verder wel bijgelzen zal morgen even reageren nu zzzz.
claudiadvx
Geplaatst: 18-04-16 23:28
SammyFloor: Ik ga ook regelmatig alleen mennen. Vertouw mijn pony's voor het grootste gedeelte wel. Blijven pony's natuurlijk en schrikken ook wel eens.
Ayla: Mooi dat boef wat beter begint te lopen!
Chardy: Had je wel droge kleding mee? Ziet er in ieder geval leuk uit!
xCarpediem: Oefenen met Misty ging echt bagger Ze zit echt heel erg vast en neem geen stelling aan helaas. Ben me aan het oriënteren op een mensinstructeur waar ik een paar lesjes ga nemen! Anders komt er vrij weinig van terrecht denk ik haha Leuk kipjes! verse eieren zijn echt lekker!
Lieselotte: Beterschap met Buckje!
mira: Beterschap!
Fietsen heb ik wel eens met Misty gedaan. Ging opzicht redelijk tot ze door had dat we richting huis gingen Oh en ze is eens geschrokken van zo'n bigzak met zand... Lag ik daar in de bosjes
The bodyguard was super! Het lange zitten in de auto heen en terug en daar was wel pijnlijk voor mijn rug. Maar was het sowieso waard!
Heb ook alle foto's van de Fotomeeting binnen. Dus zal eens een topic aanmaken zo
Mowgli4
Geplaatst: 18-04-16 23:44
Pff net alles bij gelezen, hoop dat ik niemand vergeet? (Heb m'n hoofd er niet helemaal bij, maar doe m'n best )
Else, fijn dat je examen goed ging! Veel plezier met mennen morgen
Carpediem, fijn dat je VD goed ging! Mooie bijleespost heb je zeg! (Daar ga ik nu niet aan tippen )
Mira, sterkte! Lijkt me vervelend zeg
LS sterkte!
Ehm iets met fietsen las ik? Weet even niet wie begon. Maar Mowgli vind het ook fantastisch om te doen haha! Hij kan lekker rennen zonder dat ik er enigszins veel moeite voor moet doen
Mira: sterkte met je pols. Claudia: balen dat het oefenen niet zo goed ging met Misty.
Met mijn vorige pony fietste ik altijd en dat ging altijd super, zij was wel wat kleiner dan Sjors maar zij liep echt prima mee. Met Sjors heb ik het ook een tijdje gedaan, maar zijn conditie en spier is nu wat meer geworden en daardoor gaat hij echt retehard en trekt hij je van de fiets Nog wel geprobeerd toen ik achterop de fiets zat bij mijn vriend, maar er is echt geen houden meer aan haha.
Ayla dat doet milk dus ook, keihard gaan naast de fiets waardoor t dus levensgevaarlijk is
Susanne
Geplaatst: 19-04-16 13:09
Beterschap met je pols Mira, 4 weken is niet niks!
Fietsen met Willem zou opzich misschien nu wel kunnen want we zijn veel beter op elkaar ingespeeld als toen ik hem net had maar ik durf het nog niet helemaal haha. Hij is wel braaf als handpaard!
Ayla
Geplaatst: 19-04-16 13:19
Willem is stoer
De DA is gister trouwens geweest voor Boef, kwa onstekingen kon ze niets vinden/voelen, ze rook wel heel licht die ontstekingsgeur maar dacht zelf dat het misschien van een oude ontsteking is die aan het wegtrekken is. Zou kunnen zijn dat het zijn wolftandjes waren die licht waren gaan ontsteken, die zijn twee/drie weken geleden verwijderd. Van z'n kiezen kan het haast niet komen want hij is nog aan het wisselen. We hebben wel druppels gekregen voor zijn ogen want die tranen heel erg, kan zijn dat zijn traanbuis verstopt zit of van zichzelf dicht zit. Maar ik heb iig groen licht om weer met 'm verder te gaan
Fijn dat het niks ernstigs lijkt! Wanneer gaat hij voor het echie voor de kar?
Eunomia
Geplaatst: 19-04-16 15:45
Nathalie: Ik vind grote(re) kippen ook eng hoor, vandaar dat ik ga voor vier krielkippen. Het was dit weekend inderdaad geen fijn weer om te gaan mennen. Al moet ik het zeggen dat ik het vandaag ook nog vies koud vind. Waarom gaan jullie van stal verhuizen? Het klinkt wel goed waar je dan uiteindelijk naar toe gaat.
Even ingaand op het naar de hand kunnen zetten: een oudere pony kun je wel degelijk naar je eigen hand zetten hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Zoë makkelijker naar mijn hand gezet heb dan Guus omdat ik bij Guus door onervarenheid sommige dingen verkeerd heb aangepakt en nu dus moet corrigeren. Een veulen is leuk, lief en schattig, maar ik heb de tijd en ervaring die je ervoor nodig hebt soms ook onderschat. Als ik op dit moment een derde pony zou kopen, zou ik voor een pony gaan die minimaal 3 jaar oud is.
Charlotte: Heerlijk is dat hè, namen uitzoeken. Ik heb op dit moment voor één kip een naam, maar voor de andere moet ik er nog een bedenken. Mijn broertje heeft ook twee namen bedacht (vreselijke namen, maar oké) en ik moet dus nog één naam bedenken. Ik heb denk ik in totaal al twee uur gezocht, maar nog niet dé naam gevonden.
Zoë kan op dit moment nog niet heel erg veel hoor, maar dat is meer omdat ik ook nog zoekende ben hoe ik dingen het best kan aanleren. Ze kan: jambette (links en rechts), achterbeen optillen (links en rechts), ‘shake’ / nee-schudden, op het blok, achteruit zonder aanraking, beginnend flemen en mijn verzorgster vond het leuk om haar te leren draaien maar dat gaat nog niet echt soepel.
Foto’s komen hopelijk snel, maar Zoë heeft even nergens zin in de laatste tijd dus ik moet even kijken wanneer ze er weer voor gaat. Ik wil geen onnodige risico’s nemen. Ze is altijd erg makkelijk geweest dus nu laat ik haar puberbui maar even overwaaien. Misschien dat ze er vrijdagmiddag of zondag weer voor gaat.
Lieselotte: Ik hoop ook dat alles bij jou snel voorbij is. Gaat het inmiddels alweer iets beter met Buck?
Else: Onze pony’s moeten zeker eens meeten. Als ik (ooit) mijn E-rijbewijs heb kom ik jou kant een keer op met de knollen. Het fietsen is hier ook geen succes: Guus gaat véél te hard en trekt je zo van je fiets en Zoë gaat alle kanten op en loopt eigenlijk te langzaam om fatsoenlijk te kunnen fietsen. :’)
Mira: Sterkte en beterschap met je pols.
Claudia: Jammer dat het oefenen met Misty wat minder ging, maar met les moet het dan misschien wel goed komen inderdaad. Vooral lekker blijven oefenen en af en toe les nemen, dan komt het van zelf goed, toch? Ik ga zo je topic even bekijken.
Ik houd niet zo van eieren, maar de rest van het gezin wel, dus die hebben geluk.
Susanne: Gaaf dat Willem mee kan als handpaard. Dat zou Guus ook te gek vinden denk ik. Ik heb alleen geen ‘groot’ paard. :’)
Ayla: Fijn dat er niets ernstigs aan de hand is met Boef.
Hier ben ik gisteren weer lekker met Zoë aan de slag geweest met vrijheidsdressuur. Ik wilde daarna nog even gaan wandelen, maar dat haar mevrouw geen zin in dus ik ben de strijd niet aangegaan en heb haar terug op de wei gezet. Ze zit momenteel echt hevig in de puberteit en de strijd aangaan werkt alleen maar averechts bij Zoë. Ik ben dus lekker met Guus gaan wandelen en stiekem vond Zoë dat toch eigenlijk ook niet alles en had ze toch wel mee gewild… Zometeen maar weer eens even kijken wat we gaan doen.
Poging tot bijlezen als ik iemand vergeten ben sorry lang typen werkt niet echt...
@Claudia wat een mooie foto's in je topic van Calimero, jammer dat het fietsen met Misty.
Las ook iets over fiesten met de pony, wil het ooit wel een keer proberen maar mijn lolbroek kennende gaat het of snoeihard of 'Hé grasspriet' en dan lig ik...
@Jelleee Willem is wel heel erg veelzijdig zeg als handpaard!
@Ayla gelukkig is het niet heel erg met Boef. En je weer lekker met hem verder kan gaan
@xCarpediem Lekker puberende pony, soms is het beter om ze toch maar op de wei te zetten. En dan worden ze soms wel jaloers als de ander wel mee mag.
Hier zondag een lesje gehad met Pip. Ging super dag ervoor in de binnenbak geoefend... Bak deur was open Pip wou eruit maar ik niet wat ontaarde in een flinke protest steiger en een pony die echt niet meer te houden was. Dus toch even doorgepakt en daarna afgesloten. Ben er achter dat de binnenbak niks voor ons is want als ie gaat klieren is dat altijd binnen. Dus hield mijn hart vast voor de les, maar hij was zo braaf zijn zelfs al bezig gegaan met de middendraf en kreeg het compliment dat Pip er wel aanleg voor heeft dus helemaal trots!
Mira: Ze werd inderdaad ook jaloers dat Guus dan wel mee mocht, maar dat is pech voor haar. Ik ga geen eindeloze conflicten aan, dus dan maar niet. Dat betekent niet dat ze altijd haar zin maar krijgt hoor.
Fijn dat de les van zondag goed ging. Ik snap dat je met zulke complimenten erg trots bent.
Ja ik ken het soms heb ik zoiets van ik pak door of zet hem op stal weer. Gaat redelijk heb een brace om maar het is nog steeds erg pijnlijk. Bobbeltje word ook harder dat is ook niet fijn
Vervelend dat het nog niet echt beter gaat... Hopelijk gaat het niet vier weken lang zo door...
Mowgli4
Geplaatst: 19-04-16 21:21
Ayla, fijn dat de DA is geweest. Nu kun je weer gerust verder met boef Suzanne: haha leuke foto van Willem, hij is leuk Mira, fijn dat je les goed ging! Carpediem, vervelend zeg. Volgende keer beter
Mowgli ging vandaag helemaal los toen ik hem even los liet op het land. Met 4 beentjes in de lucht. Stiekem de geit wat uitdagen, en dan bang weg rennen voor de geit. Haha en rennen dat hij kon... Heb me dood gelachen
Dit Zijn wat foto's uit het filmpje haha, helaas niet zo scherp
Niet duidelijk, maar hij heeft 4 benen in de lucht
Laatst bijgewerkt door Mowgli4 op 19-04-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Nee Buck gaat nog niet beter 40 graden koorts nog, beetje zwaar ademen maar alles komt wel mooi ze neusje uit. Hij eet ze brokjes niet op, wel wat hooi, en een beetje slobber. Maak het elke dag schoon en smeer babyolie in ze neus zodat het goed doorloopt dat zie je echt helpen.
Willem braaf als handpaard! Dat moet je voor de gein met Buck eens doen, geen houden aan, die gaat met je hele rijtuig aan de haal, echt niet grappig waar hij dat vandaan heeft ? Hij trekt zich los en raced naar huis. Onbeschofde sh*tlander.
Fijn dat Boef niks ernstigs heeft en Fleur geschoren..
Hoelang doen jullie met de ijzers ? Ik word er hier een beetje moe van zitten 7 weken eronder, en kunnen er alweer af hoef groeit eroverheen, zonder gaat niet als ik buiten rijd slijt het te hart. Nu rijd ik uiteraard niet buiten ivm het erf nog dicht zit maar hij krijgt het wel voor elkaar dat de ijzers ook glad zijn. Met zijn driftige passen. Idioot is het ook. Echt langer dan 8 weken lucht geen ene week. Eerder had ik met shetlander, en de kleine welshjes 3-4 maanden eronder.
Ow en stout geweest... ik vond dat ik het mocht.. Spaargeld even aangebroken, amigo regendekentje besteld, en een sweet itch hoody voor de wedstrijddagen beide flinke aanbieding.
Jammer dat het met Buck nog niet echt lekker gaat, Lieselotte. Hopelijk is hij snel weer de oude.
Susanne
Geplaatst: 19-04-16 22:14
Uhhh 7 weken is hartstikke redelijk voor ijzers hoor. Hier ongeveer een week of 8. Heel soms 10. Mick vaak 6 weken toen hij op ijzers stond. Een paard 4 maanden op ijzers zonder verleggen vind ik verkeerde zuinigheid.