[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:38

Inderdaad heel vreemd :o Al vind ik de meeste van dit soort crowdfunding acties ronduit belachelijk haha.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:40

Heerlijk weer hè Mandy! Na al die dagen met stortregen eindelijk een beetje zon!

Dat Santa topic ken ik wel ja, ik lees er af en toe mee. Sommige mensen maken echt leuke dingen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:52

Ingrid en Mandy; sorry helemaa over jullie vraag heen gelezen.
Vakantie was echt heerlijk! Wel koud hier :')

Net even naar de EJ geweest.

M'n auto is trouwens in de vakantie na gekeken. Wist al dat er wat mis zou zijn. Maar nu blijkt er wel iets meer mis te zijn. Zou me minimaal €1000,- kosten om te laten maken. Maar dat is die niet meer waard. Nu maar opzoek naar wat anders.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:00

Ja jij zal het wel koud vinden hier haha.
Balen van je auto!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:01

Heel verschil qua temperatuur ja! Ik heb het al koud, laat staan hoe het voor jou is. :=
Heb je nog leuke foto's?

Nog iets gekocht bij EJ?

Wat naar van je auto, ben ik ook elk jaar bang voor met APK. :=
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 17-09-17 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:03

Het hele verhaal zet ik liever niet online. Mocht je het willen weten stuur me dan gerust een berichtje :) kosten voor onderhoud gaat zeker wel goedkomen. Snap de verwarring heb altijd wel wat achter de hand ook voor mn katten. En anders staat mn pap nog paraat dus daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:13

Balen van je auto!
ik ben zelf ook niet van het doneren hiervoor.

Ik ben zojuist wezen kijken bij een shetlander veulentje. Ik wil over een aantal jaar toch wel graag tweespan rijden en nu past een veulentje echt super bij ons.
Het veulentje waar ik ben wezen kijken is een shetlander hengstje van nu 3 maand. Hij mag eind volgende maand weg bij zijn ouders. De ouders zijn beide 84 cm. Eddy is 86 cm dus ik hoop dat hij dan wel in de buurt van Eddy komt qua lengte. Karakter spreekt me echt heel erg aan voor zover je dat nu kan zien. Alleen twijfel ik nu wel omdat hij wat weid loopt van achteren en hij lijkt wel erg steile hoeven te hebben. Heb al wat kennissen, instructies, hoefsmeden benaderd om even naar de foto's te kijken.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:15

Het hoeft ook niet hoor haha ik heb het puur aangemaakt zodat het wat sneller zal gaan

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:02

Maar waarom deze pony voor 2000?
het is ** veel geld voor een shetje. Ben dan ook reuze nieuwschierig naar het verhaal waarom in hemelsnaam.

ooeee auto en onkosten nooit leuk. balen zijn toch altijd weer flinke kostenposten en wat krijg je er uiteindelijk weer voor terug.

Gisteren een onwijs leuke merrie gezien die perfect bij onze leentje paste qua uitgerekende datum leeftijd en hoogte en mooi in lichaam en beharing. zou ik vanavond contact opnemen met de man is hij verkocht... baaaalen. (stomme verjaardagen ook :D , heb meer te doen }> )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:10

Leuke deken op de vorige pagina.

Ook ik vind 2000 euro teveel voor een shetlander. Voor hetzelfde geld heb ik een jonge Welsh die ik nog naar mijn hand kan zetten.

SSS doe ik al aan mee. Vorig jaar ook. Ik hou ervan creabea bezig te zijn.

Ik heb vanmiddag lekker met Alex gereden. We hebben het wel rustig aan gedaan, maar hij heeft voor het eerst hier thuis bos gezien en dan wordt ie dol enthousiast :P
Hij houdt ervan nieuwe routes te ontdekken en door modderplassen te racen.
Afbeelding

Mooi dat je vakantie leuk was. Wel balen van je auto, Patty.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:28

StalNollie schreef:
Maar waarom deze pony voor 2000?
het is ** veel geld voor een shetje. Ben dan ook reuze nieuwschierig naar het verhaal waarom in hemelsnaam.

ooeee auto en onkosten nooit leuk. balen zijn toch altijd weer flinke kostenposten en wat krijg je er uiteindelijk weer voor terug.

Gisteren een onwijs leuke merrie gezien die perfect bij onze leentje paste qua uitgerekende datum leeftijd en hoogte en mooi in lichaam en beharing. zou ik vanavond contact opnemen met de man is hij verkocht... baaaalen. (stomme verjaardagen ook :D , heb meer te doen }> )

Ik stuur je even een pb net het verhaal :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:53

Pb gehad en eerlijk? Zou ik er alsnog geen actie voor starten.
( maargoed proberen kan altijd maar ik ben van mening dat je pas echt om geld moet vragen als het werkelijk een doel heeft en geen luxe)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:06

Is ook niet bedoeld om puur daardoor het bedrag bij elkaar te sparen. Maar echt als hulpje zodat het wat sneller zou gaan. En al zal ik er niks van krijgen maakt me dat niks uit. Krijg her dan ook wel bij elkaar alleen duurt het dan wat langer

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:09

Vervelend zeg Patty! Als auto's wat mankeren is het vaak zoveel geld wat je kwijt bent! :$

Ah leuk een veulentje erbij Eline. Verstandig dat je ook even andere mensen mee laat kijken. Ben benieuwd of het hem wordt, plaats je dan een foto? :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:10

Maar crownd funding is toch geld ophalen ivm noodzaak (goed doel)?I
Ik vind dit meer schooien om geld voor luxe

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:15

Patty balen van je auto zeg..
Mijne mag 1e week van oktober weer. Heb er al voor gespaard.
Jullie gaan hard zeg.
Een pony is waard wat iemand ervoor wil geven. En is misschien voor claudia wel 2000 waard. Wat een ander er niet voor zou geven. En in vergelijking met een welsh misschien wil ze wel geen welsh maar echt misty omdat die emotionele waarde heeft.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:17

StalNollie schreef:
Maar crownd funding is toch geld ophalen ivm noodzaak (goed doel)?I
Ik vind dit meer schooien om geld voor luxe

Dat vind ik met heel veel van die crownd funding .. Bijna nooit is er echte nood maar meer luxe. Maar valt altijd te proberen natuurlijk.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:18

ElineGC schreef:
Balen van je auto!
ik ben zelf ook niet van het doneren hiervoor.

Ik ben zojuist wezen kijken bij een shetlander veulentje. Ik wil over een aantal jaar toch wel graag tweespan rijden en nu past een veulentje echt super bij ons.
Het veulentje waar ik ben wezen kijken is een shetlander hengstje van nu 3 maand. Hij mag eind volgende maand weg bij zijn ouders. De ouders zijn beide 84 cm. Eddy is 86 cm dus ik hoop dat hij dan wel in de buurt van Eddy komt qua lengte. Karakter spreekt me echt heel erg aan voor zover je dat nu kan zien. Alleen twijfel ik nu wel omdat hij wat weid loopt van achteren en hij lijkt wel erg steile hoeven te hebben. Heb al wat kennissen, instructies, hoefsmeden benaderd om even naar de foto's te kijken.

Leuk wat voor kleur?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:45

Ik zal zeker een foto plaatsen. Ik ben op zoek naar een palomino kleur! Mocht iemand willen meedenken graag! Iemand die verstand heeft van hoeven en beenstanden ook graag ☺

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:00

Ik denk niet dat het bedrag een aanschafprijs is want pony is al in bezit toch?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:03

Mandyy schreef:
Ik denk niet dat het bedrag een aanschafprijs is want pony is al in bezit toch?

Volgens mij niet?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:07

Ik dacht dat pony eerder al in bezit was.. maar miss was dan?

Op de site staat dat het gaat om een bedrag terug te betalen, dus lijkt het ook meer een verpanding?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:17

Klopt is soort verpanding

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:23

Omdat er behoorlijk wat gespeculeerd word zal ik het verhaal openbaar zetten :)
Het verhaal is wat complexer dan het zo beschreven is haha
Die 2000 euro (totaal 2600. Maar heb al 600 gespaard) is van mijn rijbewijs en auto wat die man mij gegeven heeft. Maar nu ineens terug wil. En aangezien misty me enorm dierbaar is ben ik akkoord gegaan dat terug te betalen en haar dan op te mogen halen.
Misty is mondeling altijd van mij geweest. Maar helaas staat mijn naam niet in het paspoort en betaalde ik verder geen onderhoud. Dus kon ik verder niks beginnen helaas

Edit: het doel van de crowdfunding was niet om zo het volledige bedrag te krijgen. Maar meer zodat het sparen wat sneller zal gaan

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:42

Ik kom weer onder Mn lees steen vandaan.

Ik doneer ook eigenlijk nooit aan dat soort dingen maar fijn dat iemand je al 100 euro heeft gegeven.

Ik ga gigant morgen scheren. Hij word weer een bolletje wol :+