[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:37

whahaha susanne je foto geweldig :') _O-

patricia een goeie plek vinden voor je uk is echt een drama, zelfs hier omgeving egmond is t echt verschrikkelijk.
heb t hier maar opgegeven om milk nog dichterbij huis te krijgen, waar ik ook de bak mag gebruiken -O-
shetten zijn veelal niet welkom omdat t geen dressuur, spring of cross paarden zijn -O-

ingrid ik heb em nu in delen op foto _O- als t allemaal mee zit kan ik volgende week weer cruisen..
maar dit was em voordat ik em sloopte :') :+
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:46

Wat een geweldige foto! :')
Ik had laatst de paarden in de achtertuin gezet. Deze hebben leeggehaald om opnieuw te bestraten etc :=

Afbeelding

Ben erg benieuwd naar je sulky straks Nathalie!

Spannend Ingrid!

Verder kan ik het slecht bijhouden sorry :o probeer wel mee te lezen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:13

oh gaaf je paardjes in de achtertuin, als de schutting hier bij ons nieuwe huis staat kan ik milk ook in de tuin zetten *\o/*

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:31

Haha zei al van laat het maar zo, vet luxe een paddock en privestrand aan huis :')

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:34

Haha geweldig die pony's in huis en tuin. :')

Ik loop wel tegen een puntje aan waar ik wel tips voor kan gebruiken. Spinner had bij mijn vader ook al het probleem dat ze heel druk werd als ik jimmy uit de wei haalde en ging rijden. Ze wordt dan onrustig en hinnikt constant.

Nu wil ik het rijden binnenkort weer op gaan pakken, maar ik wil er eigenlijk wel eerst mee gaan oefenen dat spinner wat minder onrustig is als Jimmy weg gaat.

Nu ben ik van plan om dagelijks met voeren Spinner in de stal te zetten en dan Jimmy in de schuur te voeren en daarna gewoon weer terug te zetten en dit langzaam uit te breiden.

Maar misschien dat een van jullie nog andere tips heeft?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:40

Staan dus met zn 2en? Dat probleem heb ik ook helaas. Toen ik er 3 had staan niet omdat er 2 achterblijven. Sunshine die hier boven op foto gaat echt als idioot lopen hinniken en rennen. Zal blij zijn als er volgend jaar hopelijk veulens bij lopen.
Heb weinig tips verder :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:48

Chip deed dat in het begin ook als ik Switch bij hem weg haalde. Heb er eigenlijk niks mee gedaan. Hij is er nu aan gewend en blijft gewoon rustig nu.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:08

Blij dat ik het ruwvoer zelf in de hand heb, hier hebben ze dat bijna altijd ter beschikking (probeer onbeperkt altijd).

Hier staan ze ook aan huis, vind het zo een luxe. Hoop dat het in de toekomst zo blijft ook als ik uit huis ga of tenminste bij een weide dichtbij :') .

@Susanne, Leuke foto zo in huis, hier loop ik ook zo het huis in met de pony's :+ .

Ze zijn gewend hier ook dat ik gelijk welke kan uithalen en meenemen ook als er maar 1 achterblijft... ze gaan gewoon eten dan. Eigenlijk nooit geen punt van gemaakt gewoon meegenomen en gaan.

Alles gaat verder goed, Oreo z'n zaakje zit wat dik maar dat is niet vreemd. Had even leuk contact met iemand die interesse had tot het toch bleek voor z'n zoontje en dochters te zijn.. Staat nochtans in mijn advertentie dat hij voor een (jong) volwassene is en niet voor kinderen (wie weet als de hormonen weg zijn wel) :n .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:17

Nathalie bij Valkering in Egmond ad Hoef mag je mennen in de bak. Daar staat ook een andere menner die ik ken en zij ment daar ook in de bak.

Fijn dat het met Oreo goed gaat na de castratie.

Mirriej, geen tip helaas. Mijn pony heeft er nooit aan kunnen wennen (Mickey). Die had enorme verlatingsangst en dat is nooit verbeterd helaas.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:23

suus helaas is t bij valkering vol -O- al gevraagd daar voor stalling.
mirriej hier heb ik t ook met milk dr maatje die is helemaal in love met milk, maar o wee als ik dr weg haal hij blijft net zolang rennen in de paddock tot ze terug is :=
misschien helpt wat speelgoed in de paddock neer leggen, dat wil hier nog wel helpen tegen t verlatingsangst maar verder eigenlijk gewoon negeren dat werkt het beste.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:25

Ah dat is balen, misschien kan je op een wachtlijst ofzo als ze die hebben.

Eerst mocht je wel mennen toch in de bak waar je nu staat?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:27

Ik zou idd zeggen gewoon gaan, zorgen dat Spinner voldoende ruwvoer/gras oid tot zijn/haar beschikking heeft en dan wordt het waarschijnlijk vanzelf minder. Alleen heb je idd pony's/paarden die er niet aan wennen en onrustig blijven.. dat deed Fleur ook toen ze nog samen met Sjors bij mij in het dorp stond. Wanneer ik ging en terug kwam gilde ze, maar als Sjors uit zicht was stopte ze en ging ze rustig eten :+ Maar opbouwen lijkt me het proberen waard en altijd zorgen dat Spinner iets 'te doen' (plukje hooi oid) heeft als je met Jimmy weg gaat.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:33

Mijne rennen in de binnenbak of buitenbak. Ze zijn zowiezo niet zo rennerig. De dames staan liever rond te kijken naast elkaar. Ze rennen paar keer per week in de bak.
Afbeelding
Caya kan ook niet alleen blijven. Gelukkig woont beauty bij ze. Dan is beauty er altijd als ik met 1 enkelspan rij.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:38

Zamora schreef:
Haha zei al van laat het maar zo, vet luxe een paddock en privestrand aan huis :')

[ [url=m/itGr82.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk zeg

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:42

Haha Susanne wat een leuke foto!! <3

Zamora; ook gezellig, in de achtertuin :-)

Nathalie een hca zit dan toch veel lekkerder? Lijkt me niet zo comfortabel? Wat heeft deze voor voordeel tov een hca?

Mirriej dat is inderdaad lastig en blijft vaak moeilijk. Ehhhhh nog maar 1 erbij dan? :-)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:44

Nathalie is toch een bankje aan het maken op de sulky? :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:58

yes komt idd bankje op aangezien ik zo slim was en mijn stoeltje had gesloopt nog voor een strandritje... _O- (gaat opzoek naar filmpje waarin ik mezelf aan mijn sulky vast klem, en milk rustig gallopje doet op t strand)

mijn hca was flink van binnen uit aan t roesten als een malle, wat ik overigens ook echt een nadeel vind aan de hca...
ingrid het valt mee hoor moet zeggen dat ik op deze ook best lekker zit, en hij is nog lichter dan de hca en had op t moment van kopen geen geld voor nieuwe hca.
maar goed ondertussen is de winter er tussen gekomen, en verhuizing naar nieuwbouw woning dus t schoot niet echt op qua vernieuwen.

maar nu is ie bijna zo goed als af alles is geverfd moet nu enkel drogen, ook t lamoen dicht gemaakt ipv open. komt bankje op met verwisselbare kussens, gewone kussens om mee rond te cruisen en speciale wedstrijd kussens gewoon voor show.
*\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:06

Nog lichter dan een HCA? Volgens mij vlieg ik dan met Sjors en Boef :') En hoe erg een HCA roest valt wel mee toch? Ik rijd er al 2 jaar intensief mee (bos, strand, wedstrijden etc) en mijn HCA heeft vrijwel geen roest :n Als je er veel mee op het strand rijd, dan heeft 'ie wel wat meer 'verzorging' nodig ivm het zout natuurlijk. Je deed 'm trouwens weg omdat je een bankje wou ivm je zoontje, niet ivm de roest toch?

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:08

yup maar hij begon ook van binnen flink te roesten helaas..
maar kan niet wachten tot hij klaar is, en vooral dat t weer dan een stuk warmer is dan nu want t is nu maar steen koud :brr:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:10

Ben benieuwd hoe hij eruit ziet straks en hoe hij zit!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:11

Romy heeft nu toch jouw HCA trouwens?

Ik vind de kou wel meevallen, gevoelstemperatuur overdag is hier goed te doen. Al heb ik liever 20 graden natuurlijk :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:11

Jaaaaa wil ook weer 20 graden. Alf niet die doet het beter in deze temperatuur:-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:17

Gaan nu juist de goede kant op. Kou is voor m'n gevoel al een tijd weg. :) Zondag was heerlijk bijv, mogen echt niet klagen voor deze tijd van het jaar!

HCA en roest? Heb nog niets kunnen ontdekken na ruim 2 jaar. Heb er ook nog nooit iemand over gehoord.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 12-04-17 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:17

ik vind vooral de wind echt zo koud, en ik ben echt een koukleum geef mij maar graadje 15/20 vind ik wel lekker

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:21

Suus, je foto is geweldig! :))