35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:16

:D leuk filmpje!!
Zo ik ben weer thuis, de smid is weer geweest
Straks nog even aan de wandel :+
Fijne dag allemaal

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:51

Vanmiddag naar een vriendin geweest en de Excellent Shetty bekeken en ik mocht er ook even in stap mee mennen met haar shetlander die M loopt.
Wauw wat leuk.
Dit was een gewone uitvoering, met gewone veren en rem, spoorbreedte 125 cm.
De instap is mooi ruim en je hebt genoeg beenruimte, ik kan mijn beide knieën niet buigen tot 90 graden, maar dit was geen enkel probleem, ze had er wel een bokkussen op maar dit was niet een erg hoog kussen.

Wanneer mogelijk zou ik graag luchtvering erop hebben, want dit schijnt erg comfortabel te zijn.
Zal binnenkort eens een afspraak maken met Kroeger in Arum :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:48

ulfeino: dat is fijn!

Moet zeggen dat er tegen de luchtvering ook wel een hoop tegenstand is hoor. Ze lopen leeg en het veert niet direct beter hoor. (ik had die kraay tweewieler met luchtvering)

Ik zou iig nooit meer die tweewieler van kraay (of lemerij, is dezelfde) kopen

Overigens verkopen T&H ook sulky's voor mini's en shets. Ik heb daarmee gereden met proefrijden spook, vond het een goed uitziend, stevig gebouwd en toch lichtgewicht dingetje. Het is dat ik een HCA heb anders had ik daarna gekeken denk ik

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:20

Leuk filmpje Ulfeino!!

Bubbles en Fristy lopen inmiddels samen voor de koets! Nooit gedacht dat tweespan zo leuk is.

Afbeelding

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:28

Toydoll: dank je voor de reactie, zal eens even googlen

Prairiewolf: jij ook bedankt, vind het 2 span er erg leuk uitzien, heel veel succes met oefenen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:34

K heb vanavond een stuk gefietst met Toet. Mooi dat ze het vond! Lopen en oortjes er op, staartje omhoog. Leuk man! Alleen op de terugweg was ze moe hihi..

Hoe vervoeren jullie jr kleintjes in een 1.5 prds trailer? Gewoon los?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:40

Karev: leuk ik heb Kyara ook wel eens naast de fiets.

Kyara heb ik altijd gewoon vast aan de buis.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:44

Ook als die een stuk hoger is dan pony? 85 cm

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:57

Zooo fristy leert snel! Wauw :D

Ik heb mijn trailer aangepast en kan stangen verlagen naar mini hoogte (anders staan ze op Welsh A hoogte).
Als stang veel hoger is dan pony is het niet zo gevaarlijk hoor, ik zou hem aan twee kanten vast zetten aan de stang links en rechts, dat ie geen rondjes kan gaan lopen en dan blijft ie wel staan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:58

karev schreef:
K heb vanavond een stuk gefietst met Toet. Mooi dat ze het vond! Lopen en oortjes er op, staartje omhoog. Leuk man! Alleen op de terugweg was ze moe hihi..

Fietsen is leuk he :D:D:D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:40

De buis zit op standaard hoogte, ze kan er onderdoor lopen.
Maar ze heeft nog nooit lang in e trailer gestaan, niet verder dan 1 km, nu ik van plan ben een tweewieler te kopen en grotere afstanden met haar in de trailer zal rijden denk ik dat ik de hoogte aan ga passen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:47

Ik wil nl met haar naar het water. Ze jan natuurlijk gewoon vast staan maar stil staan is daarbij lastig..Tis een draai kont. Maar als ze midden in de 1,5 vast staat heeft ze geen enkele steun? En los dan?

Ben nog niet zo thuis in kleintjes vervoeren hihi

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:03

Toen we Kyara ophaalden destijds hebben we haar wel los gehad in de trailer, maar voor mijn gevoel lijkt het me dat ze meer steun hebben als ze vast staan, maar goed dat is mijn gevoel erbij of het idd zo is weet ik niet :)

Als je regelmatig met kleintjes rijdt is het denk sowieso handig om op een later punt stanghouders te plaatsen.
Ik moet ook nog even kijken hoe ik e.e.a. wil hebben als ik tzt met haar en de tweewieler eropuit wil.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:05

ik heb een vrachtwagen gehad en had mijn Merens daarin staan en Vliegje stond los. Ik nam dan 2 hooibalen om de boel af te sluiten. Vliegje stond dus altijd achterste voren en los in de wagen, lekker hooi te eten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 22:48

Bijgelezen maar ben ff druk :-)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:23

IngridM schreef:
Bijgelezen maar ben ff druk :-)

Ja hier ook, even heel druk geweest met werk, helpen bij mijn ouders
en straks ga ik met mijn kleine viervoeter naar de mini meeting in Havelte
zo eeeeeeen zin..hopen dat het weer een beetje meevalt
En voor jullie allemaal eeeeeen heeeel fijn weekend *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 16:43

Ik zie leuke foto's voorbij komen en een prachtig appaloosa 2-span ! Joehoeee goed zeg !! echt leuk prairiewolf !

Karev; was dat de 1e keer fietsen ? Leuk he, deed ik met Alf ook voor ik mijn poot brak haha. Ga ik straks ook weer doen :D

Ik heb gisteren Alf verhuisd naar een andere stal. Op de stal waar hij stond kregen ze vanaf het moment dat ze het land afkwamen (3/4/5 in de middag) tot de volgende ochtend geen ruwvoer meer. Geen stro'tje, geen hooi, geen kuil; niets. Dat is dus bijna 16 uur zonder ruwvoer! Ik heb dat niet geweten toen ik daarheen ging met Alf. Om dat te compenseren deden mijn stalgenootjes 's avonds een hapje geven maar dan die 3 happen zet ook geen zoden aan de dijk voor een maagvulling. Voelde voor mij helemaal niet goed dus ik was op zoek gegaan naar een andere stal. Gisteren is hij verhuisd.

Het ging super super goed. Hij is helemaal het mannetje daar, windt iedereen om z'n vinger (iedereen roept 'wat is ie leuk zeg!') en heeft gelijk al een nieuwe liefde gevonden. Ze gaan 's avonds wel in een box (eerst stond hij 24/7 buiten in schuilstal met uitloop) maar wel met zoveel ruwvoer als ik dat zelf wil. Voelt stuk beter.

Zijn nieuwe vriendin:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IngridM op 16-05-15 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:44

Nobje: leuk, Havelte is mooi.

Vandaag druk dagje, zoonlief vanmorgen naar voetbal en zelf toen even met Elina bij een wedstrijd wezen kijken, het was de bedoeling om even Bixie te kijken, maar dat begon later dan verwacht, toen we stonden te kijken viel er een pony combinatie, de pony had geen ijzers met proppen en door de droogte eerder en nu de regen, het toch wel wat lange gras, was het spek glad.
Pony ging gelijk weer staan en was heel erg braaf, meisje huilde, moeder er naartoe, jury uit de auto, maar er toen toch weer op en de proef uit gereden.

Toen wedstrijd van zoonlief gezien, moesten winnen, maar verloren helaas :(

Boodschappen gedaan, spagetti gemaakt en toen snel met Elina naar les.

Ze stond voor morgen op de wachtlijst voor de F2 proef, maar hoorde vanmiddag dat ze toch nog mee kon doen :)

Nu lekker thuis even op Bokt en een spelletje op Facebook, zo koeien uit de wei halen, wat eten en lekker voor de buis :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:50

Ingrid: groot gelijk dat je verhuisd bent 16 uur zonder iets om te knabbelen is niet normaal.
Prachtige foto <3

Kyara staat overdag buiten, ze krijgt iedere dag een heel klein randje gras (hoog gras, wordt steeds hoger, haha)
Ze gaat rond 7-8 uur naar buiten en ook rond die tijd 's avonds weer naar binnen, ze heeft een kleine box met aan 2 kanten een muur en 2 kanten een hek, hij is ongeveer 1,5 bij 2,5, naast haar staan kalfjes.
Ze staat op gewoon stro, als ze naar binnen gaat krijgt ze een halve Pavo koek en voor ik naar bed ga krijgt ze een handje hooi.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:55

Ingridm bij mij iig wel. Ik weet niet wat ze de eerste 5 jaar van haar leven heeft gedaan :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 16:59

haha Karev. Daar heb ik mazzeltje mee; ik weet precies wat er met Alf is gedaan en gebeurd. Vind ik stiekem toch wel fijn. Ik ben 2e eigenaar en heb hem van de fokker gekocht.

Ja Ulfeino; 16 uur is veel te lang; na 4-6 uur kunnen ze al maagzweren krijgen. Stro'tje knabbelen is ook lekker en goed !
Ik word trouwens al moe als ik alleen al maar lees hoe jouw dag eruit zag hahaha.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:27

Mijne komt uit een hennepkwekerij waar ze bij toeval 5 verwaarloosde exemplaren vonden....gok dat er weinig mee gedaan is aangezien eten geven ook teveel moeite was hihi

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:04

waren ze zeker wel lekker rustig van de luchten Karev _O-

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:07

Hahaha.....chill

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:57

Prairiewolf wat gaat hij goed,echt toppie!!!
Nobje hoe was Havelte?
IngridM groot gelijk heb je!!!
Wat een tijd zonder eten niet normaal,fijn dat je dat nu zelf kan regelen
Leuke nieuwe vriendin heeft hij :D
Spes gaat om 5 uur op de wei en komt om 17:00u weer binnen
Krijgt hij 1 wortel en een netje hooi
Hier ook 2de eigenaar van de fokker af