Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 00:40

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:43

Anette: 250,-
Chanel: 350,-
Gucci: 150,-
Danielle: 350,

jelte shetlander
95 cm
schimmel
super mak met kinderen
nog niet door gereden kan in het tuigje lopen nog niet voor de kar
Afbeelding

Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:04

Gucci, 75
Calice, 200
suus_elviera, 175

Ligt het aan mij of wordt er op al die paarden hier best hoog getaxeerd? Ik bedoel, je kunt gratis shetlanders van Marktplaats halen.

Sunny Boy
(mini) Shetlander (geen papier)
85 cm
5 jaar
ruintje
Er kan iemand op zitten, hij is verkeersmak en kan ook mee naast de fiets.
Heeft ervaring met grondwerk en vrijheidsdressuur.
Een pittig pony'tje, hij werkt graag. Niet echt een (kleine) kinder pony voor het rijden.

Afbeelding
Afbeelding
(vorig jaar)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:21

Naja je kijkt of ie papieren heeft, mooie bouw, leeftijd, wat hij allemaal kan, dan kan je er best wat voor vragen :p Vind niet dat ze hier hoof getaxeerd worden hihi :P

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:27

Misschien zjn ze ook wel meer waard, maar ik bedoel waarschijnlijk verkoop je ze voor veel minder. Aangezien er weet ik hoeveel shetlanders aangeboden worden voor heel weinig.
Ik denk dat je met sommige (meine bijvoorbeeld) blij moet zijn als je hem gratis weg krijgt :P

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:09

Sunny Boy:
€150 hij zou een fijne gebruikspony kunnen zijn, maar moet nog wat leren? Verder is hij niet echt een kinderpony en heeft hij geen papieren. Zijn werklust speelt dan weer wel in zijn voordeel.

Jelte:
€200 of misschien wel meer. Rustige kinderpony's zijn zo belangrijk. Van zodra hij onder het zadel gaat en goed ingespannen gaat zijn prijs, voor mij dan, meteen omhoog. Verder vind ik het ook nog wel een leuk diertje.

Danielle:
€350, merrie met papier ( of het degelijk papier is, kan ik niet zeggen, ben niet echt thuis in de shetlanderwereld ), nu al op jonge leeftijd bomproof en kindvriendelijk. Momenteel is ze dus voor mij €350 waard, maar eens ze verder is in haar opleiding en nog steeds zo geschikt blijft voor kinderen, mag voor mij die prijs flink omhoog. Ik ben dan ook van mening dat degelijke kinderpony's goud waard zijn.

Gucci: Moeilijk te taxeren met zijn deken op. Vol papier, maar de afstamming is niet heel geweldig. Fijn beenwerk maar lang en recht hoofd. Ik zou zeggen, € 200, moest hij ooit geruind worden en ook als kinderpony dienen, dan kan dat veranderen. ( Ik val in herhaling :o ) of als hij ooit een fijn gebruikspaardje zou worden, aangespannen, performance classes, ... dan veranderd dat ook nog!

Ik ga er nog eens eentje van mij tussengooien! Ben heel benieuwd :D

Stal Heijden Velvetbucks Halona
° 04/06/2010

AMHA,AMHR,NMPRS, DNA tested, Parentage Qualified

Vader: Libertymeres Velvet Buckeroo
Moeder: BBR Bravos Painted Treasure ( v. V:Lucky Four Rebels Rio Bravo )

Enkele showresultaten:
NMPRS Merriekeuring 2011:1st premie
ICAMH Extravaganza 2011:Reserve Champion Junior Mares
ICAMH Summershow 2011:Reserve Champion Junior Mares

Halona heeft als jaarling goed gepresteerd op show. Het is een lieve merrie maar met enig karakter, ze bijt of stampt echter niet.
Ze heeft super bewegingen en gaat daarom ook binnenkort starten aan haar opleiding om voor de koets te gaan.
Ze is momenteel drachtig van de eerste premie hengst Silver Plates Baccarra Couragio voor een veulen voor 2014. ( http://www.ipsa-stables.com/images/img0404.png )

Afbeelding
Als veulen:
Afbeelding

xxlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:32

Naam: Kunibert van Kairos (Kuni)
Geslacht: ruin
Stokmaat: 95cm
Kleur: zwart
Leeftijd: 17
Vader: Zadonis van Papenvoort
Moeder: Lillie van de Alst
Bijzonder: Kuni heeft een paspoort, is gechipt en staat in het Nederland shetlander pony stamboek
Beleerd: onder het zadel (ik geef er les op), mennen (1/2 span) en kan goed lange lijnen.

Kuni is een super rustige shetlander en vind het heerlijk om gepoetst te worden. Maar als hij eenmaal een het werk gaat dan is hij heel fanatiek. Hij is ook bom proef en schrikt bijna nergens van, zelf als er een trekken langs rijd of zo.

Jammer genoeg heb ik niet zulke mooie/duidelijke foto's op mijn laptop staan...
(nu heeft hij een langere voor pluk :D)
Afbeelding

(de zwarte)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 07:35

Annebet: 350,- ?
linde: 200,-

Voor de grap mijn dinky, ben wel benieuwd, maar ze zal noooooit meer weggaan!!

Naam: Dinky
Leeftijd : Word in mei 4
Stamboom : nee
geslacht : Merrie
Niet beleerd, kent wel lange lijnen, bijna alle kunsten van vrijheidsdressuur. :)
Is lief, bomproof maar wel een echte merrie!

Afbeelding

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:19

Jelte zou ik 300
Sunny boy 100
Stal Heijden Velvetbucks Halona 2000
Kuni 400
Dinky 150 euro .

Dan hier mijn mini .

Jimmie officieel midzomer Chrysler
Zijn moeder is midzomer two colours en zijn vader is winners circle iron eyes cody .
Jimmie is 4 jaar en een ruin.
Staat ingeschreven bij het nmprs , hij loopt voor de kar , wordt gelongeerd met bijzet en kan ook op gereden worden . Ook kent hij een aantal vrijheids dressuur trucjes enzovoort.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:49

halona 1500,-

kunibert 175,-

dinky 150

jimmie 400

Mauritshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:41

Roxette v.'t Woldzicht ( Jelger v. Dekema x Ceasar v.d. Mortel x Volmer v.Stal 't Hurkske ) is geboren op 22-07-2001 en met 3 x tweede premie en 6 x derde premie gaat ze dit jaar voor haar kroonschap. Zeer fraaie 92 cm voskleurige kleine maat merrie. Heeft reeds 7 veulens gehad , met als laatste de hengstveulen Gozer. Veel kroon ,kroon preferent en keur in stamboeklijn. Dochter van Jelger van Dekema , de IBOP A 2e premie voskleurige hengst , welke in 2012 Nederlands kampioen enkelspan dekhensten in het tuig is geworden en de kroon preferente 2e premie merrie Kristien v.h. Groenewoud. Kleindochter van Ceasar v.d.Mortel.

Afbeelding

Onze oudste merrie, stamboek cat.A Kroon 2 e premie Norien v.h. groenewoud ( Jelger v.Dekema x Volmer v.stal 't Hurkske x Heraut v. Bunswaard ) , geboren op 04-04-1998 heeft dit jaar weer een prachtig en stevig hengstveulen Glen genaamd. Norien is eveneens een dochter van de hengst Jelger van Dekema.

Glen is inmiddels haar 9e veulen.

Juni 2013 gedekt door de hengst Golden Boy v.h. Heuveleind

Keuringuitslagen
Datum Premie Locatie
01-01-1998 veulenpremie Onbekende plaats (Conversie)
01-01-1999 enterpremie Onbekende plaats (Conversie)
01-01-2000 twenterpremie Onbekende plaats (Conversie)
01-01-2001 3e premie Onbekende plaats (Conversie)
01-01-2002 2e premie Onbekende plaats (Conversie)
01-01-2003 2e premie Onbekende plaats (Conversie)
01-01-2005 3e premie Tolbert
01-01-2006 2e premie Tolbert
25-08-2007 2e premie Tolbert

Afbeelding

Renske is een zeer fraaie 1e premie voskleurige kroonmerrie uit 2001 met aan de voet Gaby Gabriella van Mauritshoeve, onze eerste eigen merrieveulen van Mauritshoeve .

Renske v.d. Menger heeft als vader Grandioso v. Wegdam

( Grandioso v.Wegdam x Arno v.stal 't Hurkske x Grandioos v.Vries )

Renske Heeft de navolgende premies behaald :

2001. Veulenpremie

2002. Enterpremie

2003. Twenterpremie

2004. 1e premie

2007. 1e premie

2010. 2e premie

Zij is de trotse moeder van :

de hengstveulens : Winst van drij Stoel (04-05-2005), Eros v.Stal Salland (18-04-2011), Fides v. Stal Salland (20-04-2012)

de merrieveulens : Zonneschijn v. Stal de Beukensingel (09-05-2006), Anne v. Sal Salland (27-05-2007), Cato v. Stal Salland (29-04-2009 veulen, enter en twenter premie, 1x tweede premie en als tweejarige reserve jeugdkampioen kleine maat ), Dounja v. Stal Salland (10-04-2010 veulen en twenterpremie) en Gaby Gabriella v.Mauritshoeve (08-04-2013)

Juli 2013 gedekt door de hengst Martijn v.h.Wald van Stal Florisland , 94 cm 1e premie voskleurige hengst 94 cm.Definitief goedgekeurde N.S.P.S. Hengst met fokindex 11.47.

Afbeelding

Faidro is onze jaarling kleine maat hengst ( gemeten op 18 juli 2013 schofthoogte 80 cm ) en heeft als moeder , de 89 cm voskleurige merrie Yvet v. Stal Salland ( stamboek kroon merrie ) en de 89 cm vader Jelger van Dekema .

Faidro komt uit een prachtige lijn voorouders met veel kroon en preferent in de bloedlijn . Met exellente voorvaderen als de extra fokkende Ceasar v.d. Mortel , de preferente top vererver Hotze v.d. Raven, Fazal v.d.Rheehof en last but not least de 1 e premie elite dekhengst Parlington Pimpernell .

Jelger v. dekema is een 2e premie hengst en is in 2005 definitief goedgekeurd. Jelger heeft zijn Ibop-A predikaat met 89 punten afgesloten. Deze voskleurige hengst van 89 cm. heeft op dit moment een fokindex van 10.91. Jelger is Nederlans kampioen dekhengsten in het tuig in 2012 geworden .

Yvet van StalSalland werd in augustus 2010 kampioen kleine maat in Marienheem. 1 e premie kroon merrie.

Afbeelding

De enter hengst Fides v. Stal Salland is een zoon van onze 1e premie kroon merrie Renske v. d. Menger en de hengst Jelger v. Dekema. Gezien zijn grootte ( 83 cm schofthoogte gemeten op 18 jui 2013 ) verrwachten wij dat hij in de categorie middenmaat zal vallen. Renske heeft een stokmaat van 96 cm en Jelger 89 cm. Mooie krachtige stap met veel potentie voor de toekomst. Fides komt uit een uitstekende reeks stamboek voorouders w.o.Grandioso v.Wegdam, Adam v.Spuitjesdom,

Jelger v. dekema is een 2e premie hengst en is in 2005 definitief goedgekeurd. Jelger heeft zijn Ibop-A predikaat met 89 punten afgesloten. Deze voskleurige hengst van 89 cm. heeft op dit moment een fokindex van 10.91. Jelger is Nederlans kampioen dekhengsten in het tuig in 2012 geworden .

Renske v.d. Menger is de 1 e premie kroon dochter van de keur preferente hengst Grandioso v. Wegdam die in 2007 Nederlands kampioen dekhengst in het tuig was geworden. Grandioso heeft 55 1e premie dochters, 150 2e premie dochters en 31 3 e premie dochters.Slechts 1 heeft geen premie ontvangen en 7 goedgekeurde zonen.

Adam v. Spuitjesdom :

SUPER BESTE MINI-FOKHENGST

1990: Ereprijs voor hoogst geplaatste mini, Ereprijs voor de beste in Nederland gefokte mini en winnaar van de Hoefslagbeker voor beste 4-jarige

1994: Nationaal Mini-, Algemeen- en Erekampioen

2000: Tweede plaats bij verkiezing Shetland Pony van de Eeuw

2010: Totaal aantal goedgekeurde zonen van 24

Adam is door de jaren heen, als topvererver van ras, adel, uitstraling en beweging én met zijn fijne karakter, van onschatbare waarde geworden binnen de fokkerij van het Nederlands Shetland Pony Stamboek. Hij heeft maar liefst 24 goedgekeurde zonen en vele goedgekeurde kleinzonen. Daarnaast heeft hij ook vele waardevolle dochters en kleindochters gebracht, waaronder een groot aantal regionale, nationale en internationale kampioenen op diverse keuringen.

Afbeelding

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:48

Gewoon even voor de leuk :o
bijna 22!
Super leer pony vooral voor kleine kinderen kan alles mee gedaan worden <3
Kan voor het karretje! heb geen foto van zijkant sorry!
En ik kan niet zo goed taxeren haha
Bomproof!
Afbeelding
Afbeelding

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:26

Eh Mauritshoeve, het is me nu even totaal onduidelijk welke je allemaal getaxeerd wilt hebben, of allemaal?
Tess Jazz, sorry handel ligt compleet op zijn gat, helemaal voor oudere dieren, 50 euro

Mauritshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:09

ik denk zet er een paar van mijn pony's er op kijken wat jullie denken dat ze waard zijn.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:03

Nou zal eens wat bedragen roepen dan. :)
Roxette v. 't woldzicht: 125,-. Dat fraaie zie ik er niet in terug, en in de keuringsresultaten al helemaal niet. Ze is 92 cm, vind ik persoonlijk geen mooie maat.
Norien v.h. Groenewoud: 150,-. Is drachtig(?) ook 92 cm, wat ouder en wat ik terug zie in haar lijst met nakomelingen zijn dat ook geen hoogvliegers.
Renske v.d. Menger: 350,-. Drachtig (?) vind ik een aansprekende merrie, al een mooiere maat en een mooi papier.

Je hengsten ga ik niet taxeren, bij mij gaan de hengstveulens gratis weg.

Mauritshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:09

moet zeggen dat ik de prijzen erg laag vind alleen dekgeld is al duurder haha. de 3 merries zijn inderdaad drachtig.

renske is gedekt door martijn v.h. wald
roxette is gedekt door diezel v. st. Dito

het probleem bij roxette was dat de vorige eigenaar dat ze op een of andere manier altijd pech hadden bij de keuringen meestal was ze net iets te schaal door haar veulen dan zou ik haar terug trekken en na de nakeuring gaan maar dat is een ander verhaal. renske is een ander verhaal die word als alles volgens plan verloopt volgend jaar preferent dit jaar weer 2 dochters 2e premie gehaald op de keuring.

hengsten doe ik niet zo maar voor niets weg heb land genoeg dan laat ik ze wel bij elkaar staan haha en kijk wat ze op de hengstenkeuring doen.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:04

Hier 2 van mijn mini's..

1. Ricardo v.d Laaresch (NMPRS) hengst
Leeftijd: 4 jaar
Hoogte: 83 CM
Afbeelding

2. iljo's Shining silver star (NMPRS) merrie (dochter van Ricardo)
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:38

Mauritshoeve ik ga met Desa mee, helaas is met deze tijden de markt erg slecht en moet je met echt iets goeds komen of aparte kleur wil het nog een beetje verkopen en de hengstveulens kun je het beste een goed huisje voor zoeken als die de verkoop in gaan.

Rico: 600,-
Shine: 375,-

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:10

Ilse89: De eerste 550
De tweede 350

Naam: Bandiet
Leeftijd: 7 jaar
Geslacht: Ruin
Stokmaat: Zo'n 1.01/1.02
Kleur: Helemaal zwart, geen aftekeningen. In de zomer donker bruin.

Hij heeft een hele volle bos manen, het is alleen jammer dat de eerste foto is genomen aan de kant waar hij geen volle bos manen heeft. Zijn staart golft altijd, met of zonder vlechten.

Hij is al ingereden, en wordt nu beleerd voor de kar.

Afbeelding
Afbeelding

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:49

Mauritshoeve schreef:
moet zeggen dat ik de prijzen erg laag vind alleen dekgeld is al duurder haha. de 3 merries zijn inderdaad drachtig.

renske is gedekt door martijn v.h. wald
roxette is gedekt door diezel v. st. Dito

het probleem bij roxette was dat de vorige eigenaar dat ze op een of andere manier altijd pech hadden bij de keuringen meestal was ze net iets te schaal door haar veulen dan zou ik haar terug trekken en na de nakeuring gaan maar dat is een ander verhaal. renske is een ander verhaal die word als alles volgens plan verloopt volgend jaar preferent dit jaar weer 2 dochters 2e premie gehaald op de keuring.

hengsten doe ik niet zo maar voor niets weg heb land genoeg dan laat ik ze wel bij elkaar staan haha en kijk wat ze op de hengstenkeuring doen.

Je hoeft mij niet te vertellen dat de prijzen erg laag zijn. Dat weet ik zelf ook maar is helaas wel de realiteit :(:) Ze gaan voor een appel en een ei weg. Of zoals Dustinlover al zei (Zijn we het eens een keer eens Rowan :D ) moet je met iets goeds of apart gekleurd komen.

Dat je de hengsten niet voor niets weg doet is je groot recht, en helemaal te begrijpen. Ik zoek er liever een fijn huisje voor zonder dat ik er geld voor hoef te hebben. Het dekgeld uit een hengstveulentje halen lukt al helemaal niet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:46

klopt we zijn het een keer eens, jammer genoeg over iets triests.. het is te triest voor woorden dat ik voor mijn gehandicapte zus een speelgoed paardje haal voor 100,- terwijl een echte voor niks opgehaald kan worden. ik zoek dan ook liever een goed tehuis dan dat ik ze op een markt of voor de slager verkoop voor 20,- of gewoon 3 jaar zelf houden, ruinen en beleren want brave beleerde ponys zijn nog wel in trek..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:00

Mijn jonge hengsten gaan niet eens meer weg hierdoor. Die blijven, die worden gecastreerd, betuigd en mogen dan een nieuw huisje zoeken. Ik heb wel net een 2 jarige ruin verkocht, die is nog niet betuigd, maar is gekocht door iemand die al een 'veulen'(van inmiddels 6 jaar) van mij heeft. Had ze niet naar me toe gekomen voor hem was hij minimaal gebleven tot hij betuigd was.
En daarom fok ik niet meer dan dat ik aan kan houden, nu voor het 2e jaar mijn merries dus al leeg.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:07

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:13

Oeps, iets niet goed gedaan.

Renske; 500
Roxette; 250

Badiet; 250

Jonge hengsten; tja, ik doe het net als Dennis ik houd ze aan, goede mogen een poging wagen op de HK en andere worden ruin. Voor die tijd zijn ze relatief waardeloos en hebben ze alleen emotinele waarde.

Zelfde voor de oudere dieren.

NMPRS taxeer ik liever niet puur omdat ik er totaal geen verstand van heb, en ik wil niemand voor het hoofd stoten door maar wat te roepen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:24

Het topic ligt nogal stil, maar ik waag toch een poging.

Willen jullie mijn Shetlander ruintje taxeren? Wellicht ga ik op zoek naar een nieuw huisje voor mijn pony, maar ik heb zelf niet zo'n goed een idee wat een lieve betrouwbare shet op dit moment waard is.
Als er nieuwe aanmeldingen zijn van te taxeren pony's, dan doe ik die uiteraard ook.

Pucky
Shetlander, vosbont, ruin, 98-100cm, 14 jaar
Lief, betrouwbaar, ondeugend, eigenwijs en vooral een gigantische knuffel!
Pucky is een onwijs lieve betrouwbare pony, zowel op stal als in de weide. Met rijden is hij braaf maar wel een echte shet, incl ondeugende en eigenwijze grapjes. Hij zal niet bokken steigeren of er vandoor gaan, maar als hij geen zin meer heeft en moe is stopt hij wel met lopen of probeert lekker de verkeerde kant op te gaan. Ondanks zijn grapjes kan echt elk kind er zo op weg rijden. Op buitenrit, zowel in het bos als langs de weg, is Pucky weer onwijs lief! Dat vind hij leuk en dan kan hij spontaan uren lopen.
Pucky heeft bij mij verschillende keren voor de kar/sulky gelopen, hierin is hij niet heel ervaren maar wel heel braaf.
Naast het rijden onder het zadel word hij ook regelmatig gebruikt voor spelletjes of gewoon zonder zadel hobbelen. En ook spelletjes en oefeningen aan de hand.
Pucky is erg veel gewend en niet snel meer onder de indruk van gekke dingen of geluiden, behoorlijk bomproof dus :)

Afbeelding
https://lh3.googleusercontent.com/-Hd6H ... G_6541.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-3Bg7 ... 164952.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Q5nm ... 8079_n.jpg