[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:38

Och Ayla heel veel succes morgen! Snap dat je het druk hebt.. daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen.

Dit is de reden dat ik NOOIT meer een sportcoupé knip bij Don :') het staat gewoon niet en piekt echt alle kanten op. Kon het al niet vlechten/knotten. Dit maakte het echt erger. Wij gaan weer voor lang!
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:22

Heb je het geknipt of getrokken? Bij Willem (onwijs dikke en dubbele manen) is het pas nu echt mooi aan het worden. Eerst alles afgeknipt op een kortere lengte + alles getrokken en het trekken steeds herhaald na een poosje tot de gewenste dikte. Het is bij hem in fases gegaan dus omdat het zó dik was dat niet alles in een keer getrokken kon worden.

Ik denk dat er zoveel manen getrokken zijn bij hem, dat er minstens 20 kwpn'ers van een sportcoup konden worden voorzien van die plukken :')

Ayla :* :* :*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:41

Succes vandaag ayla!

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:47

Uitdun schaar is makkelijker dan trekken vam de manen en gaat een stuk vlugger

Kiekeboefje

Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:40

Hihi niet te doen :o Donja haar manen zijn zo dik dat ik daar met een uitdunschaar bijna niet tussen kom, als ik dit dan uit ga zoeken en het 'netjes' wil doen gaat alsnog alles pieken. Ik laat het lekker groeien! In haar voorpluk heeft ze bijna altijd een vlechtje omdat ik het prettig vind haar ogen vrij te houden.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:46

Lekker laten groeien dan :D

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:53

ik zou persoonlijk als je zoveel problemen hebt met broeien en plekjes etc de manen en af scheren zodat je t goed kan behandelen en het lekker aan de lucht kan drogen/ niet meer broeien. daarna in een sportcoupe knippen of een boog houden en veel luchten ( dmv vlechtjes oid)

had eigenlijk moeten werken maar mn dienst is ingeruild waardoor gigant vanavond een lekkere spa avond krijg, scheren, wassen toiletteren en daarna lekker onder t solarium :o :o

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:57

Dankjewel iedereen <3

Ik had laatst bijna Sjors zijn manen er af geschoren :P Maar het idee dat het weer zo lang nodig had om aan te groeien hield me tegen. Hij heeft ook hele lastige manen, alles is vrij stug en de helft is dubbel zo dik als de andere helft. Moet zeggen dat ik er nu wel heel tevreden mee ben, ik kan hem alleen niet zelf knotten omdat ik kramp in mijn vingers krijg als ik hem vlecht :')

Boef heeft lange manen en die vlechten we 1x per week en zo heb je er weinig omkijken naar. Over Boef gesproken trouwens, hij is er nog steeds! Veel geïnteresseerden gehad, maar veel mensen laten het op het laatste moment af weten... erg irritant. Zelfs een gekke Duitser over de vloer gehad (ik heb niets tegen Duitsers maar hij deed heel vreemd). Dus als jullie nog iemand weten die een hele leuke en lieve enthousiaste pony zoekt, waar vooral fijn mee gemend kan worden, dan hoor ik het graag. Ook naar hem ga ik nog 1 à 2 keer per week, maar dat is helaas niet voldoende aandacht en beweging voor hem en daarom zou het beter zijn als hij zsm een fijn huisje vind.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:43

linda_gigant schreef:
ik zou persoonlijk als je zoveel problemen hebt met broeien en plekjes etc de manen en af scheren zodat je t goed kan behandelen en het lekker aan de lucht kan drogen/ niet meer broeien. daarna in een sportcoupe knippen of een boog houden en veel luchten ( dmv vlechtjes oid)

had eigenlijk moeten werken maar mn dienst is ingeruild waardoor gigant vanavond een lekkere spa avond krijg, scheren, wassen toiletteren en daarna lekker onder t solarium :o :o

Heerlijk zo.n troetel avond

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:44

Ayla schreef:
Dankjewel iedereen <3

Ik had laatst bijna Sjors zijn manen er af geschoren :P Maar het idee dat het weer zo lang nodig had om aan te groeien hield me tegen. Hij heeft ook hele lastige manen, alles is vrij stug en de helft is dubbel zo dik als de andere helft. Moet zeggen dat ik er nu wel heel tevreden mee ben, ik kan hem alleen niet zelf knotten omdat ik kramp in mijn vingers krijg als ik hem vlecht :')

Boef heeft lange manen en die vlechten we 1x per week en zo heb je er weinig omkijken naar. Over Boef gesproken trouwens, hij is er nog steeds! Veel geïnteresseerden gehad, maar veel mensen laten het op het laatste moment af weten... erg irritant. Zelfs een gekke Duitser over de vloer gehad (ik heb niets tegen Duitsers maar hij deed heel vreemd). Dus als jullie nog iemand weten die een hele leuke en lieve enthousiaste pony zoekt, waar vooral fijn mee gemend kan worden, dan hoor ik het graag. Ook naar hem ga ik nog 1 à 2 keer per week, maar dat is helaas niet voldoende aandacht en beweging voor hem en daarom zou het beter zijn als hij zsm een fijn huisje vind.

Oh wat gek dat jullie nog niemand hebben gevonden. Wij hadden zaterdag 1 van de menles ponys te koop gezet en woensdag was ze al verkocht ging zo snel. Meestal beetje grote maat beleerde shetten zo weg.

mirriejj

Berichten: 3614
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:48

Ik kom even met een egopost. Ik moet nog 6 pagina's bijlezen, maar ik heb tips nodig.

Na een weekend weg ging ik vanmorgen Spinner borstelen en ik zag dat ze allemaal kleine korstjes boven op haar rug heeft. Ik mag ze er ook gewoon afhalen.
Maar wat nu te doen, ik heb een vermoeden van rain rot omdat het bovenop de rug is. Zal ik haar eerst een paar keer wassen met betadineshampoo en eventueel scheren en een deken op doen. Of zouden jullie hiervoor meteen de DA bellen?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:56

mirriejj schreef:
Ik kom even met een egopost. Ik moet nog 6 pagina's bijlezen, maar ik heb tips nodig.

Na een weekend weg ging ik vanmorgen Spinner borstelen en ik zag dat ze allemaal kleine korstjes boven op haar rug heeft. Ik mag ze er ook gewoon afhalen.
Maar wat nu te doen, ik heb een vermoeden van rain rot omdat het bovenop de rug is. Zal ik haar eerst een paar keer wassen met betadineshampoo en eventueel scheren en een deken op doen. Of zouden jullie hiervoor meteen de DA bellen?
ik zou indd eerst wassen met betadine en als ze droog is een goedademende deken op. Anders kan het weer gaan broeien.

Jorex

Berichten: 10034
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:57

Lol die coupe van Donja :')
Bij Alex bleef het gelukkig altijd wel rechtop staan als het kort knipte en dat moest eigenlijk elke winter de afgelopen jaren, wegens zijn geschuur in de zomer. Nu voor het eerst dus weinig jeuk, meneer mag gewoon geen suikers binnenkrijgen, dan gaat het goed. Dus eigenlijk mag ie nooit meer gras, terwijl het wel goed is voor zijn spieren.
Bij ons zijn ze trouwens ook nieuwe huizen aan het bouwen in het dorp, het kriebelt om te gaan samenwonen met mijn vriend, maar ja, wij studeren beide nog en mijn vriend is werkloos. Ik heb zelf wel werk, maar dit is een 0 uren contract, dus alleen als invaller. Wel blij dat mijn contract nu tot eind 2018 loopt, dan hoef ik voor volgend jaar zomer niet opnieuw te zoeken.

Mirriej, zie je ook beestjes lopen? Want het kunnen ook nog luizen zijn, toen Alex luizen had begon dat ook met kale plekjes op de rug en kon ik zelf geen beestjes vinden, maar de da schoof wat haren opzij en toen schoten er allemaal kleine zwarte stipjes weg :r

@Ayla, hopelijk vind je snel een leuk baasje voor Boef die hem lekker alle aandacht kan geven die hij verdient :j

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:58

Ayla heb je mp advertentie stuur anders even de links aub. Misschien is je adv nog aan te passen

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:05

Succes vandaag Ayla!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:08

Zal 'm je pben, heb er al eens naar gekeken maar wil er niets uithalen eigenlijk. Hij is 1.05 en beleerd, maar hij is jong en nog vrij onervaren en de meeste zoeken een bomproof shetlander die al jaren voor de wagen loopt. Ik vind Boef echt een pony met potentie en ik denk dat hij in bijv. de wedstrijdsport erg ver zal kunnen komen :) Ik krijg ook veel vragen of hij bereden kan worden etc en ook dat is niet het geval, want hij is (nog) niet onder het zadel beleerd.

Miranda: mijn merrietje had vorig jaar rainrot, ik heb voor de zekerheid de DA laten komen maar die bevestigde het enkel en raadde aan om met betadine te wassen. Ik heb toen geschoren en dekens om gedaan om het wassen en helen makkelijker en sneller te laten gaan.

Dankjewel Patty :*

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:15

Succes vandaag Ayla! Ik duim voor je!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:17

Heel veel succes vandaag Ayla! Ik duim ook voor je :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:25

succes Ayla!

Ik kruip weer even onder de meeleessteen. Het is opeens ontzettend druk op werk, heb mijn handen ook even vol aan de paarden, we hebben wat bezichtigingen voor een andere woning en we gaan een weekendje weg.
Hopelijk heb ik ergens komende dagen een gaatje om even een bijleespost te maken :D

mirriejj

Berichten: 3614
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:37

Succes vandaag Ayla! Ik hoop dat het niets ernstigs is met Sjors.

Ik heb Spinner zonet gewassen met betadineshampoo en de korstjes verwijderd. Het leek haar wel wat te jeuken, het verwijderen vond ze in ieder geval erg lekker. Ik zet haar vanavond even onder haar dikke winterdeken, dat was helaas de enige die ik nog heb liggen. Dus nu even een nieuwe bestellen, kan ik in dit geval dan beter wel of niet een halsdeken opdoen?

Nu viel me op dat Jimmy zijn voorpluk al een paar dagen wat wild had zitten en die ook wat dunner werd. Maar hij schuurt wel vaker eens een beetje als ik zijn eiwitbrok iets verhoog. Maar nu zag ik dat hij 1 klein wondje/korstje op zijn voorhoofd had, verder niets te vinden.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:29

Veel plezier van het weekend Frummels!

Mirriejj ik zou denk geen halsdeken op doen, maar dat is mijn mening :P

Ik wil zondag eigenlijk een dagje naar de veluwe lekker mennen, alleen door de regenval ben ik bang dat het nog zeiknat is daar... wat is verstandig :o beter uitstellen of gewoon gaan?

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:54

Ik denk dat het wel meevalt Linsey. Ik rij er ook wel eens in de winter en op wat plassen na is het er nooit zeiknat. Welke plaats wil je heen?

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:01

Dat is leuk! Ik weet niet hoe het zit met de regen daar. Ik wil zelf ook binnenkoet naar de veluwe gaan. Ik denk dat ik 1 oktober ga☺

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:07

de Veluwe hier ( ten hoogte van Arnhem) is goed te doen, wel een beetje drassig maar zeker te rijden

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:14

Susanne schreef:
Ik denk dat het wel meevalt Linsey. Ik rij er ook wel eens in de winter en op wat plassen na is het er nooit zeiknat. Welke plaats wil je heen?


Ik denk naar ede ofzo, waar jij het in een van de vorige pagina's over had. Ik ken de weg alleen niet... maar hoop dat, het niet al te moeilijk is :')

Is het daar een beetje te doen om mee te fietsen op een normale fiets? Mijn vriend gaat waarschijnlijk mee op de fiets :P