[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:33

Bijna alle jonge dieren zijn leuk! ;) :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:36

Lief Nathalie! Heeft ze wel een maatje of is ze alleen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:36

maar ze stal mijn hart, en heb er de hele tijd mee in mijn arme rond gelopen op die boerderij, tot ze zei van is t niks voor je dat hoef je tegen mij dus maar 1 keer te zeggen :o
nee eigenlijk geen maatje ja nu tig andere lammetjes hoor, maar zei is 1 van de vele die de verkoop weer in gaat.
dus had eigenlijk al bij voorbaat ja gezegd terwijl ik nog niet weet of ze op t land erbij kan :') dus morgen maar even vragen, durf ook niet te zeggen of schapen en paarden samen kunnen

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:49

Ach gut wat schattig. Volgens mij kunnen paarden en schapen wel samen maar ik weet dat schapen andere ziektes kunnen dragen of kunnen besmetten, althans dat heb ik eens gehoord. Verder weet ik er niets van.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:00

Schapen kunnen leverbot op paarden over brengen. Pip stond een tijdje bij een stel schapen in. Hij was dikke vriendjes met de ram haha. Maar wat een schatje dat lammetje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:51

Lief schaapje! Vanaf wanneer mag je hem hebben? Is het een fles lam?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 06:24

Je ziet ze vaak genoeg samen. Maar ze kunnen idd ziektes overbrengen. Buiten dat hebben ze niet echt wat aan elkaar. Het is voor haar toch leuker als ze een maatje heeft van haar eigen soort.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:56

Charlotte en Lobke, leuk dat jullie met de pony's op stap gaan. :D

Vervelend van je stalgenoot, Lieselotte. Hopelijk gaat diegene zich snel wat normaler gedragen. Ik sta bij mensen aan huis en heb dus ook maar één stalgenoot en dat gaat gewoon goed met elkaar. Ik heb ook wel eens op stallen gestaan waar het onderling niet zo lekker liep en dat is geen pretje..

Ik woon ook in de buurt van Nijkerk (half uur, denk ik). Grappig dat er best veel mensen in die buurt wonen.

Mooi tuig, Charlotte! Dat karretje had ik inderdaad ook al eens gezien, echt een schatje om te zien. :j

Wat vervelend dat Switch nog drie weken op rust moet, Patty. Hopelijk komt alles goed met hem. Aan een tuig kan ik je niet helpen en ik ken ook niemand die er een te koop heeft staan.. Staat er niets op de BoktMarkt?

De 1 april grap heb ik helemaal gemist. Ik ben zo druk geweest gisteren dat ik niet eens tijd had om op Bokt te kijken..

Ik heb (gelukkig) geen witte pony's, maar mijn stalgenootje houdt hem wit met heel veel poetsen en wassen. Waarmee zou ik eerlijk gezegd niet weten, volgens mij een speciale shampoo voor schimmels.

Fijn dat alles goed was bij de tandarts met Sjors, Ayla! Kunnen jullie voorlopig weer vooruit.

Ik ga ook niet naar de NMPRS hengstenkeuring, geen tijd. :( Het is wel in de buurt dus eigenlijk wil ik er nog wel een keer gaan kijken.

Wat een schatje, Nathalie. <3 Volgens mij gaan schapen wel samen met paarden, maar kunnen ze inderdaad ziektes overbrengen (leverbot zoals Mira al zei). Ook hebben ze volgens mij niet echt iets aan elkaar omdat het geen soortgenoten zijn, maar wie weet worden het dikke maatjes!

Zo, ik ben weer helemaal bij! Ik heb zo'n druk weekend dat er niet veel tijd is/was om bij te lezen, dus dan vroeg in de ochtend maar een mega bijleespost. Gisteren heb ik even een stuk gewandeld met Guus en Zoë en bij de lammetjes gekeken, ze mochten voor het eerst naar buiten. Wat een lief gezicht is dat. <3

Ook zijn de wielen van m'n kar geverfd gisteren en staat de rest van de kar ook in de verf. Vandaag nog een tweede laag doen en dan kan Zoë er begin volgende week voor. :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:22

Ik ben even heel lui in lezen afgelopen dagen, maak t nog wel goed.
Even reageren op Nathalie, niet geheel slim deze beslissing zonder eerst land te regelen en te kijken of dit samen kan met de pony's. Ik heb het een keer gedaan een ezel met mijn pony's Buck is er heel ziek van geworden.... 1 ezel bij die mensen werden er 2, en toen ben ik alla minuut vertrokken. Dit is een voorbeeld van. Wat is weet van lammen is dat ze 9 van de 10 keer luis hebben door de dikke broeierige vacht, en dit overkunnen brengen op pony's paarden. Ook zijn ze van de soortgenoten, en kunnen ze inderdaad zoals hier al vermeld word leverbot overbrengen. Maaaaar voor leverbot heb je wel iets dat je het onder controle kan houden bij je paard. Zo had ik dat voor die ezel bijv.

Denk dat ik zo even bij t sloeberige nmprs ga kijken, ben daar echt al lang niet geweest. Die mini's zijn wel leuk en de kraampjes haha... Maar de meeste mensen zijn echt paardenmensen en paardenmensen zijn.... kak! Haha

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:46

Claudia, leuk filmpje van de rit! Vind je cognac tuig erg mooi!
Charlotte, hopelijk bevalt het Zilco tuig goed, ziet er iig goed uit op de foto! :D Heb zelf ook het Eurotech tuig, deze past bij Joep gelukkig perfect!
Patty, hopelijk doen de 3 weken rust Switch goed!
Nathalie, aawh wat een schatje!
Lobke en Charlotte, leuk dat jullie een midweekje weggaan! :) Wij (ik, m'n ouders en broers) hebben afgelopen week ook een vakantie geboekt, alleen wel zonder pony's want wij gaan ruim drie weken naar Amerika!

Zo naar stal om Joep helemaal te wassen voor morgen!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:11

Zo ik ben weer thuis na een super leuke dag op de Hengstenkeuring NMPRS 2016! Wekker stond al om 05.30. Ik wilde niks missen haha.

NathalientjeB, ach kijk nou wat liiieeeeefff!! <3 Wat een poppie! Ging het ophalen goed?
xCarpeDiem, jeetje wat een bijleespost, jij bent zeker weer bij haha! :D Ik ben heel benieuwd naar je combinatie!
Sardis, en is Joep weer lekker schoon?

Ik heb vandaag een hele gezellige dag gehad op het NMPRS, met mooie paardjes en aardige mensen! Ik was van plan om Astrid in de toekomst weer te laten dekken, ik had al een hengst op het oog maar dat was nog meer een wens. 3.5 weken geleden is er een prachtig nakomeling geboren van hem, (van bokker Jolandje) waardoor ik nog meer verliefd op hem werd en de veulenkriebels begonnen te groeien! Vandaag heeft hij zich prachtig laten zien op de NMPRS hengstenkeuring door kampioen minimaat te worden! Dus ik heb mijn moeder weten over te halen om Astrid volgend jaar te laten dekken door hem! *\o/* Het is een prachtig luxe en lieve hengst! <3 Ik ben ook nog even met hem op de foto geweest!
Dit is hem: EBF John's Prince Eragon! :~
Afbeelding
Afbeelding

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:12

Wat een gaaf dier! Hou je ons op de hoogte?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:15

Wat een gave hengst! :~
Had eigenlijk ook nog even naar Bunschoten gewild, maar is er niet van gekomen meer.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:15

Verity schreef:
Wat een gaaf dier! Hou je ons op de hoogte?

Was het maar dit jaar dat ik Astrid door hem zou laten dekken hihi, kan niet wachten tot volgend jaar! :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:28

Charlotte, mijn wagen is bijna helemaal klaar en ik verwacht dat Zoë er begin volgende week voor het eerst voor zal komen te staan. Dan ga ik uiteraard foto's posten! :D
Prachtige hengst trouwens! Leuk dat je je merrie gaat laten dekken, veulentjes zijn zooo leuk!

Mijn sulky is vandaag opgehaald en heb verder lekker bij de pony's getut en aan m'n wagentje gewerkt. Hij is nu zo goed als klaar, nog even wat details en wat aanpassen en we zijn er klaar voor. :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:34

xCarpediem schreef:
Charlotte, mijn wagen is bijna helemaal klaar en ik verwacht dat Zoë er begin volgende week voor het eerst voor zal komen te staan. Dan ga ik uiteraard foto's posten! :D
Prachtige hengst trouwens! Leuk dat je je merrie gaat laten dekken, veulentjes zijn zooo leuk!

Mijn sulky is vandaag opgehaald en heb verder lekker bij de pony's getut en aan m'n wagentje gewerkt. Hij is nu zo goed als klaar, nog even wat details en wat aanpassen en we zijn er klaar voor. :D

Ja ik ben benieuwd! :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:15

Prachtige hengst Charlotte! Snap dat je daar wel een veulen van wilt *\o/*

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:41

Mowgli4 schreef:
Prachtige hengst Charlotte! Snap dat je daar wel een veulen van wilt *\o/*

Mooi hé?! Ik kan nu al niet wachten hihi. :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:43

Afbeelding

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:45

Mooie foto Mandy! Ziet er leuk uit! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:05

Inderdaad een mooie foto, Mandy! :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:16

Mooie foto mandy!

Hier met max lange lijnen gedaan vanmiddag. Hij was zo ontzettend braaf ook de brug meegenomen. Korte training want hij was ontzettend braaf. Met pip lekker los gesprongen en vrijheidsdressuur gedaan. Ook ontzettend braaf en ik buiten adem haha

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:17

Klinkt als een leuke dag, Mira! Fijn dat ze allebei zo braaf waren. :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:19

mooie foto mandy, ziet er heerlijk uit!

leuk Mira! wat een lekker dagje heb je gehad zeg, fijn dat de pony's ook braaf waren :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:59

Wauw wat een ontzettend gave hengst Charlotte!! <3
Tja Joep is wel weer schoon, maar heeft erg veel tijd en moeite gekost want Joep was o zo vervelend.. :+
Leuke foto Mandy! Lekker buiten rijden :)