Ponny's laten verzorgen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amedoro

Re: Ponny's laten verzorgen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:49

je kan nu toch zien hoe verschillend iedereen er mee omgaat....ik heb twee ponny's geef ze zelf te eten en zorg dat ze gezond blijven en genoeg liefde krijgen. Het buurmeisje zorgd ervoor dat ze twee maal per week geborsteld worden, en gaat met ze wandelen......
zo doe ik dat, ze hoeft geen stal uit temesten doe ik zelf wie ponny's of paarden heeft zorgt in de eerste instantie er zelf voor....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:07

Begrijp me niet verkeerd!! Er zijn er gelukkig nog wel... die hele echte verzorgers, het is alleen zo jammer dat ze nooit bij mij in de buurt wonen!!!

Amedoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 21:15

ja zeker jammer, enne begrijp je wel hoor

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:51

Ik ben vroeger zelf verzorgster geweest voor 2 shetlanders (en een lama Clown ) op een kinderboerderij/privestalletje.
Ik kwam iedere dag en deed alle dagelijkse verzorging en kon ze als m'n eigen pony's beschouwen. Dus wel de lasten, maar niet de kosten. Heerlijk was dat! Kon niet rijden dus het was puur verzorgen en ermee wandelen maar dat maakte me helemaal niet uit.
Tot op een gegeven moment ik steeds meer andere klusjes moest doen wat helemaal niet bij de verzorging van die 2 shetlanders hoorde en het gewoon echt uitbuiterij werd en toen ben ik ook gestopt.

Nu ben ik zelf eigenaar van een shetlander en een paard. De shetlander wordt de laatste weken ook af en toe door een meisje verzorgd. Ze is klein genoeg om erop te rijden dus m'n pony krijgt beweging en extra aandacht. En ik heb meer vrije tijd voor m'n paard dus voor mij is het een win-win situatie!
En daar ga ik echt geen geld voor vragen of voor geven, dat vind ik grote onzin.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:55

Mijn bijrijdster moet niet betalen en krijgt ook niet betaald...

Zij helpt mij uit de nood met het werk van 3 paarden en mag in ruil rijden zoveel ze wilt Knipoog

Ze moet overigens niet hard werken hoor Haha! 2x per week 1 stal uitkuisen en haar vaste paard poetsen en rijden. En natuurlijk ook regelmatig even mest van de wei halen met mij.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:42

'k zou het gewoon gratis laten, want ze borstelt en loopt der alleen maar mee:)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:47

Hmm.
In deze situatie zou ik het gewoon zo laten, niemand hoeft te betalen,
als ze nou ook les van jullie krijgt en als ze dat ook wilt. (En dus gaat rijden)
Zou ik een prijsje afspreken 5euro per uur oid; ze leert wat en zij verzorgt jouw pony.
Dus je hoeft haar niets te betalen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:35

brennie75 schreef:
Citaat:
Paarden kosten nu eenmaal geld en paardrijden ook. Verzogsters zijn meestal geen geweldige ruiters en moeten nog en hoop leren... Vaak moet je je paard corrigeren als er een mindere ruiter op heeft gereden (scheef-stijf - niet meer aan het been etc)

hier ben ik het even niet helemaal mee eens, want ik ken meisjes of vrouwen die erg goed kunnen rijden , maar gewoon weg geen geld hebben om een eigen paard te onder houden!
en dan is verzorgen toch een fijne optie voor mensen die iets minder centen hebben. want dat is vaak het probleem denk ik!
groetjes van bren! Knipoog

tja Ik ben nog geen verzorgster tegen gekomen die in de buurt kwam van mijn niveau. Bloos
Alleen mijn instructrice heeft even zonder paard gezeten en heeft toen wel 'gratis' gereden en m'n paard mee op les genomen. win-win situatie . Zij kon verder lessen en verder ontwikkelen en mijn paard werd beter.

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:51

aerdenhout1 schreef:
Begrijp me niet verkeerd!! Er zijn er gelukkig nog wel... die hele echte verzorgers, het is alleen zo jammer dat ze nooit bij mij in de buurt wonen!!!

Even snel gekeken op je site, wat een mooie foto`s! Helaas te ver uit te buurt om je te komen helpen verzorgen. Bij mijn dochter gaat het echt niet om te rijden want dat doet ze op de manege al. Ze is gewoon gek op paarden en verzorgen en knuffelen zijn haar favoriete bezigheid maar nogmaals dat mag ze van mij niet tegen betaling, alhoewel zij nog in staat zou zijn om dat te doen.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:00

ik zou er geen geld voor vragen, het is eerder andersom
ik kon eerst een paardje gaan verzorgen voor 84 euro per maand (moest ik betalen)
je helpt er die mensen toch alleen maar mee.

sjaakiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:56

biesbas schreef:
ik zou er geen geld voor vragen, het is eerder andersom
ik kon eerst een paardje gaan verzorgen voor 84 euro per maand (moest ik betalen)
je helpt er die mensen toch alleen maar mee.

ik loop nu samen met mn vriendin bij mensen met 8 verzorg pony's, we hoeven niks te betalen en hun ons ook niet..
vaak kopen wij halsters en dergelijke en wat lekkers voor de eigenaars en de pony's als dank dat we daar mogen lopen, met verjaardagen van mij en mn vriendin krijgen we allebei iets, soms krijgen we ook weleens iets zonder reden.
WIJ zijn Dan oOk hartstikke blij met die shetlanders

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:21

Ik moet zelfs betalen om te komen verzorgen bij mijn verzorgshet, 9 euro per maand!
Het is niet veel ik heb het wel voor haar over, maar toch hij moet blij zijn dat ik haar wil verzorgen. Haha!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:26

Wij hebben ook pony-meiden lopen voor de shets. Ze mogen rijden verzorgen en alles en zijn daar super blij om. We hoeven geen vergoeding maar ze moeten wel hun zooi opruimen en we hebben zo onze taken

Amedoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:37

dank jullie wel...nu weet ik een beetje wat ik moet doen