35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:31

Ingrid: sterkte, dat is idd nog eigenlijk veel te jong, kan hij nog wel thuis wonen?

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:59

Toydoll ja zeker word Spes beleerd :D
Hij is een laat veulen,dus word van de zomer langzaam beleerd
Leuk leuk leuk voor je het weet is het weer juni en staat Spook in de spook stal haha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:33

Ulfeino; hij woont nog thuis en gaat 2 dagen per week naar de opvang, is ook een beetje lucht voor mijn moeder.

Yashilha; pootje gaat de goede kant op denk ik :-). Morgen over 2 weken weer foto maken. Maar ik denk wel dat het aan het helen is :-)

Leuke foto's gezien trouwens op de vorige pagina !!

Ik heb vanmiddag weer mijn 1e opdracht gehad na breuk poot, kennis had paard te koop en wilde foto's. We hadden prachtig weer. Ga zo de foto's bewerken

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:48

Fijn dat het zo wat rust komt voor je moeder
Super ik hoop het voor je!!
Fijn dat je weer foto's bent wezen maken
Lijkt me ook weer leuk een keer met Spes :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:49

Vanavond weer lekker met Kyara bezig geweest, even een wat zwaardere band laten slepen door de bak en nog een rondje door de grote wei, even gekeken of ze in het tuig een beetje trekker mak is :)
Heb een broek bij het tuig (2e hands gekocht) maar die kan ik niet vast maken aan de staartriem, vandaar geen broek aan :) )

Hier een foto en een filmpje <3

Afbeelding

[/[/video]video]

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:53

Brave pony Ulfeino ! Het geluid op het asfalt leek ze ook niet eng te vinden he ?

Yashilha: zie http://www.pet-images.nl O:) O:) O:) :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:24

Ulfeino wat super braaf!!
IngridM krijg alleen een zwarte pagina :+ ook bij je onderschrift

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 21:46

dat is raar, hier doet hij het gewoon, bij kennis ook want die heeft net nog gekeken.........

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:46

Het maakt haar totaal niet uit hoeveel herrie er achter haar aan komt :)
Het scheelt denk ik wel dat ik haar al 4 jaar heb, ze was 2 toen ze bij ons kwam en ik ben eigenlijk altijd degene die alles met haar doet, maar ook degene van wie ze eten en lekkers krijgt.
Denk wel dat we echt een band hebben samen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 21:57

Leuk is dat he; zo'n gevoel ! Ik heb mijn shet nog maar 7 maanden, maar eigenlijk heb ik dat gevoel ook wel. Geen idee of dat echt kan maar het voelt goed in ieder geval :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:25

Ik was 4 jaar geleden opzoek naar een wat oudere bomproof ponietje voor mijn dochtertje om te aaien en er eens op te zitten en als weidemaatje voor mijn paard.
Ik was altijd degene die zei dat zo'n jong ding niet geschikt was en je veeeeel beter wat meer geld uit kon geven voor een wat ouder ervaren bomproof beestje.

En toen ineens stond Kyara op MP, ik was compleet verkocht, wij er naartoe om te kijken, het eens geworden met de verkoopster en de volgende week opgehaald :)

Moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog steeds vind dat je voor je kind beter een ervaren pony kunt kopen, ik heb Elina daarom ook gewoon op manege les gedaan om zo de basis te leren.
Ik hoop echter dat ze met Kyara een leuke combi zal worden en met haar naar clubles zal kunnen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:34

Het is nooit slecht om een kind te leren rijden op een ervaren pony natuurlijk, maar.... Ik ken ook genoeg combinaties groen & groen die ook super werken. Zo is mijn Booster op 3,5 jarige leeftijd naar gezin met 2 kinderen gegaan, die ook nog enigzins 'beperkt' zijn en het dus allemaal niet zo makkelijk oppakken als andere kinderen, maar die groeien echt samen, en de band die zij straks hebben (nu al duidelijk beginnen te krijgen) is niet vergelijkbaar met een kant en klare pony die gewoon zijn ding doet.
Maar goed, het moet in basis dan natuurlijk wel een geschikte pony zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 22:56

Ja voor beiden wat te zeggen inderdaad. Maar groen en groen kan ook gruwelijk misgaan, dat zie je helaas ook om je heen.
Maar Ulfeino; leuk dat het zo'n super combi is !

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:03

Ja dat is zo, alleen leer je het rijden wat makkelijker op een ervaren pony.
Daarnaast zit ik met de handicap dat ik niet naast de pony mee kan rennen en dus moet ze het grotendeels zelf doen met behulp van mijn aanwijzingen.
Voordeel van een jonge pony vindt ik wel weer dat die alles nog leuk vindt.
Ach we proberen het zo goed mogelijk te doen, spelenderwijs, niet al te lang per keer en niet iedere dag hetzelfde.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 06:32

IngridM hij doet het :D gaat straks kijken
Heb je hem pas 7 maanden!?
Haha ik dacht veel langer
Ulfeino niet alle oudere pony's zijn braaf zeg ik altijd maar,in mijn ogen kan het van beide kanten goed en fout gaan
Je bent goed bezig lekker speels houden
Ik heb Spes bijna 3 jaar,hij was nog geen jaar toen hij hier kwam en de meest maffe die ik ooit heb gehad
Hij werkt heel graag,dus echt een dier wat je voor zich zelf moet beschermen want hij blijft gaan en gaan

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:03

Het fijne van Kyara is dat ze best wel pittig en werkwillig is, maar dat ze niet drammerig is, ze staat stil wanneer ze stil moet staan en daardoor is het vertrouwd dat mijn dochtertje haar zelf van en naar de wei brengt, zelf borstelt en zelf op en af stappen kan.

Toen ik opzoek was naar een shetlander wilde ik een leuke shet om te zien, niet eentje van 20 in een dozijn, zodat we haar ook weer kwijt zouden kunnen als Elina er te groot voor zou zijn. :j

Nou dat is dus gelukt, ze is mooi, leuk, lief en betrouwbaar (en tot grote ergernis van manlief destijds duurder dan de gemiddelde shet van die leeftijd zonder papieren :$ ) , maar ................ verkopen ooit? :n
Moet er niet aan denken, wil die kleine helemaal nooit meer kwijt _O-

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:50

hahaha grappig he, ja ook van die kleintjes ga je houden haha <3

Ja Yashilha; echt pas 7 maanden :-) En waarvan ik de helft van de tijd met mijn gebroken poot zit dus ik heb nog lang niet genoeg van hem kunnen genieten.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:37

_O- erg he ik vind die kleintje tegenwoordig leuker als de grote, nou ja mijn AV is mijn afgod maar na haar geen grote meer
Had ik echt niet verwacht :+
Ik ga zo maar weer aan de wandel,even bedenken waar heen deze keer......

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:53

IngridM schreef:
Ja Yashilha; echt pas 7 maanden :-) En waarvan ik de helft van de tijd met mijn gebroken poot zit dus ik heb nog lang niet genoeg van hem kunnen genieten.

Jeetje zo kort nog! Wat sneu eigenlijk :( :( Hoe gaat het nu met je voet?

Ik heb vandaag dus SUPER gereden met Kyano, bosritje gemaakt. Nog maar 7,5 km hoor, hij wordt over 3 weken pas 3 jaar. Heerlijk relaxed. Ik denk dat het kwartje gevallen is bij hem XD

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:15

Wat super fijn voor je!!!!
Ik heb vandaag vreselijk gewandeld wat een druk mormel was het pffffff :o ga hem naast de fiets leren haha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 13:27

hahha een druk mormel :-)

Toydoll; gaat goed met mijn pootje denk ik ! Heb ik al eerder geroepen en toen was het nog gebroken maar ik denk nu echt dat het flink aan het helen is ! :-)

Van de week foto's gemaakt van een paard van kennis wat te koop staat. Nee, het is geen mini maar ik wil deze foto even laten zien. Knap beestje zo ! Een grote met een valkbruinige kleur, echt gaaf ! Wel dikke portemonnaie meenemen maar hij loopt ook ZZ Licht :-)

Afbeelding

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:11

Heel mooi dier!!!
Ja lach jij maar :=

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:36

Wauw prachtig aansprekend paard

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:42

Elina heeft zojuist weer even op Kyara gereden, het ging redelijk, de kleine boef laat zich zo nu en dan niet zo goed door haar sturen en heeft bedacht dat ze linksom tussen C en H de hoek ik kruipt.

Hieronder een filmpje, met ook nog een stukje galop (let niet op mijn geroep aan aanwijzingen aan het einde :o )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:13

Leuk filmpje!