Nmprs merriekeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Nmprs merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:24

Hihi hij is wel lief :')

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:25

Sappos, dankjwel! Leuke foto van Dream )met oren naar achter uiteraard haha

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:27

Iedereen van harte proficiat met de resultaten!!!

Wij hadden een 1a premie en kampioen 2 jarige hengsten luxe...

En veel kwijlende mensen rondom ons :o

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:28

Hey koppie van Bucky heb je helemaal niet gezien Elien! :D

Nou hier ook een dag van tegenstellingen, baal enorm van Chanel idd veel beter in conditie als 2 jaar terug, toen was ze 2A nu 3A...
Wil het er niet meer over hebben... |(
River vond ik jammer, 2A maar god was waren ze idd streng voor in ring C bij de 1 en 2 jarigen zeg! :oo
Joop 2de premie maar die was te tam bij zijn beweging, dus jammer.

Fire 1B liep 3 rondes op kop, werd nipt ingehaald door een sebatopoltje, maar heb genoten van mijn vrolijke snuitertje in de ring, ze is gewoon zo leuk. :D
Dance ook 1B, dus supernetjes en is nu SUPERSTER PREFERENT! :D

En ja Buck 1A, top dus, helaas was bij kampioenschap gewoon te weinig ruimte om nog een keer te vlammen. ;)
En ja verassing van de dag Daisy ook 1A! En bij de laatste 4 nog in het kampioenschap, dus dat was weer toppie! +:)+

Dus ja was een dag van peiken en dalen zeg maar!
Laatst bijgewerkt door Meavey op 29-08-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:30

Larachel schreef:
Ik heb echt een super leuke dag gehad, Falke heeft het erg goed gedaan +:)+
Hij liet zich goed zien en behaalde een 1e premie en liep als 2e vooraan :D De jury had geen commentaar alleen de vraag waarom hij geen hengst meer was, ze hadden hem graag voor de fok gebruikt.. Ben super trots op hem ;)!!

Hoi wist niet dat je ook op bokt zat, ik ben Linda de ex eigenaar van Jagdfalke dus, wat lijkt ie op hem zeg mooi paardje hoor! ;)
Gefeliciteerd! :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:31

Gefeliciteerd Linda, ben het met je eens wat betreft ring C en 1 en 2-jarigen.

Ik vind niet dat ze kunnen verwacht dat een hengst met 2 jaar al op en top hengstenuitstraling heeft dacht dat ze meer keken naar de bouw en de gangen. Jammer maar helaas..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:32

linda, jou fire is ook echt een lekker stuiterballetje hoor :+:

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:32

Tosadog heb er nog veel meer :D Ik herkende haar dus moesten er foto's gemaakt worden :j

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:33

Je paardje was dan ook super Epona. :D
Blijf fan van hem!

En nogmaals onwijs bedankt... _/-\o_ *\o/*
Stef, Kim, Tamara, en Maaike voor alle hulp!!!
Laatst bijgewerkt door Meavey op 29-08-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:35

Kijk..dat hoor ik graag! Fotooos.. :D

Lin gefeliciteerd met je resultaten en pieken en dalen!
Maar idd...soms niet te volgen plaatsingen en ring C was volgens mij echt superstreng. Maar er stond een aspirant jurlylid, Geven, beoordeelde hij nou gewoon volledig mee of alleen die ander= Die indruk kreeg ik niet.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:40

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:55

Meavey schreef:
Larachel schreef:
Ik heb echt een super leuke dag gehad, Falke heeft het erg goed gedaan +:)+
Hij liet zich goed zien en behaalde een 1e premie en liep als 2e vooraan :D De jury had geen commentaar alleen de vraag waarom hij geen hengst meer was, ze hadden hem graag voor de fok gebruikt.. Ben super trots op hem ;)!!

Hoi wist niet dat je ook op bokt zat, ik ben Linda de ex eigenaar van Jagdfalke dus, wat lijkt ie op hem zeg mooi paardje hoor! ;)
Gefeliciteerd! :D

Ja zit ook op bokt :D Bedankt, had Jagdfalke op de hengstekeuring gezien en falke lijkt inderdaad veel op hem.
Iedereen Gefeliciteerd met de goeie resultaten!! Stef bedankt voor het voorbrengen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:57

sap: Ik krijg bij deze 2 euro van je!

Betreft hengstenuitstraling.... Hmmz, die van Epona is ook 2
Julia: Héél graag gedaan, je hebt echt een super leuk dier!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:58

:') Ik heb nog meer foto's met jou erop :')

Ja maar dat betekent niet dat ze allemaal met 2 jaar al zo volwassen zijn? Je kan niet verwachten dat je een volgroeide hengst treft.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:01

zoo ook eindelijk thuis hier..
ik vond het een erg leuke en geslaagde dag..
hier 4x een 1e premie :D en 2 2e premies, maar dat kwam bij britt omdat ze haar liever wat hoogbeniger hadden gezien en bij sky dat ze wat ouder oogte.. nouja als dat alles is..
tyra is nu superster! alleen heel erg jammer van Xandy die achter niet helemaal lekker liep en niet door de vetarinaire keuring kwam..

voor de andere ook gefeliciteerd met het behaalde resultaat.. heb sommige van jullie (paardjes) wel herkent..
zoals die van linda..
en dream en metar natuurlijk..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:03

Gefeliciteerd! Ik miste Xandy al, had haar graag willen zien omdat ik best verwacht had dat zij het goed zou doen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:05

ja wij dus ook, dus we baalde echt heel erg!
maarja volgend jaar beter..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:06

even voorop: Ik heb niks van Bles gezien, dus ik kan niet oordelen, maar een hengst is over het algemeen wel meer "showy" zeg maar dan een merrie, een uitstraling "hey, hier ben ik". Zie je zelfs bij veulens vaak al. Wellicht bedoelden ze dat?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:08

Nou ze vonden het een merrie :') Blaze zag er meer uit als een merrie dan een hengst. Dat hij jeugdig is kan ik bij inkomen maar hij is gewoon braaf.

Nelson loopt toch ook niet met zijn ding op zijn knieen te schreeuwen enzo. En showen doet hij ook niet...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:13

oh blaze heb ik trouwens wel even herkent zie ik nu.. :P
toen maaike foto's ging maken.. want toen kwamen wij ook aan met 2 merries met veulens..

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:37

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:37

Aha wat leuk :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:41

Ik heb deze ook zien voorbrengen, onder de strond vlekken staart nog helemaal onder het zaagsel/vlas. En het beestje leek mij ook niet correkt. Toch ging deze met een 3e premie naar huis. Ik vraag me af waar licht dan de grens van niet opnemen in het stamboek ???
Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:48

Iedereen gefeliciteerd met de uitslagen, jammer van de ook tegengevallen premies.

wij zijn ook thuis, gesloopt en niet in de laatste plaats de paardjes.
Wachten op secretariaat was al erg lang bij aankomst, het kroop al snel richting over negenen bij het wachten, best spannend als je in rubriek 1 zit.

Wik heeft zich braaf gedragen, liet zich goed weer vangen, mijn krummie had een 2e premie. Uberbraaf bij het chippen, ben trots op mijn kanjer.
Fizz deed mee bij de 1 jarigen, volgens mij de enige met lang haar en hoorde al dingen als shetlander achter me, hihi nou dat zou kunnen ;-). Ik weet dat hij achter niet zo lekker loopt, misschien kunnen we dat beter krijgen als hij wat ouder is, nu is hij nog te jong om mee te werken. In de ring was hij ingekakt maar toen hij eenmaal in de rij stond opgesteld na het lopen werd hij wakker, druktemaker. Hij kreeg een 3e premie. Ze legden uit dat ze speciaal bij de jonge hengsten de lat erg hoog hadden gelegd, toen vertelden ze ook hun bevinding van het been. Maakt me niet uit, hij is mijn zachtaardige poeppie met zijn mooie lange manen.
Keuringen a la dit zijn niet mijn ding haha, dat weet ik wel! Geef mij maar de omgang met de diertjes en alles maar dit is echt stressen voor mij haha. OP naar een toekomstig tweespannetje met de 2 broertjes ;-). Wik misschien volgend jaar nog mee al voelde ik me wel boerin met mijn belsjes tussen het poppenspul.

Stef onwijs bedankt voor het voorbrengen, zo samen lukte het wel ;-). Nog een mooi paars halstertje gescoord.

Had nog een hengstje gered van een ruzie met een hek. Lag op de grond nadat hij achterover knalde en bleef liggen. Paps met paardenervaring was in de ring en achterblijvers hadden de grote enge gemene billenbijter aan het hek gebonden...ging dus niet goed.
Ben de pony gerust gaan stellen, tjee wat een drollie zeg. Diertje in de benen geholpen, even gelopen om te kijken of er wat is. Snel weer een hengstenvlecht overnieuw er in gelegd, die was gesneuveld door het hek. Diertje bleef braaf naast mij staan soezen terwijl ik hem met mijn nagels streek, de mensen stonden perplex hoe rustig hij was, baasje kwam er aan en Kabam! bijten, druk doen, stompen voor de neus etc...toen snapte ik het. Een erg lief ding vond ik het!

Buck, dan vind ik mijn 3e premie er toch een stuk florisanter uitzien, wel een schetig koppie hierboven!