[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinedaan

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 07:34

Knappe Chico hoor!

Miranda veel sterkte met alles...

Linsey alweer wat beter?

Manon fijn dat de fjord zo braaf was 1e keer longeren!

Over motivatie... Ik heb wel een doel nodig om naartoe te werken. Zomaar alleen wat buitenritjes ben ik gauw zat.
Soms heb ik een blaar dagen wat minder fut of zin om te rijden , maar ja ze moeten toch elke dag gevoerd worden, dus ben er toch dagelijks mee bezig.

Gisteren rondje met tweespsnnetje gedaan, ze waren heet! Niet te houden zeg haha.

Zelfs de foto's zijn niet scherp :')

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:23

Sascha, wat knap zo voor het eerst naast je andere pony *\o/* Kan hij mooi het kunstje afkijken!

Manon, brave Rissa! En leuke foto van Gaya, fijn dat ze braaf was. Veel plezier met lessen vanavond :)

Danielle, ze zien er inderdaad heet uit :))

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:46

Haha Susanne, dat snap ik wel! Heb zelf ook zoveel motivatie. Vanmiddag een begin maken aan Hidde zijn training! :D Zal proberen een filmpje van hem te maken.

Linsey, beterschap! Is wel raak bij jou zeg.

Patty, leuk nieuwe cap! Altijd goed :)

Miranda, he wat naar.. Ik hoop dat je er uit kan komen, wil je er over praten ben je altijd welkom :(:)

Laura, wat vervelend dat Nick zo in de lappenmand zit! Gelukkig kreupelheid over, maar nu dat snotteren! Bah!

Sascha wat een knap 2 span! :D

Romy, gelukkig heb je hen niet verkocht. Ze zijn echt leuk :)

Daniëlle, ze zien er zeker wel heel druk uit! :P

Over motivatie, ik hoef niet perse een doel te hebben. Maar natuurlijk is dat altijd leuk. Met Donja doelde ik vaak op meer km's buiten voor de wagen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:43

Laura wat balen dat Nick even niet zo lekker gaat!

Linda geen motivatie. Wanneer komt Turbo? (Beloofd wat met die naam haha)

Mowgli beterschap!

Patty ook al geen motivatie. Maar hebben jullie dan geen motivatie om serieus aan het werk te gaan met de pony of om überhaupt niet te gaan?

Mirriej; echt super rot! Zag hem al wel aankomen nav onze pb's tijdje terug maar is wel echt naar.

Sacho; ziet et leuk uit zo gezellig naast elkaar!

Manon; beterschap! Fijn dat Gaya zo goed gaat! Ze liep verleden week ook zo lekker rond te scheuren :D
Je slaat precies de spijker op z'n kop met je opmerking en dat is exact waar ik natuurlijk tegenaan liep op vorige stal. Alles leek perfect voor Alf maar toen vond ik er geen reet meer aan. Nieuwe stal is op papier misschien minder leuk voor pony maar uiteindelijk zelfs veel leuker met veel andere ukkies EN ik heb weer plezier. Profiteert pony uiteindelijk ook van!!

Sunshinedaan haha oortjes erop en gassen

Ik krijg wel steeds meer zin nu ik weer actiever ben met Alf om echt wat te kunnen doen in trant van dressuur en vaardigheid/meer draven en galopje. En dat kan met Alf gewoon niet meer. Mag natuurlijk altijd naar Ciska maar dat is in de praktijk gewoon wekelijks echt niet haalbaar, gewoon echt veel te ver weg. En vriend lief heeft auto ook wel eens nodig :+
Ik kan af en toe wat met het vosbonte shetje gaan sturen maar die is ook al wat ouder dus geen idee wat hij qua conditie nog kan etc. Als ik ooit nog eens de loterij win komt er toch een 2e. Tenzij ik genoeg aan mijn trekken kan komen met de pony's van anderen die wel dichtbij staan. Even afwachten hoe alles gaat lopen. Maar ik zou er een moord voor doen om echt te kunnen trainen ergens voor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:44

Hier ook wel eens een week een dipje maar ben dan vooral moe
Maar zou me echt niet zonder me paarden kunnen voorstellen. Ook mijn man en kinderen zijn erin meegegaan en is echt onze leefstijl. Eerst de paarden dan familie ( soms wel pittig hoor maar zou niet anders willen)

Ik heb altijd motivatie omdat er altijd weer nieuw spul staat

Afbeelding
Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:18

Leuke paarden sun!

Sascha leuk zo naast elkaar! ga je straks ook vierspan als dat lukt?

Is dat nou heel moeilijk een meer-span rijden? nog nooit gedaan, mocht een x keer een tweespan uitstappen maar ja dat was gewoon met een lang leidseltje de bocht omsturen, op tempo slak.

Hebben jullie nu niet gewoon allemaal een beetje een na-de-feestdagen-dip? eerst een maand lang een heel hoop verplichtingen, drukte, cadeautjes inkopen, eten inkopen, kerst/sint versiering ophangen, feestje hier - borreltje daar en dan na 1 januari helemaal niks meer.

Manon beterschap

Linsey ook beterschap, heftig zeg :oo

Betreft motivatie, ik heb het wel maar momenteel ontbreekt mij de energie een beetje. gister wel aan de lange lijnen met stelling geoefend, floor vind dat voor de sulky nog heel moeilijk, lange lijnen vond die wel wat makkelijker.

Mijn Bioritme is heel erg in de war, zo denkt mijn lichaam dat het om 2 uur snachts nog maar 8-9 uur is en denkt het om half 10 sochtends dat het nog maar 6 uur is... Iemand tips?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:26

Lilian, niet ver weg geweest toch met vliegtuig? Klinkt als jetlag. In ieder geval GÉÉN dutjes tussendoor gaan doen. Alleen slapen als het echt tijd is om te slapen en in ochtend op tijd opstaan.

Ik heb 1 x mogen sturen met een 2 span Friezen. Vond ik erg spannend maar toen had ik zelf nog nooit gemend.

Stalnollie: leuk zwartje zeg! Wat heeft hij bij zijn oog?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:31

Nee :') laatste x dat ik gevlogen heb was van de zomer naar Rhodos, en dat is nou ook niet de andere kant van de wereld. Middag dutjes doe ik eigenlijk nooit, zelfs niet als ik heel moe ben.

Is nog zoiets, de 31 had ik echt moeite om mijn ogen open te houden tot 12 uur (ben maar Assasins Creed gaan doen := ) ging ik de 1e om tussen half 1 en 1 naar bed, lig ik na een half uur klaar wakker tot half 3...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:40

Herkenbaar Lillian over december! Echt zo'n maand waarin je geleefd wordt. Mijn schoonouders zijn allebei ook nog jarig tussen kerst en nieuwjaar + mijn zwager nog ergens in december en dan nog de feestdagen enzo. Ik vind het een gezellige tijd maar ben ook wel blij dat het weer voorbij is :=

Even een maandje bijkomen :P

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:45

Herkenbaar over december. Ik ben altijd blij dat die drukke maand weer voorbij is.

Qua sturen is een tweespan precies hetzelfde als enkelspan.
Ze moeten wel beetje op elkaar ingespeeld zijn :)
Tandem en vierspan nog nooit gedaan.

Cooks kan Fleur niet altijd bijhouden qua tempo, dus die moet steeds wat bijtrekken om haar bij te houden. Daardoor denkt Fleur, jeej GAS! En gaat ook draven. Lekkere wisselwerking is dat :')

Tandem zou ik ook nog heel graag willen leren. En wie weet over 3 jaar vierspan :+

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:20

Sascha: knappe chico, ging het goed zo in 2 span naast zip ?

ik zag een hele knappe Gaya langs komen, ziet er goed uit , denk dat je haar rustig iets meer kan belasten. Ik moet zeggen dat ik gigant op 6 jarige leeftijd al in t M had lopen. maar hield en hou nog steeds rekening met het feit dat hij jong is en niet 6 dagen in de week word getraind.

ingrid: super fijn dat je weer zin hebt om wat met alf te doen, echt super! Uhm turbo komt ergens in het voorjaar, nog niet echt iets voor afgesproken, denk dat hij zo rond april/ mei komt. jaa idd die naam word wat. Gigant leeft ook naar zn naam (denk soms dat ie 1,80 is) dus hoop dat turbo zich een beetje in kan houden....

sunshinedaan... ze zien er idd wel heet uit jaa. wel een knap span.. heb je geen last van alle vacht ??

stalnollie: wel handig dat je door al het nieuwe spul je motivatie behoud... gave pony op de eerst foto.. heeft die zwarte nou witte randen om de ogen of lijkt dat zo op de foto ?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:39

Ingrid, wel fijn dat je veel motivatie hebt, maar wel stom dat je het vrijwel niet ergens in kan steken.. Hoe is jullie nieuwe stal in vergelijking met de oude? Hoe gaat het met Alf? :)

Lillian, ik denk dat je gewoon moet bijkomen van de december maand! :P Is ook echt een drukke maand, ben blij dat alles weer 'normaal' is!

Dafne, Gave pony heb je staan! Wel gek dat witte bij het oog idd.

Manon, Gaya kwam voorbij :) ik vind haar zo gaaf! Ze doet me denken aan Donja, net zo'n klein pittig racemonster.

Ik heb een dansje gedaan want Hidde heeft ondermaat 130 *\o/* Dan heb ik voor de eerst komende jaren genoeg dekens! ( Weten jullie nog !!!!! ) Hij deed heel goed zijn best, 15 minuutjes stap en draf beide kanten. Hij was nog snel afgeleid maar dat geeft niks. Heb zo de neiging het scheerapparaat er over te halen!

Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:54

Linda: ja die dikke vachten zijn vreselijk. Fleur zweet zich kapot en Cooks staat na 10 min te pompen.
Scheerapparaat is besteld.. voor Fleur een jachtmodel en Cooks (voorlopig) alleen zijn borst en hals kaal.

Daar gaat mijn anti-scheren (en dekens) mentaliteit _O-

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:00

Sunshinedaan schreef:
Linda: ja die dikke vachten zijn vreselijk. Fleur zweet zich kapot en Cooks staat na 10 min te pompen.
Scheerapparaat is besteld.. voor Fleur een jachtmodel en Cooks (voorlopig) alleen zijn borst en hals kaal.

Daar gaat mijn anti-scheren (en dekens) mentaliteit _O-

soms kan het niet anders, wij als shetlander menners hebben gewoon last van dikke vachtjes, Gigant zit ook echt niet lekker in zn vel als ik niet scheer, dan is hij echt een beetje grumpy ...

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:06

Ik heb eigenlijk nooit Veel verplichtingen.
Ik vind tandem het leukste.
Ben nu fanatiek aan het trainen tweespan Faya en beauty. We gaan district kampioenschap tweespan starten.
Caya wil ik nog wel vaardigheid starten maar voorlopig / of niet meer even geen z dressuur meer. Ze gaat wel weer opnieuw in de B starten met een vriendin die mij wil gaan helpen met de wedstrijden. Dus dan mag zij ook lekker eens starten met Caya. Vind Caya ook alleen maar leuk. Vind Z momenteel te belastend voor haar.
Lastig lilian kwa slaap. Helass geen tips.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:20

Mehhh ik moet echt weer even wennen aan werken na twee weken vakantie :+

Nog meer mensen last van?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:32

Ik had gelukkig geen last van verplichtingen of hele drukke feestdagen.

Qua werk is het sowieso lastig omdat ik stop met mijn bedrijfje en druk aan ‘t solliciteren ben.

Ik vind tandem ook het leukste om te zien :D

@Linda; dat heeft Gaya ook inderdaad, ze is dan echt chagrijnig en loopt amper.
@Kiekeboefje (ben ff je naam kwijt); wat fijn :) Super leuk ook dat je zo blij met hem bent!
@Lilian; Hebben echt veeel mensen hoor, een januari dipje :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:34

@Jenny, Eens een deken pas ronde doen dan en kijken welke die het beste past van merk en dergelijke. Ene 130 is de andere niet. Knap ventje!

Normaal beginnen ze momenteel stil aan met verharen, Finn laat hier al wat los ook gelukkig. Geef ze hier nu allemaal wat lijnzaad bij en bij allemaal terug vitamine korrels beginnen geven ook als extra steuntje. Hier gaat het apparaat er wel gewoon over eenmaal het rond de 20 graden zou gaan hangen waarschijnlijk.

Dat qua december is voor mij zo herkenbaar niet, ik doe de feestdagen niet mee. :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:36

Huh ga je stoppen Manon met je bedrijfje aan huis? Why?

Brave Hidde trouwens! En fijn dat hij de dekens past :D Scheelt weer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:37

Afbeelding
Foto is van enkele weken geleden, in de winter meer wit en zomer zwart. Zit niet in afstammeling en fokker waar ze vanaf komt weet ook niet hoe dit komt evenals de nsps keurmeesters etc hebben erna gekeken, niemand die het weet.

Hier welsh en groot pony veulens ook zachtjes aan wat haren los aan het laten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:41

Geen ervaring mee afgelopen weken Suus (drukste periode hier), maar ben blij dat het iets rustiger is nu want voel me alles behalve fit..

Patricia, is het gelukt met het vervangen van de band?

Ingrid, wat fijn zo'n positief bericht!

Suus, lieve eetfoto van Willem met z'n mooie deken!

Romy, ook lieve foto's!
Nog thanks voor je verzorgster! Het gaat zo goed, ze gaat nu 6x per maand naar Max. :D

Linsey, wat een pech heb je. Hoe is het nu met je?

Miriam, herkenbare klachten. Hoe voel jij je nu?

Patty, heb je een foto van je cap?

Sascha, ziet er goed uit!

Oh en december idd veel te veel geleefd. Bah! Tijd voor het normale leven. :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:53

Haha kiekeboefje hier ook een zelfde pony staan waar ik ook twijfel om te scheren.
Vorige week deken besteld voor mijn welsh maar is te klein, maar deze zwarte past hem wel. ( maar moet hem eigenlijk terug maar winkel sturen om te wisselen van maat, of er nog een bij bestellen) haha dubio
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:55

Susanne schreef:
Huh ga je stoppen Manon met je bedrijfje aan huis? Why?

Brave Hidde trouwens! En fijn dat hij de dekens past :D Scheelt weer.

Ik ben teveel thuis -O- Ik mis het enorm om collega’s te hebben en wat meer onder de mensen te zijn zeg maar. Echt super jammer want verder ging het zo goed. Alle dagen zitten vol en qua inkomsten en de paarden aan huis is het perfect.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:13

Ik snap het Manon. Het heeft voordelen en nadelen en ik kan me helemaal voorstellen dat je collega's mist en er wat vaker uit wilt zijn. Wil je wel hetzelfde werk blijven doen?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:16

Mandyy schreef:
Patricia, is het gelukt met het vervangen van de band?

Ik had hem vervangen, maar ook de nieuwe is lek... nu 4 nieuwe binnenbanden besteld. Denk dat ik met de bandenlichter de binnenband heb geraakt... Toen ik de band weer om de velg deed.