[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:31

@Sunshinedaan, ook wel al gehad inderdaad of de grote die hier erin slaagt zijn hoofd tussen de lus te steken waarmee je het hooinet ophangt en dan maar gewoon blijft wachten en verder eten ondertussen _O- .

Ook eens eentje met een clip van een deken aan het hek inderdaad, bleef ook droogweg staan wachten en ik maar denken "waarom komt die nu niet" :+

Geen leuk weer vandaag, tussen de buien door hun bak geven.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:00

Afbeelding
Jeetje schrikken Danielle
Beauty had dat laatst ooo eens. Ging ze met slowfeeder bak en al aan de haal.

Vandaag beauty M vaardigheid gestart en Caya Z vaardigheid.
3 winst en Caya 2 x 1e en Beauty 2 x 2e.

Sharani

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:17

Schrikken als ze vast komen te zitten!

Gefeliciteerd Patricia, mooie resultaten!

Ik wordt onderhand behoorlijk beroerd van alle regen en modder, vooral Fire en Rebel die 24/7 buiten staan (hebben wel een schuilstal) zijn zo vies... . Het mag wel weer eens een poosje droog worden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:59

Gefeliciteerd Patricia! Netjes hoor :))

Vies he die modder. Toen ik gisteren met Switch bezig was vond ik hem gewoon stinken met die vieze natte vacht.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:02

Gefeliciteerd Patricia, leuke foto!

Het is ook wel echt rotweer ja :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:39

Mandyy wat fijn dat het mee leek te vallen!

Apple; na jaren moeite mee gehad te hebben nu gelukkig niet meer maar.... ik moest noodgedwongen stoppen met rijden na 3 ongelukken en god wat heb ik het daar moeilijk mee gehad. Drama's..... Had ook grote paarden zelf en tja dat werd m niet meer. Gelukkig kan ik ondertussen zeggen dat ik het niet mis omdat ik wat kan mennen. Maar duurde lang voor ik dat kwijt was.

Lori; klopt, zie ik ook vaak op foto's. Maar die zijn dan vaak ook gewoon veel te groot voor die ukkies. Die van mij zijn niet te groot maar ze schuiven wel enigszins op de borst en dat irriteert me altijd haha.

StalNollie leuk!!

Mirriej schattig setje zo!

Bianca, is Fire die knapperd van Instagram? <3 <3
Leuk dat hij het zo goed doet!
Komen jullie volgende week ook trouwens?

Sunshinedaan wat een brave pony!!

Patricia; gefeliciteerd!

Susanne, doe jij nog mee volgende week?

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:14

Zo vond ik ook een keer de clip van de voorsluitkng van zn Rhino aan het hooinet. Net was nog heel >;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:26

Maar de deken niet meer kan ik hier uit opmaken Linda :=

Manon balen zeg dat je niet lekker kunt rijden nu..

sharani ik ben die modder ook zat ja. het stuk voor het bestraatte gedeelte is helemaal dichtgeslibt en modderig... water kan niet meer weg door al het hooi wat door het zand vermengd zit. super balen.
Ik heb trouwens nog een 0 grams, 100 grams, 200 grams (die moet wel weer waterdicht gemaakt worden) en 400 grams waar ik vanaf wil als je interesse heb moet je me maar even een pbtje doen.

Danielle oeh schrikken van de deken zeg! gelukkig kan dat nu niet meer bij floor want hij heeft een Bucasje op.

Òndanks de regen waren zowel angus als Floor heel braaf vandaag. angus heeft vorige week een bezoekje van de osteopaat gehad, die had dus niet zoveel gedaan behalve wat wandelen en longeren. Hij was vrij schrikachtig en dan word zijn eigenaresse een beetje onzeker dus ben ik er eerst even opgegaan. Daarna heeft mijn verzorgster even met floor in de bak gemend, die wilt van de zomer ook weer gaan lessen bij mijn instructrice, dat vind ik wel echt heel fijn. Verder geen bijzonderheden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:30

Bestaan er trouwens slowfeeders die bestand zijn tegen cavia 's? Alf maakt de gaten in zijn hooinet elke keer groter :=

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:45

wij hebben van die harry's horse witte slowfeed netten die je ophangt aan de zijwand. het hooi word er met best wat geweld uitgetrokken maar tot dusver zijn ze nog heel.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:56

Ik heb witte epplejeck hooinetten al 2 jaar en nog heel en trekken 3 ponys aan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:00

Hier is ook mijn bestrate stuk modderig. Ben nu wel heel blij met de muckboots die ik vorige maand gekocht had.

Ingrid: ja, dat is Fire. En we zijn er inderdaad volgend weekend, dan heb ik Echo mee.

Hier ook eplejack netten, beginnen nu stuk te gaan na 5 jaar of zo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:04

Leuk Bianca! Zie ik nr. 2 gelijk :-)

Maar hebben jullie ook cavia 's of niet? Denk dat een gemiddeld epplejeck net ook niet bestand is tegen knaagdieren?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:08

Ik heb een "easyfill" hooinet al zo'n 10 jaar gok ik maar dat is geen flowfeeder (heeft redelijk normale mazen). Gebruik 'm de laatste jaren alleen nog op de trailer. Die is heel stevig.

Op stal heeft hij geen net. Hij eet al slow genoeg en stopt wanneer hij genoeg heeft.

Modder kan ik niet over meepraten (gelukkig) := :D Maar kan de frustraties helemaal begrijpen!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:12

nee geen cavia's wel twee tinkers en één fjord die grof geweld gebruiken :p

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:32

Ik heb netten van equiculinair en die zijn echt perfect. Gaan lang mee en zijn bestand tegen kleine tandjes :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:40

Hier wel cavia’s :roll: , heb wel eens andere netten gehad en die hielden het 4 maanden uit of zo.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:42

Oh man ik wou dat ik een pony had die stopte met eten.

Maar die stopt dus niet, begonnen met los hooi, dat werkte al meteen niet. Toen in 3x3 mazen en dat een jaar onbeperkt gegeven. Maar Jimmy stopte gewoon niet met eten, ik voerde op een gegeven moment meerdere baaltjes per dag aan Jimmy en Spinner :oo
Nu 2x2 netten en dan ieder eten in zijn eigen stalletje, overdag samen een net en altijd stro ter beschikking.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:51

Ik ben de regen ook echt zat.
Ik vind rijden in de regen gewoon echt niet leuk maar ik ben juist zo gemotiveerd op het moment..
De modder is hier ook best wel erg, een paar weken geleden was ik het zo zat dat we alles los getrokken hebben en drainage buizen hebben gelegd maar echt idiaal werkt het nog niet.

Vast zitten met dekens.. Hier helaas ook wel eens gebeurd, ook 2 pony's aan elkaar, drama.

Ik mis het rijden ohz eigenlijk helemaal niet, als ik meer tijd zou hebben zou ik het wel leuk vinden om erbij te doen maar gewoon geen tijd voor, ook prima.

Ik gebruik hier aanhangernetten van de action, lekker goedkoop en gaan best een poos mee.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:43

Hier het geluk dat ze wel stoppen met eten onbeperkt, toch voer ik in 2 beurten per dag maar dat is omdat ik ze verplicht resten op te eten. Ze vallen nooit zonder maar moeten soms even gaan stofzuigen van mij..

Heb hier een net van equiculinair, 3 van de barefoot kassa koopjes 2x2cm mazen (dunnere kwaliteit dus niet voor cavia) en 2 van iets Duits ook 2,5x2,5cm.. super kwaliteit maar op equitana gekocht.

Hier de regen ook zat kunnen anders op een droog stuk overdag ipv de modder maar als ik ze er nu oplaat is het zo stuk gelopen helaas. Hebben wel in hun modder wat tegels en de 2 stallen maar toch |o .

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:19

Dat restjes op eten is hier inderdaad nog een punt..
Eerder voerde ik in meerdere beurten maar dit liep een beetje uit de hand, ik was op het laatst samen met m'n moeder zo'n 7x per dag aan het voeren dus besloten maar onbeperkt te gaan voeren, dat gaat erg goed maar de heren worden erg kieskeurig.
Ze laten gewoon hele bergen liggen en komen dan bedelen om nieuw eten, ik ben zo dom geweest dan vaak ook nieuw hooi te geven en kon dan uiteindelijk heel veel weg gooien omdat het gewoon verregend was of vies. Nu dus toch maar iets kleinere porties zodat ze eind van de dag toch echt restjes moeten eten maar wel altijd hooi hebben

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:52

Ik heb ook van die vierkante hooinetten met kleine maas 2x2 geloof ik. En een gewoon hooinet met wat grotere maas.

Ik laat ze ook de restjes opeten. Geef ze 2x per dag ruim. Ze hebben het bij a nooit helemaal op.
Ze knabbelen ook graag aan stro trouwens! Als ik ze hooi geef en een plak stro neerleg, duiken ze als eerste op het stro :+

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:28

Mijne zijn ooo dol op stro. Ze hebben een slowfeeder net met stro altijd hangen om te knabbelen als het hooi op is.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:03

Ik wou zeggen, wat is het hier stil :=

Vandaag weer wat met Hidde gedaan! Afgelopen 3 dagen lange diensten werken dus was wel een beetje moe. Even 15 minuten gelongeerd en zijn nieuwe spulletjes gepast <3 Met longeren een beetje de nadruk gelegd op commando’s. Stap-draf, draf-stap en stilstaan en van stilstand naar draf ect. Dat maakt hem echt lekker wakker en hij lijkt het echt leuk te vinden!
Afbeelding
Afbeelding

Edit: schoftje ligt echt te ver naar achter :') maar singel zit ook niet vast btw

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:44

Wat staat dat leuk <3 , een Ooteman bontje? En dat dekentje is ook te schattig!