kritiek op shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa2

Re: kritiek op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:05

haha nou ik vind het heel normaal hoor.. bij ons in de buurt staan zelfs 8 mini/shets.. soms zijn we wel eens allemaal bij elkaar.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:08

qt_shetties schreef:
Ik wordt zó ongelovelijk moe, kwaad en chagerijnig van mensen die óf flauwe grappen maken "goh wat een grote hond heb jij", of mensen die minderwaardig doen over shets/mijn pony.

Ik word moe van mensen die er het zoveelste topic over openen.

Punt 1: ik heb er nooit last van, mensen vinden mijn shetten altijd leuk en een grapje kan ik wel tegen.
Punt 2: al was het zo dat mensen minderwaardig deden, dan zou ik me er niks van aantrekken en er zeker niet chagrijnig van worden.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:33

Mensen wandelen ook wel met een kwpn'er, tinker enzovoorts.. Waarom dan niet met een Shetlander? Zo vreemd vind ik dat niet hoor, het is nog goed voor je conditie ook! Vork

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:35

kSnap je punt, maar meestal kijken mensen naar mijn verzorgshet van; Wat een schattig klein paardje! Alhoewel d'r ook een keer een groepje jongens langsliep dat zei; Wat is dat nou weer? een hond? en zei een ander: Een paard denk ik.. en toen zei een ander: Nee man dat noemen ze geloof ik een pony
tss sloeg nergens op!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:35

Meestal zijn het niet paarden kenners die gewoon zeggen 'zoo dat is een grote hond' of 'ben je je hond aan het uitlaten?'. Daar heb ik geen last van, maar vaak zijn wel paardenkenners heel erg doen zo van moet je geen groter paard kopen. Of van die jongens die langsfietsen als je met ze aan het wandelen bent die wel stomme opmerkingen maken dat vind ik dan weer niet leuk..

Maar ik trek me er nietzoveel van aan Knipoog

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:14

Ik ben ook een jongen én ik loop met een Shetlander. Ze kijken vaak heel raar.. Soms ook van die wielrenners. En dan zeggen ze wat van mijn rijbroek Clown

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:16

Ingmar_ schreef:
Ik ben ook een jongen én ik loop met een Shetlander. Ze kijken vaak heel raar.. Soms ook van die wielrenners. En dan zeggen ze wat van mijn rijbroek Clown

Niet alle jongens dan Clown

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:17

Haha!

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:18

Shetlanders zijn cool! Cool

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:51

wat vervelend hoe mensen hier over doen Boos!
vertel wat je dwars zit, dan voel je je meteen meer opgelucht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:42

Ik kan er niet wakker van liggen. Soms denk ik wel bij mezelf verzin eens wat nieuws, je bent nummer 396 die dat zegt, maar ik word er niet chagerijnig van. Als mensen mijn pony's minderwaardig vinden, moeten ze dat vooral denken, ik weet wel beter Haha!

Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:01

Ik krijg eigenlijk nooit vervelende opmerkingen, eerder positieve. Ben al regelmatig staande gehouden dat mensen foto wouden nemen van mijn shet en krijg dus heel veel complimentjes over hoe ze er uit ziet. Heb wel voordeel denk uit het feit dat er een ruitertje nog op zit.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:31

JuLtJeUhH schreef:
Ingmar_ schreef:
Walchelijk! Daar kan ik echt zoo boos om worden!

Vorig jaar mei hadden wij hier een paardentandarts, één of andere Brit die Nederlands probeerde te praten, maar die was gewoon hartstikke vriendelijk tegen mijn nogal geduldloze pony Lachen Gewoon een volwaardig paard in zijn ogen, net als bij mij!

Mijn smid doet ook zo tegen mijn shet, dat vind ik echt tof!

Mijn smid ziet haar ook als een volwaardig paard maar hij is wel extra voorzichtig als hij met haar voeten bezig is, iets wat niet voortkomt uit haar veiligheid aar zijn veiligheid ze maakt er namelijk een hooby van om hem naar zijn hoofd te trappen en in zijn oor te bijten.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:40

Ik krijg ook eigenlijk alleen maar leuke reacties, maar ook omdat ze natuurlijk bereden worden door kleine kinderen en dat een hoog "schattigheidsgehalte" heeft. P.C. trekt heel veel positieve aandacht vanwege zijn kleur...

Natuurlijk krijg ik ook wel eens de hondenopmerking als ik zelf even wandel en ook eens van iemand met meerdere honden "goh, moet je er niet op gaan zitten?" (ik ben 1m76, 75 kilo)...heb toen maar geantwoord "hij is nu een beetje moe en moet uitrusten maar intussen kan ik uw honden wel even inrijden"....

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:33

nathalie, slim geantwoord :p

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:07

capopjekop schreef:
Ik kan er niet wakker van liggen. Soms denk ik wel bij mezelf verzin eens wat nieuws, je bent nummer 396 die dat zegt, maar ik word er niet chagerijnig van. Als mensen mijn pony's minderwaardig vinden, moeten ze dat vooral denken, ik weet wel beter Haha!

Idd! zo dank ik nét hetzelfde Haha!

moshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:26

Je hebt helemaal gelijk.
mensen die ik ken denken dat shetlanders helemaal niks kunnen.
maar ze kunnen bijna evenveel als gewone paarden.
alleen dan werk op maat.
ze zeggen ook altijd wat moet je met zoo oliebol.
echt heel dom. Nors opkijken Frusty ik word er zo moe van.
aldat gezeur,.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:42

Ik had daar vroeger ook vaak last van die "honden opmerkingen" als ze riepen mooie hond, zij ik vaak jah mooi he dit is een heel speciaal ras.

Nu is er intussen een woonwijk om hun wei en stal gebouwd, in het begin hadden de bewoners zo iest van huh pony's in onze straat, dan zeiden wij: Jah en die wonen hier langer dan u! En nu wandelen we dagelijks door de wijk heen, alle kinderen kennen de pony's en komen vaak even aaien of ze lopen met hun ouders langs het hek en gaan van alles vragen en waneeer we weer gaan wandelen omdat hun kindjes de ponys zo graag willen aaien Tong uitsteken
De mensen in de wijk zijn al helemaal ingeburgerd in de shetlander wereld Tong uitsteken hahaha

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:07

ik vind het ook niet leuk om het aan te hooren ik vind het leuk dat ze zo klein zijn

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:29

Als ze zeggen: ben je ook lekker je hond aan het uitlaten? Gewoon terug zeggen: waarom rij jij dan niet op je pony?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:31

Ach.. ik weet gewoon dat ze hem leuk vinden, dus ik trek me er niet zo veel van aan. Maar als het echt veel gebeurt vind ik het ook niet zo leuk meer. Het wordt dan zo een grap met een baard..

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:31

ik kreeg laatst niet echt een leuke opmerking naar mn hoofd geslingerd..
"hoeveel frikadellen zullen er in dat beest zitten??"

over het algemeen lach ik vriendelijk als ik iets hoor over grote hond ofzo.. maar hier kan ik dan weer niet zo goed tegen.. dus met mn kop de lucht in gegooid en met een nogal arrogante blik doorgelopen!
(als ik hem niet had gekocht, had ie idd in de frikadellen gezeten..)

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:43

Mijn blunder; gisteren naar mn verzorgshet.
Kwas echt supermoe, en dacht niet echt na en wou een koekje geven dus zeg; ZIT! ja mensen ik stond daar met een vriendin die op de grond lag van het lachen en ik schaamde me dood.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:57

jaren geleden met mijn verzorgshetlander in de L1+6 gereden. Krijg je met inrijden ook altijd van die lekker vervelende opmerkingen. En als je dan de eerste plek had met winstpunten gingen ze nog naar de jury ook omdat die shet meer punten had dan die dure pony`s.

Een shet is net zo slim en leergierig als een pony of paard maar daar halen ze niet alles uit omdat het tog maar een kinder hobbelpaartje is.

Ben nu 22 en heb nu mijn eigen shet van 2,5. Ga over paar maanden bij mijn vriend wonen en gaat de shet natuurlijk ook mee verhuizen. Wezen rondkijken bij stallen en maneges. Vraag ik bij een bardame op een manege wat de stallingsmogelijkheden zijn om een shet te stallen. Begint ze hard te laggen en vraagd wat ik in godsnaam met zo een shetlandertje moet. ik van ik vind shetlanders leuk hoef niet een duur sportpaard om er bij te horen. Niet eens verder gevraagd of gekeken daar. Als ze dan al zo doen zet ik daar niet mijn ventje er neer.

Er heerst nog steeds shetlander discriminatie omdat ze denken dat ze stom zijn. Een shet heeft net zo een goed stel hersens en kan net zo veel als een paard. Ze zijn aleen kleiner.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:42

Mooi gezegt!