Nmprs merriekeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Re: Nmprs merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:19

Marty had volgend de jury een 'vlotte' tweede premie :) Hij heeft iets een onderhals en had volgens de jury iets te weinig uitstraling, waarmee hij volgens mij bedoelde dat hij te braaf was ;) Ik was er juist superblij mee dat hij zich keurig gedroeg :D Hij is tenslotte kinderpony in opleiding ;) Ik ben heeeel tevreden over vandaag :))

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:30

Ik heb echt een super leuke dag gehad, Falke heeft het erg goed gedaan +:)+
Hij liet zich goed zien en behaalde een 1e premie en liep als 2e vooraan :D De jury had geen commentaar alleen de vraag waarom hij geen hengst meer was, ze hadden hem graag voor de fok gebruikt.. Ben super trots op hem ;)!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:02

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Wij hadden ook een zeer goede dag.

Mevrouw is stamboekopgenomen en kreeg zelfs de complimenten over hoe netjes haar knieen waren. Ze is gemeten op 91 cm, toch veel minder reus dan ik dacht, haha.

In de ring met het wachten op de andere kandidaten stond mevrouw gewoon te slapen, haha. Haar drag en stap waren daar dus ook naar. Arme pony. We zijn een na laatste geworden met een derde premie. Met het commentaar dat ze te dik was en zich niet had laten zien in haar bewegingen.

Al met al dus zeer tevreden ze heeft zich keurig gedragen voor de eerste keer van huis weg.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:18

zooo wij zijn ook weer thuis, en *trots* 1e plaats, 2e premie! (geen 1e in de rubriek) :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:23

Iedereen tot nu toe gefeliciteerd met de behaalde resultaten,...ik wil foto's!!!!!!
Was al erg genoeg om verplicht thuis te moeten blijven,dus kom maar op met alle verhalen en foto's

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:26

foto's van ons moeten nog komen, Flicka had een derde premie. over het geheel heeft ze het voor ons tot een leuke dag gemaakt, hoewel ze op een gegeven moment voor we de ring inmoesten echt inkakte, het is ook zó lastig dat je geen tijden weet van tevoren. in ieder geval was Flicka behoorlijk stuk, en ze was het ook behoorlijk zat, wilde écht niemand meer in d'r buurt hebben, het arme ding.
hoe dan ook, ik ben trots op m'n meisje, hoewel ik het wel apart vond dat ze met een derde naar huis ging, en voorgaande jaren met een tweede, zonder training en in forse overconditie...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:35

Trek het je niet aan,het zijn toch momentopnames,...en best wel heel wat indrukken voor ze ;)

Wij hadden verleden jaar ook een 3e premie met kleine Kaylee, normaal zo opgewonden standje en door al die indrukken daar leek het net een lamgeslagen lammetje :P
Zwarte kaylee daarentegen vond het allemaal zo geweldig die showde zichzelf wel,1b premie,...

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:39

(wij met dank aan het geleende halster van merrieveulen trouwens!) ik vond het erg vreemd dat jullie een 3e hadden, ze leek lekker te lopen in draf...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:52

:Z

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:55

en stef is moe...
arme stef.
lekker douche en op de bank hangen stef?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:56

:j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:00

ik wil ook douchen...
maar pa is de wasmachine aan het aansluiten dus kan even niet..
maar ik wil ook slapen...

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:15

Heb je nog voetjes over Stef? :D Bedankt voor de hulp, ik ben alleen vergeten je te...%%$#..je weet wel.
Ik ben erg tevreden over mijn dametjes. Er werd enorm streng gekeurd (vond ik) .
Matar kreeg een 2e premie met de opmerking dat er helemaal niets op haar was aan te merken, een mooi paardje, alleen...ze leek niet op een jaarling (wat ze dus wel is) maar meer op een 2 of 3 jarige...tja laat ik daar nou net niets aan kunnen doen! :o
Ze heeft zich niet echt goed laten zien, ze kan het wel maar was erg ritserig en schrikkerig. (ervaring)
Dream ook een 2e premie met als opmerking een iets arm bespierde hals (waar ik me in kan vinden) en weinig uitstraling. Ook daar kan ik me in vinden want mevrouw liep in de ring met een gezicht als een oorwurm..als ze kon wijzen had ze naar mij gewezen en iets gezegd in de trant van: ZIJ...ZIJ was het die mij dwingt hiernaartoe te gaan en een dom rondje te lopen!! :z
De paardjes van mijn vriendinnen hebben het ook allemaal erg goed gedaan, met als uitschieter Mariska Selman die als ik het goed heb met 4 1e premies op zak naar huis kon.
Wat ik zelf vind van de merriekeuring...hectisch, rommelig en echt waardeloos dat je geen tijden weet, nu ben ik een officieel erkend neurootje als het om dit soort dingen gaat maar je kunt er geen touw aan vastknopen, sommige rubrieken gingen razendsnel zodat je de zenuwen had of alles wel zou lukken.
Linda had trouwens, als ik het goed zeg, de veulenkampioen= of kopplaats veulenrubriek, dat weet ik even niet meer.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:21

gefeliciteerd!!!!! super zeg :D ook voor degene die hier nog niet zijn ;) ik heb prachtige resultaten voorbij zien komen *D

Silver is 1B *\o/* ik ben echt enorm trots op dr. ze heeft zich heel netjes laten zien

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:24

standfotootjes, actie volgt nog hoop ik, dr zijn genoeg foto's gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:32

Iedereen gefeliciteerd met zijn resultaten!

Hier ook hele goede resultaten waar ik zeer tevreden over ben!!! Beide een 2de premie op de tweede plaats!

Mijn twenter merrie heeft in de basis minimaat een nette 2de premie tweede plaats gehaald! Ze vonden haar een mooi type (goed opgesteld ook) maar mag wat meer beweging hebben. Eerste plaats was ook een tweede premie, er waren geen eerste premies gegeven in haar rubriek.
Ze mocht als eerste de ring doorstappen maar werd net op het eind ingehaald door een paardje dat volgens de jury betere kon bewegen. Na Lola kwamen alleen maar derde premies, dus we hadden geluk!
Mijn meisje zag er in ieder geval super uit en ben heel erg trots op haar!

Afbeelding

Mijn jaarling hengstje heeft het ook erg goed gedaan!!! Hij mocht als vierde rondstappen in de ring (van 10 deelnemers!) en alleen de eerste vier kregen een eerste en tweede premie! Daarna allemaal derde premies dus we hadden weer echt mazzel!
Ze vonden zijn beenwerk (beweging) goed, hij mocht wat meer hengsten allures krijgen en moest zich nog meer ontwikkelen. Nou dat komt helemaal goed, dus ben echt zeer tevreden!
De 1 en 2 jarige hengstjes hadden zowiezo maar heel weinig eerste premies in totaal. Van de ongeveer 30 hengstjes hadden er maar 4 of 5 een eerste premie en er waren ook heel veel derde premies. Dus een tweede daar ben ik echt super blij mee!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:08

Afbeelding

Afbeelding

[url]http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/07%2009%2001%20appaloosa%20keuring/20090829_261.jpg[/img]

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:14

Hebrino
Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Flicka
Afbeelding

Fire
Afbeelding

Dream
[url]http://i14.photobucket.com/albums/a344/Sappos/dream.jpg[/img]

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Goedeavond alweer! Heb genoten van de keuring, leuke paardjes etc maar vind het toch dat de jury mij dit jaar zeer tegen viel... Ik heb verschillende paardjes gezien die ik echt geen premie zou geven oa een pony met erg groot hoofd met een beenstand die naar buiten afliep. En zo heb ik ook Flicka van merrieveulen zien lopen die zeker niet tot haar recht kwam met een 3e premie. Dit zijn slecht enkele voorbeelden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:17

Heb je foto's Lieselotte :o _O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:18

Ik vond idd dat ze zeer streng waren met jureren, heel veel rubrieken waar geen een 1ste premie gevallen was. Wel frappant. Volgens mij had het ook zeker te maken met in welke ring je liep.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:19

Ik heb 800 foto's hoeveel wil je er ? :=

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:21

Alles van een enorme few spot en een dikke palomino :') (ow en een blonde worst :') )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:22

lieselot heeft genoeg foto's volgens mij haha.

oh ja, ik heb ook nog op femur van sabine gebabysittert :D