[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:20

De Veluwe kom ik niet eigenlijk. Ik rij in eigen omgeving dus ik kan je er niet bij helpen.

Mijn topsport is bijna op en ik zit nu in dubio of ik nog een keer topsport neem of dat ik overstap op subli atleet. De topsport heeft ie namelijk aardig wat van nodig, wil ik de spieren behouden. Ongeveer 100-150 gram onderhoudsdosis en gisteren voor en na de rit 250 gram dus in totaal 500 gram. Het is een beetje wisselend afhankelijk van de hoeveelheid werk wat ik geef.

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:43

Als hij het er goed op doet zou ik dit aanhouden waarom wisselen?
500 gram is toch niet veel voor pony die moey werken

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:17

Ik geef de subli ook aan Jimmy en dat bevalt een stuk beter dan de topsport. Alleen geeft het bij hem niet meer energie, ik geef het puur voor de eiwitten en dan een klein bekertje per dag. Geef ik wat te veel dan gaat hij schuren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:25

Je kunt de ander altijd eens proberen Fenna. Ik switch ook wel eens van voer om te kijken of hij het ergens beter op doet/meer energie uit kan halen/efficiënter mee om gaat. Willem staat momenteel op Havens powerplus mix. De topsport was voor hem helaas toch te eiwitrijk.

Linsey, dat was Wolfheze en dan kun je over de hei richting Ede rijden. Als je de weg niet kent is het lastig om mooie paden/routes te vinden. Je hebt wel sites daarvoor maar toch vond ik dat niet super handig. Inmiddels weet ik wel leuke routes daar gelukkig. Sommige paden daar zit een verhard fietspad naast maar op de heide zelf is dat niet zo.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:26

Susanne schreef:
Linsey, dat was Wolfheze en dan kun je over de hei richting Ede rijden. Als je de weg niet kent is het lastig om mooie paden/routes te vinden. Je hebt wel sites daarvoor maar toch vond ik dat niet super handig. Inmiddels weet ik wel leuke routes daar gelukkig. Sommige paden daar zit een verhard fietspad naast maar op de heide zelf is dat niet zo.

Ik stuur je wel even een pb!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:26

Ik ben voor de atleet wel bang dat er teveel eiwit inzit inderdaad. Ik gok dat Alex daar gevoeliger op is dan op suiker en zetmeel, want dat gaat bij de topsport ook nog wel goed. Met 500 gram op een dag doe ik wel ongeveer het dubbele van wat hij volgens pavo ongeveer maximaal mag hebben. Hij weegt namelijk maar iets van 120 kg. Alex schuurt overigens wel lichtjes op de pavo, maar dat kan ook die 18% zetmeel zijn. Sowieso zou ik van de atleet zoveel minder moeten geven dat het misschien wel duurder lijkt, maar waarschijnlijk kan ik er langer mee doen. Maar het lastige is ook dat Alex er energie van moet krijgen en ik weet niet of de atleet daar wel zo goed voor is.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:39

Nummer 1 is kaal :D.

Afbeelding
Hij wou niet meer stil staan voor de foto :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:42

Haha lekkurrrr, ik ga denk ik voor een jachtmodelletje, vind ik het niet mooi gaat ze alsnog kaal :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:03

Keurig gedaan Patty :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:12

Netjes!

Ik ga na m'n vakantie messen laten slijpen en scheren. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:30

Ja Patty dat is echt drama als je ze ziet exploderen als je even niets met ze doet. Alf is ook echt mega dik nu echt zo erg vind ik dat

Ayla klinkt inderdaad heel druk. Ben heel benieuwd hoe het vandaag gegaan is?

Ik heb helaas minder goed nieuws over Alf. Had al eerder gezegd dat hij niet 100% liep voor de wagen toch? Ostheo leek even geholpen te hebben maar blijkbaar toch niet.
Zijn nu 2 weken aan het stappen en gisteren gecheckt. Nog niet goed dus vanochtend gelijk de Raaphorst gebeld. Komende donderdagmiddag kreupelheidsonderzoek. Duimen jullie voor ons dat het iets kleins is?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:37

Het godsamme, het gaat ook niet lekker met de paardjes allemaal. Ik hoop dat het meevalt voor Alf, ik duim voor jullie.

Hoe is het met Sjors afgelopen Ayla?

Oeh netjes geschoren Patty! Ik krijg morgen spinner haar deken binnen, dan kan ik ook weer scheren :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:39

Oh jeetje wat balen Ingrid :(:) Ik duim voor jullie!

Veluwe is altijd goed te rijden dus lekker gaan zal ik zeggen. Niet overal liggen fietspaden naast, vooral niet naast de leuke paadjes, maar je kunt vast een leuk rondje rijden met je vriend op de fiets.

Helaas nieuws gehad vandaag waar ik niet op gehoopt had en waar ik al bang voor was, Sjors zijn hoefbeen (beide voorbenen) 2mm gekanteld ;( En dat terwijl hij op het moment zó goed loopt.. wellicht eerder al gebeurd oid, ik weet het niet. Hij staat nu iig op speciaal beslag (houten zooltjes), boxrust en zijn medicatie. Hij was zo ontzettend braaf en luisterde zo goed, hij was echt weer het kereltje waar ik het afgelopen jaar naar op zoek ben geweest <3 Hij is erg lang zichzelf niet geweest en daarnaast kreeg hij erg veel kleine kwaaltjes, met dit als de druppel. Doet me vooral heel erg beseffen hoe enorm gek ik op hem ben en hoe erg ik hem niet kan missen. Ik hoop met heel mijn hart dat de foto's over 4/5 weken verbetering laten zien en dat hij zich zo goed blijft voelen, want zo heb ik hem de laatste tijd helaas maar met vlagen gezien.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:39

Heb vandaag ook paar keer aan Ayla gedacht.

Duim ook voor jou en Alf!

Bah paardjes moeten gewoon gezond zijn! :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:40

Ahhhh Ayla wat rot zeg voor jullie!! Wat zijn de prognoses daar eigenlijk van?

Ik baal ook gigantisch van Alf. Nog steeds niet echt samen leuke dingen kunnen doen. Al zoveel pech gehad... maar ja alles voor mijn smurfje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:44

Jeetje Ayla wat een naar bericht!
Ik duim voor jullie. :(:)
zo sneu als je kleine vriendje iets mankeert. :\

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:48

Niet Alf ook nog! Hopelijk valt het allemaal mee voor hem.

Ayla en Sjors :(:) :(:) Hopelijk zijn de volgende foto's alweer beter.

Hoefsmid was zaterdag geweest voor Switch. Hij had achter al een losse hoefwand. Heb nu op de andere stal een nieuwe smid. Maar hij blijkt gewoon bij 3 hoeven een losse wand te hebben... Andere smid had er niks aan gedaan. Maar deze heeft het los gesneden zodat ik het veel beter kan behandelen.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:04

Hopelijk niks ergs met Alf.. :(

Wat balen Ayla.. Gelukkig loopt hij wel goed, dat geeft hoop. :(:)

Klinkt niet lekker Patty, wat kan je daar eigenlijk tegen doen?

Wat een ongeluk in dit topic, niet leuk. :( Hopelijk zijn de zielepietjes snel weer zichzelf.

Las hiervoor iets over voer. Ik heb voor Nick een emmer marstall force besteld. Ik hoop dat ik hem hiermee nog wat help naar een goede conditie. Het klinkt in iedergeval als een korrel die wel van pas komt bij Nick. Een paar maanden geleden kreeg hij nog helemaal geen voer bij, en nu heeft hij een compleet gepersonaliseerd dieetmaal, haha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:09

Jeetje Patty. Ik ken het maar geen ervaring mee. Hoe ontstaat zoiets?

Laura; marstall force is goede vitamine brok. Alf at het helaas al snel niet meer. Maar het is wel goed voer.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:11

Hier aten ze de marstall ook absoluut niet graag.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:37

Kcinarual schreef:
Hopelijk niks ergs met Alf.. :(

Wat balen Ayla.. Gelukkig loopt hij wel goed, dat geeft hoop. :(:)

Klinkt niet lekker Patty, wat kan je daar eigenlijk tegen doen?

Wat een ongeluk in dit topic, niet leuk. :( Hopelijk zijn de zielepietjes snel weer zichzelf.

Las hiervoor iets over voer. Ik heb voor Nick een emmer marstall force besteld. Ik hoop dat ik hem hiermee nog wat help naar een goede conditie. Het klinkt in iedergeval als een korrel die wel van pas komt bij Nick. Een paar maanden geleden kreeg hij nog helemaal geen voer bij, en nu heeft hij een compleet gepersonaliseerd dieetmaal, haha.

Het is een bacterie. Nu het open is gesneden komt er lucht bij en daar kan deze bacterie niet in overleven. Ook honing erop smeren en spray om de bacterie te doden moeten extra helpen.
Gelukkig zijn we er op tijd bij. Op Google afbeeldingen staan namelijk wel erge gevallen. Zo erg is het bij Switch niet.

IngridM schreef:
Jeetje Patty. Ik ken het maar geen ervaring mee. Hoe ontstaat zoiets?

Laura; marstall force is goede vitamine brok. Alf at het helaas al snel niet meer. Maar het is wel goed voer.

Kan door meerdere dingen komen. Sommige zinn er ook gewoon gevoelig voor. Maar het kan ook al komen door verkeerd bekappen of verkeerde ijzers. Ik weet niet hoe Switch eraan gekomen is.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:43

Gadverdarrie Patty heel veel beterschap voor Switch.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:43

Moet dat dan ook met zuivere honing zoals bij schimmel?

Wij hebben voor Mac nu bij de imker gehaald. Lijkt veel beter te gaan dan mijn zuivere honing van de natuurwinkel.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:49

balen is het wel patty!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:53

Allemaal sterkte met de paardjes.