[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:14

Cowboy magic in de oksels wil vaak ook helpen
Geen idee hoe lang het duurd met Caya. Hoop niet te lang.. Komt in elk geval niks meer uit haar hoefje.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:28

Cowboy magic had ik ook al geprobeerd inderdaad Patricia, maar helaas lukt het daar ook niet echt meer mee. :( Misschien wachten tot het ietsje minder koud/bewolkt/waaierig is en dan met warm water en shampoo de oksels wassen en kammen..
Fijn dat Caya wel al ietsje beter lijkt te lopen na 10 min!

Daniëlle: Van de week ben ik ook maar gaan knippen uit frustratie. Ga vanavond nog even proberen met een kammetje en anders even een uitdunkammetje/schaar halen zoals Ingrid zei.

marga: hij werkt (en zweet) nog niet echt. :) Hij staat dag en nacht buiten dus ik spoel hem in de avond liever niet af..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:59

@Jenny, Super leuk dat je Hidde hebt opgehaald :D Hoe groot was die eigenlijk?

@Susanne, Succes ermee. Ken dat wel van het niet kunnen meten al is het hier wel mooi uitgedraaid bij de pony van zus die een stuk groter bleek maar het is vaker in het nadeel. :roll:

@Frummels, vrees dat je niet veel meer kan dat het kort knippen of proberen met wassen. Hier begin de week eentje de billen en buik gewassen omdat ik het er niet meer zo van kreeg zonder hem pijn te doen. Ze beginnen gelukkig terug met verharen al :D .

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:25

Lastig kymberley. Ik zou inderdaad gewoon knippen of die plekken scheren.

Susanne als ze zo verkeerd meten is het wel heel frustrerend. Ik zal mijn ogen ook open houden. Soms zie ik nog wel eens iets.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:26

Jenny wat is hij leuk!!! Echt een popje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:37

Jenny leuke zwarte pony. Nog iets gehoord van genie?

Frummels je zou ook alleen die stukken kunnen uitdunnen met schaar of toch gedeelte scheren

Suzanne leuke zoekttocht welke regio zoek je? Handel ik ponys dus krijg regelmatig aangeboden die niet online staan.
Wel een lastige maat die je zoekt. Incl de andere 'eisen'

Probeer weer beetje mee te kletsen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:29

Ik zoek niet in een bepaalde regio. Liefst binnen Nederland maar België/Duitsland ook een optie. Ik vind het niet erg om een stukje te rijden voor een paardje waar je vervolgens jaren plezier van hebt.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:41

Ahh Jenny! Hidde is zo knap <3

WoW is Willem al bijna 17, dat had ik hem niet gegeven :o

Patricia, wat vervelend van Caya

Vandaag heb ik weer een ritje met Mowgli gemaakt. Als het aan hem lag, had hij het hele rondje in draf willen doen. Helaas kan/mag dat gewoon niet ;(
Afbeelding

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:21

Jeetje ik wist ook niet dat Willem al zo oud was haha.

Fijn dat caya weer iets de goede kant op lijkt te gaan.

Frummels, ik zou inderdaad met water in de weer gaan of toch die plekken scheren, hoe komt het zo vies? Hier ook een smeerzak met wintervacht maar geen klitten oid.

Vandaag met Carlos voor het eerst de z proef gereden, het was net een bom die op ontploffen stond, op elke mini hulp kreeg ik mega reactie haha, heerlijk zo'n meewerkende pony.
Daarna met benji de l proef gedaan, dat was vooral een gezwalk van links naar rechts, oeps..
Over anderhalve week mogen ze het voor het echie doen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:57

Fijn dat Mowgli genoten heeft! Mag hij zich zo weinig mogelijk inspannen vanwege zijn aandoening?

Leuk Sascha, succes met je Z debuut alvast :D

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:03

Fijn dat je weer een rondje met Mowgli hebt kunnen rijden. Zou hij na verloop van tijd wel weer meer kunnen draven?

Sascha goed bezig met meedenkende en dronken :+ pony's 8-)

Vandaag is kleine Amy 6 maandjes jong <3
Ze knuffelt heel graag. Groot lamagehalte ook :+
Ze blijft sowieso tot het voorjaar in de minikudde. Daarna zien we wel of ze afgespeeld wordt, of gewoon blijft...

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:14

Leuk knap diertje, ik zou ze zelf wel afspenen en paar keer uit kudde halen. Gaan ze veeeel meer op eigen benen staan en mocht het ooits zo lopen en ze wprden uit ellaar gehaald verloopt dit vaak ook beter.
( hier merrrie gehad die 13jaar bij moeder liep, was drama was net een ijsbeer in de weide, begon te schuren van de stress etc)

Mowgli is het te trainen? Of per keer afkijken

Willem ziet er nog top uit ke hebt volgend mijn al eens benoemt dat ie wat 'ouder' werd. Al valt de leeftijd nog wel mee als je kijkt hoe oud shetten gemiddeld worden.
Ik kijk voor je mee stal in wezep heeft ook altijd kwaliteit staan en eyecatchers maar dat zijn wel echt volwaardige welsh ponys vaak boven de 115

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:24

Het is meestal zo dat ik Fleur een dagje meeneem ofzo. Dan blijft ze wel met een maatje achter :)
Ze grinnikt dan af en toe, maar is zeker niet in paniek.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:16

Mowgli mag zich inderdaad niet meer zoveel inspannen door zijn aandoening.
De dierenarts heeft letterlijk gezegd: hij mag alleen nog wandelen of stappen voor de kar, als hij zich goed voelt eventjes draven, maar ga er maar vanuit dat galop er niet meer in zit.

Die woorden kwamen toen best hard aan ;(
Ik heb geen idee of dit te trainen valt. Ik ondersteun hem met fenegriek zodat er zo weinig mogelijk slijm vast blijft hangen in zijn luchtpijp.
Wel heb ik hem af en toe gewoon voor de wagen omdat ik weet dat hij het super leuk vind.
Ik kijk het wel per dag aan, als hij al hijgend naar me toe komt dan doe ik niks. Maar als hij rustig lijkt te zijn qua ademen dan gaat hij gewoon lekker voor de kar :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:39

Mowgli4 schreef:
De dierenarts heeft letterlijk gezegd: hij mag alleen nog wandelen of stappen voor de kar, als hij zich goed voelt eventjes draven, maar ga er maar vanuit dat galop er niet meer in zit.

Ik heb geen idee of dit te trainen valt. Ik ondersteun hem met fenegriek zodat er zo weinig mogelijk slijm vast blijft hangen in zijn luchtpijp.
Wel heb ik hem af en toe gewoon voor de wagen omdat ik weet dat hij het super leuk vind.
Ik kijk het wel per dag aan, als hij al hijgend naar me toe komt dan doe ik niks. Maar als hij rustig lijkt te zijn qua ademen dan gaat hij gewoon lekker voor de kar :D

Dat is ook vervelend zeg. Wat heeft hij ook al weer precies?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:55

Patricia_86 schreef:
Mowgli4 schreef:

Dat is ook vervelend zeg. Wat heeft hij ook al weer precies?

Het heet sabelschede trachea. Komt eigenlijk op neer dat hij een platte luchtpijp heeft. Hierdoor moet hij veel meer ademen om op lucht te komen als hij rent, want er kunnen maar kleine beetjes steeds binnen komen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:55

Mowgli; ik ken nog een shet die dit had. Schijnt vaker bij shetten voor te komen. Heel vervelend!

Ja Willem ziet er geweldig uit voor zijn leeftijd. Maar ja wat is een leeftijd he :-)

Sunshinedaan; echt een schatje!

Patricia; ik heb maar 1 x ervaring met hoefzweer gehad maar duurt dat vaker zo lang nog met rot lopen? Want hoe jij het beschrijft denk ik toch ook aan artritische pijn (na tijdje lopen zie je niets meer....)
Maar ik hoop voor je dat het de hoefzweer is!

Kiekeboefje; Hidde al beetje gewend?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:46

IngridM schreef:
Mowgli; ik ken nog een shet die dit had. Schijnt vaker bij shetten voor te komen. Heel vervelend!

Ja Willem ziet er geweldig uit voor zijn leeftijd. Maar ja wat is een leeftijd he :-)

Sunshinedaan; echt een schatje!

Patricia; ik heb maar 1 x ervaring met hoefzweer gehad maar duurt dat vaker zo lang nog met rot lopen? Want hoe jij het beschrijft denk ik toch ook aan artritische pijn (na tijdje lopen zie je niets meer....)
Maar ik hoop voor je dat het de hoefzweer is!

Kiekeboefje; Hidde al beetje gewend?

Denk dat het met de zweer is begonnen en daardoor last van haar artrose.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:38

Naar is het van Mowgli... wel een fijn ritje gemaakt!

Met Hidde gaat het goed, druk bezig met wennen. Hij vind alles hier maar spannend en is erg onder de indruk. Hij moet helaas nog apart staan... vind hij ook niet leuk maar we willen geen risico’s nemen. :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:06

Hier duurde het bij Lola ook zo enorm lang voor haar hoefzweer echt weg was. Al had zij die dan wel bij de kroonrand doorgebroken.

Hidde is zo leuk <3 Hoe groot was hij ook alweer Jenny?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:57

Hij is 1.01 :)) hij lijkt wel veeeel groter want hij is echt een joekel in alle opzichten, breed en een groot hoofd. Maar wel heel sierlijk en een danser <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:08

Kiekeboefje schreef:
Hij is 1.01 :)) hij lijkt wel veeeel groter want hij is echt een joekel in alle opzichten, breed en een groot hoofd. Maar wel heel sierlijk en een danser <3

:') Ik moest wel lachen om je omschrijving. Maar ik had hem inderdaad groter geschat.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:36

Hij oogt inderdaad groter! Ik vind hem heel stoer :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:29

Hihi :)) hij is ook zo leuk! <3 Ben zo benieuwd hoe hij het voor de wagen gaat doen. Hij kent veel van het voorwerk al, zelfs bandje slepen. Ik ga volgende week beginnen met hem, eerst maar eens leren kennen en longeren, dubbele lijnen. De HCA is besteld dus moet zoiezo nog even wachten B-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:43

Wat voor HCA/opties heb je ook alweer besteld?