Foss schreef:Zorgen dat jij de baas blijft, heel zielig misschien maar geef hem maar een paar klappen dat hij goed weet wie de baas is dan krijgt hij wel ontzag voor je.
Ik pak mijn paarden soms best hard aan maar ik kan lezen en schrijven met ze en krijg daardoor heel veel van ze terug en hoef daardoor veelminder te straffen 1 keer goed duidelijk en dan weten ze het wel.
Ben ik het 100% mee eens. Mijn grote schimmel is ook zo'n schat geworden doordat ik gewoon duidelijk tegen hem ben. Hij was toen ik hem drie jaar terug kreeg wel braaf, maar beet ook af en toe. Maar dat was één harde knal en het was over.
Die kleine hier is echter n stuk eigewijzer 
Maar ik denk dat ik de oplossing heb! Gisteren liep ik met hem over de dijk. Omdat hij eerder had geprobeerd om achteruit van de dijk af te galopperen (Ja echt
) had ik een zweep mee. Pony had ik rechts vast, rijzweep links. Op een gegeven moment gaat hij op de rem en probeert me te bijten. Toen kreeg hij dus een ongelovelijk zwiep met die zweep! 'T beest snapt nu geloof ik nog steeds niet waar die klap opeens vandaan kwam
Vandaag heb ik weer met hem gewandeld, gedroeg zich voorbeeldig.
Zal het dus even afkloppen, maar ik geloof dat ik het Ei van Columbus gevonden heb!