35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:14

Zo, ús puk (koosnaampje voor Elina :) ) heeft al har spullen bij elkaar gezocht en haar laarzen schoongemaakt, helaas heeft ze bij eentje de binnenkant ook gedeeltelijk meegenomen, dus die ligt nu op de kachel :)
10 voor 12 gaan we weg, kunnen we Jan, de pony, nog even wat vlechtjes in doen en poetsen, zij rijdt hem als eerste dus kan ze lekker lang losrijden.
Nu maar hopen dat Jan zijn pet goed staat en hij halverwege de proef niet gaat bedenken dat hij ineens een andere kant op wil :(
Gister had ze mazzel ze waren maar met z'n 2en in de les dus heel goed kunnen oefenen, toen ze het proefje even hebben gereden ging dit ook vlekkeloos.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:05

Gaaf Alf met een nieuw maatje! Heel belangrijk dat ze zo staan dat je er zelf ok mee bent toch? En paarden moeten inderdaad aan het knabbelen blijven. Hier staan ze overdag buiten en savonds op stal, de pony's krijgen dan een basis muesli van Pavo (sportfit) met om 22 uur nog weer hooi voor de nacht. Doen ze het goed op. Gaat steeds beter met tweespannetje vind het erg leuk! Vanavond misschien nog even aan de slag, nu even SMW kijken in Ugchelen, honden mee en even eruit. Benieuwd hoe het proefje ging Ulfeino, veel plezier allemaal!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:43

Vanmorgen tegen 12 uur naar de manege, Jan heeft vrij lange manen we hebben er een stuk of 10 vlechtjes ingedaan, 8 slagen en dan een elastiekje zodat de 2e helft een pluimpje is.
Ze hadden een wit dekje onder het zadel gedaan, maar toen ze even aan het losrijden was schoof het zadel steeds verder naar voren, pony naar stal gebracht en ik heb zijn eigen dekje er weer onder gedaan, toen was het beter.

Lang losgereden, het was een wat langdurige proef met veel stappen.
Na ongeveer een uur losrijden was ze aan de beurt, ze begon super goed en heel netjes, bij punt 6 echter moest ze van de jury halthouden, er bleek iets niet in orde met het protocol, verkeerde proef of verkeerde naam? Ik weet het niet, na wat gedoe en een nieuw protocol mocht ze verder met de proef en ja toen was ze er wat af, Jan voelde haar spanning en sprong in galop en wilde eerst niet stoppen.
Maar ze bleef vrij rustig en heeft de proef heel netjes uitgereden.
Na het groeten beloonde ze Jan, maar toen ik naar haar toe liep om de bak te verlaten kwamen de tranen, ze was ontroostbaar.

We moesten nog even wachten tot de anderen klaar waren en heb haar uiteindelijk zover gekregen om ook nog even de F2 theorie te doen, want anders mag ze geen F3 rijden.

Er ware 3 prijzen en ondanks alle tegenslag was haar proef toch nog goed voor een 2e prijs, je hebt nog nooit een gezichtje zo zien opklaren, het was letterlijk de zon die doorbrak :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:45

Kleintjes en gras is altijd een dingetje.
Vliegje is een hengstje. En heeft een fijn karakter. Hij is heel speels. Ik denk doordat hij speels is, hij meer beweegt. En dus meer verbrand. Dat is voor mij een reden om hem niet te castreren. :)
Maar goed, ik heb best makkelijk praten, ik heb ze thuis staan en hoef me niet te voegen naar pensionbeleid. :j

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:12

Ulfeino, knap van Elina! Heb je nog forto's kunnen maken? Ben helemaaaal niet nieuwsgierig.
Fijne dag iedereen

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:00

Prairiewolf: Dank je wel, hier een paar foto's, kwaliteit van de actie foto's zijn niet goed, maar krijg je een beetje een beeld :)

Afbeelding

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:01

Heb per ongeluk het bovenste 2 keer verstuurd, nu wil ik het tweede weghalen, maar kan niet een leeg bericht versturen, dus dan maar even een uitleg waarom ik dit nu type :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:21

Ahh wat lief Ulfeino ! Kan me voorstellen dat ze in eerste instantie heel erg teleurgesteld was! Fijn dat ze toch nog 2e prijs had!

Ik heb met mijn voet vandaag weer voor het eerst gelongeerd met Alf. Hij was lekker aan de sjouw voor zijn doen haha. Wat een luxe bodem op onze nieuwe stal zeg; toppie !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:33

Zo even bijlezen , was een beetje druk geweest de afgelopen dagen en had gisteren ff de schrik toen kleine uk weer eens dikke speekselklieren had
Gelukkig niks aan t handje!

*ziet er goed uit ulfeino!
* ingridM , wauw mooi dier zeg, ja dat mag wat kosten
* ulfeino: hahahaha dat filmpje, ja sorry maar dat stoere stoere stoere :')
te grappig om als platte volksbuurt amsterdammer dat te horen :')
* prairiewolf,wat een mooie combi zo met zn 2!
* ingridM logische stap, zolang zonder ruwvoer is echt niet ok
* ulfeino gefeliciteerd met de 2e prijs

Hier:
vanaf februari al bezig met "afvallen" van sproetteke,maar de laatste weken nog iets meer druk erop gezet
Maar krijg nu te horen dat ze afgevallen is en de foto's tonen ook wel wat aan gelukkig! :j

Afbeelding
Bovenste foto is begin maart en onderste foto is gisteren

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:41

nou dat is duidelijk verschil hoor ! Netjes hoor!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:34

Ojajoh: wat een leuk dier en een nog leukere naam :)
Haha wat jij verstond als stoere, is stjoere (sturen) in het Fries :)
Hoorde dat onze rijvereniging juni een onderlinge wedstrijd heeft, hoop stiekem Elina en Kyara zover te hebben dat ze mee kan doen :)

Hier rotweer, koud en wat miezerige regen, Kyara maar vast binnen gezet, misschien straks nog even met haar aan de gang.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:06

34 met mini :P
Afbeelding
Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:37

leuk setje!!

ulfeino: vermoedde al dat het Fries was haha

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:49

Wat leuk die foto's Ulfeino, je ziet de concentratie op haar gezichtje. Fijn dat ze uiteindelijk blij was! Sproet is duidelijk afgevallen hoor. Fristy is bijna dagelijks aan het werk, maar het duurt wel even voordat ie wat strakker in zijn jasje komt te zitten.
Leuke combi Tolbergfan!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:26

Tolbergfan: mooie combinatie en gaaf wagentje.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:30

Dankjewel! Ben met de wagen ook onwijs blij, is op mijn pony na echt mijn grote trots! ; )

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:27

Ulfeino dat koppie van haar :(:)
Maar super goed toch een 2de plaats
Tolbergfan welkom met je knappe meisje *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:20

Tolbergfan; welkom. Vertel eens iets over jezelf ?

Ik heb vanavond stukje gewandeld op zondags tempo (met mijn gebroken poot hihi) in onze nieuwe omgeving. Alf is altijd zo braaf, alsof hij verkeersmak is geboren :-)
Ook staat hij nu na een klein weekje al uitgebreid te knuffelen met de buurvrouw over het schot heen, echt zo lief <3
Hij doet het echt zo goed op de nieuwe stal !

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:24

Ojajoh ze is al lekker afgevallen zeg!!
IngridM fijn voor je meis even stukje gewandeld
Had je last er na van je pootje?
Super dat hij het al zo naar zijn zin heeft +:)+
Ik wil een longeercirkel maken,ben aan het kijken hoe of wat :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 19:29

ehhh ja eerlijk gezegd wel last vandaag van pootje dus vandaag maar rustig aan gedaan.

Vanmiddag is de tandarts geweest voor Alf. Hij moet over 3 weken nog 4 worden en is dus volop aan het wisselen. Hij at weer wat lastiger en deed er lang over dus maar weer even laten komen, was half jaar geleden nu. Paar haakjes weggehaald en verder zag het er goed uit.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:53

34 jaar, na jaren van dressuur onder de man, ivb ziekte gaan mennen, met een Shetlander, altijd al shetlanders gehad naast mijn rijpaard. Bevalt super goed. Mijn vader heeft vroeger altijd aangespannen gereden, dus ook beetje van huis uit meegekregen. Vanaf mijn 5e niet zonder paard geweest. Ook onmogelijk voor mij, herkenbaar denk ik voor veel mensen hier.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:24

Ja paarden zijn verslavend he!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:08

ja de beste party drug die er is :+

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:30

Een paar enerverende dagen gehad.
Gistermorgen werd het me allemaal even teveel bij mijn moeder, het is allemaal zo moeilijk, tenminste voor ons is het moeilijk te accepteren, mijn moeder leeft haar leven en ligt overdag veel in bed en is 's nachts daardoor veel wakker en uit bed, 's ochtends is ze dan moe wil niet uit bed, wil niet ontbijten, douchen etc., wordt er een beetje moedeloos van.
Mijn schoonmoeder is tijdelijk opgenomen in een verzorgingshuis, want met haar gaat het ook niet helemaal naar wens.

Vandaag was ik jarig, hoop dat ik mag blijven want ik ben nu 50!
Iemand zei O dan ben je een halve eeuw, jeetje wat voelde ik me toen ineens oud :(

Niet veel bezoek vandaag, het feestje houden we a.s. maandagmiddag.

Dus ook niet veel nieuws te melden mbt Kyara, die mag even lui zijn en moet het doen met alleen meerdere keren per dag uitgebreid knuffelen :)

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:40

*\o/* Hey hallo! Ergens in de beginpagina's van dit topic mijzelf al eens voorgesteld en af en toe een poging gedaan om het weer op gang te krijgen, en toen een tijd niet meer gepost...maaarrr.......wat leuk! Heel veel nieuwe "meerderjarigen" met kleine ponies!
Ik sluit me graag weer bij jullie aan om het topic te volgen. Zag ook al een prachtige stippel en pintaloosa voorbij komen van Prairiewolf (ben gek op stipjes!), een kreupel bazinnetje, kids met de ponies in de weer, van alles. +:)+ Een pony die goed is afgevallen. Maar ook de minder leuke dingen in het leven. Ulfeino, sterkte! Maar ook gefeliciteerd met je mijlpaal, 50 :wow: Y)(^)
Ik had ook een rare dag. Mijn vader heeft gisteren en vandaag zijn eerste chemokuur ondergaan. Mijn moeder moest naar de maagdarm arts, dus ik mee. Allebei in de molen zeg maar.