[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:36

Mira: ik zou ook voor een minimaal drie jarige gaan en evt even groot als Pip, niet kleiner iig. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren.
elselianta: pas je op met het vastmaken van de sulky aan de pony als er geen persoon op de bok/sulky zit? Tenminste zo begrijp ik je post.
Blackflag: wat een leuk filmpje van Bert :)
Charlotte: veel plezier vandaag!
Donna: wat leuk dat ze het zo goed doen samen, heb je foto's/filmpjes?
SF: :(:) Ik men vrijwel altijd alleen, ook buiten.

Ik heb gister nog even fijn met Sjors in de bak kunnen rijden, nu thuis even het een en ander doen en vanavond gaan we wat leuks doen met Sjors :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:57

SammyFloor wat vervelend :(:) Ik ga meestal wel alleen mennen, rij ook vaak met stalgenootjes maar die gaan ohz mee dus dat is puur voor de gezelligheid. Ik wil niet afhankelijk zijn van een groom, dan kan ik waarschijnlijk eens per maand rijden ofzo :')

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:09

Buck is heel ziek ;( 41 graden koorts
Knietje op slot

Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:26

Aahw arme Buck... Hopen dat hij snel weer opknapt!

SammyFloor

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:28

Arme Buck :( Ik duim dat het snel beter gaat!

Bedankt voor jullie steun trouwens! Jelle, dat heb ik nu dus. Ik kan amper mennen wat zonde is :P Ik denk dat we beide wat over de angst moeten geraken om er alleen op uit te geraken. Bij Sammeke is het er op zich snel uitgereden, we moeten echt meer ervaring opdoen. Als ik direct de paden op kon, zou ik waarschijnlijk vaker weg zijn maar we zitten aan de rand van een stad waardoor ik niet anders kan dan een paar drukke straten passeren waar ze weinig tot geen respect hebben voor paarden. Op zondag is het beter te doen, dus ik denk dat ik er volgende week gewoon op uit trek.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:37

Idd gewoon opbouwen en vertrouwen krijgen, verstandig dat je in het begin niet de meest drukke wegen uit zoekt. Ik rijd overal waar ik rijden wil, zelfs bruggen en spoorovergangen over, hè Susanne :))

Arme Buck, beterschap voor hem :(:)

Ik heb een halfuurtje buiten gerend met Boef :') Even het draven wat opbouwen en het commando van de galop aanleren. Hij begint steeds beter te lopen, alleen was hij erg happerig en neurotisch met zijn hoofd vandaag.. de DA komt morgen dus hopelijk komt daar iets uit.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:19

Ach, gut, arme Buck :(

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben voor het eerst helemaal alleen een klein stukje buiten wezen mennen met Alex, want hij was een beetje te hyper en het leek me niet zo goed voor hem om dan maar in draf te gaan met vier hooibalen achterop. Dus ik heb eerst even de kantjes eraf gereden en man, hij was bijna niet te houden, zo blij en voorwaarts. Net een arabier in miniverpakking, haha. Hij ging ook steeds iets sneller draven totdat hij in galop zat.. :')
Verder heb ik uitgemest en dus hooi verplaatst voor de komende weken, dus ja zij staan er sowieso goed bij terwijl ik weg ben.

Sorry als ik niet alles meekrijg, ben nogal een halve lezer en ben niet zo van de bijleesposts.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:33

Awhhh, arme buck! Veel beterschap voor hem :(:)

Wat voor leuks ga je met sjors doen Ayla? :D
En hopelijk goed nieuws voor boef!

Sammy, vervelend dat je in zo'n druk gebied bent.. Mss veel met lange lijnen door de straten gaan? En probeer rustige momenten te zoeken!

Fenna, klinkt als een leuk ritje! Vind het altijd wel fijn als ze wakker zijn en willen lopen hahah :')

Hier vanochtend ook n rondje gereden... Koud windje haha, maar gelukkig voor de buien terug! Heb bert afgelopen 2 weken al 2 keer gewassen... Goorlap.. Maar kan er niet tegen als m'n pony helemaal goor is :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:38

Fennadev schreef:

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben voor het eerst helemaal alleen een klein stukje buiten wezen mennen met Alex, want hij was een beetje te hyper en het leek me niet zo goed voor hem om dan maar in draf te gaan met vier hooibalen achterop. Dus ik heb eerst even de kantjes eraf gereden en man, hij was bijna niet te houden, zo blij en voorwaarts. Net een arabier in miniverpakking, haha. Hij ging ook steeds iets sneller draven totdat hij in galop zat.. :')
Verder heb ik uitgemest en dus hooi verplaatst voor de komende weken, dus ja zij staan er sowieso goed bij terwijl ik weg ben.

Sorry als ik niet alles meekrijg, ben nogal een halve lezer en ben niet zo van de bijleesposts.

Maar misschien wel leuk voor de mensen die wel gewoon op anderen, en jou, reageren :D :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:28

LS_fotos schreef:
Buck is heel ziek ;( 41 graden koorts
Knietje op slot

[ [url=m/PEKlbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Snel beter worden Buck! :(:)

Heb je de pony's nu gescheiden? Zon schot zal niet genoeg zijn met droes?

SF, is het niet een idee om iemand mee te laten fietsen de eerste paar keer zodat je meer vertrouwen opdoet en daarna alleen kan?

Vandaag een rondleiding gehad bij stichting Aap, heel interessant. :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:35

Heeft Buck droes? Beterschap voor hem!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:15

Ja Buck heeft droes, nee pony's niet gescheiden als Amadeus het moet krijgen krijgt hij het toch wel.. Het is zo besmettelijk als de pest we gaan zien of zijn weerstand goed genoeg is of dat hij het al gehad heeft.
Amadeus loopt alleen buiten die loopt te gillen en te doen die wil heel niet alleen buiten staan zonder zijn vriendje, maar Buck houd ik op stal, die snottert alles onder met zijn loopneus. Gister heeft me vader zijn waterbak ontsmet en schoongemaakt.
Dat kan ik zelf niet doen met mijn arm in het gips.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:52

SammyFloor, hè bah, misschien is het net een periode dat je even geen zin hebt. Ik rijd regelmatig alleen, lekker muziekje (Spotify) aan! (geen oordopjes want dat kun je je omgeving niet horen) Dus stop je mobiel in je zak en dan lekker rijden. :)

Mowgli4, En nog wat leuks gedaan?
Elselianta, nog met Arthur met de wagen geweest?
Ayla, nu maak je mij nieuwsgierig! Wat heb je met Sjors gedaan? :D Succes morgen met de DA!
LS_fotos, vervelend, beterschap voor Buck! :(:)

Fennadev schreef:

Een bijleespost is wel zo leuk voor anderen. ;) Het is niet voor niets een kletstopic, natuurlijk hebben we allemaal wel eens wat minder tijd maar iedereen vindt een reactie op het door haar geplaatste leuk. Fijn dat je ritje leuk was!

Mandyy, leuk bij stichting Aap! Ze doen altijd goed hun best om de apen het tot hun zin te maken! :)

Vandaag heerlijk gereden in Drenthe, het blijft echt 1 van de mooiste plekken in Nederland om te rijden! We hadden een kleine groep (totaal 5 aanspanningen), lekker vlot tempo! Op het eind zijn we nog door het water heen gecrost.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(sorry de foto's zijn heel erg verslechterd door Photobucket, bokt upload wilde niet mee werken :()

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:59

Was t water niet koud ? brr!! Mooi is het daar he. :)

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:06

LS_fotos schreef:
Was t water niet koud ? brr!! Mooi is het daar he. :)

Prachtig! Nee het water was echt lekker! Warmer dan uit het water! {:}

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:10

LS Ah bah wat een rotziekte!
Blackflag Oh dat is nog een goed idee, dankje!
Mandy Als er iemand bij is, te voet of met de fiets dan is er geen enkel probleem, net zoals met een ander paard erbij. Als die er dan niet meer is, word ze onzeker en daar wil ik graag op trainen :)
Chardy Wat een leuke foto's, het plezier straalt ervan af :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:15

Misschien iemand onopvallend op een afstand achter je aan laten fietsen?
Voor jouw gevoel is er dan iemand die in kan grijpen mocht het nodig zijn en pony merkt niet dat er iemand bij is.

Chardy, leuke fotos! Vond best fris vandaag, dus had niet verwacht dat water nu lekker zou zijn joh.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:19

Leuk ayla! Nu maak je ook mij benieuwd wat je met Sjors gaat doen :+

Ziet er leuk uit Charlotte!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:20

Mandy, cool stichting aap! Wat mocht je allemaal zien en doen? :)

Charlotte, wat vet met de kar zo ver in het water haha! Flippers ipv wielen eronder hahah.

Blehh, droes is niet fijn.. Veel jongere paarden krijgen het niet fijn maar als ze het een keer krijgen zijn ze er vanaf. Veel beterschap!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:23

Ja balen, wat zo jong is Buck niet meer, je merkt aan alles dat hij (ouder) word.. hij is 12 nu geloof ik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:33

Eerst ontvangst met koffie/thee, toen een presentatie van de directeur inclusief filmpjes. Daarna rondleiding over het terrein met een vrijwilliger: zoogdier verblijven, quarantaine verblijven, chimpansee verblijven.
Na de rondleiding zelfstandig bij de apeneilanden gekeken - in de stromende regen. :+
En warme chocolademelk met slagroom gedronken en poffertjes gegeten in een restaurantje met uitzicht op de apeneilanden.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 17-04-16 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:34

Klinkt als een super leuke dag! :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:44

Leuk!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:23

Wat een heerlijke foto's Charlotte!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:44

Ik heb even een bijleespost gemaakt en als het goed is op alles en iedereen gereageerd.

Else: Ik had het ook al via de app meegekregen, maar fijn dat je een nieuw huisje hebt gevonden voor Adriano. Het zal ongetwijfeld ontzettend moeilijk zijn om afscheid van hem te nemen, maar ik denk dat je er erg goed aan gedaan hebt. Je krijgt straks je prachtige merrie op stal en je hebt dan voldoende tijd om met haar en Arthur aan de slag te gaan.
Hoe is het vandaag gegaan met Arthur voor de sulky? Succes met je examens morgen…

Claudia: Hoe was the Bodyguard? Wat een mooie foto van Calimero kwam er voorbij! Hoe is het oefenen met Misty gegaan vandaag?

Susanne: Fijn dat je pony’s weer lekker op het gras staan, daar zullen ze wel blij mee zijn denk ik. Laat je foto’s zien als je tweewieler na de verbouwing weer in elkaar zit? Ik ben benieuwd.

Mira: Als je twijfelt tussen een veulen of een wat oudere pony, zou ik eerder voor een 2/3/4-jarige gaan dan voor een veulen. Ik heb er destijds bewust voor gekozen om het veulen van mijn verzorgpony (Guus dus) te kopen, maar je moet je dan wel realiseren dat je de eerst komende jaren nog vrij weinig met je pony kunt doen. Natuurlijk is knuffelen heerlijk en kun je na een paar maanden af en toe wandelen, maar heel meer zit er de eerste twee jaar niet in. Als je daar niet bewust voor kiest kan het denk ik nogal tegen gaan vallen. Daarnaast weet je natuurlijk niet hoe de pony zal uitgroeien, maar dat zijn overwegingen die je zelf moet maken. Ik heb er in ieder geval geen moment spijt gehad dat ik Guus gekocht heb, maar als ik er een nieuwe pony bij zou nemen zou ik wel voor een oudere gaan. Dit omdat ik Guus meer heb gekocht omdat hij het veulen van mijn verzorgpony was. Niet wetende dat een jaar later Zoë ook van mij zou worden. :D Wel ontzettend leuk dat je overweegt een tweede pony aan te schaffen.

Blackflag: Wat een grappig filmpje!
Fijn dat je vanochtend net voor de buien weer terug was! Het windje was inderdaad wel aardig fris, maar we mogen niet teveel klagen…

Charlotte: Wat leuk dat je een veulentje gaat fokken. Het namen bedenken vind ik altijd zo ontzettend leuk en ik kan uren op internet zoeken tot ik de perfecte naam ben tegengekomen. Je gaat haar trouwens door een prachtige hengst laten dekken. :j
Wat een leuke foto’s van vandaag, ziet eruit als een geslaagde rit!

Sardis: Fijn dat het rijden met Joep weer goed ging! Leuk dat Joep en zijn ruitertje zulke vorderingen maken.

SammyFloor: Wat jammer dat je zoveel stress hebt door school en je daardoor ook niet zo lekker in je vel zit. Hopelijk ga je je snel beter voelen.. Ik ga met Zoë nooit alleen mennen, maar dat heeft ermee te maken dat Zoë gewoon te onervaren is en ik haar nog niet goed genoeg voor de wagen vind lopen om alleen op pad te kunnen. Toen ik een tijdje met een pony van een stalgenoot mende, ging ik wel eens alleen op pad als er niemand mee kon. Het heeft niet m’n voorkeur, maar soms wil je toch gaan en als er niemand mee kan dan kun je niet heel veel anders dan toch maar eens alleen op pad gaan… Je zou, zoals Mandy ook al zei, kunnen vragen of er iemand mee kan/wil fietsen? Dan is er toch iemand die in geval van nood in kan grijpen.

Mowgli4: En? Heb je nog wat actiefs gedaan met Mowgli? Het was vandaag, op wat buien na, wel redelijk weer.

Ayla: Fijn dat het goed ging in de bak met Sjors.. Oeh, wat ga je vanavond doen?
Hopelijk komt er morgen goed nieuws voor Boef! Ik ben benieuwd wat het is.

Lieselotte: Ach, arme Buck.. Het gaat ook niet echt lekker bij jou hé… Sterkte en beterschap voor Buck.

Fenna: Dat klinkt als een leuk ritje. Fijn dat alles goed gegaan is en de pony’s er weer goed bij staan.

Mandy: Dat klinkt als een erg leuke dag bij Stichting AAP! :D

-------

Ik heb zelf nogal een paar drukke dagen achter de rug, dus vandaar even een wat langere bijleespost dan normaal. Vandaag hadden de pony's een lekkere vrije dag en gisteren kwam mijn verzorgster en hebben we met Zoë wat vrijheidsdressuur gedaan. Ze pakte het erg leuk op en het was erg leuk om te zien dat ze aan het meedenken was. Volgend weekend gaat ze hopelijk weer voor de wagen. :D