shet tóch wat goedkoper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Re: shet tóch wat goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:16

Bij ons op stal betaal je voor een shetlander aanzienlijk minder dan voor een paard.
Wat in mijn ogen ook logisch is.
Een shetlander eet minder dan een paard.
Mest ook minder.
Op een pension zal het in de stalling schelen.
Thuis kun je de kosten zo gek maken als je zelf wilt.
Een pony in de wei kost minder dan een pony op stal

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:47

Wij hebben 2 minishets en 2 paarden (aan huis), de shets kosten ca. 1/3 van wat de paarden per maand kosten in onderhoud, dus vwb voer, strooisel, wormenkuur, smid, entingen -de shets worden niet (meer) geent-.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:41

Qua stalhuur ben ik hetzelfde kwijt als een paard, maar ik merk wel verschil in de voerkosten (kleiner buikje, hé), hoefsmid is meestal ook ietsje goedkoper. Verder heeft ze een kleinere stal dus vebruik ik ook minder stro. Dus ja in mijn geval is een shet goedkoper.

Zada_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:20

aslo schreef:
Wij hebben 2 minishets en 2 paarden (aan huis), de shets kosten ca. 1/3 van wat de paarden per maand kosten in onderhoud, dus vwb voer, strooisel, wormenkuur, smid, entingen -de shets worden niet (meer) geent-.

Weet jij misschien een weitje in de buurt van leidschendam voormijn shetlander??

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:36

Ik heb een haf en 3 mini's en ik denk dat mij de drie mini's waarvan 2 aan het werk, net zoveel kosten als mijn gepensioneerde haf in haar eentje. Geen van alle heeft ijzers, hoeven vijl ik zelf bij, smid controleerd. Tandarts, vraagt minder voor het onderhoud aan de mini's, wormkuur, deel ik door 3en voor de mini's dus samen gelijk aan de haf. Wel zijn entingen en dergelijke natuurlijk even duur.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:12

Oud topic, slotje Lachen