Zo kunnen we idd een hele andere discussie beginnen.
Ik zit nu met een jaarling die altijd lekker knuffelig was, natuurlijk niet op schoot kwam, maar wel altijd kwam kriebelen. Dat beest begint nu aardig irritant te worden, ze dringt mijn persoonlijke ruimte binnen en gaat zó dicht bij of naast mij staan als ik met iets anders of een andere pony bezig ben, dat het gewoon niet leuk meer is. Ik kan haar wegduwen en wegjagen en alles, maar mevrouw botst dan gewoon weer tegen je aan, die wil haar aandacht hebben.
Ik persoonlijk houd daar gewoon totaal niet van; dus zijn we er mee aan het werk.
Ik vraag mij echt af wat er zou gebeuren als pony van TS zo zit/ligt als op de foto's, en haar voetje optilt omdat ze bijv. jeuk heeft of er een vlieg zit, en die dan weer hard neerzet op been van de TS.
Deze pony's zijn ontzettend slim, en de meesten weten maar al te goed, wat ze hebben geleerd kunnen ze op een gegeven moment ook tégen het baasje gebruiken.
Het is natuurlijk geen ramp, maar ik vind het behalve onverantwoord eigenlijk een vrij ondoordachte actie van iemand 'die al 15 jaar in de paarden zit'.
Trouwens; al die jaren ervaring, dat zegt mij eerlijk gezegd helemaal niets. Ken mensen die jaren in de paarden zitten en zo dom zijn als het achtereind van een varken wat betreft de omgang en opvoeding met paarden.....