hengstenkeuring NMPRS 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:17

Hallo :wave:

Ik kom een beetje binnengevallen, maar ik had even een vraagje en dit leek het beste topic om het te vragen. (Vond het niet nodig hier een apart topic voor te openen) :)
Weet iemand waar je foto's kan vinden van vorige jaren? Misschien dat iemand fotografen weet die hebben gefotografeerd of dat iemand misschien weet of het stamboek foto's bewaard. Ik zoek namelijk foto's van een bepaalde hengst en ik weet in ieder geval zeker dat hij in 2007 op de hengstenkeuring was.

Kaisa

Re: hengstenkeuring NMPRS 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:18

Vanaf 2006 ben ik op keuringen aanwezig geweest met mn camera en oa. voor het stamboek gefotografeerd :j

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:32

lotte,
heb je wat meer info over wie je zoekt (behaalde premie, kleur, gedeelte van de naam etc.), misschien kunnen we je op weg helpen?
volgens mij staan op www.minipaarden.nl ook nog steeds de uitslagen, kan je ook nog even naar kijken.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:43

Kaisa schreef:
Vanaf 2006 ben ik op keuringen aanwezig geweest met mn camera en oa. voor het stamboek gefotografeerd :j

Ja ik wilde toen ook ooit foto's van Wynn bestellen :o ,...heb je alles nog steeds van toen???
Volgens mij 2008???

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 07:12

Soms vind je er hier nog als je via de zoekfunctie NMPRS Hengstenkeuring ingeeft.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:18

sandra3235 schreef:
Kaisa schreef:
Ja ik wilde toen ook ooit foto's van Wynn bestellen :o ,...heb je alles nog steeds van toen???
Volgens mij 2008???

(ik kom eerst ff bij van mn hartverzakking, vliegt een vogel tegen het raam hier.....:') )

Alle foto's staan hier nog in het archief :j Ik weet wel dat ik helaas geen standfoto's van Wynn heb, misschien wel ringfoto's maar ben daar niet zeker van ;)

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:25

Foss schreef:
Zorgen dat jij de baas blijft, heel zielig misschien maar geef hem maar een paar klappen dat hij goed weet wie de baas is dan krijgt hij wel ontzag voor je.

Ik pak mijn paarden soms best hard aan maar ik kan lezen en schrijven met ze en krijg daardoor heel veel van ze terug en hoef daardoor veelminder te straffen 1 keer goed duidelijk en dan weten ze het wel.

Ben ik het 100% mee eens. Mijn grote schimmel is ook zo'n schat geworden doordat ik gewoon duidelijk tegen hem ben. Hij was toen ik hem drie jaar terug kreeg wel braaf, maar beet ook af en toe. Maar dat was één harde knal en het was over.
Die kleine hier is echter n stuk eigewijzer :+

Maar ik denk dat ik de oplossing heb! Gisteren liep ik met hem over de dijk. Omdat hij eerder had geprobeerd om achteruit van de dijk af te galopperen (Ja echt :+ ) had ik een zweep mee. Pony had ik rechts vast, rijzweep links. Op een gegeven moment gaat hij op de rem en probeert me te bijten. Toen kreeg hij dus een ongelovelijk zwiep met die zweep! 'T beest snapt nu geloof ik nog steeds niet waar die klap opeens vandaan kwam :+ Vandaag heb ik weer met hem gewandeld, gedroeg zich voorbeeldig.
Zal het dus even afkloppen, maar ik geloof dat ik het Ei van Columbus gevonden heb!

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:31

Kaisa schreef:

Oke is er enige mogelijkheid dat ik foto's terug kan zien?
Of na kan bestellen?

probabeest schreef:
lotte,
heb je wat meer info over wie je zoekt (behaalde premie, kleur, gedeelte van de naam etc.), misschien kunnen we je op weg helpen?
volgens mij staan op http://www.minipaarden.nl ook nog steeds de uitslagen, kan je ook nog even naar kijken.

De uitslagen op van het NMPRS had ik al gevonden. Daardoor wist ik ook dat hij in ieder geval in 2007 op de keuring is geweest. Verder weet ik niet meer informatie dan dat daar staat. Even gekopieërd van de uitslagenlijst:

6. I AM SO FLASH OF ASSCHATT 2d premie NMPRS.CMM7985VRAC
    Geb. datum: 7-4-2001
    Hoogte: 75 cm terugkomen 2007
    Kleur: Zwart bont
    Vader: DAAN FALABELLA V.D. IJSSELHOF NMPRS.CMM7170VRAC
    Moeder: EAGLE'S CHEEKY ONE OF ASSCHATT NMPRS.BMM5734VRA
    V/M: DENT PAINTED EAGLE NMPRS.CMM1166CMMPref
    Eigenaar: I. Hartkamp-Erlemeijer
    Fokker: Z. Varkevisser-Molhoek

Eponastable schreef:
Soms vind je er hier nog als je via de zoekfunctie NMPRS Hengstenkeuring ingeeft.

Dit heb ik al gedaan op google maar helaas heb ik niet meer gevonden dan een uitslagenlijst en een veulenfoto.
Als het goed is, is hem dit als veulen:
Afbeelding
http://www.asschattstables.com/mainpages/08forsale.php

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:33

Anders moet je Tinneke contacteren hierover?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:45

Lotte schreef:
Kaisa schreef:

Oke is er enige mogelijkheid dat ik foto's terug kan zien?
Of na kan bestellen?
Als je mij een mailtje stuurt met de informatie van het paardje, het liefst met een foto (aftekeningen vergelijken), dan kan ik kijken wat ik in het archief heb staan :)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:06

Heb vandaag Shadow nog een keer geschoren met een scheermes die een stuk fijner is en hij is erg mooi geworden wel wennen want hij is nu echt sexie om te zien.
Er moeten nog wel wat kilo's af want hij is nog te dik.
Nog een kleine twee weken en dan lekker naar de keuring ik ben er nu helemaal klaar voor.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:48

hier vandaag ook geschoren met een set fijne messen, vic ziet er ook goed uit!
moet nu alleen z'n beentjes nog maar die doe ik met m'n kleine apparaatje en daar was de batterij van leeg :(
die ligt nu dus aan de oplader en gaan we morgen maar weer verder, hoofdje heb ik nog wel kunnen doen dus bijna klaar...
daarna nog even gelongeerd en gewandeld, hij is lekker fit :P

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:10

Hier heb ik Bon gisteren nog eens een keertje geschoren. Kwa conditie heb ik hem er ook goed opstaan.
Nu nog een paar keer oefenen met het netjes stilstaan, dta hij hier thuis wel heel goed doet en op de een of andere manier spaontaan vergeten is als hij op een andere plek komt := Dus daar zijn we nu nog hard aan het werken.
zenuwen beginnen nu ook wel een beetje toe te slaan.
Zo schrok ik me donderdag toen ik hem uit de wei wilde halen wel heel erg. Ik kwam aanlopen en zag gelijk dat Bon stokkreupel liep, natuurlijk gelijk hartverzakking. Ik dus gauw naar de wei gesneld om te kijken. Had meneer zich blijkbaar gerold en was met zijn achterbeen in de buiksingels terechtgekomen, dus de buiksingel zat achter om zijn been en lies waardoor hij dus niet fatsoendelijk kon lopen :=
Vraag me niet hoe hij het voormekaar gekregen heeft maar ik heb hem gauw bevrijd uit zijn benarde positie en heb toen nog even gekeken en hij liep gelukkig weer normaal, pfff moet niet te vaak gebeuren zo vlak voor de HK niet goed voor mijn hart :n

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:15

Dat heeft Nelson ook een keer gehad := Zo apart, nog steeds geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heeft :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:38

Lotte: paardje is idd door Tineke gefokt. Wat wil je hier over weten dan?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:29

Ja dat is schrikken als je paard kreupel loopt, als de keuring bijna is gelukkig viel het mee.
De dierenarts was vandaag nog op stal en vond Shadow er erg mooi uit zien hij is benieuwd hoe hij het gaat doen moest hem wel bellen leuk he iedereen die meeleeft.

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:09

Help, nog minder dan 10 dagen!!!! ZENUWEN!!!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:14

8)7

No stress...

Hier gisteren geschoren... ben wel blij met het resultaat, nu nog bewijzen in de ring.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:18

haha Audrey geen stress??
Nou hier wel hoor :o meer van hopen dat de trainingen zijn vruchten hebben afgeworpen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:19

Aléé Melanie... Bon ziet er wel héél goed uit hoor!
En je training zal wel goed geweest zijn...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:24

Op zich ben ik wel tevreden over zijn figuur, misschien dat de achterhand nog wat meer spieropbouw mag hebben. En de nek moet ik ook nog wat aan werken voordat de shows weer beginnen. Hoop alleen dat hij zich gaat gedragen, want ik heb een hekel aan van die onopgevoede schreeuwende hengsten (net zoals chocolate, ik schaamde me kapot destijds met zijn geschreeuw), en dadelijk gedraagt Bon zich daar ook niet :=
Maargoed, ik heb in de tussentijd veel geleerd en veel geoefend dus op de hK zal ik zien of het zijn vruchten heeft afgeworpen :D
Ik ben gewoon te onzeker van mezelf en daar moet ik aan werken!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:26

Hoh schreeuwende hengsten zijn niet altijd onopgevoed hoor... :o :o

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:06

Nog 8 dagen en dan.... weten we of al onze training niet voor niks is geweest.

Het is altijd zo moeilijk te zeggen hoe hengsten zich gedragen het is mij 2 jaar geleden zo tegen gevallen met Shadow, thuis schaapmak en daar een echte hengst maar ja je weet nu wel wat je te wachten staat.

Shadow ziet er mooi uit in zijn dunne velletje, mooie hals erop nog wat aan de dikke kant maar ik ben bang als hij te dun wordt dat het lelijk wordt dus ik vind het goed zo.
Nog een volle week trainen en dan knallen met z' n allen.

Heel veel succes iedereen met de laatste loodjes

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:10

Bedankt Foss, zal nodig zijn! Ja, hier heb ik dus ook een beetje dat gevoel nu! Je steekt erg veel tijd in training en voorbereiding en dan hoop je toch dat het niet voor niets geweest is allemaal. Ik moet soms echt schipperen hier en heb dus mijn rijpaardje de laatste tijd meer en meer moeten laten staan omdat ik Youri zo goed als alle dagen longeer. Stel dat het dan voor niets is geweest, dan piekt het toch wel dat je daarvoor dingen hebt laten vallen. Nu ja, training is belangrijk en inderdaad, nog een dag of 8 en we kennen het resultaat hé! Duimen maar!!!!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 19:24

Ja ik train ook Shadow bijna iedere dag en ja het vergt veel tijd maar het geeft ook voldoening en als het resultaat goed is ben ik tevrede.
Ik heb de lat voor mijzelf erg hoog gelegt dus dat vraagt ook veel werk, met pasen ga ik pas op visite als Shadow gedaan is anders staat hij te lang stil en dat kan niet een week voor de keuring.
Vrijdag middag heb ik vrij genomen om Shadow te wassen en mooi te maken voor de keuring.

Leul om zaterdag te zien hoe de andere hengsten eruit zien.