[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:06

Kiekeboefje schreef:
_O- _O-

Fenna, die man mailt niet terug..... maar denk ook dat ik het kwa tijd ga redden. Welke dag is het eigenlijk?

Wij hebben namelijk een huis bemachtigd!!!! Nieuwbouw <3

Yeah gefeliciteerd! *\o/* Wat leuk!!

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:56

Koekeboefje gefeliciteerd met jullie huis *\o/*

Gister weer heerlijk gemend met Toliene, ze begint er eindelijk ook beter uit te zien, alleen nog wel een hangbuikkie
Afbeelding

Ik zit een beetje in dubio, Bink hoestte vorige week tijdens het werken en ook op de paddock. Heb hem de afgelopen week een beetje op rust gezet, met een goed vitamine supplement en foenegriek. De afgelopen dagen heeft niemand hem meer horen hoesten op de paddock alleen gister toen ik begon met draven na 2x briezen toch nog 1 keer hoesten...

Hij ziet er verder top uit, geen zieke symptomen, geen koort, geen neusuitvloeiing behalve wat doorzichtig. Wil eigenlijk ook niet meteen naar de dierenarts rennen, wat zouden jullie doen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:17

Ik hoop dat ik morgen even kan bijlezen. Heel druk gehad en vandaag bedrijfsuitje naar Ouwehands dierenpark met etentje en feestje. :) :wave:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:20

Even aankijken nog als je nu al vooruitgang merkt.

Veel plezier met feestje!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:21

Ik zou hem nog even wat langer stil zetten. Bij mij hoest Jorie heel sporadisch ook wel eens overigens. Ik gok dat er dan net een stofje verkeerd vliegt bij het aandraven.

Hier is Alex weer in hetzelfde model geschoren nu als vorig jaar met nog iets meer de hals eruit.
Afbeelding

En de andere kant is wat overbelicht doordat de zon ineens scheen.
Afbeelding

Veel plezier frummels!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:32

Is het al af of moet je nog een beetje bijscheren?
Ene achterbeen lijkt hoger dan het andere? En sommige lijnen lijken wat happerig?

Hij is iig heel wat haar kwijt. ;)

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:42

Gefeliciteerd Kiekeboefje met je huis!

Lekker Fenna al dat haar er af! Hoop maandag ook te scheren met mijn nieuwe Moser Max ben benieuwd!

Linsey ik zou het ook aankijken met hoesten, je geeft iig de goede aanvullingen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:43

Het ziet er een beetje gehaast geschoren uit :o Wel lekker dat hij weer kaal is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:44

Ja dit is al het eindresultaat. Hij staat op beide foto's niet helemaal gelijk ten op zichte van de camera. Ik laat hem scheren door een kennis van ons. Verder wordt t alleen met een groot apparaat gedaan dus de lijnen eruit lukt niet. Maar ach tis voor het functionele, niet voor de mooi. Misschien dat ik zelf een apparaat aanschaf als ie verder in de winter nog een keer moet. Het is zeker niet gehaast gedaan hoor, maar met alleen een groot apparaat valt het niet te doen om geen lijnen over te houden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:07

Daar ben ik het niet mee eens. Willem scheer ik met een grote (met fijne messen) en alleen rond de ogen enz met de kleine. En dan kan je echt streeploos scheren (na het scheren heb je soms van die afdruk streepjes maar die zijn na een paar dagen weg of na wassen).

Als de messen bot zijn of met de grove messen dan heb ik meer strepen. Als ik jou was zou ik hem nog even bijwerken. Zeker bij dat voorheen zit gewoon een 'hap'. En bij z'n buik vind ik het niet netjes overlapt. Maar het is maar een tip, voel je vooral niet aangevallen.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:15

Ik scheer alle lijnen ook met het grote apparaat, maar ik ga net zo lang door tot het goed is, anders word ik autistisch :') Moet zeggen dat Nick wel een hele makkelijke scheervacht heeft, de haren zijn lekker stug. De haren van Alex zien er donzig uit, dat lijkt me ook vervelend scheren.

Ik heb nu 1 bil gedaan, waar het sterretje zit, en zijn baard er weer af. De rest doe ik morgen, want hij was een beetje nat.

Toliene is knap!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:39

Ik kan hem niet nog even bijwerken. Ik heb zelf geen scheerapparaat. En onze kennis doet dit voor niks. En het maakt mij niks uit hoe net het is, de 29ste zijn de strepen toch wel weer weg. Hij was overigens ook nog ongeborsteld op de foto's. Na het borstelen leek het al stukken beter en ik ben er blij mee. :P

Laura, Alex is inderdaad 1 grote pluisbol in wintervacht. Jorie is weer helemaal anders qua structuur in inderdaad. Wel grappig dat je die verschillen hebt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:10

Ik heb een heel fijn scheeraparaat van Philips, die koste mij 25 euro ofzo? Gebruik hem nogsteeds. Na gebruik even losschroeven en uitspuiten met een compressor of als je die niet heb een föhn. Heb daar floor ook mee afgewerkt na de grote scheerbeurt en doe daar ook zn baard en sokken mee (als die er weer eens niet uitzien := )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:12

Oh ja het trekt nog wel bij hoor, als je vroeg in het seizoen scheert maken ze best vlug weer wat vacht aan en dan zie je het niet meer.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:57

Kiekeboefje schreef:
_O- _O-

Fenna, die man mailt niet terug..... maar denk ook dat ik het kwa tijd ga redden. Welke dag is het eigenlijk?

Wij hebben namelijk een huis bemachtigd!!!! Nieuwbouw <3

Gefeliciteerd :D!!

Knappe Toliene! Ziet er goed uit :).

Alex weer lekker kaal. Is er een reden waarom je z'n hoofd en benen niet doet Fenna?

Kcinarual schreef:
Ik scheer alle lijnen ook met het grote apparaat, maar ik ga net zo lang door tot het goed is, anders word ik autistisch :') Moet zeggen dat Nick wel een hele makkelijke scheervacht heeft, de haren zijn lekker stug. De haren van Alex zien er donzig uit, dat lijkt me ook vervelend scheren.

Ik heb nu 1 bil gedaan, waar het sterretje zit, en zijn baard er weer af. De rest doe ik morgen, want hij was een beetje nat.

Toliene is knap!

Precies dit :=.

Mijn vriend scheert altijd koeien. En die worden gewoon snel geschoren want als er 100 gedaan moeten worden ga je natuurlijk niet pietje precies scheren. Nou ging hij ooit een keer Switch scheren. Daar krijg je pas kortsluiting van in je hoofd :'). Uiteindelijk heeft ie het heel netjes gedaan nadat we eerst een discussie hadden :+.

Wij zijn gisteren geland in NL. Lekkere jetlag dus heerlijk de dag doorgebracht in bed met series.

Vanmorgen wel even naar stal geweest. Hoefsmid is geweest om de ijzers van Switch er onderweg te halen.
Zou beide ponys vandaag scheren maar doe ik lekker van de week.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:37

Mijne vinden scheren spannend. Dus nooit zo mooi de eerste paar weken. Trekt wel weer weg

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:52

Patty weer terug; lekker geweest?
Hier geen pest aan met dit weer....

Fenna: mooi zo'n hele rode kat!

Linsey: fijn dat Toliene het goed doet nu!
Vwb Bink zou ik nog even afwachten denk ik. Wel goed in de gaten houden want hoesten is bij paarden natuurlijk wel altijd een 'dingetje'.

Frummels; veel plezier vandaag!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:08

Patty, hoe was je vakantie?
Lekker even bijkomen nu.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:42

Kiekeboefje spannend een huisje. Leuke vooruitzichten En shoppen.

Ik scheer eigenlijk nooit maar doen sommige dit dus met zo n simpel ding? Een hele pony werkt dat dan nog wel.

Vandaag brammetje op zijn nieuwe adres gebracht pfff flinke rit maar hij heeft goed huisje bij twee leuke kindjes en een andere pony ( die is niet zo kindproof vandaar andere erbij)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:51

Stalnollie floor is geschoren met een scheerapparaat voor koeien, het toiletteren doe ik met een simpel ding van de blokker :)

Patty welkom terug

Fenna ik vind alex er een stuk beter uitzien nu!

Linsey ik zou het gewoon even aankijken met bink

Bitterbal op pootjes
kroket op pootjes
terroristlander
nog meer namen? :=

Kiekenboefje gefeliciteerd met je huisje! super leuk :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:54

Ik doe zijn hoofd, hals en benen niet omdat hij 24/7 buiten staat. En zodat mijn moeder ten minste nog een shetlander ziet aan de buitenkant. Hals heeft wel een strook eruit geschoren. En ik kan aan zijn oren nog zien of ie hard moest werken of niet :')
Overigens hoorden de benen gelijk te zijn qua patroon, maar het was ons beiden vanochtend niet opgevallen dat de ene zoveel verder is geschoren. Ach ik hoef toch geen officiële wedstrijden met hem te rijden. Dan had ik alles eraf gehaald.

@Ingrid ja, mensen in onze omgeving willen de rooie altijd wel mee naar huis nemen. Hij heeft 1 klein wit vlekje op zijn borst en is verder volledig rood.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:13

Oke ik ben autistisch. :+ Ik heb Nick net voor de rest ook geschoren, maar toen ik geen tijd meer had zag ik allemaal foutjes. -O- Ik ga morgen de boel even bijwerken en daarna weer eens een rondje mennen :D
Ik heb een farmclipper 3 voor weinig over kunnen nemen via marktplaats. Ik heb er wel heiniger messen op, zo is t een prima machine.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:24

Kiekeboefje gefeliciteerd met je huisje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:25

Welkom terug in Nederland Patty! Mooie vakantie gehad?

Ik scheer met een Heiniger en een Moser Max.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:25

Lillian__ schreef:
Stalnollie floor is geschoren met een scheerapparaat voor koeien, het toiletteren doe ik met een simpel ding van de blokker :)

Patty welkom terug

Fenna ik vind alex er een stuk beter uitzien nu!

Linsey ik zou het gewoon even aankijken met bink

Bitterbal op pootjes
kroket op pootjes
terroristlander
nog meer namen? :=

Kiekenboefje gefeliciteerd met je huisje! super leuk :D

Caya noem ik altijd propje