[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:55

Goedemiddag dames!

Ben hier een paar dagen niet geweest dus heb wat bij te lezen, doe ik vanavond even :)

Valesca is erg uitgezwaard dus ik moet haar toch een graaskorfje om gaan doen... :(
Land is teveel gegroeid in een korte tijd dus ik heb geen andere keus...
Vind het wel zielig maar goed, een hoefbevangen of insuline resistente pony is nog zieliger....
Ze komt savonds op stal dus dan mag die af. Maar op het land gaat die gewoon om.

Borisje

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:28

Ik wil gras, heel veel :')
Wij hebben het van het voorjaar opnieuw in moeten zaaien, helemaal omgeploegd omdat er vrijwel niks groeide. :=

Nu moeten de beesjes wel wachten tot het najaar tot ze er weer een beetje opkunnen, echt heel jammer en ook wel zonde voor ze, geen gras en dus minder ruimte.
Maargoed tis voor een goed doel, en het is óf helemaal bijna geen gras, óf nog ff wachten en dan wel gras!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:31

Nou je mag wel wat van mij hebben hoor :=
Opzicht valt het wel mee, land staat niet helemaal VOL ofzo maar het is gewoon zo rijk dat ze er heel snel heel dik van worden. Meerdere paarden staan al met een korfje omdat het gewoon niet bij te houden is qua training etc.
Valesca krijgt echt niks meer bijgevoerd terwijl ze dat in de winter wel moest omdat ze gewoon te mager werd :\
Echt heel lastig...
Snel laten beleren voor de kar, dan kan ze wat meer werken.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:18

Is inderdaad lastig om je pony goed op gewicht te houden wanneer het gras zó hard groeit! Mijn shetten krijgen er elke paar dagen een nieuw stukje bij, om te voorkomen dat ze teveel eten. En gaan elke nacht op stal. Mijn grote shetlander is namelijk vorige winter hoefbevangen geweest en dat wil ik écht niet nog een keer mee maken. :n

Een vraagje over bitten: welk bit is nou echt het 'vriendelijkst'? En welke gebruiken jullie?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:20

Een passend bit is het vriendelijkst.

Dikke bitjes zegen ze vaak van dat ze vriendelijk zijn, maar dan krijgen die kleintjes hun mond bijna niet meer dicht (en dat is weer niet vriendelijk). De een vind een dubbel gebroken bitje het fijnst, de ander enkel gebroken, en weer de volgende vind een ongebroken trensje juist weer het fijnst.

Ik heb mijn pony's dus op van alles lopen, ongebroken, enkel gebroken en dubbel gebroken.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:21

weet je wat ook grappig is?

in de sloot rijden :+

Maar! ze is wel een x aleen het erf afgeweest :#

terwijl ze dat nooit doet :S

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:19

Leuke foto's zijn er weer voorbijgekomen!

Heb ik nou zo'n goed opgevoede pony die mijn veters strikt, of maakt hij ze gewoon los? }>
Afbeelding

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:29

hahah die foto :P
ik heb gras genoeg dank je :P

ik voel me echt helemaal gaar!
ik ga zo de auto even bij vrienden laten zien... en de fiets erin gooien.
ik spreek jullie straks misschien.
doeggie

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:47

Die foto ! _O-

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:19

Dennis schreef:
Een passend bit is het vriendelijkst.

Dikke bitjes zegen ze vaak van dat ze vriendelijk zijn, maar dan krijgen die kleintjes hun mond bijna niet meer dicht (en dat is weer niet vriendelijk). De een vind een dubbel gebroken bitje het fijnst, de ander enkel gebroken, en weer de volgende vind een ongebroken trensje juist weer het fijnst.

Ik heb mijn pony's dus op van alles lopen, ongebroken, enkel gebroken en dubbel gebroken.

Bedankt voor de reactie/uitleg! :) Mijn grote shetlander Sunny loopt op een enkel gebroken bit en dat gaat prima, misschien is het niet verkeerd om ook eens een keer een dubbel gebroken bitje te proberen. Ik ga volgend jaar beginnen met het beleren van mijn andere shet, waar kan ik dan het beste mee beginnen?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 01:15

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 06:50

goeiemorgen. :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:44

Goedemorgen!

Missroxy: Punette wordt ook echt alweer veel te dik. Ze loopt nu niet zoveel, omdat mijn zusje en ik niet zoveel tijd hebben. We proberen 2x per week aan te houden, maar dat wil nog niet echt lukken. Ze staan ontzettend schraal en krijgen elke dag een klein stukje gras erbij. Dat hebben ze de volgende dag als wij komen ook alweer helemaal tot op de wortel op. Straks als mijn zusje weer wat meer tijd heeft, gaat Punette wel weer vaker aan de lange teugel en vooral wat intensiever. Het is wel heel lastig, Jolly en Miracle zijn prima op gewicht, Miracle krijgt elke dag een klein handje biks omdat hij het toch wel erg te verduren heeft met die dikke vacht van hem.

Sunny: Dat is erg moeilijk te zeggen. Sommige pony's lopen op een ongebroken trens beter, sommige op een enkelgebroken, sommige op een dubbelgebroken. Ik heb toen ik nog bitten had, Punette met een enkelgebroken en met een dubbelgebroken geprobeerd, op de dubbelgebroken liep ze beter. En dan was er ook nog verschil tussen bustrens en watertrens. Het is echt gewoon een kwestie van proberen. Let er inderdaad vooral op dat de maat goed is en dat het bit niet te dik is.

Fabie: hmm, lastige zaak! :P Dat zou Jolly nou ook doen, die apporteert zonder dat we het hem aangeleerd hebben. Je hoeft alleen maar iets voor zijn neus op de grond te gooien en hij pakt het voor je op :)

Desa: ik ga je site even bekijken!

Gisteren waren de pony's weer lekker druk, de verkoelende plensbuien deden hen blijkbaar goed! Vooral Punette was druk, ze liep te showen zoals ze nog nooit eerder heeft gedaan. Netjes de kont eronder, en bijna niet meer wijd van achter! (overblijfsel van haar overgewicht) Ook presteerde ze het om een perfecte wending om de achterhand te maken, jammer dat ze dat nooit doen als je het ze vraagt!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:17

goedemorgen

DeSa: leuke website

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:18

Goedemorgen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:39

:wave: Meld me ook weer.
Lig nog steeds stilzwijgend in mn bed, die keelgriep heeft doorgezet helaas, was er flink stuk van.
Hele nachten liggen hoesten en slijm niet kwijt kunnen, bah. :n
Ben nu eindelijk iets minder benauwd, maar kan nog niks..
Mn zusje doet mijn ponies vandaag gelukkig, maar ik mis ze wel :(

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:23

*meld zich weer* wat een leuke foto met die veters, intelligente poown! :))

BarbaLala, beterschap! :\

Ik wil even een filmpje met jullie delen die ik zonet even in elkaar heb gemixt. Jep, de tekst gaat NOGAL snel, maar aanpassen duurde weer een flinke tijd, daar had ik niet zo'n zin in :o Filmpje gaat over Flip die transformeert van baby naar hengst! Leek me wel leuk om te maken, hij is nu zo veranderd dat je écht... veranderingen ziet! :))

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:52

ahw schattige flip. :+:
wie was de moeder van flip eva, volgens mij ken ik die merrie. :o

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:53

Middag :wave:

Wat een leuk filmpje!
En wat hij een naarling zeg, hij is prachtig opgedroogd!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:45

Hij zag er echt niet uit toen 'ie jonger was inderdaad :+ Daarbij nog meegeteld dat hij schuurt.. :\ Eigenaresse van Flip's zoon vond dit niet erg, ze waren helemaal blij. We hebben uiteraard voor de dekking wel verteld dat Flip lichte ZE had, dit was geen probleem (veulentje houden ze :j )

Moeder is.... Dolly! :j

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:35

wat een leuk filmpje!! :D

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:58

BarbaLala : Beterschap !

NHevaVD : Leuk filmpje :)

Goedemiddag ,

Heb de pony's weer ff een flinke poetsbeurt gegeven :)

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:58

zit echt te denken... en te twijfelen... is het nu wel de goeie periode om te castreren? omdat je zo met de vliegen zit....

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:59

Kan gewoon hoor.

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:02

nou dat vraag ik me af.
er word heel veel ook op bokt gezegt, dat het tussen mei en september niet echt de goeie periode is. omdat er teveel vliegen zijn, dit ivm infectie.