[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:16

Susanne: ik heb pas twee keer serieus met hem gelangelijnd, dus dat ga ik nu eerst oppakken en daarna even kijken of ik 'm laat slepen of niet. Ik denk dat het ongeveer mei/juni word, maar ik zie wel hoe het loopt.

Anna: Zoë in de puberteit, ik ken het :+ Gewoon doorzetten en dan is het gedrag zo klaar. Snap wel dat je geen zin hebt om telkens de discussie aan te gaan.

LS: Sjors stond een tijd alleen voor op ijzers en toen deed hij er zo'n 11 weken mee. Donderdag gaat hij rondom op ijzers, dus dan zal ik zien hoelang hij er nu mee doet. 4 maanden vind ik wel heel lang.. Sjors zijn hoeven groeien nagenoeg niet, maar zijn ijzers zijn met 11/12 weken toch echt wel versleten.

Ik ben vandaag vanaf half 3 tot half 9 druk geweest met Fleur, ik kreeg een foto gewhatsappt van mijn stalgenootje, ze had allemaal gekke kale/schrale plekken op haar rug. Dus vanmiddag heb ik haar gelijk geschoren en behandeld met Imaverol en nu staat ze lekker met een halsdekentje op de wei. Net een maatje te groot, maar het gaat prima zo en ze doet het goed. Tijdens het scheren was ze super braaf, ondanks dat het haar eerste keer was. Uiteindelijk werd het allemaal wel een beetje veel en liet ze van de stress haar plas lopen, ze kon het niet meer op houden.. arm ding :(:)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:32

Bij 4 maanden werden ze wel verlegd hoor, maar dan hoefde de hoeven niet bekapt alleen rondgeveild.

Hier zitten ze nu 7 weken erop, en moet maar ff de hoefsmid appen of ze nu überhaupt wel wil komen. Met 6 weken mocht t eigenlijk al wel maar dat vind ik echt to match, die smeden zijn tegenwoordig zo duur hier, volgens mij worden ze slapend rijk. := Die ik nu heb is wel lief, en goed te betalen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:35

Gaan na 4 maanden hetzelfde paar ijzers er nog een keer onder? Ik snap niet hoe mensen meerdere maanden met ijzers kunnen doen :P Sjors staat er max 3 op en dan moeten er weer nieuwe onder. Ik vind mijn smid wel schappelijk, ik betaal €75,- voor voor-ijzers en €110,- rondom. Dan wordt hij uiteraard ook bekapt (meestal alleen bijgevijld), krijgt hij nieuwe ijzers en mijn smid kan erg goed met Sjors over weg dus dat vind ik ook erg fijn.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:40

Mijn smid die ik altijd had was heel fijn, koste 90 euro eerst. Toen 95 en nu ineens 115... Ja dag doeeiii.
Nu heb ik andere smid en die matst me. <3

Nee dat was 10 weken, en toen zijn de zelfde ijzers eronder gegaan, en toen hebben ze ze er weer nog weer 6 bijna 7 dacht ik onder gezeten. Ik snapte dit ook niet hoor, maar de ijzers waren nog gewoon goed. Zo'n pony wil ik nog wel whaha... Nu is 6-8 week al te kort soms.

Yeah mijn smid komt eind volgende week, dan gooit ze daarna alles door de wasstraat. Buck moet eigenlijk ook bekapt maar als die zo ziek is kan t niet, die kan amper op ze pootjes staan nu.

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:00

Arme Fleur. Wel fijn dat ze zo braaf wat ondanks de stress plas.

Beterschap voor Buik hoop dat ie snel opknapt.

Hier in de hoefsmid ook gek op Pip. Andere hoefsmid wou er geen ijzers onder slaan. Dese wel en heeft ervaring met ukjes

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:05

De puberteit is lastig inderdaad, Zoë weet gewoon niet goed wat ze wil. Vandaag had ze een vrije dag in verband met de komst van de kippen en daar was ze het ook niet helemaal mee eens. :+

Fijn dat Fleur zo braaf was met scheren!

Ik betaal €25,- per pony voor het bekappen. Ze staan hier namelijk niet op ijzers. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:13

Bekappen betaal ik €20,- voor, €30,- voor allebei de pony's samen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:24

Ah arme Fleur, goed dat je gelijk gehandeld hebt!

Lot, welke hoefsmid heb je nu? Al verbetering bij Buck?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:50

Aahw arme Fleur. Sterkte

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:00

Dankje :) ze snapte er zelf niet zo veel van :(:)

Fijne dag iedereen, ik ga heerlijk naar school van 9 tot 5.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:20

Fleur zag er wel chique uit zo kaal :D Sterkte voor haar! :(:)

Leuke foto's trouwens van Mowgli die aan het crossen is met de geit!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:54

Hier gaan de manege paarden ook pas na +- 4 maanden naar de hoefsmid, terwijl milk toch om de 4/5 weken toch alweer aardig bijgeveild kan worden

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:59

Thanks Susan :*

Ik vind om de 4 maanden bekapt minder erg dan beslagen. Sjors wordt 2/3 keer in het jaar bijgevijld en Fleur 2/3 keer in het jaar bekapt. Maar dat ligt natuurlijk wel aan het paard, hoe snel de hoeven groeien etc.

Ik ben op zoek naar 0gr en 100gr dekentjes maat 120/125, dus als iemand nog wat heeft liggen :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:43

Niet zoveel ervaring mee dat bekappen.
Heb nog wel dekentjes liggen ayla alleen zijn ze allemaal nodig :+
Mijn vriendin had nog wel een dekentje maar 118 te koop! 200 grams
Edit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door claudiadvx op 20-04-16 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:46

200gr heb ik niet nodig :) Hoezo weinig ervaring met bekappen, worden jouw pony's niet bekapt?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:47

Jawel. Maar vaak is alleen vijlen nodig omdat ze veel op straat lopen. Dus de hoefsmid hoeft niet heel vaak te komen hier

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:26

Bekappen/vijlen dat vind ik een beetje hetzelfde :+ Het is in elk geval iets wat ik altijd aan een smid zou overlaten, ik heb nog nooit zelf geknutseld aan hoeven.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:32

Vijlen kan de staleigenaar zelf dus daar hebben we een voordeel in :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:45

Ayla: Succes vandaag op school. Jij ook een fijne dag. :)

Guus en Zoë worden hier ook maar 2/3 keer per jaar bijgevijld of bekapt. Ik doe dit ook nooit zelf omdat ik dat liever aan iemand over laat die ervoor geleerd heeft. Al ziet het er niet ontzettend moeilijk uit. :+

Ik ga zo maar weer even lekker naar de pony's en wil eigenlijk proberen of ik Guus' borst even mag scheren, maar ik ben alleen dus als hij het eng vindt moet ik toch wachten tot iemand me kan assisteren.. Met Zoë wil ik nog even wat gaan doen, maar ben nog aan het bedenken wat. :P

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:50

Citaat:
Ik Ben ook weer op zoek naar een nieuw bijrijdertje,

Even een kleine situatie schets:
Lieve pony, shet x Welsh.
11 jaar en over de meter.
Ze kan goed springen, is verkeersmak en Super braaf.
Wij hebben op stal een buitenbak en meerdere uitrij mogelijkheden.
Hoeven geen klusjes te worden gedaan.
3 a 4 keer per week en bij echt klikken kan in overleg vaker.
Je kan met haar springen, buiten rijden, spelletjes,voetballen, zonder zadel of gewoon normaal rijden.
Ze staat onder exceemdeken maar je merkt nu niet meer dat ze exceem heeft.
Is het reëel om een bijdrage te vragen?
Ik Ben er overigens altijd bij!

[ [url=m/cFS7sz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:24

Hello ladies.
Ls hoefsmeden worden echt niet rijk hoor. Zie het wel bij mijn vriend en broer. Je vergeet de kosten van de ijzers (die duurder zijn geworden de afgelopen jaren) tangen vijlen en ga zo maar door.

Mijn vriend doet het ernaast. En heeft een vaste baan ernaast.

Mijn ponys worden meestal om de 8weken beslagen en bekapt. Maar bij arty heeft er ook een keer een jaar tussen gezeten omdat het gewoon niet nodig was.

Mil heeft vandaag weer nieuwe nikes gehad. En zijn moeilijke been is weer gelijmd.

Ayla succes op school vandaag

Bijrijder laten betalen. Tja wat jij zelf wilt ik heb dat nooit gedaan bij die 2 van mij.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:30

fenijro_tani: Ik zou zelf geen bijdrage vragen, maar ik kan me voorstellen dat als je er een paar keer per week druk mee bent je er wel wat voor terug wil hebben. Het ligt er een beetje aan aan wat voor 'n bedrag je denkt? Ik heb zelf twee verzorgsters (niet rijden, in de toekomst wel mee mennen) en die betalen beide geen bijdrage, ondanks het feit dat ik er een paar dagen per week echt druk mee ben. Met de ene ga ik overigens stoppen, maar de ander zie ik meer als een soort investering. Het kost me nu misschien veel tijd omdat ik haar dingen moet leren en ik er altijd bij moet zijn, maar over een jaar of twee moet zij het wel zelf kunnen en dat is mij ook wat waard. :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:56

xCarpediem schreef:
fenijro_tani: Ik zou zelf geen bijdrage vragen, maar ik kan me voorstellen dat als je er een paar keer per week druk mee bent je er wel wat voor terug wil hebben. Het ligt er een beetje aan aan wat voor 'n bedrag je denkt? Ik heb zelf twee verzorgsters (niet rijden, in de toekomst wel mee mennen) en die betalen beide geen bijdrage, ondanks het feit dat ik er een paar dagen per week echt druk mee ben. Met de ene ga ik overigens stoppen, maar de ander zie ik meer als een soort investering. Het kost me nu misschien veel tijd omdat ik haar dingen moet leren en ik er altijd bij moet zijn, maar over een jaar of twee moet zij het wel zelf kunnen en dat is mij ook wat waard. :)

Ik hoef in feite geen bijdrage, kan het prima betalen en heb tijd zat.
Ik wil graag een bijrijdertje omdat ik het een meisje of jongetje Gun om plezier met mijn pony te beleven.
Ze wordt nu ook beleerd voor de kar dus er zijn zeker uitgroei mogelijkheden.
In de toekomst weet ik ook dat ik genoeg tijd ga houden, heb veo niveau maar ga een MBO opleiding doen.
Daarnaast ga ik toch iedere dag naar school want ik heb ook mijn Lieve veulentje waar niemand mag aankomen :') .
Dus het is echt voor het plezier van het kind, aangezien er veel mensen zoeken en er maar weinig ponys zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:01

Ik heb geen ervaring met verzorgers/bijrijders. Soms poetst een meisje van stal de pony's, maar daar ga ik uiteraard niets voor vragen. Ik snap overigens wel dat mensen in sommige situaties een bijdrage vragen van een bijrijder, als deze regelmatig op jouw paard rijdt. Anders is het natuurlijk gewoon een soort gratis paardrijden op kosten van iemand anders. Voor een beetje poetsen en tutten zou ik sowieso nooit een bijdrage vragen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:07

fenijro_tani: Als je het een kind gunt om lekker met een pony bezig te zijn, zou ik geen bijdrage vragen. :) Ik zou dan eerder zeggen dat je het leuk vindt als ze af en toe iets lekkers voor de pony meenemen o.i.d.