[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:22

Susanne schreef:
Ik snap het Manon. Het heeft voordelen en nadelen en ik kan me helemaal voorstellen dat je collega's mist en er wat vaker uit wilt zijn. Wil je wel hetzelfde werk blijven doen?

Ik denk het niet :o Ik doe nu al 10 jaar hetzelfde en wil wel eens wat anders. Dus ben nu vooral aan het solliciteren richting woongroepen (geen gehandicaptenzorg maar GGZ of in het onderwijs). Maar als er iets heel anders op mijn pad komt lijkt me dat ook zeker het proberen waard. Gelukkig is er super veel op het moment dat maakt het wel makkelijker.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:34

Spannend! Toch wel een grote verandering :j Succes!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:39

Wat een pech Patricia!

Baan zonder collega’s lijkt mij ook niets. Kan me voorstellen dat bedrijf aan huis (op lange duur) niet bevalt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:50

Ik heb zelf leuke/gezellige collega's maar hoor ook wel eens verhalen van vrienden en dan denk ik noooooo -O- Pesten op de werkvloer etc. Echt heftig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:03

Je moet het inderdaad wel treffen met collega's.
Pesten op de werkvloer kan ik me zo niet voorstellen. :=

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:15

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord, waarbij het toch meer de kerels zijn die de b*tches uithangen, dan de vrouwen. maar ook andersom hoor.

Ken meerdere oud-collega's die overplaatsing hebben aangevraagd of hun ontslag hebben in gediend. en dan niet eens altijd recht toe recht an, maar zo lekker geniepig achterbaks achter iemands rug om.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:18

Wat doe je nu Manon?

Ik heb hiervoor echt een rotbaan gehad. Echt zo dat je altijd het idee kreeg dat je alles fout deed. Zo erg dat als mijn manager nu een gewoon gesprek aan wil gaan dat ik hartkloppingen krijg en bijna begin te huilen. Maar nu zit ik wel heel fijn gelukkig!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:27

Ik hoor die verhalen juist meer over de dames Lillian := Maar mannen kunnen inderdaad ook lomp zijn.

Mijn hemel Romy wat erg hè. Dan zit het echt diep :(:) Hopelijk krijg je het vertrouwen weer terug met deze huidige baan.

Ik werk echt een beetje in een mannenwereldje en ben op kantoor dan ook de enige vrouw maar gelukkig zijn ze hier gezellig en niet lomp.
Ik heb ook wel ergens gewerkt waar ook veel vrouwen werkte en daar waren veel 'kliekjes' en achterbaks geroddel. Daar heb je dus met mannen helemaal geen last van :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:37

Haha leuk zo te lezen over banen!

Wat vreselijk Romy... wel fijn dat je nu een leuke baan hebt. Anders is je hele dagelijks leven over de kop, misschien niet leuk maar we leven bijna om te werken. Dan is het wel fijn dat het ook echt leuk is!

Leuk zo tussen de mannen Susanne! Wat voor werk deed je ook alweer?

Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg en bij ons alleen maar vrouwen. Prima, ook leuk. Is wel geroddel ect, maar ben daar zelf wat te nuchter voor. Ik werk daar voor de cliënten, heb echt een goede vertrouwensbasis met hen.

Toevallig dit weekend iets heel ergs gebeurd binnen organisatie. Oudere vrouw met licht verstandelijke beperking heeft een psychose gekregen midden in de nacht, aangekleed en weggelopen zonder haar rollator. Is denk ik wel 30 uur vermist geweest en is gistermiddag dood gevonden in een sloot... heb haar goed gekend, ben er wel een beetje kapot van eigenlijk. Zoiets verdiend niemand, maar zeker zij niet, ze was altijd zo lief!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:41

Romy heb k ook gehad hoor. Ik had twee jaar geleden een niet zo'n leuk gespek met mijn RM en BL omdat ik niet zo lekker ging. Achteraf ben ik mijn BL heel erg dankbaar want ze zag dat er ergens iets niet goed ging maar kon niet achterhalen waardoor. Ik had op dat moment gewoon veeelste veel hooi op mijn vork. De weken erna heb ik alleen maar verkoopstertje gespeeld, geen extra verantwoordelijkheden o.i.d. Toen gingen 2 van de 3 paarden weg, kon ik floor houden en dichterbij huis zetten, en had ik meer rust. pats boem probleem over.

Op de BL-dag op hoofdkantoor is ook door iemand van P&O tijdens een lezing gezegd dat veel van de werknemers het heel fijn vinden als ze het 2 - 3 weken van te voren horen.
daarop heeft mijn baas dus gezegd ''als ik dat doe bij één van mijn meiden dan slaapt ze helemaal niet meer de komende 3 weken, trauma's heeft ze eraan''. Schijnbaar hebben ze er toch wel even om zitten lachen. En zelfs weiger ik ook gewoon mee te gaan naar kantoor als mijn BL dat vraagt, voornamelijk jan-feb. Dan zegt ze ''je gaat NU mee naar kantoor er is niks aan de hand''

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:47

Heftig zeg Lillian!!

Ik was floormanager en ze hebben me echt proberen te breken. Uiteindelijk ben ik er wel sterker van geworden. Maar niet op de manier die zij graag wilde. Het doel bij hun is dat je afhankelijk van ze bent maar ik ben dat niet. Maar ook al kom je er dan zo sterk uit dan merk je toch dat het diep zit. Vooral nu merk ik dat. De laatste maanden daar had ik echt een houding van mij kan je niks maken. Daardoor kom ik nu soms ook nog heel heftig uit de bocht.

Jenny wat sneu voor zo’n vrouw zeg. En ook voor de evt familie. Dat verdient inderdaad niemand.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:23

Susanne schreef:
Mehhh ik moet echt weer even wennen aan werken na twee weken vakantie :+

Nog meer mensen last van?

Ja absoluut last van :j
Je bent niet de enige :')

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:25

Kiekeboefje schreef:
Toevallig dit weekend iets heel ergs gebeurd binnen organisatie. Oudere vrouw met licht verstandelijke beperking heeft een psychose gekregen midden in de nacht, aangekleed en weggelopen zonder haar rollator. Is denk ik wel 30 uur vermist geweest en is gistermiddag dood gevonden in een sloot... heb haar goed gekend, ben er wel een beetje kapot van eigenlijk. Zoiets verdiend niemand, maar zeker zij niet, ze was altijd zo lief!

Had dit ook gelezen ja... en gister reed ik er recht op af toen de politie en brandweer alles hadden afgezet omdat ze gevonden was... echt enorm heftig..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:33

he gatsie wat naar zeg... sterkte ermee Jenny.

iemand ervaring met het slikken van melatonine? het is meer om in slaap te komen, met doorslapen heb ik geen problemen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:35

Mowgli4 schreef:
Kiekeboefje schreef:

Had dit ook gelezen ja... en gister reed ik er recht op af toen de politie en brandweer alles hadden afgezet omdat ze gevonden was... echt enorm heftig..

Ja pff.... heel verdrietig, en weer staat onze stichting slecht in het nieuws.. :( ben er ook 2 uur voor ze werd gevonden nog langs gereden! Gewoon bizar. Dan word ik gewoon boos op mezelf he, had ik maar beter gekeken, opzij gekeken. ;(

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:36

Jeetje kiekeboefje, dat is heftig om mee te maken op je werk, sterkte.

Ik had met de feestdagen niet gek veel verplichtingen maar toch zijn de dagen anders waardoor je ritme gewoon even weg is.

Wat een nare situatie romy, gelukkig heb je het nu wel naar je zin.

Ja, Chico is hier in preciepe gekomen omdat ik 4 span wil gaan rijden.
Hij vond het naast zip erg leuk en het gaf hem veel vertrouwen, zip heeft ook al heel wat pony's naast zich voor de wagen beleerd dus die trekt zich ook niet veel aan als een ander het niet snapt.

Tussen enkel en 2 span zit inderdaad niet gek veel verschil, een 2 span is wat stabieler dan een enkelspan maar een enkelspan is dressuurmatig weer wat makkelijker te rijden omdat je hulpen alleen aan de juiste pony over komen.
Met een langspan heb je natuurlijk wel dubbele leidsels en moet je lussen gaan leggen, ik vind het niet moeilijk maar er zijn mensen die er heel lang over doen om het onder de knie te krijgen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:10

Lillian__ schreef:
he gatsie wat naar zeg... sterkte ermee Jenny.

iemand ervaring met het slikken van melatonine? het is meer om in slaap te komen, met doorslapen heb ik geen problemen.

Onze zoon slikt het al vanaf zijn 4 is nu 7
Hij doet het er onwijs goed op word uitgerust wakker en slaapt snel in ( lag anders wakker tot uurtje of 11)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:25

Ingrid; Eigenlijk beide. Heb dagen dat ik snel ga Chip rond slinger aan de longe en dan weer naar huis ga. En dagen dat ik helemaal geen zin heb om te gaan.
Best gek want ik ben wel echt op m’n plek op de nieuwe stal. Weet niet zo goed wat het is maar ga iig nu meer met de trailer weg en lekker buiten rijden. Even de druk eraf. Maar wil wel blijven lessen.

Wat is Hidde leuk Jenny! Is hij al een beetje gewend?

Susanne; M’n eerste werkdag was echt vreselijk nu vind ik het wel lekker om weer wat ritme te hebben.

Wat voor een bedrijf had je Manon?
Lijkt me heerlijk om zo alles aan huis te hebben maar kan me voorstellen dat je dan wel sociale contacten mist.

Ik werk in een gemengde ploeg maar eigenlijk alleen mensen die veel ouder zijn. Maar vind het heerlijk. Geen gezeur en geroddel.

@Mandy; deze cap is het
Afbeelding

Jeetje Jenny wat heftig!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:25

Kiekeboefje wat heftig zeg! Snap dat je daar van slag van bent!

Romy; vreselijk om zulk werk te hebben. Fijn dat je nu wel naar je zin zit. Is zo mega belangrijk je zit er zoveel uren in de week!

Susanne; ja heel lastig! Morgen weer mijn eerste dag na 2 weken vakantie. Maar ik kan alweer uitkijken naar de volgende vakantie, die is in het onderwijs nooit ver weg :D

Patty;hoop dat je snel weer wat motivatie krijgt! Het is zo leuk :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:27

Wat naar Jenny!
Ingrid fijn zoveel vakantie!
Pesten op de werkvloer is heftig zeg...fijn dat je nu een fijn plekje hebt Romy.

Hier net de pony meter geweest. Faya is weer 109 hoog.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:56

Patricia_86 schreef:
Ingrid fijn zoveel vakantie!

Zeker fijn! Maar ik werk gewoon ervoor. Is helaas geen voordeeltje van het onderwijs zoals veel mensen denken. Ik werk elke week meer uren dan ik betaald krijg en zo spaar je ervoor :-) Maar prima zo hoor.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:58

Die opmerking kreeg ik vroeger ook regelmatig toen ik nog voorschool deed. “Heb je nou alwéér vakantie?!”

Jaaa... Gewoon zelf voor gewerkt inderdaad.. :roll:

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:02

Oh echt dat wist ik niet

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:17

xApple schreef:

Ja dat ja :D
Maar dat weten veel mensen inderdaad niet. Snap ik, ik heb het ook nooit geweten.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:19

IngridM schreef:
xApple schreef:

Ja dat ja :D
Maar dat weten veel mensen inderdaad niet. Snap ik, ik heb het ook nooit geweten.

Mijn vader alrijd schoolmeester geweest groep 8. Maar wist niet dat je eigenlijk meer werkte dan betaald wordt