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

gekocht of zelfgemaakt?

Laten maken door iemand!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:52

Mijne was gewoon onverwachts een skooter om het hoekje en toen sprong hij opzij tegen de skooter aan. Daar zou iedere pony denk ik wel van op de loop gaan. Mijn moeder was al aan het afstappen om te kijken of hij zich ook bezeerd had, dus die viel er half af. Ik zat toen dus helemaal alleen met een pony die in volle galop ervandoor ging, hij liet zich nog wel sturen. Ik kon hem op het fietspad houden en als er een stuur opzit dan zit er ook een rem op.

Toen we hem weer kalm hadden, moesten we toch maar weer verder. Mijn moeder liep naast zijn hoofd om hem te steunen. En toen hadden we wielrenners. Da's tien keer zoef en toen schrok hij weer, dus hij was weer ervandoor met alleen mij op de bok. Gelukkig konden we m uit het tuig halen achter huis bij een boer (die kwam net met de trekker uit het land en daar schrok hij dus niet van). Het was dus eigenlijk gewoon een samenloop van omstandigheden die een pony kunnen laten schrikken. Daarom is wandelen langs de weg een hele belangrijke stap om te doen, want in maart schrok hij nog van alles. En nu leid ik hem overal langs.

Nadien heb ik niks meer met hem durven doen, behalve dan wat grondwerk achter huis. Hij is in 2014 gecastreerd op 7 jarige leeftijd en sindsdien is hij een stuk blijer en rustiger geworden.

Alex is wel volhardend in zijn wintervacht, moet hem echt behoorlijk met de zweep aantikken voor 1 pietluttig stapje achteruit :+

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:06

Zoo heb even bijgelezen. Wat een nare verhalen zeg. Gelukkig dat er niks ernstigs is gebeurd!
Fennadev had je moeder niks toen ze afwou stappen en die er vandoor ging?

Die van mij zit ook echt dik in zijn wintervacht. Met mennen zweet ie heel snel en met longeren helemaal niet. Helaas heb k niet de dekens om te scheren en staat ir 24/7 buiten dus doe het hem ook niet aan!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:19

Pff wat een vreselijke verhalen. Zou het niet graag mee maken zeg...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:21

Die van mij staat ook 24/7 buiten geschoren :) Wel alleen een jachtmodel (benen behaard, hoofd en groot gedeelte hals + stuk lichaam kaal), maar als je goede warme dekens aanschaft kan dat prima.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:34

Nee, die had niks, Alex had wel een schaafwond, maar die kon nog gewoon wegrennen dus ook niks ernstigs. We (ik en mijn moeder)hadden allebei de dag erna wel enorme spierpijn.

Ik ben even aan het bestellen geweest haha, bij horse beads een indianen setje (ijsblauw met kastanjebruin) met neckrope (want bij horse charms moet je er dan ook touwteugels bij nemen en die heeft Alex niet nodig) en bij horse charms een turquoise met appeltjesgroen neusstuk en in diezelfde kleuren een leadrope(geen leadropes bij horse beads te koop). Ik koop eerlijk gezegd liever bij horse charms, die hebben alles overzichtelijk op alfabet staan qua kleuren in de invoegbalkjes. Daar heb ik mijn shetlander touwhalster dat nu overbodig is geworden ook vandaan (was te groot, Alex zit in maat mini).

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 01:19

Jeej mowgli uitgelicht!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 01:19

venivedivici schreef:
Jeej mowgli uitgelicht!

jaaahhh zag het haha :P mijn kleine rakker van de penny :+

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:12

Myrthe2003 Ik heb mijn pessoa gemaakt met touwhalster touw van bij de action, verder had ik nog van die sluitingen gekocht en fleeche langs achter.
Fennadev Wat fijn dat het goed ging! :D Ik heb kobalt blauw bij mijn vosje
Ayla Ah wat fijn van die masseuze :)
venivedivici Leuke foto's :D
Ploemje Oh wat een geweldige foto's!

Oh al die verhalen :(:)
Hier bij het beleren (de 2e x inspannen) gehad dat tijdens het inspannen op het terrein achter ons een bommetje afstaken. Sammeke verschoot, draaide zich onder de lamoen door. Verder snel kunnen kalmeren, ik had meer schrik op het einde dan zij.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:15

Mowgli op voorpagina *\%/*

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:49

Wat een enge verhalen allemaal, ben blij dat ik met milk nog geen gekke enge dingen heb meegemaakt.

Mowgli op de voorpagina te leuk