merriekeuring NMPRS 27 augustus 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:17

Dikke knuffel voor San en Mel! :(:)
@sophie-mini: welkom op bokt (had jullie nog niet voorbij zien komen?) en gefeliciteerd met jullie algemeen kampioen hengstveulens, super hoor!

Tamara ik koop Dale gewoon om hoor...kan ik 'r evengoed meenemen! ;)

Ja Maris, komop met een verslag en fotoooooosss

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:25

Gister morgen om half 5 snel aankleden en paardjes doen.
Om 5.45 uur afgesproken op de carpool strook :D
Toen iedereen er was om 6.00 uur zijn we vertrokken we moesten helaas wat omrijden omdat de A325 afgesloten was maar wat helaas was werd misschien wel onze redding die dag.
Doordat de weg afgesloten was haalde mijn vader ons in met trailer in en reed nu voorop.
Even later zeg ik tegen de meiden bij mij de wagen de trailer slingert wel wat of zouden het de paarden zijn!!
Wij nog nee denk het wegdek veel hobbels even later rotonde ik zeg tegen ze nee de trailer ligt eraf.
Hij hing dus nog aan de stalen kabel en daar trok hij de trailer op ik tuiteren maar dit hoorde ze niet snel bellen deze namen ze gelukkig snel op en toen snel gestopt de schrik zat me in de benen.
Vorig jaar is deze zelfde trailer ook eraf gegaan en is alles net goed afgelopen.
We hebben ook dit jaar 3 bescherm engels gehad en mijn vriend maar verzocht om volgend jaar de trailer
aan te koppelen zodat dit niet meer gebeurd hoe het kan weten we niet.
Vorig jaar was er iets afgebroken maar dit is allemaal vervangen en kan het dus niet aan liggen.
Hopelijk is dit onze 2de keer en tevens laatste keer.

Maar goed onze dag kon beginnen als eerste mocht het veulen van ons Ed.
Super trots zijn we op dit veulen van mijn eigen hengstje Oasis XS Spotlight Showman.
Ed behaalde een 1ste premie waar we natuurlijk super trots op zijn.
Na de middag mocht zijn moeder die behaalde ook een 1ste premie op kop!
Apen trots zijn we op Talytha dat ze een mooie 1A premie heeft gehaald.
Mistral behaalde een 2de premie wat erg jammer is we hadden gehoopt op de laatste 1ste zodat ze super ster werd maar ze was toch niet in de juiste conditie om dit voor elkaar te krijgen volgend jaar weer.
Shiney hebben we begin van dit jaar gekocht en heb een hele band met haar moeten opbouwen.
Ze was ergggg dik toen ze hier kwam en waren dan ook al een half jaar bezig om de kilo's eraf te halen.
Nog was ze niet in de juiste conditie en behaalde ook een 2de premie.
Shiney is weer ervaring rijker ben super trots op haar wat ze ons de laatste tijd heeft laten zien.
En dan Boy een jaarling hengstje die totaal geen hengst is hahaha _/-\o_
ook meegenomen voor de ervaring en waar ik al niet meer van verwachte dan een 2de premie.
Hij heeft zich jammer genoeg niet laten zien wat hij kan jury twijfelde erg dus een 2de en 3de premie.
En hij kreeg toch de 3de premie helaas net geen 2de zei de jury maar wij weten dat hij het kan ;)

Einde van de middag mochten we meelopen met het kampioenschap wat een eer om daar te lopen.
Super trots als eigenaar van Talytha liepen wij in de ring.
Waar ze reserve kampioen werd *\o/* *\o/*
Super trots dus op deze mooie merrie keerde we huiswaarts.
En dan weer op naar volgend jaar *D

Meavey

Re: merriekeuring NMPRS 27 augustus 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:29

Ik stond naast Shiney te wachten in de ring met River en ze zag er idd al top uit hoor!
Voor een AMHA show had ze zo meegekund die houden wel van zo'n volle bovenlijn. :D

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:40

Sandra en Mariska heel graag gedaan hoor voor de hulp.
Vond het weer eens super gezellig om zo bij elkaar te zijn.
Sandra gefeliciteerd met het behaalde resultaat van Keet een super merrie.
Valerie gefeliciteerd met Cinderella gaaf die foto's van haar :~
Anja jij ook gefeliciteerd met je paardjes.
Rose68 super dat je nu ook eens mee hebt mogen doen en wat een super resultaat +:)+
Elien jij ook gefeliciteerd mooi dat Sil nu superster is.
Linda bedankt we waren inderdaad veel in de ring ben erg tevreden over de resultaten van alle paardjes.
Jij ook gefeliciteerd met jouw resultaten.
Bedankt linda voor het compliment over Shiney ben er wel trots op wat we hebben bereikt in een half jaar.
Melanie gefeliciteerd met je nette 2de premie voor Cyro.
Maar wat een pech voor jouw een week om snel te vergeten met al die stress.
gefelictterd nog met je puppie's
De foto's die mijn vader heeft gemaakt moet ik nog even naar kijken.
Denk niet dat het vandaag gaat lukken vanmiddag even langs de masseur erg zere voet.
Had ik al een week of 2 maar na gisteren helemaal.
En morgen komt Maaike foto's maken hopelijk is het droog.
Ben ook nog wel erg moe dus doe het even rustig aan :D

Buckje gaaf die foto's ben benieuwd naar nog meer :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:45

Gave foto's zie ik hier langsvliegen zeg!
Volgens mij heeft iedereen wel een super leuke dag gehad! Ik wel in ieder geval, heb genoten!
Erg leuk om iedereen weer eens te zien en te spreken en natuurlijk alle paardjes bewonderd!

Ben erg benieuwd of er ook nog foto's van mijn paardjes ergens tussen zitten? :o
(Sun & Idol)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:46

Tosadog schreef:
@sophie-mini: welkom op bokt (had jullie nog niet voorbij zien komen?) en gefeliciteerd met jullie algemeen kampioen hengstveulens, super hoor!

Bedankt!!
Ik was eerlijk gezegd wel beetje verbaasd toen je veulen van Tomahawk een 2e premie kreeg... We vinden het echt een pracht van een veulen, hebben haar bij Tamara ook al bewonderd! Heeft de jury bemerkingen gegeven?
Tomahawk komt volgend jaar trouwens naar ons toe :j Hopelijk geeft hij ons net zo'n mooie en kwaliteitsvolle veulens!! :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:52

Sophie_mini schreef:
Tosadog schreef:

Bedankt!!
Ik was eerlijk gezegd wel beetje verbaasd toen je veulen van Tomahawk een 2e premie kreeg... We vinden het echt een pracht van een veulen, hebben haar bij Tamara ook al bewonderd! Heeft de jury bemerkingen gegeven?
Tomahawk komt volgend jaar trouwens naar ons toe :j Hopelijk geeft hij ons net zo'n mooie en kwaliteitsvolle veulens!! :)

gefeliciteerd sophie, daar krijg je een leuke hengst aan +:)+

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:55

Sophie_mini schreef:
Tosadog schreef:

Bedankt!!

Oh wat leuk, gaat Tom naar jullie toe? Gefeliciteerd hoor, je hebt er een super hengstje aan!!
Tja..het verbaasde ons wel behoorlijk want we weten hoe ze kan bewegen. Maar misschien dat alle indrukken en vermoeidheid haar toch een beetje parten hebben gespeeld want naar mijn idee liet ze zich niet echt optimaal zien. Het is ook nogal wat voor veulens.
De jury vond haar wat strak in de rug, nouja dat kan. Gelukkig weten we allemaal welke paardjes we weer mee naar huis nemen, de liefste en de mooiste toch? ;)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:00

@Tosadog, het is inderdaad niet niks voor de veulens, zo'n drukte. Mogelijk heeft dat er zeker wel wat mee te maken, het ene veulen kan er al beter mee om dan het andere.
En niet kunnen draven, tja, wij hebben toch ook wel wat anders gezien. We hebben de bewijzen op foto hoor, als zij niet kan draven, wie dan wel :? Maar zoals je zegt, zolang we zelf maar weten wat we aan onze paardjes hebben, een keuring is tenslotte maar een momentopname!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:01

sophie_mini, ik vond jullie zilveren merrie zo geweldig kwa type :9

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:04

Het blijft een jurysport en het is niet anders.
Maar je hebt gelijk, draven kan dit veulen absoluut, ze draaft met kracht en afdruk. Tamara had een paar weken terug wat fotos gemaakt en ik heb haar toen met de zweep wat opgejaagd, jee wat kan die lopen.
Bij de honden is het hetzelfde hoor, als je daar af en toe de plaatsingen ziet vraag je je wel eens af of we allemaal hetzelfde ras fokken ;)
Maar daar moet je je bij neerleggen anders moet je niet mee gaan doen.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:09

xElienx schreef:
sophie_mini, ik vond jullie zilveren merrie zo geweldig kwa type :9

Bedankt, we vinden Lady zelf ook wel helemaal top ;) . Ze heeft inderdaad een erg mooi type, lange hals en sprekend hoofdje. <3 Het showen zit ook echt in haar, gaat heel makkelijk. Jammer genoeg zit ze momenteel wat kort in haar beweging... Ze is laatste weken erg gegroeid, waardoor we vermoeden dat haar spieren nog niet helemaal mee zijn. Ze was althans veel ruimer in haar beweging, mogelijk (en hopelijk) komt dit nog terug!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:11

Tja, ik heb dr in de ring niet gezien, maar wat ze thuis allemaal laat zien kan een jury natuurlijk niks mee. Die moeten afgaan op dat ene rondje

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:15

lady viel mij ook al op, wat een prachtig paardje is dat <3

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 14:34

Ik zit eindelijk weer even op de computer. Gisteren gingen we eerst nog even oefenen met Fellow, meneer had totaal geen zin dus ging die tegen me op steigeren. Hij maaide echt met zijn benen in de lucht en kreeg ik dus klappen tegen mijn borst. Deed heel erg zeer. Vervolges beet hij de hele tijd. Dus maar gestopt en hebben we heb gewassen en met dekens op in de trailer gezet. Alle spullen mee en we gingen op weg. Fellow was heel braaf in de trailer. Toen we daar waren aangemeld en met Fellow wandelen daar. Toen kwam ik Sanne tegen en heb ik daar even gezellig mee gekletst, paardjes gekeken en Fellow laten zien. Fellow lieten we weer even uitrusten en uiteindelijk waren we aan de beurt. Ik stelde op zei die man: ja je moet even wachten want mijn collega is naar de wc. Fellow verloor zijn geduld dus ging helemaal draaien. Toen kwam die man en wou Fellow niet meer zo goed stilstaan. Toen we in draf waren heeft ie me een half rondje vastgehouden tussen zijn tanden. Deed nogal pijn! Fellow heeft een derde premie, waarschijnlijk omdat hij achter te wijd loopt. Maar het was toch een hele leuke geslaagde dag! Toen we thuiw kwamen snel Fellow op stal en ik was heel erg moe! Ik heb er dus een zere plek op mijn borst en arm aan overgehouden, maarja haha. Als iemand foto's van Fellow heeft gemaakt hoor ik het graag :) .

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:37

Zo te horen kan Fellow wel een beetje opvoeding gebruiken..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:40

Maatje 40 onder z'n kont? ;) zei ik gister tegen elien ook, maatje 39 had ze al geprobeerd maar dat hielp niet ;)
Oh elien, zag je in de paarde krant staan!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:56

haha laura, je bent niet de enige hoor, ik kan vandaag geen schoen meer aan, celine begon te stuiteren en kwam vol op mijn voet terecht die is nu dik en blauw, au au! en we hebben vanmiddag/vanavond nog een tuinfeest, geloof dat ik maar op sloffen ga :+

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:57

Er staan al wat pics op de site van marieke versluis, van Saphira niet zo mooie, ze was duidelijk al doodmoe bij het kampioenschap.
Van Fox wel wat betere, verder van mijnes nog niets...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:12

even gekeken bij marieke op de site , helaas ( nog) geen foto's van mijn paardjes gezien, wel andere bekenden, zitten erg gave foto's tussen :j

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:19

Jammer genoeg ook (nog) geen Heaven in de kampioens ring gezien.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:24

Ik ben bang dat het wat langer gaat duren met mijn foto's. Ik probeer net al een deel op m'n site te zetten en ineens zie ik dat m'n hele site der uit ligt. fijn, al eens eerder gehad omdat er een rekening perongeluk niet betaald was, maar nu wel gewoon. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen maar tot die tijd post ik wel wat foto's hier.

Ik heb ongeveer vanaf 14.00 uur tot 17:00 uur foto's gemaakt. Wie wil foto's en hoe laat was je met welk nummer? dan plaats ik hier :) (heb vooral bij ring c gezeten.)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:37

nr 327, ring C en nog een in de veulenring maar daar heb je niet gefotografeerd zeker?

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:42

Iedereen nog van harte gefeliciteerd met de resultaten! Echt top gedaan..

Heb al een paar mooie foto's langs zien komen, zijn er toevallig ook foto's gemaakt van Falke of Cass? :D

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:44

ring 2 wel even gedaan maar volgens mij was dat niet de veulenring toch?
ik zal zo even kijk :) kan 2 dagen duren voordat m'n site der weer op staat helaas.
Laatst bijgewerkt door Lauke op 28-08-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt