[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:23

Wat een leuk beroep! Daar heb ik ook nog een tijdje overna gedacht om te gaan doen.

Haha de eerste paar lessen met nieuwelingen lijken me inderdaad een beetje eng soms _O-

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:27

Quilfa schreef:
Haha ja in het begin kostte het wel wat tshirtjes :')

Nu went het haha, alleen vraagt altijd iedereen waarbij ik in de auto zit of ze geslaagd zijn, en onbekenden (vrienden van vrienden enz) waarbij ik in de auto zit worden vaak zenuwachtig en gaan rare fouten maken :+

:') :') Een vriend van mij was ook rijinstructeur en ik werd ook doodzenuwachtig als ik moest rijden met hem erbij. :+

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:27

Susanne schreef:
Wat een leuk beroep! Daar heb ik ook nog een tijdje overna gedacht om te gaan doen.

Haha de eerste paar lessen met nieuwelingen lijken me inderdaad een beetje eng soms _O-

Ik vind het ook heel leuk om te doen, alleen het zijn wel lange en enerverende dagen, dan zegt die weer af of heeft die de trein gemist haha
.. En mentaal is het echt wel vermoeiend hoor!

Ik vind vooral echt het rijgedrag van andere weggebruikers in de omgeving van een lesauto echt zo gevaarlijk. Dikwijls hebben ze een keer de rem te pakken ipv het gas en als er dan weer een ongeduld bijna op onze bumper rijdt dan zweet ik wel even peentjes.. Je zal maar geraakt worden, je hebt zo een whiplash te pakken helaas.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:30

Hoe is het nu met Toliene?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:32

Helemaal overheen gelezen! Vervelend dat Toliene haar voer laat staan. Hopelijk wordt ze niet weer ziek.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:50

Ik zit nog even te lezen over werk.
Auto les geven lijkt mij lastig en veel verantwoordelijkheid

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:28

'@Linsey hopelijk valt het mee met Toliene :(:)

Hier een nieuw record met Alex, 25 km binnen 3 uur tijd. Hij had er zin in, eerste 10 kilometers waren eigenlijk constant tegen galop aan draven of een lichte galop, maffe pony. Zijn conditie is wel prima dus :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 05:04

Sterkte met Toliene! Hopelijk valt het mee.

Rijles geven lijkt mij ook leuk. Wel irritant dat mensen zo op je reageren.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:21

He bah! Arme Toliene :(:) heel veel sterkte.

Fenna, bijna een mendurance! Daar moet je rond de 20km in 3 uur doen. Maar dan moet je pony nog wel wat energie 'over' hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:36

Veel sterkte met Toliene :(:)

Wat een leuk beroep heb jij Quilfa! Maar lijkt me mentaal wel vermoeiend, heel de dag zo super geconcentreerd en hier en daar wat schrikmomenten (denk ik?).

Las nog iets over dierendag. Wij doen daar niet iets groots voor ofzo, maar onze dieren (poes, pony en bijrijdpaard) krijgen wel een snackje extra. :)

Over werkdagen: ik zit maandag tm vrijdag van 8 tot half 5 op kantoor. ^) Doe daarnaast een deeltijd master dus eigenlijk heb ik zelden écht weekend.

Wij zouden ons huis gaan verkopen, maar ivm omstandigheden toch besloten dat niet te doen. Net op tijd ook, want de makelaar had het nog niet te koop gezet of we hadden al 4 bezichtigingen (allemaal via via). := Nu ons huidige huis lekker opknappen en dan blijven we gewoon nog even wat jaartjes zitten.
Gisteren heb ik de tegels in de keuken en het toilet geverfd en de handgreepjes van de keukenkastjes vervangen. Vanavond na werk begin ik aan de woonkamer en dan morgenavond na werk de gang. Komend weekend ga ik de tegels in de badkamer verven en de slaapkamers en dan ziet alles er alweer een stuk frisser uit denk ik zo! O:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:16

Hoe gaat het nu met Toliene?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:09

Moeilijke beslissing om toch te blijven waar jullie zitten Frum? Succes met klussen in ieder geval.

woensdag om 9 uur al weekend wat een luxe maar ja daar maak je dan wel weer lange dagen voor.

Wat balen van Toliene Linsey :( weet je al meer?

Vandaag voor het eerst 10 km met floor gereden! Hij deed het super <3 daarna heeft hij een dierendag maaltijd gekregen, slobber met mueslie, zijn brokjes wortel, appel en peer. Die laatste twee vakkundig bij de buurman afgetroggeld, handig als je in de betuwe woont overal boomgaarden :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:10

Toliene wilde gister niet eten, vannacht en vandaag heeft ze gelukkig weer gegeten. Maar ze voelt zich niet goed, haar buik is weer mega opgezet bij haar flanken, en ze voelt zich echt niet fijn.

Afbeelding
Hier kan je zien hoe de buik uitgezet is, en naar beneden zakt, normaal heeft ze dit niet...

Donderdag was de laatste medicatie dag, en sinds zondag gaat ze weer bergafwaarts. Morgenochtend weer met de kliniek bellen. Heb haar wel wat medicatie gegeven wat ik nog had, zodat het iig een beetje verlichting geeft.

Na enig contact met de dierenarts vorige week, en wat hulp middeltjes is bink helemaal van de hoest af *\o/* toch nog een beetje goed nieuws...

Ik hou jullie op de hoogte morgen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:27

Quilfa: gezellig zo die kleuren verbandjes :-)

Ook hier is het dagelijks dierendag.

Linsey wat sneu voor Toliene weer!! Hopelijk kan Hanneke iets voor je betekenen?

Hoe gaat hey met de andere zieke pony? Sorry ben even kwijt van wie die is....

Vandaag heeft Alf voor het eerst in zijn eigen trailer gestaan. De stangen zijn nu op Alf maat. Er moet nog wel het eea aan gebeuren maar hij kan gebruikt worden.
We zijn naar de kliniek gereden vandaag voor zijn medische beslag.

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:30

netjes, waar en hoe heb je dat laten doen en wat waren daarvan de kosten (mag uiteraard ook in pb of als je liever niet jezelf daarover uitlaat ook prima)
zit er zelf ook aan te denken om er een extra aan te laten zetten, zodat ik me stangen kan verplaatsen omdat ik nogal wat verschillende hoogtes vervoer.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:35

Ik heb ook plannen om de stangen te verlagen mocht ik ooit een trailer kopen
Maar ik wil teveel in een keer _O-
Pony, nieuwe sulky. Andere auto en trailertje

Duurt allemaal nog wel even

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:41

alles in willen ik herken het,.. en het ergste dan heb je alles komen er steeds meer wensen bij. (hoezo verwent)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:46

Ziet er goed uit Ingrid!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:50

Gaaf Ingrid *\o/* En hoe voelde het, rijden met je eigen trailer :D

Balen dat Toliene zo'n terugval heeft :\

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:53

StalNollie; geen probleem hoor.
Was helemaal gratis :-)
Heb een mega handige vent dus dit was een peanuts klusje voor hem.

Ooit wil ik er nog een optie bij om hem ook weer op paarden maat te laten zetten zodat je kunt kiezen. Maar aangezien ik waarschijnlijk honderden tot paar duizend euro bij de veearts achter ga laten eerst maar gewoon verplaatst want de trailer is er natuurlijk in eerste instantie voor Alf :-) Ze staan op 75 centimeter.

Als we weer mogen mennen gaat mijn man er ook nog een schot inzetten in de punt :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:02

dat is nog eens fijn. kan mijn man er ook weleens naar laten kijken die is ook vrij handig, alleen ik moet dan inderdaad een keuze blijven houden qua hoogte.

het eerste wat ik nu vooral voor me trailer wil is een camera( al wat hints aan me man gegeven voor kerst :D )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:43

Jaaaa die gaat er hier ook komen :-)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:00

Ingrid vroeg hoe het met de andere zieke pony gaat, denk dat je Jorie bedoelt. Hij gaat goed op de metacam, alleen zijn laatste restje koorts lijkt niet echt te dalen. Hij blijft een graad hoger dan Alex en zit dus boven de 38. Verder zijn hoeven ook nog warm, maar qua gedrag is ie echt alweer een boefje :D

Wat handig zo'n stang op Alf hoogte :j

Sterkte nog voor Toliene linsey en mooi dat Bink beter is.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:17

Afbeelding
Mooie traileruime geworden zo en netjes zo op zijn voetjes.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:18

Afbeelding
Mooie traileruime geworden zo en netjes zo op zijn voetjes.