Wij hebben er twee maar ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept tot ik dit vond ik had ook geen idee wat het in hielt maar eindelijk wat gevonden hebben jullie hem of haar zelf gefokt of zo gekocht en is die ook erg misvormd ?
Oh ze heeft echt wel afwijkingen hoor, haar tanden staan schots en scheef en haar lichaam is echt niet in proportie. Daarbij moet ze echt iedere 6 weken naar de smid anders groeien haar benen scheef. Ik zou persoonlijk een dier met ernstigere afwijkingen niet willen hebben, Coco heeft veel verzorging nodig en dat geef ik haar met liefde maar er zijn grenzen.
Ik denk dat het nog heel erg veel onwetendheid is mbt de dwergen. Dat hoop ik althans wel als ze ze te koop zetten en nog veel voor vragen ook.
Hebben jullie inmiddels al laten testen zonder de D3? Ik wil ook onze merries gaan testen. In ieder geval degenen die we gaan aanhouden en verder mee willen fokken. We hebben er in totaal straks 9 en sommige wil ik ook nog op kleur (LWO) laten testen. Wordt een duur grapje..
Ik twijfel ook nog of ik alleen Amerikaanse merries zal laten testen of ook de nmprs dames..
Ik vraag me ook af hoe lang het nog zou duren voor de D3 weer beschikbaar is? Iemand enig idee? Vind het zo zonde om 2 keer werk ervan te moeten maken, eerst voor de 3 andere en dan nog es de D3 apart. Heb nu wel het geluk dat al mijn fokmateriaal reeds getest is (en gelukkig negatief bevonden ), maar had graag de jonge paarden ook gedaan tegen dat de tijd rijp is en ze oud genoeg zijn om mee te beginnen. Dus wacht ik toch nog eventjes af tot ze hopelijk weer alle 4 beschikbaar zijn.
timokyana
Als je een combi hebt van een drager en een niet drager, kun je hier dan een veulen uit krijgen wat het gen ook niet draagt of zal er altijd een drager uitkomen?
Regelmatig zie ik op marktplaats deze dwergen staan. Ik verbaas mij over de prijzen die er voor worden gevraagd. Er staat er nu eentje op marktplaats voor 850 euro! Schandalig gewoon. Is dit gebruikelijk?
Ik vraag mij dit al een poosje af en dit topic leek mij de juiste plek om te vragen.
Nee hoor. Iemand met gezond verstand vraagt en betaalt geen 850 euro voor een gehandicapt dier
jolandje
Geplaatst: 11-11-14 23:45
nee hoor, dat is niet normaal, de mensen die zo'n beetje kopen, doe dat omdat ze onwetend zijn, zo'n klein paardje, kan zélfs in de achtertuin ( niet dus), ze beseffen niet dat de meeste van dit soort dwergjes erg veel gebreken hebben, de verkoper deugt voor geen cent, hij vermeld het niet en wijst de koper niet op de DA kosten die ze zeker gaan krijgen, voor zoveel geld koop je ook een gezonde en correcte mini
Susanne
Geplaatst: 12-11-14 08:54
Zoiets dacht ik al, ik vind het echt schandalig Zijn er wel eens mensen die naar zo'n verkoper mailen en vragen waar ze mee bezig zijn?