[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:41

Mijn vader helpt me de komende paar weken nog even omdat Zoë wat onzeker kan zijn en ik het daarom fijn vindt als er iemand naast loopt die haar kan helpen als ze het even moeilijk heeft. Het hangt er dus een beetje vanaf wanneer mijn vader tijd heeft om te helpen, maar we gaan haar in ieder geval 1 keer per week voor de wagen zetten.

Fijn dat het zo goed ging met Astrid! Het lijkt me heerlijk om ontspannen met paard en wagen op pad te kunnen.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:41

SammyFloor, wat leuk!!! Morgen wordt het ook weer zalig weer!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:44

xCarpediem schreef:
Mijn vader helpt me de komende paar weken nog even omdat Zoë wat onzeker kan zijn en ik het daarom fijn vindt als er iemand naast loopt die haar kan helpen als ze het even moeilijk heeft. Het hangt er dus een beetje vanaf wanneer mijn vader tijd heeft om te helpen, maar we gaan haar in ieder geval 1 keer per week voor de wagen zetten.

Fijn dat het zo goed ging met Astrid! Het lijkt me heerlijk om ontspannen met paard en wagen op pad te kunnen.

Leuk! Heb je een bos vlakbij?

Ja, het is heerlijk om op pad te kunnen, en is ook fijn om eens ergens anders te kunnen rijden. :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:48

xCarpediem schreef:
Hoe heb je Sammeke apporteren geleerd? Daar ben ik wel benieuwd naar. :) Fijn dat je zo heerlijk van de pony's hebt genoten, het was ook zalig weer.

Het was Arthur :P Eerst voorwerp leren vastnemen op commando, ook geoefend van op de grond te leggen, en zo steeds meer afstand. Nu kan ik het een eindje verder gooien en pakt hij het, enkel het terugbrengen moet ik nog leren maar dit alles heeft hij geleerd op 1 dag dus dat vond ik wel voldoende :)

Wat fijn dat je fijn kon gaan rijden met Astrid! Lijkt me ook wel fijn :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:54

We hebben veel bos in de buurt, maar ik moet eerst nog even gaan uitzoeken waar we met de wagen kunnen rijden. Het nadeel is dat de wagen bij mijn oma moet staan omdat ik hem van de staleigenaren niet op stal mag zetten, we moeten dus eerst zo'n 15-20 minuten stappen om bij het bos aan te komen. Als Zoë straks meer kilometers gemaakt heeft is dat geen punt, maar voor nu is het bos nog wat te ver voor haar.

Oh, sorry! Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat Guus het wel een leuk kunstje zal vinden. :P

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:03

Omg dat touwbster te cool!!

Ik zit opgenomen :(

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:25

mowgli moet dat apporteren ook maar leren :+

aahh sterkte LS :(:)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:07

Wederom geen tijd om uitgebreid te reageren, sorry jongens. School, werk, pony's, huiswerk en dan ook nog iets als social life :+ . Dat zorgt voor een druk leven zeg maar.

Ik reageerde even om Lieselotte heel veel sterkte te wensen. Helaas heb ik zoiets van dichtbij meegemaakt en het wordt helaas regelmatig onderschat. Heel veel sterkte! Hopelijk ben je er snel weer bovenop.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:14

Pfff, ik moet dit even van me afschrijven hoor....
De pony's hadden in het gras gestaan vandaag, niks aan de hand toen ik ze terugbracht, alleen ietsje vrolijk. Dus even losgegooid en laten bokken. Alex was heel erg actief met bokken en ze waren ook lekker aan het spelen. Toen zette ik ze in hun paddock en daarna even voer gaan halen (ongeveer 5 minuten). En toen terugkwam stond Alex opeens te flemen (doet hij normaal nooit). Dus ik zo half-lachend, joh wat is er zo vreemd. Totdat hij zijn muesli weigerde en mondjesmaat wat at, waarbij elke hap tot gevolg een rommelende maag en boertjes gaf. Dus ik dacht meteen aan koliek en was met hem naar voren gelopen. Eerst temperatuur gemeten via het oor (hopelijk was dat de juiste plek, gaf in ieder geval een prima temperatuur) en daarna met hem gaan stappen om de darmen in beweging te krijgen. En gelukkig ging hij na een poosje halfdood achter mij aansjokken wat grasjes eten, dus dat gaf al aan dat het ietsje beter ging. Daarna op ons eigen erf weer even gevoeld (ik was maar een blokje door de buurt gegaan met hem) aan zijn buik en al een minder heftige reactie. Dus toen nog maar meer stappen en zelfs even draven, daarna wilde hij wel gras eten, zonder rare reactie van zijn maag. Dus ik heb m in het weiland gezet en nu een uurtje later liggen er keurig twee mesthopen met nette stevige mestballen. Ook was zijn buik niet meer hard en ik mocht er weer aanzitten, maar ik was toch wel even in paniek. Ik kan me nu ook echt niet meer concentreren op mijn leerwerk (heb een toets morgen). Maar ik ben blij dat ie weer normaal mest *\o/* Ook was hij alweer veel alerter naar mij toe, dus ik heb hem nu weer met Jorie in de paddock staan met hooi (ben bang dat ik anders morgenochtend een hoefbevangen pony heb van het voorjaarsgras). Maar waardoor hij nou opeens zo koliekerig was? Ik weet t niet, zit zelf of aan het water te denken dat misschien te koud was of dat ie een verkeerde plant had gegeten. Jorie had nergens last van, was wel aan de stress-schijterij doordat ze vriendje niet bij hem stond, maar zijn darmen deden tenminste nog normaal..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:32

Carpediem goed bezig, leuk! Hopelijk kan je vader vaak mee wandelen binnenkort :D

SammyFloor dat aporteren is schattig!

Charlotte fijn naar het bos geweest, heerlijk is dat hè!

LS sterkte!

Kale Mickey
Afbeelding

En Willem nog even stofzuigeren in de bak
Afbeelding

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:42

Hele reactie getypt alles weg, grmf

Wat een super leuke foto's van iedereen. Dat halster heel gaaf, ik wil artys sulky ook gifgroen gaan maken.

ls sterkte, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.

Zaterdag heerlijk gemend met zowel Arty als Mil.
Mijn concourswagen stond met 1 lekke band dus Mil voor de sulky gezet. De broek zit dan wel raar en dat weet ik, moet dit eens gaan aanpassen.
En gisteren heerlijk tutdagje gehad met de kinderen en de pony's. Ga daar nog even een topic van maken :)

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:50

Ik hoop het ook! Zoals het er nu naar uitziet zal ik vooral in de weekenden gaan mennen omdat mijn vader doordeweeks natuurlijk gewoon moet werken. Als Zoë wat meer gewend is aan haar nieuwe wagen en ik het idee heb dat we het samen goed kunnen, kan mijn opa (die het geweldig vindt) ook wel mee gaan wandelen, maar voor nu vind ik dat nog te gevaarlijk. In sommige situaties wordt Zoë onzeker doordat ik niet naast haar sta, maar ergens verstopt achter haar zit, en dat maakt dat ze soms een beetje in de stress schiet. Zodra dit minder wordt of weg is, durf ik het ook wel aan om anderen naast haar te laten lopen.

Wat is Willem knap, zeg! Die foto van Mickey is trouwens ook erg leuk. :D

Fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad, testebeest.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:14

Iedereen bedankt voor de leuke complimenten over de foto's van Lady!
Ik zie weer leuke dingen voorbij komen, wat een leuk hartje op een voskleurig kontje, en wat is Willem lekker aan het stofzuigeren in z'n 'nakie' :+ (ik vind mijn paard zonder deken net naakt, vandaar :P)
Fennadev dat is wat minder.. |(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:46

Haha naakt :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:25

Oh jee. Helemaal vergeten op Fenna en Lieselotte te reageren. Ik had het al gelezen en dacht dat ik ook gereageerd had, maar niet dus. Sorry meiden!

Heel veel sterkte de komende tijd Lieselotte. Hopelijk ben je snel weer de oude. :(:)

Dat was vast even schrikken Fenna! Gelukkig is het allemaal goedgekomen. Hoe is het nu met Alex?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:36

lobkew schreef:
Wederom geen tijd om uitgebreid te reageren, sorry jongens. School, werk, pony's, huiswerk en dan ook nog iets als social life :+ . Dat zorgt voor een druk leven zeg maar.

Ik reageerde even om Lieselotte heel veel sterkte te wensen. Helaas heb ik zoiets van dichtbij meegemaakt en het wordt helaas regelmatig onderschat. Heel veel sterkte! Hopelijk ben je er snel weer bovenop.

Klopt ik herkende donderdag mijn ouders niet meer de begeleiding thuis niet meer wist niet wie ik was en hoe oud is was waar ik was en was de wanhoop nabij, non-stop zijn ze bij me gebleven, tot het ggz na 1,5 week eindelijk bleek te komen kijken (is me verteld ik wist niks meer) ze waren 5 minuten weg en in die 5 minuten heb ik iets vreselijks gedaan loeiende sirenes en tja hier zit ik dan mag van geluk spreken dat ik dit kan typen, wil graag naar huis dit is niet goed voor me hier... Heb zo een gesprek.

Mikk en Willem kaal knappe bontjes

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:38

Heel even paardjes geweest met streng toezicht heb ze pas 1 keer gezien weer
Afbeelding

Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:43

Afbeelding

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:36

Alex steelt nu weer Jorie zijn voer, die voelt zich dus weer helemaal zichzelf. Hij staat nu ook in zijn nakie, is veel te harig om onder een deken te proppen :+

Veel sterkte LS, beterschap! :(:)

Ik zal een poosje niet mennen, kan moeilijk mijn pony's meenemen naar Sevilla, maar ik ga ze zeker wel missen, vooral door dat schrikmomentje van gister met Alex...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:18

Jeetje, Lieselotte. Wat heftig dat je dit allemaal mee moet maken. Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen de komende tijd en ik hoop dat je snel weer de oude bent en naar huis mag. Wel fijn dat je even bij je paardjes langs kon, het lijkt me dat je die wel nodig hebt in zo'n moeilijke situatie.

Fenna: Fijn dat Alex weer helemaal zichzelf is. Hier staan ze ook in hun naakie hoor. Ze hebben hun eigen winterjas nog half aan. :+ Wat ga je doen in Sevilla? Of heb ik daar overheen gelezen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:51

Wat een heerlijk koppie heeft Amadeus! Sterkte LS rustig aan.

Poownie net nog even <3
Afbeelding

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:56

LS_fotos, sterkte! :(:)

Knappe Willem!
Lief testebeest!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:08

LS, sterkte! Doe rustig aan

Willem is echt knap zo <3

Super lief Testebest !

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:12

Lot, veel sterkte! :*
Hopelijk komen er snel betere tijden voor je aan. :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:32

Wat is ie knap die Willem!

Dat is schrikken Fenna gelukkig is het goed afgelopen

Wat een verschrikkelijk schattige foto testebest!

Ik probeer een beetje bij te lezen maar ben erg moe maar doe mijn best
Hier even lekker gewandeld met Pip en Max heerlijk
Afbeelding