Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskiakefie schreef:kan iemand mij uitleggen hoe je piaffe kan aanleren?
Evelli schreef:schouderbuitenwaards, schouderbinnenwaards?
vind de dvd van piet bakker ook echt een aanrader
jesito schreef:Evelli schreef:schouderbuitenwaards, schouderbinnenwaards?
vind de dvd van piet bakker ook echt een aanrader
Heb ik al besteld dus dan gaan we die eens eerst goed bekijken.
Hij is nog niet helemaal netjes rechtgesteld en loopt nog wat onhandig, niet in balans.
Ik heb vandaag weer geoefend deze keer zonder schoftje maar vind ik nog wel moeilijk.
Maar goed oefening baart kunst.
Stardust0 schreef:Ik meld me! Ik ben al een tijdje bezig met lange lijnen, Dust vindt dit heel erg leuk op zijn manier. Vrolijk trappelen, en als jij zegt dat het over is doet hij oppeens alles voor jeBinnenkort een keertje foto's. Ik deed dit altijd met 4 aan mekaar geknoopte halstertouwtjes. Heb vandaag een Slofteugel aangeschaft, om als teugels te gebruiken. Dust kan op het moment: Stap, verzamelde draf, en 3 pasjes verzamelde galop. keurige voltes, mooi nageven, links en rechts.. Ik werk op het moment voornamelijk aan de galop.. Ik werkte meteen al zonder schoftje/longeersingel.. ivm neit in het bezit zijn daarvan..
bizzybijtje schreef:Stardust0 schreef:Ik meld me! Ik ben al een tijdje bezig met lange lijnen, Dust vindt dit heel erg leuk op zijn manier. Vrolijk trappelen, en als jij zegt dat het over is doet hij oppeens alles voor jeBinnenkort een keertje foto's. Ik deed dit altijd met 4 aan mekaar geknoopte halstertouwtjes. Heb vandaag een Slofteugel aangeschaft, om als teugels te gebruiken. Dust kan op het moment: Stap, verzamelde draf, en 3 pasjes verzamelde galop. keurige voltes, mooi nageven, links en rechts.. Ik werk op het moment voornamelijk aan de galop.. Ik werkte meteen al zonder schoftje/longeersingel.. ivm neit in het bezit zijn daarvan..
Je kunt beter eerst wat zijgangen doen voor je aan de galop begint![]()
Zo krijgt hij een sterkere achterhand, omdat het heel zwaar is om zo langzaam te galoperen
Evelli schreef:zijgangen zijn ook schouderbinnenwaards/buitenwaards
Máár als een pony de galop zelf aanbied, dan kan je hem best een paar passen laten doen en dan goed belonen.
Heb je de dvd van Piet bakker al? Zoniet, het is een echte aanrader met duidelijk uitleg over het hoe en wat van de zijgangen
Evelli schreef: